Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2013, 06:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jaaaaa! Lekker ruften tijdens de seks en in bed pissen!

Hoi, ik ben nog wakker btw. en ik heb net laarzen gekocht, want ik zoek al heel lang laarzen in mijn maat die voldoen aan mijn < 35 euro regel en ik vond ze ineens. Huzzah!

Deze:
Spoiler
Oud 16-05-2013, 07:17
pixie
pixie is offline
Argh, ik heb zo'n hekel aan mensen die raw food eten of -nog erger- 'paleo'. DatiseendieetenheeftNIKStemakenmetwatmensenindesteentijdaten!
Oud 16-05-2013, 07:56
Verwijderd
Wat is paleo?

Ik zit al drie kwartier in de trein, zometeen intake op school. Beetje jammer dat er alleen maar een sprinter gaat en dat de trein op grote stukken echt zo'n slentertempo heeft, dan denk ik "fack dit, ik ga wel met de fiets dat is sneller "
Maar ik weet natuurlijk ook wel dat dat niet zo is.
Oud 16-05-2013, 08:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Paleo is eten zoals mensen in de paleolitische tijd aten, dus zonder verwerkte granen en zonder bonen enzo maar met veel rauwe groentes en vlees, maar zonder achter mammoeten aan te rennen.
Oud 16-05-2013, 08:51
Verwijderd
Ok! Weer wat geleerd! Jij bent veganistisch he fizzle? Misschien is het al eens gevraagd of heb je geen zin om erover uit te wijden en dan negeer je me maar gewoon, maar wat is daar de reden van?
Oud 16-05-2013, 09:06
Verwijderd
Een vriend vertelde over een collega die niets eet dat boven een bepaalde temperatuur wordt verhit (en dat was lager dan de kooktemperatuur van water), lijkt me op raw food neerkomen dan. En eventueel wat lauwe thee. Soep kun je al niet echt maken Lijkt me een lastig leven. Vegan eigenlijk ook al.
Oud 16-05-2013, 09:07
Verwijderd
Pff waarom zou je dat paleo-gedoe willen?
Oud 16-05-2013, 09:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ok! Weer wat geleerd! Jij bent veganistisch he fizzle? Misschien is het al eens gevraagd of heb je geen zin om erover uit te wijden en dan negeer je me maar gewoon, maar wat is daar de reden van?
Ik ben helemaal pro vleeseten om je lichaam te voeden en alles, maar ik vind de industrialisering van een dierlijk product iets heel verkeerds. Dieren zijn geen fabrieksproduct en ik wil niet bijdragen aan de vlees-, zuivel- en eierenindustrie, maar omdat ik iemand zonder zelfdiscipline ben eet ik soms gewoon wel yoghurt enzo. Ik heb verder geen enkel probleem met eieren eten van de kippen van mijn moeder bijvoorbeeld, als ik het dier heb kunnen zien en hoe hij leeft maak ik per dier een oordeel of ik de melk of het ei wil eten, maar vlees is sowieso een no-go voor mij.

Citaat:
Een vriend vertelde over een collega die niets eet dat boven een bepaalde temperatuur wordt verhit (en dat was lager dan de kooktemperatuur van water), lijkt me op raw food neerkomen dan. En eventueel wat lauwe thee. Soep kun je al niet echt maken Lijkt me een lastig leven. Vegan eigenlijk ook al.
Raw food is dat ja, en het wordt niet boven lichaamstemperatuur verhit
Oud 16-05-2013, 09:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Pff waarom zou je dat paleo-gedoe willen?
Omdat de oermensch gezond was enzo. Dat die dus acht uur per dag achter mammoeten aanrenden en in de buitenlucht liepen die niet vervuild was door allemaal uitlaatgassen laten die mensen buiten beschouwing bij dit dieet
Oud 16-05-2013, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben helemaal pro vleeseten om je lichaam te voeden en alles, maar ik vind de industrialisering van een dierlijk product iets heel verkeerds. Dieren zijn geen fabrieksproduct en ik wil niet bijdragen aan de vlees-, zuivel- en eierenindustrie, maar omdat ik iemand zonder zelfdiscipline ben eet ik soms gewoon wel yoghurt enzo. Ik heb verder geen enkel probleem met eieren eten van de kippen van mijn moeder bijvoorbeeld, als ik het dier heb kunnen zien en hoe hij leeft maak ik per dier een oordeel of ik de melk of het ei wil eten, maar vlees is sowieso een no-go voor mij.
En dieren die je hebt kunnen beoordelen en dan geslacht zouden worden om te eten?

Ik vind overigens dat er al behoorlijk wat discipline komt kijken bij wat jij doet. Zoals ik al zei, het lijkt me een lastig leven.
Oud 16-05-2013, 09:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En dieren die je hebt kunnen beoordelen en dan geslacht zouden worden om te eten?

Ik vind overigens dat er al behoorlijk wat discipline komt kijken bij wat jij doet. Zoals ik al zei, het lijkt me een lastig leven.
Dat past wel bij mijn theorie inderdaad, maar dat verkrijg ik in de praktijk gewoon niet over mijn hart. diertjes
Ik heb laatst geprobeerd een stukje zalm te eten waarvan ik redelijk tevreden was over de keurmerken enzo, en dat was ook een drama want omg arm visje Mijn schoonbroertje heeft het moeten opeten.
Oud 16-05-2013, 09:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Woeps, schooltijd, kusjes!
Oud 16-05-2013, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Omdat de oermensch gezond was enzo. Dat die dus acht uur per dag achter mammoeten aanrenden en in de buitenlucht liepen die niet vervuild was door allemaal uitlaatgassen laten die mensen buiten beschouwing bij dit dieet
Is het niet meer dat die mensen geloven dat ons lichaam 'gebouwd' is om die voeding goed te verteren? Zelfde als met raw'ers, die geloven dat ons lichaam niet 'gemaakt' is om verhitte producten etc te verwerken. Waarbij 'gebouwd' en 'gemaakt' niet de correcte termen zijn, maar goed
Oud 16-05-2013, 09:51
Verwijderd
HA, soms hou ik zo van mijn eigen ideeen, ik moet het hele weekend werken en ik wil mama zien, dus nu ga ik zondag op maandag mama + een vriendin gewoon naar m'n werk halen, het is toch rustig
Oud 16-05-2013, 09:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Is het niet meer dat die mensen geloven dat ons lichaam 'gebouwd' is om die voeding goed te verteren? Zelfde als met raw'ers, die geloven dat ons lichaam niet 'gemaakt' is om verhitte producten etc te verwerken. Waarbij 'gebouwd' en 'gemaakt' niet de correcte termen zijn, maar goed
Oh ik weet niet, misschien zitten er ook verschillende ideeën achter. Ik ben iig geen rawie dus ik kan het niet zeggen!
Oud 16-05-2013, 09:53
Verwijderd
klaar met kunst. nu wachten tot de regen vöorbij is. het ging alleen maar over dode mensen.
Oud 16-05-2013, 10:38
Verwijderd
Nou, viel dat even tegen. Ok had me aangemeld voor de vierjarige bbl-opleiding in de veronderstelling dat er meer volwassenen waren die dat deden en dat er gewoon vanaf het begin vier dagen gewerkt moest worden en een dag in de week naar school. Niet dus. De vierjarige bbl-opleiding houdt dus in dat er heul veul vijftienjarigen aan beginnen (er is dit jaar maar één andere aanmelding van iemand met mijn leeftijd) en dat je het eerste half jaar vier dagen in de week naar school moet en de een dag in de week werken. De verkorte opleiding zou een optie zijn, maar ik mis daar wel echt wat basis in. Niveau drie wil ik liever niet. Nu wordt er dus gekeken naar wat op school de mogelijkheden zijn wat betreft de verkorte opleiding, omdat ik geen basis heb maar wel een ander niveau vier diploma en wat werkervarig. Ik moet dus bekijken of het te doen is om alle basis die ik mis bij te spijkeren en of ik dat wil. En op mijn werk overleggen of ze dat goed vinden. Tering zeg, wat een gezeik.
Oud 16-05-2013, 10:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jammer dat het anders is dan je had verwacht
Oud 16-05-2013, 10:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wtf, Queens of the Stone Age bij DWDD, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
Oud 16-05-2013, 10:53
Verwijderd
De afdelingssecretaresse (ofzo) heet Zwaannette
Oud 16-05-2013, 10:55
Verwijderd
Naar Ingegerd! Maar je vindt vast wel een manier waarop het allemaal gaat lukken (
Oud 16-05-2013, 11:00
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Meh, wat een gezeur Ingegerd! Hoop dat het goedkomt!

Ik ga zo met een vriendinnetje lunchen En had ik al verteld dat ik vanmiddag even naar huis ga? Nou, ik ga dus vanmiddag even naar huis! Tussendoor nog een een rotgesprek maar daar denk ik gewoon even niet aan Komt vast ook wel goed. En daarna even naar huis!
Oud 16-05-2013, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dat past wel bij mijn theorie inderdaad, maar dat verkrijg ik in de praktijk gewoon niet over mijn hart. diertjes
Ik heb laatst geprobeerd een stukje zalm te eten waarvan ik redelijk tevreden was over de keurmerken enzo, en dat was ook een drama want omg arm visje Mijn schoonbroertje heeft het moeten opeten.
Ah Dat kan ik wel enigszins begrijpen. Zelf heb ik daar wat minder moeite mee, ik heb ook eigen kippen, eenden, konijnen, parelhoenders en weetikwatnogallemaal gegeten. Ik zou het niet zelf kunnen slachten (al denk ik dat je in een extreme hongerpositie daar minder moeilijk over gaat doen) of toekijken, maar verder eet ik gewoon mijn vlees.

Citaat:
Ik ga zo met een vriendinnetje lunchen En had ik al verteld dat ik vanmiddag even naar huis ga? Nou, ik ga dus vanmiddag even naar huis! Tussendoor nog een een rotgesprek maar daar denk ik gewoon even niet aan Komt vast ook wel goed. En daarna even naar huis!
Ik geloof dat er eentje blij is dat ze even naar huis mag Fijn Snebbel!

En Ingegerd, wat kut.
Oud 16-05-2013, 11:06
Verwijderd
Ja dank jullie! Het komt wel goed hoor en ik heb er ook wel vertrouwen in, maar dit is wel echt anders dan ik verwacht had. En dan moet ik altijd even schakelen, autistisch als ik ben
Heb de teamleidster al gebeld om een afspraak te maken om het te overleggen en ga zo thuis uitzoeken wat je in de eerste twee jaar allemaal krijgt, want dat is ongeveer se basis die ik mis. Meneer van de opleiding gaat uitzoeken of ze het verantwoord krijgen naar de examencommissie en onderwijsinspectie dat er iemand begint aan de verkorte opleiding zonder niveau 3 verzorging, maar met een spw-diploma en werkervarig. Voor het geval dat ik er voor kies om de verkorte te gaan doen. En daar neig ik nu wel naar, want ik moet er niet meer aan denken om tussen vijftienjarigen te zitten.
Oud 16-05-2013, 11:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Snebbel, wat fijn!

Ingegerd, hoe oud ben je dan?
Oud 16-05-2013, 11:14
Verwijderd
24.
Oud 16-05-2013, 11:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hm ja, dat is inderdaad net te oud voor 15 jarigen. Misschien als je 20 was niet. Nou ja, niet zo ik hoop voor je dat het lukt!
Oud 16-05-2013, 11:25
Verwijderd
Ja, twee jaar geleden begon ik op t hbo en kwamen er ook allemaal mensen van de havo af. Her heeft wel een half jaar geduurd voordat ik daar een beetje aan gewend was en niet meer elke dag helemaal gefrustreerd thuis kwam maar ach. Bijna thuis en dan eens wat dingen op papier zetten
Oud 16-05-2013, 11:41
Verwijderd
Minoes heeft over mijn bed heen gekotst. Iemand heeft haar daar de hele morgen opgesloten. Volgens mij heeft ze spijt, want ze ging op mijn schoot zitten spinnen en nu zit ze naast mijn laptop. En op schoot zitten doet ze nooit. Ze volgt me en spint en is nog liever dan normaal. Hoe kan je nu boos worden op haar.

Het examen van kunst was echt kut. er kwamen alleen maar dode mensen in voor, vies kijkende babys en schipbreukelingen. juist...
Oud 16-05-2013, 11:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sterkte ingegerd!
Oud 16-05-2013, 11:49
Verwijderd
Er gaan hier blijkbaar een Quick en een MacDonalds geopend worden. Het bord van de Quick staat er al een tijdje, van de Mac had ik een aankondiging in een krantje gezien. Nu staat het bord van de Mac ook op een bouwterrein. Hetzelfde als dat van de Quick. Zouden ze er meteen een marktonderzoek of realityshow aan vast gaan plakken?

Het terrein waar de nieuwe Aldi over 6 dagen opengaat is ook nog een flinke modderput, als ze dat gaan halen, dan hoeft de gemeente nooit meer een heel jaar een straat opengebroken te laten, want dan kan dat ook duidelijk in een kortere tijd
Oud 16-05-2013, 11:58
Verwijderd
Oh, en fizzle, je verhaal klinkt logisch zou je daar dan later als je groot bent, ook nog iets mee willen doen? Als in: een boerderij en dan veel zelf verbouwen en kippen houden enzo?
Oud 16-05-2013, 12:02
Verwijderd
godver anne belde toen ik nog lag te meuren, ze heeft bericht van de makelaar. Ik weet niet of het goed of slecht is want ze neemt niet op : stuiter:
Oud 16-05-2013, 12:04
Verwijderd
Aargh frustrerend!
Oud 16-05-2013, 12:05
Verwijderd
ja, maar het goede nieuws is dat mijn oude scharreltje wel heeft terug gesmst
Oud 16-05-2013, 12:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh, en fizzle, je verhaal klinkt logisch zou je daar dan later als je groot bent, ook nog iets mee willen doen? Als in: een boerderij en dan veel zelf verbouwen en kippen houden enzo?
Dat zou ik best wel graag willen, maar als ik zie hoe mijn studentenkamermoestuin erbij staat, met gedroogde basilicum in pot, gedroogde pepertjes in pot en een woekerende aardappelplant die in alle potten woont, dan weet ik niet of dat per se een succes is Zelf kippen houden en de eieren daarvan eten gaat wel sowieso gebeuren, dat had ik als kind ook altijd en dat is awesome.
Oud 16-05-2013, 12:10
Verwijderd
Oh jongens, ik ben helemaal blij, m'n broertje krijgt net te horen dat ie vanaf half juni 2 maanden stage gaat lopen in het dorp waar m'n moeder woont (daar woont ie 2 uur vandaan dus trekt ie 2 maanden bij d'r in). De man van m'n moeder heeft per 1 juni een nieuw huisje, dus dan is ze de eerste maanden gelukkig niet helemaal alleen
Oud 16-05-2013, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens, ik ben helemaal blij, m'n broertje krijgt net te horen dat ie vanaf half juni 2 maanden stage gaat lopen in het dorp waar m'n moeder woont (daar woont ie 2 uur vandaan dus trekt ie 2 maanden bij d'r in). De man van m'n moeder heeft per 1 juni een nieuw huisje, dus dan is ze de eerste maanden gelukkig niet helemaal alleen
Wat fijn!
Oud 16-05-2013, 12:12
Verwijderd
Citaat:
ja, maar het goede nieuws is dat mijn oude scharreltje wel heeft terug gesmst
Hehe, zo'n lekker 'neutraal' smsje wat snel kan ontsporen, altijd leuk

(tenminste zo werkt dat bij mij )
Oud 16-05-2013, 12:12
Verwijderd
nooouuuu ons bod is niet geaccepteerd (suprise surprise) maarrrrrr: die hele straat was dus huur, maar zodra mensen vertrekken wordt het koop. Er zijn nog 3 (!) andere huizen vrij gekomen in die straat, volgens de makelaar in veel betere staat. Volg. week woensdag gaan we ze bekijken. Als er gewoon een CV inzit dan kunnen we gelijk verhuizen, keuken en badkamer (mochten die er niet uitzien) kunnen we dan later verbouwen.
Oud 16-05-2013, 12:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
nooouuuu ons bod is niet geaccepteerd (suprise surprise) maarrrrrr: die hele straat was dus huur, maar zodra mensen vertrekken wordt het koop. Er zijn nog 3 (!) andere huizen vrij gekomen in die straat, volgens de makelaar in veel betere staat. Volg. week woensdag gaan we ze bekijken. Als er gewoon een CV inzit dan kunnen we gelijk verhuizen, keuken en badkamer (mochten die er niet uitzien) kunnen we dan later verbouwen.
Dat klinkt goed zeg
Oud 16-05-2013, 12:32
Verwijderd
Shock. Vrienden die al een eeuwigheid samen zijn, net dik een jaar getrouwd, samen een bedrijfje, gaan blijkbaar scheiden. Ik zit met een 1 april gevoel.
Oud 16-05-2013, 12:32
Verwijderd
ja en de huizen en tuinen zijn allemaal hetzelfde qua oppervlakte.
Oud 16-05-2013, 12:35
Qimm
Qimm is offline
heeft er nog iemand een onsje motivatie liggen? Ik ben er echt helemaal doorheen....
Oud 16-05-2013, 12:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
De mijne is ook ver te zoeken helaas
Oud 16-05-2013, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Oeh wauw, dat klinkt goed!
Oud 16-05-2013, 12:49
Verwijderd
Mja, ik snap wel dat je daar niet zo'n zin in hebt. Ik bedoel, bij ons zijn altijd enorme verschillen qua hoe oud mensen zijn, maar 15 is gewoon zo jong . Die hebben zo'n andere leefwereld.
Oud 16-05-2013, 12:51
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Jullie mogen wel wat van mij hebben, ik kan en mag er niet zo veel mee
Oud 16-05-2013, 13:01
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Weeronline:
Citaat:
Eerste Pinksterdag wordt waarschijnlijk een prachtige dag met veel zon, later afgewisseld door stapelwolken. Door aanvoer van warme lucht stijgt de temperatuur tot rond of net boven 20 graden
Laat ik nou Eerste Pinksterdag jarig zijn!
Oud 16-05-2013, 13:06
Qimm
Qimm is offline
oh halleluja, wij gaan dan naar back in the house, was al bang om te verzuipen!

Regels voor berichten