FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2013, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben daar juist niet mee begonnen, omdat het in eerste instantie gaat over het docent willen worden, en het vak dat je geeft is iets waar daarnaast je interesse ligt. Dat is me zo ingewreven met de open dag/proefstudeerdag, dat ik daarmee begonnen ben.

Over geïnspireerd raken door eerdere ervaring vind ik wel een goede, die ga ik er nog in knutselen

Bovendien heb ik ook een competentiegerichte test moeten doen (die 2 uur duurde!), waarbij ik al voorbeelden moest noemen bij eigenschappen. Daarin staan ook stage-ervaringen en vrijwilligerswerkervaringen in (want daar moest ik ook al hele lappen tekst in typen).

En waarom vind je 'stelde mij op mij gemak' niet zo sterk?

Goede kritiek, trouwens Kan ik wat mee.
hmm ik zou juist zeggen dat een gedreven docent juíst voor dat vak kiest, om het over te dragen. Ipv graag docent willen zijn met een vak dat wel aanspreekt.

Ik zou die toets en motivatiebrief los van elkaar zien, misschien wordt het door andere mensen gelezen. Ik zou het alsnog benadrukken

en ik vind dat niet sterk omdat het een beetje onzeker overkomt. En ik vind het niet relevant om te benoemen.
Advertentie
Oud 27-06-2013, 20:44
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
hmm ik zou juist zeggen dat een gedreven docent juíst voor dat vak kiest, om het over te dragen. Ipv graag docent willen zijn met een vak dat wel aanspreekt.

Ik zou die toets en motivatiebrief los van elkaar zien, misschien wordt het door andere mensen gelezen. Ik zou het alsnog benadrukken

en ik vind dat niet sterk omdat het een beetje onzeker overkomt. En ik vind het niet relevant om te benoemen.
Ok Daar ga ik even mee verder knutselen.

De test zit bij de motivatiebrief, dus dat wordt door dezelfde mensen gelezen. En ik mag maar 200 woorden gebruiken voor de motivatie.

En ok, dan haal ik dat weg.

Goed, dan ga ik nu even verder verbouwen. Ik heb besloten dat ik stage-ervaringen en (vrijwilligers)werk en bovenaan bij ga zetten, als soort van C.V.
Oud 27-06-2013, 20:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ugh, het Amerikaanse vriendje van m'n huisgenote komt morgen weer langs. Dat betekent dus weer geen rust, heel veel awkwardness en een ranzige wc.
Pluspunt: Huisgenote heeft de shitload aan potjes en kartonnen dozen eens weggegooid, dus we hebben nu 2 keer zoveel ruimte in de keuken. Hoera.
Oud 27-06-2013, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ok Daar ga ik even mee verder knutselen.

De test zit bij de motivatiebrief, dus dat wordt door dezelfde mensen gelezen. En ik mag maar 200 woorden gebruiken voor de motivatie.

En ok, dan haal ik dat weg.

Goed, dan ga ik nu even verder verbouwen. Ik heb besloten dat ik stage-ervaringen en (vrijwilligers)werk en bovenaan bij ga zetten, als soort van C.V.
Oh het zit erbij! Nog beter. Dan zou ik er iets van maken als 'zoals u in de test kun lezen blablabla'
200 woorden is wel weinig
Citaat:
Ugh, het Amerikaanse vriendje van m'n huisgenote komt morgen weer langs. Dat betekent dus weer geen rust, heel veel awkwardness en een ranzige wc.
Pluspunt: Huisgenote heeft de shitload aan potjes en kartonnen dozen eens weggegooid, dus we hebben nu 2 keer zoveel ruimte in de keuken. Hoera.
aahw arm schaapie. Ik ga je nu even appen. moment.
Oud 27-06-2013, 20:57
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh het zit erbij! Nog beter. Dan zou ik er iets van maken als 'zoals u in de test kun lezen blablabla'
200 woorden is wel weinig
Ja, 200 woorden is kkweinig! Dan kun je helemaal geen voorbeelden geven, zeg maar.

Nu is de hele voorkant bedekt met aanvullende info wat betreft werkervaring Moet de motivatie op de achterkant. Ach ja.
Oud 27-06-2013, 20:58
Miekje*
Miekje* is offline
'Mede mijn vrijwilligerswerk en vorige opleiding hebben mij geïnspireerd voor het vak biologie.'

Geïnspireerd voor? Kan dat?
Oud 27-06-2013, 21:02
Verwijderd
Pff, vergeten veters te kopen waardoor ik morgen alsnog naar de winkel kan hobbelen. Je zou dan ook kunnen stellen dat ik mezelf aardig bij de veter heb.
Oud 27-06-2013, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Pff, vergeten veters te kopen waardoor ik morgen alsnog naar de winkel kan hobbelen. Je zou dan ook kunnen stellen dat ik mezelf aardig bij de veter heb.
ik moest lachen
Oud 27-06-2013, 21:04
indigo
indigo is offline
Ik zou zeggen 'Door mijn vrijwilligerswerk en vorige opleiding ben ik gefascineerd geraakt door het vak biologie.' Of heb je al iets met fascinatie? Inspireren klinkt alsof het je creatiever maakt denk ik.

Edit: oja, en je kunt 'mede' gewoon weglaten, of anders op een andere plek in de zin zetten (maar dan zou ik het vervangen door 'ook' denk ik).
Oud 27-06-2013, 21:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik zou zeggen 'Door mijn vrijwilligerswerk en vorige opleiding ben ik gefascineerd geraakt door het vak biologie.' Of heb je al iets met fascinatie? Inspireren klinkt alsof het je creatiever maakt denk ik.
Ik heb al een zin met fascinatie. Anders wordt het allemaal zo fascinerend.
Verwijderd
goed miek
Verwijderd
Pfew . Gelukkig mochten wij vandaag een techniektraining doen . Ik was eerst even bang dat de coaches mijn roeiers helemaal kapot zouden maken voor een of andere countertechniek .
Oud 27-06-2013, 21:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
goed miek
Dankjewel!

En bedankt voor jullie hulp, jullie zijn schatjes

Nu heb ik PRECIES 200 woorden
Oud 27-06-2013, 21:10
Verwijderd
Ik zou 'gebiologeerd' gebruiken in plaats van 'geboeid'.
Oud 27-06-2013, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Oud 27-06-2013, 21:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oud 27-06-2013, 21:19
Carn
Carn is offline

Oud 27-06-2013, 21:21
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ga toch weg, joh
Oud 27-06-2013, 21:21
Carn
Carn is offline
K-Rose ftw
Oud 27-06-2013, 21:22
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, nu ga ik papier zoeken voor mijn boomblaadjes
Oud 27-06-2013, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Ga toch weg, joh

Stel je eens voor dat je door stapels droge motivatiebrieven moet ploegen. Als lezer had ik zo'n kwinkslag wel gewaardeerd
Oud 27-06-2013, 21:29
Verwijderd
Citaat:
jaaaaa
Oud 27-06-2013, 21:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Stel je eens voor dat je door stapels droge motivatiebrieven moet ploegen. Als lezer had ik zo'n kwinkslag wel gewaardeerd
Ik vind het flauw en niet passen bij zoiets serieus als een motivatiebrief.

Kusje hoor Het had desalniettemin vast een glimlach veroorzaakt op het hoofd van één van de docenten.
Oud 27-06-2013, 21:36
Verwijderd
Toch had 't je misschien nét dat streepje vóór gegeven
Oud 27-06-2013, 21:40
Verwijderd
Bleugh. Prognose van de vrouw van m'n vader is 3 maanden zonder behandelen en 6-10 maanden met chemo. Ze hebben besloten dat dat 't niet waard is. 3 maanden. Dat is september. What. The. Fuck.
Oud 27-06-2013, 21:44
Verwijderd
Citaat:
En weer extra uren met stinkende vegankooksessies, niet?

Arme Trimm!
indigo
indigo is offline
Ah gatver sann wat naar ! Had je al iets gehoord over prognose of niet? Dan hopen dat ze die laatste maanden in elk geval een beetje op een goede manier doorkomt en niet te veel klachten krijgt. Maar idd, chemo is ook niet alles.

En @miekje, hangt van dat gesprek dan ook je toelating af?
Verwijderd
Citaat:
Bleugh. Prognose van de vrouw van m'n vader is 3 maanden zonder behandelen en 6-10 maanden met chemo. Ze hebben besloten dat dat 't niet waard is. 3 maanden. Dat is september. What. The. Fuck.
Knuffel!

En alles is waardeloos om te zeggen, dus ik hou het maar gewoon bij die knuffel.
Oud 27-06-2013, 21:45
Verwijderd
Citaat:

wat kut. sterkte.
misschien lame om te zeggen, maar mijn buurvrouw (die al 4 keer kanker heeft gehad) heeft nu ook weer kanker, ze was in sept. 2012 al opgegeven en ze zou de kerst niet halen, maar ze leeft nog steeds. Het is moeilijk te zeggen, wil ik er maar mee zeggen.

Bwaah ben je gewoon nog niet zo oud en dan krijg je gewoon te horen dat je doodgaat op korte termijn. wat zijn nou drie maanden.
Oud 27-06-2013, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ah nee Dat is nauwelijks te bevatten lijkt me Sterkte!
Oud 27-06-2013, 21:47
Verwijderd
Citaat:

Heel veel pixelkusjes en ~knuffels en zo, bij gebrek aan beter. Sterkte aan alle betrokkenen
Oud 27-06-2013, 21:49
Verwijderd
Mwuh ik had het topic nog niet helemaal gelezen en nu staat mijn reactie op Miekjes verhaal zo raar
Oud 27-06-2013, 21:50
Verwijderd
Citaat:
goed plan met absinthe in het bubbelbad
Daar zeg ik geen nee tegen heur
Oud 27-06-2013, 21:51
Verwijderd
Thanks guys

En @indigo, nee dat weet ik niet zo goed, beter dan de maanden met chemo, maar meer dan dat weet ik niet echt.
Oud 27-06-2013, 21:52
Verwijderd
En Miekje heeft nog steeds ook recht op reacties hoor Lieveheersbeest Geen zorgen om posts die raar staan. Ik kom ook maar even het topic in banjeren met iets heftigs.
Oud 27-06-2013, 21:53
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat intens kut, Sann. Knuffels voor jou/jullie. Heel veel sterkte! Hè, bah, woorden tekort enzo.
Citaat:
En @miekje, hangt van dat gesprek dan ook je toelating af?
Weet ik niet precies! Volgens mij wel, want het is een intakegesprek, alleen noemen ze het 'startgesprek'
Citaat:
Nog één klein onbenullig dingetje Miekje: ik zou een puntje weghalen. Jawel.
"Ook ben ik een doorzetter en ben ik erg leergierig en punctueel (zie pagina 4 van de startmeter voor concrete voorbeelden)."
Of zal ik het puntje binnen de haakjes zetten? Een zin zonder punt klopt namelijk niet.
Oud 27-06-2013, 21:55
indigo
indigo is offline
Nee, puntje buiten de haakjes! Want het is geen zin maar een zijdelingse opmerking, net zoals... ehm... "Ik zie je vanavond op het station (tegenover de bloementent).". Dus dan hoef je daar geen aparte zin van te maken. Maargoed, het maakt niet echt uit.
Oud 27-06-2013, 21:55
Verwijderd
Ik zou er geen punt van maken. Gewoon zorgen dat ze op de 'i' staan. Dan kan iedereen er een punt aan zuigen als het puntje bij paaltje komt.

Goed, nu ga ik zelfmoord plegen.
Oud 27-06-2013, 21:57
Verwijderd
Citaat:
En Miekje heeft nog steeds ook recht op reacties hoor Lieveheersbeest Geen zorgen om posts die raar staan. Ik kom ook maar even het topic in banjeren met iets heftigs.
Nee weet ik, maar toen ik het zo teruglas vond ik het er zo stom uitzien
Wel het mooie van Saai altijd, dat er allerlei gesprekken door elkaar heen kunnen lopen
Oud 27-06-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:

Of zal ik het puntje binnen de haakjes zetten? Een zin zonder punt klopt namelijk niet.
Nee, dat zeker niet doen!

Citaat:
Ik zou er geen punt van maken. Gewoon zorgen dat ze op de 'i' staan. Dan kan iedereen er een punt aan zuigen als het puntje bij paaltje komt.

Oud 27-06-2013, 22:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, puntje buiten de haakjes! Want het is geen zin maar een zijdelingse opmerking, net zoals... ehm... "Ik zie je vanavond op het station (tegenover de bloementent).". Dus dan hoef je daar geen aparte zin van te maken. Maargoed, het maakt niet echt uit.
Ok, dan laat ik het zo Dacht ook wel dat het zo hoorde.
Citaat:

<3
Oud 27-06-2013, 22:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Sann, wat extreem kut.
Duizentveel sterkte en alle knuffels in de wereld. Hou je taai, wijffie. <3
Oud 27-06-2013, 22:09
Verwijderd
Citaat:

Oud 27-06-2013, 22:09
bloodyb
bloodyb is offline
Sterkte Sann.
Oud 27-06-2013, 22:11
Verwijderd
Citaat:

corky
Oud 27-06-2013, 22:11
Verwijderd
Damn, sterkte sann <3
Oud 27-06-2013, 22:25
Verwijderd
De uitreiking en de borrel waren echt fantastisch. Cliché opgeklopte verhaaltjes over hoe goed we 't allemaal gedaan hadden natuurlijk, maar als je dat even wegdenkt was er heel veel oprechte blijdschap en trotsheid. Ik ben twee mega-bossen bloemen, whisky, twee boeken, kaartjes en een klein festivalticket rijker, en heel veel felicitaties van mensen van allerlei mensen die ik al heel lang niet gezien had en ennenennene. Het was leuk, maar nu ben ik moe.

Oh en het lijkt misschien alsof ik nu totaal voorbij gaat aan het slechte nieuws van .sann, maar dat is niet zo, ik had het al gezien via pm. Het blijft wel even rillen, though.

Edit: ik hoorde net dat het met mijn tante met kanker relatief goed gaat, ze is geopereerd en alweer thuis. Cru dat voor ieder goed bericht er ook een slecht bericht lijkt te moeten zijn.

Laatst gewijzigd op 27-06-2013 om 22:34.
Oud 27-06-2013, 22:37
Verwijderd
*stuiter*
Oud 27-06-2013, 22:38
Verwijderd
Tof Quis! Van je diploma-uitreiking that is

Ik had vandaag best een productieve dag. Nieuwe fiets gefixt, keigoed gesport, keigoed geshopt (korte broek, lange extreem foute pastelkleurige bloemetjesbroek , twee shirtjes net lange mouwen en kant en eentje met korte mouwen en glitterstrentjes, samen voor nog geen 50 euro) en toen nog naar de film geweest
Oud 27-06-2013, 22:39
Miekje*
Miekje* is offline
Fijn dat je het zo naar je zin had, vandaag, Quisje En goed nieuws is nooit weg.

//Elke keer als ik Mike Rosenberg zie, wil ik *kroeliekroelie* door zijn haar doen

Regels voor berichten