FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2013, 21:25
Verwijderd
Zuurvlees vind ik vreselijk smaken.

Maar stampotten vind ik heerlijk
Advertentie
Oud 29-09-2013, 21:26
Neko*
Neko* is offline
Een van de katten hier heeft weer eens intens verdriet om zijn broertje. Hartverscheurend geluid dat er uitkomt, niet normaal.

En ja, de tijd van de stoofpotjes en stampotten komt er weer aan. Heerlijk. Ik kan niet wachten tot het echt een keer goed gevroren heeft.
Oud 29-09-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Gekke Sarah. Wanneer ik stoofperen maak, gebruik ik rode wijn. Zo goed?
gelukkig maar!
Oud 29-09-2013, 21:28
Verwijderd
Stoofvlees hebben ze overal. Vlaams is om het over je frieten te doen.
Oud 29-09-2013, 21:29
Verwijderd
Stoofvlees. Dat is een van de weinige soorten niet-kindervlees die ik oprecht lekker vind.
Neko*
Neko* is offline
En goed gevulde soep! Daar is het ook al wel weer tijd voor. Misschien dat ik deze week mijn recept voor lekkere uiensoep weer eens op ga zoeken. Met stukjes stokbrood met gesmolten kaas ernaast.
Verwijderd
Hier doen ze het ook bij de frieten serveren.
Oud 29-09-2013, 21:34
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb thuis al potten met ingemaakte stoofperen en appelmoes gemaakt En van de week heb ik hazelnoten geraapt, en dat ga ik dinsdag weer doen. Het herfstgevoel is dus al goed compleet!
Oud 29-09-2013, 21:35
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Stoofvlees is Vlaams. Zuurvlees is wat ze in Limburg en Maastricht hebben ^^
O ja, dat bedoelde ik inderdaad zo goed.
Oud 29-09-2013, 21:35
Neko*
Neko* is offline
Stoofperen zijn ook erg lekker ja. Alleen jammer dat ik de enige hier ben die ze eet, dus ik eet ze alleen met uitzondering tijdens de feestdagen bij mijn ouders.
Oud 29-09-2013, 21:36
Verwijderd
Ik heb gisteren nog zuurvlees gehad
Oud 29-09-2013, 21:37
Verwijderd
Soervlèsch <3
Oud 29-09-2013, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Oh ja? Hier in Brabant doe ik ook niet anders hoor.
Oud 29-09-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
En goed gevulde soep! Daar is het ook al wel weer tijd voor. Misschien dat ik deze week mijn recept voor lekkere uiensoep weer eens op ga zoeken. Met stukjes stokbrood met gesmolten kaas ernaast.
Dat hoort erin! En dan met soepkom en al onder de grill, lekker gratinerennnn <3
Oud 29-09-2013, 21:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Stoofperen zijn ook erg lekker ja. Alleen jammer dat ik de enige hier ben die ze eet, dus ik eet ze alleen met uitzondering tijdens de feestdagen bij mijn ouders.
Je kunt ze ook goed inmaken Gewoon een kilo of wat maken en dan per 2 of 3 stuks in lege jampotjes doen, die je goed hebt schoongemaakt en uitgespoeld met heet water. Als de potten hebt uitgekookt, kun je ze nog veel langer bewaren. Een beetje eigen sap erbij, aanvullen met heet water en de potjes ondersteboven af laten koelen.
Oud 29-09-2013, 21:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat hoort erin! En dan met soepkom en al onder de grill, lekker gratinerennnn <3
Nu heb ik trek in gegratineerde camembert met olijvenbrood
Oud 29-09-2013, 21:41
Verwijderd
Late train en alles maar ik ben maar eens aan Games of Thrones begonnen
Oud 29-09-2013, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Soervlèsch <3
Ben je ook Limburger, of doe je net alsof ?
Oud 29-09-2013, 21:42
Verwijderd
als ik dat woord zie moet ik altijd aan mijn tante denken die dat vreselijk uitspreekt
Oud 29-09-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
O ja, dat bedoelde ik inderdaad zo goed.
Ik hoorde gewoon mijn Mestreechse familieleden al protesteren in mijn hoofd, dus ik wilde het even delen
Oud 29-09-2013, 21:44
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ja, ook dat! Maar 1 is nooit genoeg, dus ik maak altijd een heel afbakstokbrood aan stokbroodjes met gesmolten kaas ernaast.

Citaat:
Je kunt ze ook goed inmaken Gewoon een kilo of wat maken en dan per 2 of 3 stuks in lege jampotjes doen, die je goed hebt schoongemaakt en uitgespoeld met heet water. Als de potten hebt uitgekookt, kun je ze nog veel langer bewaren. Een beetje eigen sap erbij, aanvullen met heet water en de potjes ondersteboven af laten koelen.
Alleen heb ik nogal grote moeite om alleen voor mezelf te koken, dus ik kook altijd voor ons samen. Ook al betekent dat ook dat ik alleen vis eet bij mijn schoonouders/in een restaurant. De enige uitzondering is als hij iets wil eten wat ik niet lekker vind, en dan komt het er vaak op neer dat ik voor mezelf er alleen andere groente bij doe. Of sla eet. Eigenlijk best stom van mezelf, maar goed.
Oud 29-09-2013, 21:44
Verwijderd
Ik spreek het overigens meer uit als zoervlès.
Oud 29-09-2013, 21:45
Verwijderd
We hadden gister Highland Games en daar was een knaap uit Heerlen of Maastricht of Heerlen. Not sure. Anyhow ik had echt een zeer geanimeerd gesprek met 'm en hij droeg een kilt, want he, thema. Toen trok een dronken vriendinnetje z'n kilt omhoog om te kijken of er niks onder zat en er zat niks onder en ik heb serieus nog nooit zo'n apparaat gezien Het was vrij lullig, want ik draaide me om van ZOMFG en toen heb ik niet meer met 'm gepraat (Niet helemaal expres trouwens, want nieuwe gesprekken en he, maar toch) Zat met een vriend in de trein naar huis en hij "Ja ik wilde m'n gezicht in de plooi houden om niet te veel over mezelf te verraden, maar WTF WAS DAT."

Arme jongen
Oud 29-09-2013, 21:45
Verwijderd
Tihi 'lullig'.
Oud 29-09-2013, 21:47
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Alleen heb ik nogal grote moeite om alleen voor mezelf te koken, dus ik kook altijd voor ons samen. Ook al betekent dat ook dat ik alleen vis eet bij mijn schoonouders/in een restaurant. De enige uitzondering is als hij iets wil eten wat ik niet lekker vind, en dan komt het er vaak op neer dat ik voor mezelf er alleen andere groente bij doe. Of sla eet. Eigenlijk best stom van mezelf, maar goed.
Gekke Neko*. En het is zo'n kleine moeite om af en toe iets lekkers voor jezelf te maken!

Overigens heb ik makkelijk praten, want mijn vriend lust niets wat ik lekker vind en andersom. Dus als ik kook, kook ik altijd twee verschillende maaltijden
Oud 29-09-2013, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ik spreek het overigens meer uit als zoervlès.
ik ook maar eigenlijk meer als zuurvlees.
Oud 29-09-2013, 21:55
Verwijderd
Citaat:
We hadden gister Highland Games en daar was een knaap uit Heerlen of Maastricht of Heerlen. Not sure. Anyhow ik had echt een zeer geanimeerd gesprek met 'm en hij droeg een kilt, want he, thema. Toen trok een dronken vriendinnetje z'n kilt omhoog om te kijken of er niks onder zat en er zat niks onder en ik heb serieus nog nooit zo'n apparaat gezien Het was vrij lullig, want ik draaide me om van ZOMFG en toen heb ik niet meer met 'm gepraat (Niet helemaal expres trouwens, want nieuwe gesprekken en he, maar toch) Zat met een vriend in de trein naar huis en hij "Ja ik wilde m'n gezicht in de plooi houden om niet te veel over mezelf te verraden, maar WTF WAS DAT."

Arme jongen
Zo groot of zo scheef of zo klein?

In Gran Canaria kom je als je de kamelentocht maakt in de buurt van het naaktstrand en in de duinen kom je best wat naaktlopers tegen, ik zag een man verderop en mijn reactie was ook WTF. Die bungelde tot ver tussen zijn benen, ik heb al grote gezien, maar dát in slappe toestand? Holy shit, ik had medelijden met die vrouw (of man)
Oud 29-09-2013, 21:55
Verwijderd
Oh zo groot, ja Holy fuck.
Oud 29-09-2013, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ben je ook Limburger, of doe je net alsof ?
Mijn moeder is Maastrichts.
Oud 29-09-2013, 22:11
Verwijderd
Oud 29-09-2013, 22:12
Verwijderd
Jaaa <3 Die had ik ook gezien
Oud 29-09-2013, 22:23
Verwijderd

Die kop achteraf <3
Oud 29-09-2013, 22:27
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Gekke Neko*. En het is zo'n kleine moeite om af en toe iets lekkers voor jezelf te maken!

Overigens heb ik makkelijk praten, want mijn vriend lust niets wat ik lekker vind en andersom. Dus als ik kook, kook ik altijd twee verschillende maaltijden
Ik weet het. Maar ik heb nooit echt geleerd iets voor mezelf te doen, dus eh.

Gelukkig snapt hij dat ook, dus hij doet nog wel eens iets voor mij koken wat ik heel lekker vind, maar hij niet. <3 Of we eten weer eens een keer mee bij mijn schoonouders.
Oud 29-09-2013, 22:36
Verwijderd
Hahaaaa, held <3
http://m.nrc.nl/nieuws/2013/09/29/ca...-poelifinario/
Oud 30-09-2013, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder is Maastrichts.
Ah kijk dat verklaart!
Oud 30-09-2013, 08:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat aten wij vroeger ook vaak: stoofvlees met bruine bonen en frietjes. Maar toen woonden we in krommenie, noord-holland.
Oud 30-09-2013, 08:35
Neko*
Neko* is offline
Waarom zou je stoofvlees over je frietjes doen? Daar worden ze dan toch helemaal zompig, klef en vies van?
Oud 30-09-2013, 08:39
Verwijderd
Je kan het ook apart in een bakje doen. Dat doet mijn oma altijd en dan doopt ze de frieten erin. Dat lijkt me niet echt lekker.
Oud 30-09-2013, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je stoofvlees over je frietjes doen? Daar worden ze dan toch helemaal zompig, klef en vies van?
Dat is dus juist het idee.
Oud 30-09-2013, 08:43
Verwijderd
Citaat:
<3 Zoals Absinthe. al zegt, dat is het idee. Zompige friet (Wel alleen zompige frieten van stoofvlees, anders mogen friet nooit zompig zijn!)
Oud 30-09-2013, 08:45
Verwijderd
Wat is sinaasappelsap toch vies in combinatie met keelpijn.
Oud 30-09-2013, 08:57
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat is dus juist het idee.
Citaat:
<3 Zoals Absinthe. al zegt, dat is het idee. Zompige friet (Wel alleen zompige frieten van stoofvlees, anders mogen friet nooit zompig zijn!)
Ieder z'n ding, zeg ik dan maar.
Oud 30-09-2013, 09:06
Verwijderd
Ja, ach, ik vind mayonaise, curry en vooral ketchup dan weer het meest ranzige op aarde.
Oud 30-09-2013, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Ieder z'n ding, zeg ik dan maar.
Patatje oorlog ken je vast wel, dat heeft toch exact hetzelfde effect? Misschien vind je dat ook niet lekker, maar het is dus niks abnormaals
Oud 30-09-2013, 09:32
Neko*
Neko* is offline
Zompige frietjes zijn heus abnormaal! Wie wil knapperige lekkere zoute frietjes nou weer zompig maken.
Oud 30-09-2013, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Zompige frietjes zijn heus abnormaal! Wie wil knapperige lekkere zoute frietjes nou weer zompig maken.
Blijkbaar niet alleen die gekke Belgen
Oud 30-09-2013, 10:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bij een patatje oorlog hoef je de saus toch ook niet over je patat te gooien? Ik had 't iig altijd in een apart bakkie.
Zompige Britse patatten vind ik overigens wel lekker, met salt en vinegar. En soms op een broodje. <3

Joppiesaus vind ik echt de smerigste meursaus ooit. Ewwww.
Oud 30-09-2013, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Je bent zelf abnormaal. Ik heb nog altijd geen fatsoenlijke frietjes boven de rivieren gegeten, dus in Vlaanderen en Limburg (en een beetje in Brabant) bepalen ze wel hoe het hoort!
Oud 30-09-2013, 10:39
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Omg hier zeggen de forumers wel friet
Oud 30-09-2013, 10:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Neenee, het is patat!

Regels voor berichten