Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2001, 22:02
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Je vergelijkt appels met peren. Digital bouwt z'n CPU's met een VEEL grotere hittetolerantie. Digital heeft ook al jaren ervaring met het bouwen van koelers, omdat Alpha CPUs altijd al erg veel hitte produceren. Ik denk dat die dingen best nog verder over te klokken zijn, ze kunnen best een stootje hebben.
Helaas heeft Compaq, Digital gekocht
Is gelijk te merken aan de kwaliteit
van de hardware

-Desecrator

Oud 05-02-2001, 22:02
Citaat:
Chimera schreef:

Snelheid van een systeem is niet puur afhankelijk van het aantal megahertzen, integendeel.
Heb je mij het tegendeel zien vermelden dan?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 20:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Heb je mij het tegendeel zien vermelden dan?
Nee. Je geeft alleen onduidelijke info. Mensen krijgen op die manier het idee dat MHz alles is.

Je hebt er erge problemen mee als iemand je aanvult of corrigeert he? Sorry hoor, maar "suck it down", zul je nog wel vaker meemaken in je verdere carriere.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 21:45
Citaat:
Chimera schreef:
Nee. Je geeft alleen onduidelijke info. Mensen krijgen op die manier het idee dat MHz alles is.
Bij het overklokken wel ja.
Tegenwoordig is cache toch altijd on-die dus is in de meeste gevallen kun je gewoon rustig naar de Mhz'jes klokken.

Citaat:
Je hebt er erge problemen mee als iemand je aanvult of corrigeert he? Sorry hoor, maar "suck it down", zul je nog wel vaker meemaken in je verdere carriere.
Nee jij geilt er gewoon op om commentaar op mij te geven en te proberen om dingen beter te weten dan ik.
Daarbij zit je over dingen te lullen die compleet offtopic zijn en al helemaal niet relevant zijn.

Ook nu begin je over dingen te lullen waar ik het niet eens over heb gehad.

Citaat:
je verdere carriere
Daar hoef jij je echt niet druk om te pakken want die staat al lang zonnig op me te wachten

Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 19:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:

Daar hoef jij je echt niet druk om te pakken want die staat al lang zonnig op me te wachten
Dat zal je misschien vet tegenvallen. Bedrijven willen geen types die d'r op geilen met termen te smijten om te laten blijken ontzettend veel van PCs afweten.

Ik ken zulke types, komen elk jaar op onze school terecht. De meeste halen het 3e kwartiel niet eens, omdat ze niet in groepen kunnen werken. Als je dat niet kunt beland je hoogstens als systeembeheerdertje in een stoffig computerhokje.

Ik 'geil' er niet op dat ik dingen 'beter weet' dan jij. Ik denk dat het, sorry hoor, gewoon een feit is dat ik van veel computer-zaken meer weet. Ik ben 3e jaars HIO-er, het is gewoon m'n beroep. Ik heb jou nog weinig zien vertellen wat je niet van een hardware site hebt.

Ik zeg helemaal niet dat ik van alles meer weet ofzo, maar je hebt zelf de fout gemaakt me te vertellen dat ik m'n kop moest houden. Iets dat ik me niet door een puberige tux-lover laat vertellen. Helemaal niet assie een hoop gebakken lucht verkoopt.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 20:13
Citaat:
Dat zal je misschien vet tegenvallen. Bedrijven willen geen types die d'r op geilen met termen te smijten om te laten blijken ontzettend veel van PCs afweten.
Misschien wel de bedrijven waar ik me op ga richten.

Citaat:
Ik ken zulke types, komen elk jaar op onze school terecht. De meeste halen het 3e kwartiel niet eens, omdat ze niet in groepen kunnen werken. Als je dat niet kunt beland je hoogstens als systeembeheerdertje in een stoffig computerhokje.
In een groep werk ik al en dat gaat zeer succesvol.

Citaat:
Ik 'geil' er niet op dat ik dingen 'beter weet' dan jij. Ik denk dat het, sorry hoor, gewoon een feit is dat ik van veel computer-zaken meer weet. Ik ben 3e jaars HIO-er, het is gewoon m'n beroep. Ik heb jou nog weinig zien vertellen wat je niet van een hardware site hebt.
Dat jij toevallig 3e jaars HIO-er bent wil nix zeggen.
Ik fitness nu 2 jaar, ben ik nu 10x zo sterk als jij?
Dat hardware site's toevallig hetzelfde lullen als ik zou goed kunnen.
Ik kan nu eenmaal niet gaan beweren dat een Processor hetzelfde is als een moederbord.

Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat ik van alles meer weet ofzo, maar je hebt zelf de fout gemaakt me te vertellen dat ik m'n kop moest houden. Iets dat ik me niet door een puberige tux-lover laat vertellen. Helemaal niet assie een hoop gebakken lucht verkoopt.
Tuurlijk moet jij je kop houden.
Als jij gaat beweren dat DDR geheugen nooit langzamer kan zijn dan SDR dan doe je best wel iets fout?
Ik verkoop gebakken lucht.
Dat moet jij nodig zeggen.

Misschien weet ik het wel zo te brengen dat mensen tevreden zijn. En daar kom je verder mee dan dat ze onzinnig over je gaan denken en je nooit meer iets vragen omdat ze er gewoon niets aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 15:47
Orion16
Orion16 is offline
Wat heeft dit nu in vreeeeeeeedesnaam met processoren te maken?

Maar goed, ik wil even back 2 the point komen, ik heb zelf een Amd-k6 II processor 300Mhz met 3Dnow!, is dat nu beter dan een Pentium II van 300Mhz?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 21:39
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 22:07
ick
ick is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Wat heeft dit nu in vreeeeeeeedesnaam met processoren te maken?

Maar goed, ik wil even back 2 the point komen, ik heb zelf een Amd-k6 II processor 300Mhz met 3Dnow!, is dat nu beter dan een Pentium II van 300Mhz?
ligt eraan welke Pii en welke k6, bij mijn weten bestaan ze allebei in een versie die op een 66Mhz bus en op een 100Mhz bus draaien

een k6 met 100Mhz FSB wint wel van de Pii met 66 bus, maar op de zelfde FSB is de Pii sneller

------------------
Je mag ALLES van me weten, in ruil voor je pincode! | Geld moet rollen, niet gerold worden! | goet, goeier, Ick
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 22:57
Een PentiumII 300 is er maar in 1 variant.
En die is sneller dan de AMD 300Mhz.

Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 15:16
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Een PentiumII 300 is er maar in 1 variant.
En die is sneller dan de AMD 300Mhz.

Maar Amd is wel stukken goedkoper en past op een bestaand Socket 7 voetje en mag van mij vergeleken worden met de pII!!!!

Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 19:36
p-chez
p-chez is offline
AMD ruled gewoon....
Oud 20-05-2001, 21:42
Verwijderd
anders haal je ff oude topics omhoog....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 17:04
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
p-chez schreef:
AMD ruled gewoon....

omdat je er zelf een hebt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 17:09
robdr
robdr is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Maar Amd is wel stukken goedkoper en past op een bestaand Socket 7 voetje en mag van mij vergeleken worden met de pII!!!!
In integer bewerking kan die redlijk meekomen met een 50 mhz lager geklokte p2, maar in floiting point berekiningen (berekeningen met getallen met komma's) is de k6-2 echt om te janken. Fatsoenlijk gamen of 3d-renderen kun je met dat ding wel vergeten. Maar voor office applicaties is die wel geschikt.

Oud 21-05-2001, 20:44
dystopia
dystopia is offline
Pentium X is beter over te klokken.
Oud 22-05-2001, 08:05
Utopia
Utopia is offline
Dan wil ik jou weleens niet ver zien komen met een Athlon AZIA core..
Oud 22-05-2001, 08:40
robdr
robdr is offline
Citaat:
dystopia schreef:
hmz... een amd athlon/duron is in de meeste gevallen beter overklockbaar, omdat je ze kan unlocken. Bij een Pentium X kun je enkel de fsb verhogen, omdat je pci-clock dan ook omhoog loopt krijg je dna vaak problemen met je randapparatuur, zoals de ide-controller, scsi-controller, memory, nic's en soms willen de vid-kaarten ook wel eens problemen geven.

Indien je van deze problemen gene last hebt en een goede stepping p3 hebt, wordener wel eens leuke resultaten gehaalt.

Oud 23-05-2001, 14:09
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
dystopia schreef:

lokaal: duron 600@979 onder superorb (nu door defect @864 met standaard CM cooler)
gemiddelde P3-600 oc ligt rond de 860 (100Mhz bus P3) en 833 (133 bus P3)
Oud 23-05-2001, 16:27
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

lokaal: duron 600@979 onder superorb (nu door defect @864 met standaard CM cooler)
gemiddelde P3-600 oc ligt rond de 860 (100Mhz bus P3) en 833 (133 bus P3)

Superorb suckt

Met citaat reageren
Oud 24-05-2001, 19:13
Utopia
Utopia is offline
De meeste koelers sucken.
Als je 'em omdraait kun je 'em zelfs laten blowen.
Oud 24-05-2001, 19:28
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Utopia schreef:
De meeste koelers sucken.
Als je 'em omdraait kun je 'em zelfs laten blowen.
Heel grappig maar de Superorb koelt kut en maakt je core kapot...
Ik heb mijn FOP38 ingeruild voor een WBK38, 2 graden koeler!

Met citaat reageren
Oud 24-05-2001, 20:03
Verwijderd
wacht maar tot ik een zooi fatsoenlijke fans heb, en mn case 'ietwat' gemod..

de plannen zijn.. bovenin een 120mm fan intake, onderin de zijkant van de case een 120mm outtake fan, ook onderin maar 'standaard' in de case een 80mm fan voor outtake, en een nieuwe fan van Delta op m'n alpha-heatsink.. ik zit te denken aan allemaal HP-fans van Delta..

ik zit erop te hopen dat hij dan wél in Windows boot op 10x133 ipv 10x100.. *gna*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2001, 16:43
Psychoot
Psychoot is offline
Als je niet veel geld hebt dan zou ik voor AMD gaan maar Pentium is toch qua betrouwbaarheid beter. En Duron is stukken langzamer dan de PIII. Kun je hem niet mee vergelijken.
Oud 27-05-2001, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Psychoot schreef:
Als je niet veel geld hebt dan zou ik voor AMD gaan maar Pentium is toch qua betrouwbaarheid beter. En Duron is stukken langzamer dan de PIII. Kun je hem niet mee vergelijken.
ten eerste.. een processor heeft geen hol met betrouwbaarheid te maken; iig niet in verhouding tot de chipset.. dus de chipset is (áls er problemen zijn) de boosdoener en niet je CPU.. en de kwaliteit van de AMD-chipsets is de laatste tijd flink verbeterd..

ten tweede.. als je dit eens doorleest.. vind jij dat dát het prijsverschil rechtvaardigd? in de meeste gevallen is de Duron op gelijke kloksnelheid gewoon sneller..

doe eerst eens je research voordat je gaat blaten, knul

Met citaat reageren
Oud 27-05-2001, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
wacht maar tot ik een zooi fatsoenlijke fans heb, en mn case 'ietwat' gemod..

de plannen zijn.. bovenin een 120mm fan intake, onderin de zijkant van de case een 120mm outtake fan, ook onderin maar 'standaard' in de case een 80mm fan voor outtake, en een nieuwe fan van Delta op m'n alpha-heatsink.. ik zit te denken aan allemaal HP-fans van Delta..
Is het niet beter als je de boel omdraait? Dus dat de lucht vanonder je kast inkomt en er boven weer uitgaat?

Met citaat reageren
Oud 28-05-2001, 12:15
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Psychoot schreef:
Kun je hem niet mee vergelijken.
je kan alles met alles vergelijken als 't om cpu's gaat.... je kan een 286 met een Piv vergelijke als je wil.....

en de duron is een aardig goeie chip, goedkoper als de celeron, beter te oc-en als de celeron en Piii samen, en natuurlijk door DDR + Overklok, enne zegzelf, duron 800 + supercoeler is goedkoper als een Piii 800 zonder cooler!

Oud 28-05-2001, 14:12
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik heb mijn PIII 667 in de router gepleurd en een Duron 750 in de server, die wordt namelijk ook gebruikt voor spellen.

Het opperhoofd is natuurlijk de T-Bird 1333
Met citaat reageren
Oud 28-05-2001, 14:15
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Op de PIII zit een boxed koelertje en op de Duron een Globalwin FOP38.
en op de T-Bird zit een Thermosonic met 6800 rpm fan (de beste luchtkoeler onder de 100 gulden, niet te koop in NL, heb em besteld, uit Australie, 16 piek verz kosten, samen 93 piek)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2001, 14:17
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Op de PIII zit een boxed koelertje en op de Duron een Globalwin FOP38.
en op de T-Bird zit een Thermosonic met 6800 rpm fan (de beste luchtkoeler onder de 100 gulden, niet te koop in NL, heb em besteld, uit Australie, 16 piek verz kosten, samen 93 piek)

''ThermoSonic ThermoEngine V60-4210 black anodized version very quiet but effective fan, pick the standard fan if you're concerned about noise. For extra performance we recommend the 4500rpm 27cfm or even better 6800rpm, 40cfm ''

57$ (Aus. Dollars )
Met citaat reageren
Oud 28-05-2001, 15:17
Verwijderd
Weet iemand toevallig waar ze nog Slot1 goldenorbjes verkopen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2001, 19:47
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
PIE schreef:
Weet iemand toevallig waar ze nog Slot1 goldenorbjes verkopen?
http://athena.tweakers.net/pricewatch/14957
Met citaat reageren
Oud 28-05-2001, 19:50
sjaaak
sjaaak is offline
Citaat:
Elpie schreef:
AMD Thunderbird is nu absoluut de snelste processor.
Gevolgd door de P3 en de Duron die nog moeten vechten om de 2e plaats.
Met een groot gat volgt de Celeron.

Volgende pc van mij zal tegen die tijd wel een clawhammer of een palomino worden.
clawhammer is 64 bit kun je nu nog niks mee
Oud 28-05-2001, 19:51
sjaaak
sjaaak is offline
ligt er aan wat je doet pentium is voor het renderen sneller !
Oud 29-05-2001, 10:00
Verwijderd
Daar had ik dus al gekeken, maar daar staat hij niet tussen het assortiment dat op internet wordt aangeboden.

[Dit bericht is aangepast door PIE (29-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 29-05-2001, 10:18
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
PIE schreef:
Daar had ik dus al gekeken, maar daar staat hij niet tussen het assortiment dat op internet wordt aangeboden.

[Dit bericht is aangepast door PIE (29-05-2001).]
gewoon een emailtje sturen en vragen of ze je ook een Slot 1 orb kunnen sturen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2001, 12:35
Verwijderd
Hmz..dat vind ik nieteens zo'n slecht idee van je.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2001, 20:21
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Is het niet beter als je de boel omdraait? Dus dat de lucht vanonder je kast inkomt en er boven weer uitgaat?

weet je hoeveel CFM dat oplevert, 2 12x12 fans.. dan boeit het feit dat warme lucht opstijgt ook niet meer.. maar idd, in theorie heb je gelijk..

als ik die fans n shit (trouwens ook duur geintje) allemaal heb probeer ik wel wat het beste is, maar ik verwacht dat het geen hol uitmaakt..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 15:45
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
weet je hoeveel CFM dat oplevert, 2 12x12 fans.. dan boeit het feit dat warme lucht opstijgt ook niet meer.. maar idd, in theorie heb je gelijk..

als ik die fans n shit (trouwens ook duur geintje) allemaal heb probeer ik wel wat het beste is, maar ik verwacht dat het geen hol uitmaakt..

ach leuke windtunnel toch

heb slechts 3x80 mm Sunon... redelijk, maar mijn AMD is ook niet geoc-ed.

Met citaat reageren
Oud 31-05-2001, 08:20
Sjengske
Sjengske is offline
Als je geld genoeg hebt zou ik je een "echt" Pentium aanschaffen. Veel games en programma's draaien gewoon beter op een "echte" Pentium dan op een AMD of Celeron.

Oud 31-05-2001, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Sjengske schreef:
Als je geld genoeg hebt zou ik je een "echt" Pentium aanschaffen. Veel games en programma's draaien gewoon beter op een "echte" Pentium dan op een AMD of Celeron.

donder toch op man!

waarom lullen hier mensen soms als een stelletje kippen zonder koppen?

geef jij mij EEN fuckin' url die jouw stelling bevestigd!

LEES DIT dan eens door.. op die paar puntjes waar de Pentium 3 inderdaad een fractie sneller is heb je gelijk, gefeliciteerd..

maar kijk voor de grap eens op Tweakers.net (wat trouwens al ruim een dag op z'n aars ligt), een Duron 800 kost je 179,=, daar waar een P3-800 (100MHZ FSB) op bijna 550,= zit..

hoe belachelijk stupide kun je zijn om dan toch voor de Pentium 3 te kiezen in je privesysteem?

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten