Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2013, 22:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 19-09-2013, 23:12
Verwijderd
In dat topic werd ook dit filmpje gepost.

Een paar keer drukt 'ie zich wat te sterk uit, vind ik, maar voor de rest:

Laatst gewijzigd op 19-09-2013 om 23:40. Reden: ZEG IK NIET :yeah:
Oud 19-09-2013, 23:21
Verwijderd
Kon ik morgenochtend maar ontbijten met havermout. Ik zou er speculaaskruiden doorheen doen en alles. Maar er is geen melk
Oud 19-09-2013, 23:27
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
"Ik denk dat ik wel een gentleman in bed ben, want ik wil dat het meisje 't ook leuk heeft."

Nou, wat een gentleman. Zo'n vreselijk enorme gentleman heb ik nog nooit gezien.
Oud 20-09-2013, 06:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Kon ik morgenochtend maar ontbijten met havermout. Ik zou er speculaaskruiden doorheen doen en alles. Maar er is geen melk
Ik mag het niet zeggen maar: dat kan toch ook prima een keer met water?
Oud 20-09-2013, 06:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat is toch niet lekker, fizzle!

Goeiemogguh btw. Ik ga arbeiten ja. Kusjedoei!
Oud 20-09-2013, 06:57
Verwijderd
Ik eet altijd pap het s' morgens

En mijn broertje heeft mijn fietsensleutel kwijt gemaakt, dus nu kom ik te laat op school.
Oud 20-09-2013, 07:10
Verwijderd
Ja, want als je er nu hier over komt klagen i.p.v. het ding te zoeken helpt dat natuurlijk zó veel.
Oud 20-09-2013, 07:10
Verwijderd
Citaat:
In dat topic werd ook dit filmpje gepost.

[filmpje]

Een paar keer drukt 'ie zich wat te sterk uit, vind ik, maar voor de rest:
Ik heb het vannacht met dronken hoofd bekeken en blijkbaar zowaar mezelf ingehouden en niet gepost. Maar met mijn ochtendhumeurhoofd op kantoor denk ik er nog altijd hetzelfde over. WAAR GAAT DIT OVER? Ik herken me er echt TO - TAAL niet in. Wat een bullshitverhaal. Met zijn manbox.
Oud 20-09-2013, 07:19
Verwijderd
Damn it's so hard to explain puns to kleptomaniacs cause they always take things literally...
Oud 20-09-2013, 07:38
Verwijderd
Mijn ouders hebben kuikentjes en ik vind het wel een beetje stom dat ik er niet even naar toe kan om te kijken, want kuikentjes
Oud 20-09-2013, 07:57
Verwijderd
Oh jongens wat is mijn vriendje toch ontzettend ontzettend lief <3. Ik werd gister echt half hysterisch omdat niets meewerkte en alles eventjes kut was, dan blijft hij gewoon bij me zitten en kalmeert me. Maakt soep voor me. En nu kreeg ik ontbijt op bed omdat mijn rug zo kut is dat ik liever blijf liggen. En dat kan nu <3.
Oud 20-09-2013, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het vannacht met dronken hoofd bekeken en blijkbaar zowaar mezelf ingehouden en niet gepost. Maar met mijn ochtendhumeurhoofd op kantoor denk ik er nog altijd hetzelfde over. WAAR GAAT DIT OVER? Ik herken me er echt TO - TAAL niet in. Wat een bullshitverhaal. Met zijn manbox.
Wat een typische manboxreactie

Nee, ik moet nu richting werk en daarna naar Leonard Cohen, maar ik zal er later op terugkomen!

Denk je dat andere mannen zich er ook niet in herkennen? Alhoewel niet zo extreem als hij daar stelt, dus zonder de groepsverkrachtingen van geestelijk gehandicapte meisjes enzo.
Oud 20-09-2013, 08:50
Verwijderd
Geen idee. Ik denk/hoop dat in ieder geval in mijn referentiekader de meeste mannen eerder op mij aansluiten dan op de mannenwereld die in het filmpje geschetst word.

Overigens heb ik totaal de context/aanleiding van posten van het filmpje gemist, ik reageer echt sec op de inhoud van het filmpje, dat even voor de duidelijkheid
Oud 20-09-2013, 09:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Geen idee. Ik denk/hoop dat in ieder geval in mijn referentiekader de meeste mannen eerder op mij aansluiten dan op de mannenwereld die in het filmpje geschetst word.
Ja, we leven natuurlijk niet allemaal in zo'n wereld als hij, maar er ligt ook hier toch veel druk op mannen om niet emotioneel te zijn en veel mannendingen te doen.
Oud 20-09-2013, 09:31
Verwijderd
Dat ervaar ik niet zo. Wat bedoel je precies met "mannendingen"?
Oud 20-09-2013, 10:05
Verwijderd
Arghl Bij de kine geweest, die het het fijn vond dat ze nog eens goed diep kon gaan (in de spieren in mijn nek) en ik voel de koppijn gewoon al omhoog kruipen nu.
En al een goede fietstocht gemaakt, nog mooier is dat ik ook nog terug moet
Oud 20-09-2013, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, we leven natuurlijk niet allemaal in zo'n wereld als hij, maar er ligt ook hier toch veel druk op mannen om niet emotioneel te zijn en veel mannendingen te doen.
Keerzijde van de medaille is dat wanneer je 'gewoon' weinig fluctueert in je emoties je ineens in een 'manbox' zit, als mensen dit soort verhalen (die her en der echt gierend uit de bocht gaan) voor algemeenheid aannemen.

In zijn voorbeelden kan ik me ook niet goed verplaatsen; iedereen gaat volstrekt anders om met het overlijden van mensen. Inmiddels heb ik best wat sterfgevallen meegemaakt en ook gezien hoe 'men' daar mee omgaat. De verschillen zijn per méns, niet per geslacht. Wanneer je als een 'wijf' aan het voetballen bent, ben je gewoon als een 'wijf' aan het voetballen. Net zoals een vrouw een 'wijf' kan zijn. Vrij unisex hoor, dat predikaat. Ik ken genoeg voetballende vrouwen die dit slechts zullen beamen. En peer pressure waardoor je shit doet die je niet wil doen is altijd evil. Dat daar in zijn geval ook nog eens een groepsverkrachting bij komt kijken is dubbel tragisch.

Maar goed, wellicht is zijn leefwereld wel echt zo dramatisch anders dan dat van mij. Ik kan hier in ieder geval niet veel mee. Ik ben benieuwd wat er nu weer allemaal mis met me is nu ik dit getypt heb.

Laatst gewijzigd op 20-09-2013 om 10:58.
Oud 20-09-2013, 12:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jas is binnen, maar het is jammer genoeg een dikke miskoop Kleur is heel anders dan op de foto en hij is ook gewoon te groot. Helaas pindakaas!
Oud 20-09-2013, 12:16
Verwijderd
Te groot? Dus ze wist niet hoe ze een meetlint moest gebruiken?
Oud 20-09-2013, 12:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik snap het ook niet helemaal ik heb al mijn eigen jassen nagemeten en die zijn oksel-oksel ongeveer 50 cm. Deze zat echt wel wat ruimer. En hij is niet heel erg getailleerd, daardoor lijkt 'ie ook wel groot. Hij stond ook aangegeven als een maat M (38/40), maar ik denk dat het meer een 40/42 is.
Oud 20-09-2013, 12:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah, gotta go!
Oud 20-09-2013, 12:42
Turk February
Turk February is offline
Ik hoor net dat als je een film van Apple koopt voor op je iPad, dat je die dan niet meer kan verwijderen.
Oud 20-09-2013, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor net dat als je een film van Apple koopt voor op je iPad, dat je die dan niet meer kan verwijderen.
Die mensen verdienen niet beter.
Oud 20-09-2013, 12:44
Miekje*
Miekje* is offline
Balen, CR

//Ik ben bezig met het maken van de knuffel, en hij wordt leukkkk
Oud 20-09-2013, 12:54
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Die mensen verdienen niet beter.
Nee, precies. Ze hebben vaseline in de kont gesmeerd en zijn voorovergebogen toen ze dan onding kochten, dus nu moeten ze niet zeuren. Ik kan er smakelijk om lachen.
Oud 20-09-2013, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Wat? hahahahahahahaha
Oud 20-09-2013, 13:03
Turk February
Turk February is offline
Oh wacht, als je IOS 7 hebt.
Oud 20-09-2013, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Nee, precies. Ze hebben vaseline in de kont gesmeerd en zijn voorovergebogen toen ze dan onding kochten, dus nu moeten ze niet zeuren. Ik kan er smakelijk om lachen.
Ik verheug me al op de sterke staaltjes Stockholm-syndroom van die onrendabelen
Oud 20-09-2013, 13:24
Verwijderd
Ik stoor me al weken aan de vieze ramen hier. Dus die ga ik nu wassen, ondanks de dreigende regenwolken. Dat jullie het maar even weten
Oud 20-09-2013, 13:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik stoor me al weken aan de vieze ramen hier. Dus die ga ik nu wassen, ondanks de dreigende regenwolken. Dat jullie het maar even weten
Ga je zemen?
Oud 20-09-2013, 13:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat ervaar ik niet zo. Wat bedoel je precies met "mannendingen"?
Het inintiatief nemen inzake romantische contacten; een schouder bieden aan huilende vrouwen; veel bier kunnen drinken; betalen bij een drinkgelegenheid.
Oud 20-09-2013, 13:41
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zit hier een knuffel te naaien en thee te drinken en ik ben intens gelukkig
Oud 20-09-2013, 13:45
Verwijderd
Wat is nu eigenlijk een 'fatsoenlijke' Nederlandse krant? Ik ken alleen BN De Stem en De Telegraaf als kranten in Nederland.
Oud 20-09-2013, 13:49
Verwijderd
CR, wat stom dat je jas niet past!
Oud 20-09-2013, 13:50
Verwijderd
Oh, wij hebben de Volkskrant en het Financieel Dagblad hier. Allebei prima kranten wat mij betreft. Mijn ouders hadden het Algemeen Dagblad, dat was vroeger wel een chille krant en is nu een beetje als de Telegraaf geworden.
Oud 20-09-2013, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Het inintiatief nemen inzake romantische contacten; een schouder bieden aan huilende vrouwen; veel bier kunnen drinken; betalen bij een drinkgelegenheid.
Wat betreft romantische contacten; voor mijn gevoel vinden vrouwen het maar wát prima dat die 'taak' bij mannen ligt en is dat meer een issue van vrouwen (omdat ze niet graag 'needy' over willen komen for whatever reasons). Uiteraard zullen er plénty uitzonderingen zijn, ik veronderstel dat ik dat niet kinderlijk hoef uit te schrijven en dat men mij voor vol aanziet in de zin van 'Dat snapt hij zelf ook prima.' De schouder is niet voorbehouden aan mannen, lijkt me? Alcoholconsumptie is ook niet per se iets voor de 'manbox' in mijn ogen. En betalen doe ik niet omdat ik per se 'man' wil zijn maar omdat ik als mens graag voor anderen zorg in de breedste zin des woords. Uiteraard baseer ik me nu ook op persoonlijke observaties en ervaringen.
Oud 20-09-2013, 14:15
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat betreft romantische contacten; voor mijn gevoel vinden vrouwen het maar wát prima dat die 'taak' bij mannen ligt en is dat meer een issue van vrouwen (omdat ze niet graag 'needy' over willen komen for whatever reasons). Uiteraard zullen er plénty uitzonderingen zijn, ik veronderstel dat ik dat niet kinderlijk hoef uit te schrijven en dat men mij voor vol aanziet in de zin van 'Dat snapt hij zelf ook prima.' De schouder is niet voorbehouden aan mannen, lijkt me? Alcoholconsumptie is ook niet per se iets voor de 'manbox' in mijn ogen. En betalen doe ik niet omdat ik per se 'man' wil zijn maar omdat ik als mens graag voor anderen zorg in de breedste zin des woords. Uiteraard baseer ik me nu ook op persoonlijke observaties en ervaringen.
Mijn ervaring is dat er op al die gebieden meer van mannen verwacht wordt dan van vrouwen. Niet voor niets zijn dooddoeners als 'man up' en 'grow a pair' ook in ons mooie Nederland populair.

En natuurlijk zijn er zat vrouwen die zichzelf graag in een rol van haast kinderlijke afhankelijkheid leggen, in de verwachting dat de grote sterke man wel even die pot mosterd opendraait/die computer aan de praat krijgt/de vlieger de lucht in kan krijgen/dat vliegtuig kan landen/die op hol geslagen stier de baas kan/die mug kan doodslaan/aan de open kant van het bed slaapt om eventuele monsters bij haar weg te houden. Dat is ook een deel van het probleem. Niet dat ik me in diverse gevallen niet graag verzorgend opstel, maar het is die automatische verwachting die mij een doorn in de neus is.
Oud 20-09-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is dat er op al die gebieden meer van mannen verwacht wordt dan van vrouwen. Niet voor niets zijn dooddoeners als 'man up' en 'grow a pair' ook in ons mooie Nederland populair.
Semantiek. Zie Louis C.K. over 'faggot'.

Citaat:
En natuurlijk zijn er zat vrouwen die zichzelf graag in een rol van haast kinderlijke afhankelijkheid leggen, in de verwachting dat de grote sterke man wel even die pot mosterd opendraait/die computer aan de praat krijgt/de vlieger de lucht in kan krijgen/dat vliegtuig kan landen/die op hol geslagen stier de baas kan/die mug kan doodslaan/aan de open kant van het bed slaapt om eventuele monsters bij haar weg te houden. Dat is ook een deel van het probleem. Niet dat ik me in diverse gevallen niet graag verzorgend opstel, maar het is die automatische verwachting die mij een doorn in de neus is.
Maar als vrouwlief de pot ook gewoon niet open krijgt, om dat maar als metafoor te gebruiken? Ga je dan uitlachen, niets doen of zeggen 'grow a pair'? Neh, dan help je gewoon. Dat heeft voor mijn gevoel niet zoveel met verwachtingspatroon te maken maar met samen leven.
Oud 20-09-2013, 14:27
Verwijderd
Een man die meent voor mij te moeten betalen bij een date, moet van ver komen om het dan nog goed te maken. Enorme afknapper vind ik dat.
Oud 20-09-2013, 14:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar als vrouwlief de pot ook gewoon niet open krijgt, om dat maar als metafoor te gebruiken? Ga je dan uitlachen, niets doen of zeggen 'grow a pair'? Neh, dan help je gewoon. Dat heeft voor mijn gevoel niet zoveel met verwachtingspatroon te maken maar met samen leven.
Tuurlijk kan je helpen als iets niet bij iemand niet lukt, maar dat lijkt me ook gewoon iets wat je bij alle mensen doet, niet alleen bij vrouwen. Het is alleen wel zo dat er nog steeds vrouwen zijn die niet eens meer wat proberen, omdat hun 'mannetje' dat altijd wel regelt. Of omdat ze anders een nagel breken ofzo.

Nog zoiets: Ik had ooit een buurvrouw die altijd expres korte rokjes en strakke truitjes aandeed als ze op stap ging, want dan kwamen er mannen op haar af en hoefde ze zelf geen drankjes te betalen.
Dan kan je zeggen dat het ergens slim van haar is om op die manier mannen te 'gebruiken', maar ze ging daarna wel lopen miepen dat ze niet serieus werd genomen en dat ze het zo zat was dat mensen haar als domme barbie zagen. Tsja...
Oud 20-09-2013, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk kan je helpen als iets niet bij iemand niet lukt, maar dat lijkt me ook gewoon iets wat je bij alle mensen doet, niet alleen bij vrouwen.
Dit leek mij eveneens een overbodige kanttekening.
Oud 20-09-2013, 14:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Een man die meent voor mij te moeten betalen bij een date, moet van ver komen om het dan nog goed te maken. Enorme afknapper vind ik dat.
Je kan het de man ook niet kwalijk nemen dat hij iets wil doen waarvan hij altijd heeft geleerd dat het zo hoort.
Ik zou dan gewoon zeggen "Nee joh, ik betaal gewoon de helft".
Maar als hij dan raar zou gaan doen omdat de man nou eenmaal hoort te betalen, dan zou ik wel een beetje de boze feministe gaan uithangen. Denk ik.
Oud 20-09-2013, 14:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dit leek mij eveneens een overbodige kanttekening.
Ik benadrukte 't maar even, omdat het mij lijkt dat Turk iemand niet keihard zou uitlachen omdat ze een potje niet openkriijgt.
Of misschien wel.

Nu ik erover nadenk lach ik ook wel eens mensen uit omdat ze iets niet open krijgen. Maar dat zijn dan meestal mannen.
en dan draai ik 't open.
Oud 20-09-2013, 14:44
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ben natuurlijk bereid om te helpen; waar ik een probleem mee heb, is de automatische verwachting, het dogma dat het de taak van de man is het zware werk op zich te nemen, zijn emoties onder controle te houden en altijd de dominante partij te zijn.
Oud 20-09-2013, 14:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nou, ik heb weleens een date gehad met iemand die dat heel expliciet van mij verwachte. Niet gedaan, overigens.
Oud 20-09-2013, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben natuurlijk bereid om te helpen; waar ik een probleem mee heb, is de automatische verwachting, het dogma dat het de taak van de man is het zware werk op zich te nemen, zijn emoties onder controle te houden en altijd de dominante partij te zijn.
Hoe merk jij dan concreet die automatische verwachting? En wat betreft 'zwaar werk'; mannen zijn nou eenmaal fysiek sterker als het gaat om spiermassa en lichaamsbouw. Derhalve vind ik het niet meer dan fair dat ík de zware vuilniszakken aan de straat zet in plaats van vriendinlief, of dat ík de kledingkast voor mijn rekening neem bij een verhuizing. Wat is daar in godsnaam dogmatisch aan? Dat is praktisch. En hoffelijk. Daarnaast hoeven mannen helemaal niet emoties onder controle te houden. Mannen gaan wel anders om met issues; huilbuien zie ik bij mannen minder vaak dan bij vrouwen. Neemt niet weg dat mannen zich weldegelijk kwetsbaar opstellen, ook onderling. En lang niet iedere man is van nature dominant of heeft aspiraties dat te zijn. En ook die mannen komen prima op de pootjes terecht.
Oud 20-09-2013, 14:58
Verwijderd
En ja, er zijn genoeg vrouwen die fysiek sterker zijn dan mannen. Dat weet ik. Voor iemand dáár over meent te moeten vallen.
Oud 20-09-2013, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Wat is nu eigenlijk een 'fatsoenlijke' Nederlandse krant? Ik ken alleen BN De Stem en De Telegraaf als kranten in Nederland.
Citaat:
Oh, wij hebben de Volkskrant en het Financieel Dagblad hier. Allebei prima kranten wat mij betreft. Mijn ouders hadden het Algemeen Dagblad, dat was vroeger wel een chille krant en is nu een beetje als de Telegraaf geworden.
De volkskrant = de azijnbode. Echt verschrikkelijke krant vind ik dat.

Financieel Dagblad en NRC zou ik zo ongeveer als enige fatsoenlijke kranten beschouwen.

En om een ander stokpaardje maar weer eens van stal te halen: uit een onderzoek naar de "juistheid" van kranten (gedefinieerd als het aantal feitelijke onwaarheden die een krant in een bepaalde periode publiceerde) kwam een paar jaar geleden juist De Telegraaf naar voren als de krant die het MINSTE aantal fouten maakte.

Laatst gewijzigd op 20-09-2013 om 15:11.
Oud 20-09-2013, 15:06
Turk February
Turk February is offline
Het NRC en NRC Next. Verder vind ik bijna alle Nederlandse kranten te rechts.

Regels voor berichten