Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2013, 19:51
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ze is dik en wilt afvallen. En ze wilt dat ik dat ook ga eten, omdat ik de afgelopen 2 jaar 15 kilo ben aangekomen. Maar ze is vergeten dat ik splinter dun was en erg leed aan ondergewicht. Nu is het dus normaal. Ze denkt alleen dat het dik is. Ik zit er zelf niet mee. Gelukkig heb ik haar van dat idee af kunnen helpen. Gewoon vlees voor mij met groente.
Citaat:
aha, GMTA hier maak ik me dus ook zorgen om.
Dit komt me heel bekend voor. Mijn broertje heeft nogal extreme ideeën over eten en sport en mijn moeder is daar nu ook voor gezwicht, waardoor ze volgens mij nauwelijks nog aardappels/pasta/rijst etc. eten en vooral veel vis/vlees en groenten, voornamelijk eiwitten. Gelukkig woon ik niet meer thuis maar ik kan me er zo aan storen.
Advertentie
Oud 23-06-2013, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel (ik ben weer klaar nu hoor, met mensen uithoren )

Pf, je moest echt óveral op letten inderdaad, dus nu ben ik lekker flexanist. Niemand zegt dat ik het helemaal consequent moet doen!
Oh en voor je het denkt: ik snoep wel hoor, chocola e.d., maar gewoon niet net na het eten.
Flexanist zijn is helemaal hip en verantwoord. Maar nee serieus, ik denk dat dat een heel goede manier is om er mee om te gaan. Ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat dogmatisch zijn, welke kant dan ook, niks goeds aanricht, en ik ben nog steeds blij dat ik tegenwoordig soms vlees eet. Het is wel ingewikkeld soms want ik heb wel allerlei regels waar ik me eigenlijk aan wil houden, maar dat lukt dan ook weer niet altijd, en dan is het weer de uitdaging me daar niet slecht bij te voelen, etc etc. Nog los van aan de buitenwereld uitleggen hoe je wil eten en waarom dan (dat is makkelijker als je ''strikt'' in iets bent/een labeltje hebt).
Oud 23-06-2013, 19:53
Verwijderd
ik ben blij als ik het huis uit kan. Ik vind een beetje stom dat ik niet meer op Havo zit. Dan kon ik op kamers.

Maar nu zit ik waarschijnlijk nog 5 jaar thuis. Dit jaar zakken met school en dan 4 jaar mbo.
Oud 23-06-2013, 19:55
Verwijderd
Ik eet helemaal geen snoep meer, en dat doet me goed.
Oud 23-06-2013, 19:56
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
ik ben blij als ik het huis uit kan. Ik vind een beetje stom dat ik niet meer op Havo zit. Dan kon ik op kamers.

Maar nu zit ik waarschijnlijk nog 5 jaar thuis. Dit jaar zakken met school en dan 4 jaar mbo.
Echt belachelijk overigens dat je moeder je aan probeert te praten dat je dik bent. Ik hoop dat je daar later niet teveel last van krijgt. Wat zijn sommige ouders toch mongolen.
Oud 23-06-2013, 20:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja gelukkig kookt ze voor ons wel normaal. en we eten steeds vaker vis, maar dat is oke. Lekker zelfs.

Oke dankje. ik vat sommige posts ook wel eens te persoonlijk op. Net als in het echte leven. en dan kan ik ook erg gaan piekeren ik zal dat toch eens moeten afleren.
Vis is lekker en goed

No problem inderdaad een aandachtspunt: niet de ander erop aanspreken, maar gewoon eens bij jezelf nagaan of dat inderdaad zo bedoeld is en of jouw reactie erop wel reëel is. Dat is wat ik zou moeten doen, in elk geval
Oud 23-06-2013, 20:04
Verwijderd
Je kunt ook best tijdens je mbo op kamers hoor. Gewoon in je tweede of derde jaar ofzo, zijn er genoeg die dat doen.
Oud 23-06-2013, 20:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dit komt me heel bekend voor. Mijn broertje heeft nogal extreme ideeën over eten en sport en mijn moeder is daar nu ook voor gezwicht, waardoor ze volgens mij nauwelijks nog aardappels/pasta/rijst etc. eten en vooral veel vis/vlees en groenten, voornamelijk eiwitten. Gelukkig woon ik niet meer thuis maar ik kan me er zo aan storen.
Ik zie dat ook steeds vaker zeg, dat mannen juist bang zijn voor "carbs" en zoveel mogelijk eiwitten proberen weg te krijgen. Mijn vader doet dat ook heel obsessief, omdat hij 'droog' wil worden. Nou is hij een volwassen man en woont hij alleen, maar bij tieners is dat niet oké.
Citaat:
Oh en voor je het denkt: ik snoep wel hoor, chocola e.d., maar gewoon niet net na het eten.
Flexanist zijn is helemaal hip en verantwoord. Maar nee serieus, ik denk dat dat een heel goede manier is om er mee om te gaan. Ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat dogmatisch zijn, welke kant dan ook, niks goeds aanricht, en ik ben nog steeds blij dat ik tegenwoordig soms vlees eet. Het is wel ingewikkeld soms want ik heb wel allerlei regels waar ik me eigenlijk aan wil houden, maar dat lukt dan ook weer niet altijd, en dan is het weer de uitdaging me daar niet slecht bij te voelen, etc etc. Nog los van aan de buitenwereld uitleggen hoe je wil eten en waarom dan (dat is makkelijker als je ''strikt'' in iets bent/een labeltje hebt).
Sowieso is ontspannen met dingen omgaan helemaal hip en verantwoord
Oud 23-06-2013, 20:06
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik zie dat ook steeds vaker zeg, dat mannen juist bang zijn voor "carbs" en zoveel mogelijk eiwitten proberen weg te krijgen. Mijn vader doet dat ook heel obsessief, omdat hij 'droog' wil worden. Nou is hij een volwassen man en woont hij alleen, maar bij tieners is dat niet oké.
Ik vind het op zich prima dat hij zelf zo wil eten, maar wel een beetje raar dat mijn broertje mijn moeder nu ook zo ver heeft gekregen bijna alleen nog maar groente en vlees te eten.
Oud 23-06-2013, 20:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Echt belachelijk overigens dat je moeder je aan probeert te praten dat je dik bent. Ik hoop dat je daar later niet teveel last van krijgt. Wat zijn sommige ouders toch mongolen.
Inderdaad zeg. Het is erg genoeg dat ze zelf zo obsessief en op een slechte manier bezig is met afvallen (waar haar kinderen bij zijn).
Oud 23-06-2013, 20:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik vind het op zich prima dat hij zelf zo wil eten, maar wel een beetje raar dat mijn broertje mijn moeder nu ook zo ver heeft gekregen bijna alleen nog maar groente en vlees te eten.
Ja bizar. Wel herkenbaar, toen ik superveel sportte in januari probeerde ik ook elke keer mijn huisgenootjes mee naar de sportschool te slepen. Is van de tienduizend keer ook maar éen keer gelukt, ze zijn hier lui.
Oud 23-06-2013, 20:09
Hazel
Hazel is offline
Proberen om mensen mee te krijgen naar de sportschool is één ding, ik ga ook liever samen met iemand zwemmen. Maar een eetpatroon aan anderen opdringen...
Oud 23-06-2013, 20:09
Verwijderd
Gemiddeld komen meisjes tussen hun 14e en 16e 9 kg aan, dat is heel normaal en dat moet ook, en als je op je 14e te dun was dan mag dat best wat meer zijn.
Oud 23-06-2013, 20:14
Verwijderd
De konijnen hebben een litterbox gekregen. Ze snappen het nog niet. Ze poepen overal in het hok behalve daar
Oud 23-06-2013, 20:15
Hazel
Hazel is offline
Ik wist niet dat je konijnen zindelijk kon maken.
Oud 23-06-2013, 20:17
Verwijderd
Ze zijn in principe van nature zindelijk, maar bepalen zelf waar hun wc zit. Ik heb de bak dus in hun wc hoekje gezet. Maar ik weet niet, ze vinden het eng ofzo
Oud 23-06-2013, 20:23
Hazel
Hazel is offline
Oh, dat wist ik niet.
Oud 23-06-2013, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Gemiddeld komen meisjes tussen hun 14e en 16e 9 kg aan, dat is heel normaal en dat moet ook, en als je op je 14e te dun was dan mag dat best wat meer zijn.
Oke ik heb een buikje. Maar boeiend. Ik ben alweer 3 kilo kwijt in 5weken.

Citaat:
Je kunt ook best tijdens je mbo op kamers hoor. Gewoon in je tweede of derde jaar ofzo, zijn er genoeg die dat doen.
En nu mijn ouders eens overtuigen. Misschien kan ik een stage in het buitenland regelen.
Citaat:
Vis is lekker en goed

No problem inderdaad een aandachtspunt: niet de ander erop aanspreken, maar gewoon eens bij jezelf nagaan of dat inderdaad zo bedoeld is en of jouw reactie erop wel reëel is. Dat is wat ik zou moeten doen, in elk geval

Ja dat ook, maar bij mij is het meer dat ik me aangevallen voel als iemand een beetje kritiek op me geeft. Zeg maar. Niet dat jij kritiek gaf, maar ik weet het even niet anders te omschrijven.

Citaat:

I know. ik kan het wel handelen. ik heb me sinds mijn tiende aangeleerd er niet meer naar te luisteren. Waardoor ze wel constant boos is.
Oud 23-06-2013, 20:25
Verwijderd
Dat was mijn langste quote ooit.
Oud 23-06-2013, 20:27
Verwijderd
Toen mijn oma studeerde, woonde ze op een kamer met een meisje met een gans. Die gans poepte op een krant in de hoek van de kamer.
Oud 23-06-2013, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ze is dik en wilt afvallen. En ze wilt dat ik dat ook ga eten, omdat ik de afgelopen 2 jaar 15 kilo ben aangekomen. Maar ze is vergeten dat ik splinter dun was en erg leed aan ondergewicht. Nu is het dus normaal. Ze denkt alleen dat het dik is. Ik zit er zelf niet mee. Gelukkig heb ik haar van dat idee af kunnen helpen. Gewoon vlees voor mij met groente.
Oud 23-06-2013, 20:35
Verwijderd
Het is al half 10 geweest.
Oud 23-06-2013, 20:48
Verwijderd
Goed dat je zo nuchter bent Sadye. En zag maar tegen je moeder dat ze moet sporten ipv essentiële voedingsstoffen moet overslaan.
Oud 23-06-2013, 20:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat was mijn langste quote ooit.
gefeliciteerd
Citaat:
Toen mijn oma studeerde, woonde ze op een kamer met een meisje met een gans. Die gans poepte op een krant in de hoek van de kamer.
haha wtf
Oud 23-06-2013, 20:50
Verwijderd
Ik heb vanmiddag per ongeluk twee uurtjes liggen slapen en dat was niet helemaal de bedoeling. Nu ben ik helemaal niet meer moe en dat terwijl ik helemaal gaar waa van gisteravond en op tijd wilde gaan slapen. En mijn ritme is al zo niet-relaxed de laatste tijd.
Oud 23-06-2013, 20:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ga in elk geval op bed liggen met je ogen dicht en aan je ademhaling denken, dan verveel je je tenminste van forumen word je niet moeier
Oud 23-06-2013, 21:02
Verwijderd
Meh, ach. Ik rook zo nog een sigaret en dan ga ik liggen lezen in bed, denk ik. Daar val ik meestal wel van in slaap.
Ik wil binnenkort wel beginnen aan The Sopranos, onder andere omdat Steven van Zandt daar in zit en ik vind hem gaaf
Oud 23-06-2013, 21:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh te gek! Ik ben fan van Erwin Wurm. Post je nog even hoe het was?
Het was vooral erg rotweer en heel rustig, beetje jammer. Maar een paar bijzonder toffe werken hebben ze weten te bemachtigen en ze staan erg mooi in de Gouveneurstuin (een openbaar klein park in het centrum).

Citaat:
Goeie ik hou me nu nog vrij stevig vast aan het idee vegetariër te zijn (nou ja, pesco-vegetariër, voor ik daar weer een discussie over ontketen), maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik daar ooit ook wat flexibeler in kom te staan. Het is wel een fijne manier om de boel te benaderen hoewel je dan inderdaad te maken krijgt met mensen die dat niet begrijpen.

Citaat:
Mijn opa vertelde dat hij een jaar of 35 geleden, nadat mijn vader uit huis was en zijn vrouw overleden, eens een gansje redde die niet kon zwemmen. Ik geloof dat er iets was met de vetlaag op zijn veren, in ieder geval zonk 'ie als een baksteen. Opa redde het beest en liet het bij hem in huis wonen. Die gans liep de hele dag achter hem aan en zat op zijn schouder als hij tv keek

Spoiler
Oud 23-06-2013, 21:06
Verwijderd
Gut, het is al tien uur geweest.
Oud 23-06-2013, 21:06
Verwijderd
Zoals ik laatst al postte:

Citaat:
Ik zit/zat ook met dat dilemma, maar je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil hè. Bijvoorbeeld door eerst een stuk te minderen met vlees. Alleen nog biologische kip kopen. Of gewoon thuis geen vlees/kip eten, maar wel bij anderen omdat je niet lastig wil zijn.

Je hoeft van niemand 100% consequent te zijn ofzo (als je dat te lastig vindt). Dat je erover nadenkt en mindert met vlees is al een stuk meer dan de meeste mensen doen.
Oud 23-06-2013, 21:09
Verwijderd
Hoewel ik eigenlijk toch wel zou willen dat ik volledig vegetariër zou kunnen zijn. Want ik kan wel leuk doen van 'elk klein beetje is al goed', maar ik ga door soms vlees te eten wel tegen m'n principes in, alleen maar omdat ik te laks ben om er altijd rekening mee te (willen) houden.
Oud 23-06-2013, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ik wil binnenkort wel beginnen aan The Sopranos, onder andere omdat Steven van Zandt daar in zit en ik vind hem gaaf
Hij is echt mijn allerlievelingsacteur van die serie
Oud 23-06-2013, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik laatst al postte:
Als je juist als vegetarier bent grootgebracht werkt het niet zo om, helaas. Dan hoef je geen concessies meer te doen waardoor je het idee hebt ''dat je iets goeds doet voor de wereld'', je leeft gewoon zo. En als je daar dan vanaf stapt voelt het eerder alsof je iets slechts doet voor de wereld. Althans, bij mij was dit zo. Het heeft even geduurd voordat ik me ok voelde bij de flexibiliteit die ik nu hanteer.

Citaat:
Hoewel ik eigenlijk toch wel zou willen dat ik volledig vegetariër zou kunnen zijn. Want ik kan wel leuk doen van 'elk klein beetje is al goed', maar ik ga door soms vlees te eten wel tegen m'n principes in, alleen maar omdat ik te laks ben om er altijd rekening mee te (willen) houden.
Nouja dat dus. Ik ga door vlees te eten ook tegen mijn eigen principes in, maar dat vind ik tegenwoordig minder erg dan vroeger.
Oud 23-06-2013, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Hij is echt mijn allerlievelingsacteur van die serie
Nou ja, ik ken hem alleen als muzikant, maar hij heeft zo'n mooie kop en ik was al langer benieuwd naar de serie. Nu eb ik een goede reden om te beginnen!
Oud 23-06-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Goeie ik hou me nu nog vrij stevig vast aan het idee vegetariër te zijn (nou ja, pesco-vegetariër, voor ik daar weer een discussie over ontketen), maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik daar ooit ook wat flexibeler in kom te staan. Het is wel een fijne manier om de boel te benaderen hoewel je dan inderdaad te maken krijgt met mensen die dat niet begrijpen.
Precies om die reden ben ik voor de buitenwereld nog steeds een vegetariër. Ik vind het makkelijk van mensen te ''eisen'' dat ze vegetarisch voor me koken dan dat ze biologisch vlees moeten klaarmaken, dat ik vervolgens toch maar in een heel kleine portie zou eten -als ik er al zin in zou hebben want dat is maar een keer per maand of zo het geval-.
Oud 23-06-2013, 21:29
Verwijderd
15 graden morgen, seriously?
Oud 23-06-2013, 21:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Biologisch eten begrijp ik niet. Het is slechter voor het milieu en duurder. Qua dierenwelzijn is het verschil marginaal, en als je dierenwelzijn belangrijk vindt eet je toch gewoon geen vlees? (hoewel er natuurlijk zat vleeseters zijn die - indirect en direct - minder dieren doden dan sommige vegetariërs)
Oud 23-06-2013, 21:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hier 26 graden, doe mij dan die 15 maar!
Oud 23-06-2013, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Goed dat je zo nuchter bent Sadye. En zag maar tegen je moeder dat ze moet sporten ipv essentiële voedingsstoffen moet overslaan.
Het is haar leven. ik eet wel wat vaker bij mijn opa en oma.

Dankje Fizzle!
Hoe was het in Amerika?

En welterusten allemaal.
Oud 23-06-2013, 22:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het is haar leven. ik eet wel wat vaker bij mijn opa en oma.

Dankje Fizzle!
Hoe was het in Amerika?

En welterusten allemaal.
Amerika was de BOM. Maar dat heb ik maar niet tegen de douane gezegd D;d;d;d;d
ok grapje :')

welterusten!
Oud 23-06-2013, 23:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik wou dat we de walkman nog hadden. Ah men, terugspoelen en vooruitspoelen om een nummer te kunnen luisteren <3 En dan halverwege een nummer moeten switchen naar de B-kant. Goeie ouwe tijd.
Oud 23-06-2013, 23:59
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Qua dierenwelzijn is het verschil marginaal
Hoezo?
Oud 24-06-2013, 00:00
Verwijderd
Biologisch betekent bijvoorbeeld alleen maar ander voer. Of kippen die ietsje meer ruimte hebben, maar alsnog te weinig. Ook vervoer is vaak gewoon hetzelfde als bij bio-industriedieren.
Dat ze het beter hebben wil niet zeggen dat ze het goed hebben.
Oud 24-06-2013, 01:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zeg dat ik vegetariër ben, omdat ik vrijwel geen vlees lust. Maar als ik dat zeg, gaan mensen 'JA MAAR ZOALS IK HET MAAK LUST JE HET WEL' en dat is vaak onzin. 'Waarom eet je dan wel kip en vis?' Omdat ik dat lekker vind, oke
Oud 24-06-2013, 06:12
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik ken hem alleen als muzikant, maar hij heeft zo'n mooie kop en ik was al langer benieuwd naar de serie. Nu eb ik een goede reden om te beginnen!
Ja, precies door die mooie kop van hem vind ik hem zo briljant, die gezichtsuitdrukkingen enzo
Oud 24-06-2013, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Amerika was de BOM. Maar dat heb ik maar niet tegen de douane gezegd D;d;d;d;d
ok grapje :')

welterusten!
Oud 24-06-2013, 07:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goeiemorgen ^^
Oud 24-06-2013, 07:34
Verwijderd
Voor alle 'vegetariërs' (niet sarcastisch bedoeld, maar als 'ik kan het het beste zo omschrijven' ):

Ik hou mezelf vooral bezig met zo min mogelijk voedsel verspillen. Gaat niet altijd goed, maar ik probeer er wel bewust mee bezig te zijn en alles op te maken voor het niet meer bruikbaar is.
Oud 24-06-2013, 07:36
Verwijderd
ik mis een luistercd van frans. ik heb nog tot half 2 de tijd om hem te vinden. Die stomme verhuizing ook.
Oud 24-06-2013, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Ja, precies door die mooie kop van hem vind ik hem zo briljant, die gezichtsuitdrukkingen enzo
Ik ben heel benieuwd! Zaterdagavond waren er een aantal momenten waarop hij hele mooie gezichtsuitdrukkingen had, maar meestal keek hij vooral heel lelijk. Ik hou daar wel van
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten