Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2013, 17:09
Fantôme
Fantôme is offline
Ik ben vandaag naar de tandarts geweest, een nieuwe tandarts omdat ik verhuist ben.
Nu lijkt het erop dat de verdoving wat meer uitwerking heeft dan normaal. Behalve dat mijn linkerkant van mn mond nog verdoofd is, voelt het dof achter m'n linkeroog, raar gevoel aan mn linkeroor, tintelt mn linkerarm en hand, mn linkerbeen en ben ik heel erg moe maar ook dat gevoel manifesteert zich vooral aan de linkerkant van mn lichaam.
Herkenbaar voor iemand? is het normaal? Kunnen deze klachten uberhaubt door de verdoving komen?
Oud 10-07-2013, 20:25
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Hmz dit weet ik niet. Soms duurt verdoving wat langer dan andere keren. Het is raar dat je het door je hele lichaam voelt, normaal verdoofd het alleen directe verbindingen van de plek waar het ingespoten wordt, dat zou dus alleen je kaak moeten zijn. Of je klachten komen door de verdoving of iets anders weet ik niet.

Als je misselijk wordt, moet overgeven (of neiging tot) en hoofdpijn krijgt moet je er wel (snel) mee naar een arts.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 10:38
Pluis
Pluis is offline
soms gebeurt het dat de zenuw die verdoofd is per ongeluk geraakt wordt met de verdovingsnaald en dan kan je mond wat langer doof blijven dan normaal. En als ze iets meer verdoving gebruiken kan je tot je neus en onder je oog aan verdoofd raken. Dat is niet gek. Al die andere klachten aan de linker kant van je lichaam (je arm en je been) kunnen niet van de verdoving komen. Hoe is het nu?
Oud 11-07-2013, 13:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
soms gebeurt het dat de zenuw die verdoofd is per ongeluk geraakt wordt met de verdovingsnaald en dan kan je mond wat langer doof blijven dan normaal. En als ze iets meer verdoving gebruiken kan je tot je neus en onder je oog aan verdoofd raken. Dat is niet gek. Al die andere klachten aan de linker kant van je lichaam (je arm en je been) kunnen niet van de verdoving komen. Hoe is het nu?
Inmiddels is het weer oke. Gisteravond tegen 21 uur werd het beter. Ben wel misselijk geweest en heb één keer gespuugd. Zou het nog kunnen dat mijn lichaam zo reageert omdat deze tandarts ander verdovingsmiddel gebruikt dan mijn vorige en deze bestandsdelen heeft waar ik niet tegen kan? of is dat niet mogelijk?
Oud 11-07-2013, 16:45
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Inmiddels is het weer oke. Gisteravond tegen 21 uur werd het beter. Ben wel misselijk geweest en heb één keer gespuugd. Zou het nog kunnen dat mijn lichaam zo reageert omdat deze tandarts ander verdovingsmiddel gebruikt dan mijn vorige en deze bestandsdelen heeft waar ik niet tegen kan? of is dat niet mogelijk?
Ik denk dat de meeste verdoving ongeveer hetzelfde is, die verschillen zullen niet zo groot zijn. Allemaal gekeurd en dergelijke. Het kan zijn dat hij net een andere zenuw heeft geraakt die dus ook lichtelijk verdoofd is. Mijn tandarts spoot keer al wat verdoving eruit voordat hij in mijn mond was, kwam op mijn wang, gewoon op de huid, maar dat raakte dus ook helemaal 'dood'.

Het misselijk en hoofdpijn kan aangeven dat er lucht is meegespoten, een luchtbubbeltje in dat systeem komt meestal in de knoop bij belangrijke punten, centrale zenuw, hersenen of dergelijke. Vanaf daar begint alles dan op te stoppen wat de problemen zo erg gaat maken. Als het weer weg is denk ik overigens niet dat je je daar nog zorgen over hoeft te maken
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 17:39
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik denk dat de meeste verdoving ongeveer hetzelfde is, die verschillen zullen niet zo groot zijn. Allemaal gekeurd en dergelijke. Het kan zijn dat hij net een andere zenuw heeft geraakt die dus ook lichtelijk verdoofd is. Mijn tandarts spoot keer al wat verdoving eruit voordat hij in mijn mond was, kwam op mijn wang, gewoon op de huid, maar dat raakte dus ook helemaal 'dood'.

Het misselijk en hoofdpijn kan aangeven dat er lucht is meegespoten, een luchtbubbeltje in dat systeem komt meestal in de knoop bij belangrijke punten, centrale zenuw, hersenen of dergelijke. Vanaf daar begint alles dan op te stoppen wat de problemen zo erg gaat maken. Als het weer weg is denk ik overigens niet dat je je daar nog zorgen over hoeft te maken
hoe kom je er in vredesnaam bij dat je een luchtbelletje in een zenuw kunt spuiten dat daarna aan het reizen gaat richting je hersenen?
Oud 11-07-2013, 22:08
lanastar
lanastar is offline
misselijk zijn is volgens mij heel normaal, dan ben je gwn gevoelig voor 1 van de bestandsdelen van de verdoving.
ik moest een jaar geleden ook naar tandarts voor tanden trekken, ik werd toen ik terug naar auto liep duizelig en viel bijna flauw en moest overgeven door de verdoving, maar dat komt dus gwn omdat je dus voor zo'n bestandsdeel gevoelig bent. dat maakt niet zo uit.
Oud 12-07-2013, 08:25
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
hoe kom je er in vredesnaam bij dat je een luchtbelletje in een zenuw kunt spuiten dat daarna aan het reizen gaat richting je hersenen?
Dokters, net5 : (. Verhaal kan over de tijd heen iets of wat veranderd zijn maar de essentie blijft: hoofdpijn en misselijk na verdoving is niet bepaald gezond. Zeker niet als het erger wordt ipv weer afzwakt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 08:40
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dokters, net5 : (. Verhaal kan over de tijd heen iets of wat veranderd zijn maar de essentie blijft: hoofdpijn en misselijk na verdoving is niet bepaald gezond. Zeker niet als het erger wordt ipv weer afzwakt.
Oh. Ik heb nogal moeite met die scripted realityseries die net doen alsof zeldzame dingen heel vaak voorkomen en dat je daar ALTIJD op moet letten als arts. Maargoed ik ben geen tandarts dus kan helaas niet met zekerheid zeggen dat het echt niet voorkomt.
Oud 12-07-2013, 08:49
Verwijderd
Ik denk dat het lupus is.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 09:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Die "reality" series zijn vreselijk overdreven en absoluut geen accurate afspiegeling van hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat.
Oud 12-07-2013, 10:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nou, dat ik dáár niet eerder aan heb gedacht
Oud 12-07-2013, 10:41
Fantôme
Fantôme is offline
Dank voor het antwoorden overigens.. Was inderdaad dezelfde avond nog verdwenen, dus zal verder geen kwaad kunnen. Was wel gewoon benieuwd
Oud 12-07-2013, 10:53
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Die "reality" series zijn vreselijk overdreven en absoluut geen accurate afspiegeling van hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat.
Haha, ye veel ze ook toevoegen om het kijkbaar te maken... ik denk wel dat er een dokter mee screened zodat er geen totale onzin op tv komt
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 11:20
Verwijderd
Weet je welk middel hij heeft gebruikt? Je zou een bijsluiter kunnen zoeken ervan, kijken wat daarin vermeld wordt. Ik zou deze reactie overigens voor de zekerheid wel bij je tandarts melden, misschien dat je inderdaad niet goed reageert of die stof, dan kan hij daar de volgende keer rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Ja klopt niet volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 15:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Haha, ye veel ze ook toevoegen om het kijkbaar te maken... ik denk wel dat er een dokter mee screened zodat er geen totale onzin op tv komt
Ik denk het eerlijk gezegd niet (wat ik er van heb gezien was ook grotendeels onzinnig of in ieder geval onrealistisch), ik denk dat die makers dat alleen maar lastig vinden omdat ze simpelweg geïnteresseerd zijn in drama, en niet in een waarheidsgetrouwe weergave van het werk van artsen en andere zorgverleners. Dan kun je beter naar Ingang Oost etc. kijken.
Oud 13-07-2013, 17:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
No, it's never Lupus!
Oud 13-07-2013, 17:52
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou in zo'n geval toch even de tandarts raadplegen, en eventueel ook je oude tandarts om te kijken of er verschil is in het middel dat ze gebruiken.

Regels voor berichten