Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2014, 19:08
Verwijderd
Het ergste aan de absurdehumormensen is dat ze vaak proberen iets absurds te doen maar dat het ze niet lukt om daarna hun gezicht in de plooi te houden, waardoor ze zo'n vuig 'hihihih ik heb een grapje gemaakt'-glimlachje krijgen. Viezig glimlachje vol onderdrukte zelfingenomenheid. Alsof ze net een scheet hebben gelaten in een lift.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Herkenbaar. Of ze gaat naast je zitten miauwen en lastig doen tot je opstaat voor de deur open te maken. Of ze gaat aan de deur krabben en ervoor zitten met zielige blik.
Niet heel anders dan honden

Citaat:
Ja hee, ik quote Para alleen maar!
Oh, dat had ik gemist

Citaat:
De meeste mensen vinden zichzelf grappig, volgens mij. Dan noemen ze zichzelf 'droog'. Of ze doen van dat heel overdreven, nadrukkelijk aanwezige sarcasme. Of ze denken dat racisme hetzelfde is als 'politiek incorrecte humor'. Of ze denken dat ze heel grappig zijn maar dat niemand ze snapt. Dan hebben ze naar eigen zeggen 'rare humor' en dat betekent dan dat ze weleens de slappe lach hebben.

Je zal iemand niet snel horen zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben.
Ik heb wel eens lachbuien en die kan ik dan niet verklaren, maar dan heeft een opmerking een kronkel gemaakt in mijn hoofd en dan ben ik minstens een kwartier uitgeteld door gierende lachbuien en nog een kwartier aan het nahikken met terugvallen. Ik weet niet wat ze triggert, ik heb ze niet vaak, maar het gebeurt. Heeft niets met een of andere humor te maken. Ik vind ze overigens zelf wel leuk, anderen hebben meestal een wtf gevoel. Als het in bed gebeurt, vinden ze het zelfs niet zo leuk. Goh

Citaat:
Oja, je hebt ook mensen die denken dat ze een 'absurd' gevoel voor humor hebben. Die houden dan van Family Guy en voorspelbare 'lol so random XD' altograpjes. Zoals midden in een zin 'LEPELS!!!!!!!!' roepen en dan wegrennen.
Het is grijs en hangt in een boom? Een tros beton.
Om die dingen moet ik vaak wel lachen, de absurde grappen uit mijn tienertijd, niet de woordgrapjes als spruitlaat en ongestelde vraag, maar gewoon, de zinloze dingen die nergens op slaan.

Maar ik moet om meer dingen lachen en nog meer (normale) dingen niet. Ik weet niet wat voor humor ik heb, als ik het interessant vond om te weten, zou ik misschien gaan analyseren.
Verwijderd
Ik weet niet of ik mij kan vinden in de zoetsappige variatie op Griekse mythologie hier. Papa Pegasus, mama Pegasus en vier koddige Pegasusveulens. Centaurvrouwen die in het water staren en bloemen in hun haar doen, centaurmannen die in een groepje aan komen huppelen.
Oud 15-01-2014, 19:09
Verwijderd
Laten we maar niet beginnen over de woordgrapjes.
Oud 15-01-2014, 19:09
Verwijderd
Nu is er een centaur aan het schommelen op een boomschommel, samen met drie cupido's.
Oud 15-01-2014, 19:10
Verwijderd
Citaat:

Wtf ben je aan het kijken Sarah!
Oud 15-01-2014, 19:10
Verwijderd
Dat vind ik er ongeveer uitzien alsof Kazet aan het schommelen is met een dromerige blik, blosjes op zijn wangen en bloemen in zijn haar.
Oud 15-01-2014, 19:11
Verwijderd
Citaat:

Wtf ben je aan het kijken Sarah!
Fantasia!
Oud 15-01-2014, 19:12
Verwijderd
Hoe past een centaur op een boomschommel? Zijn poten aan de kanten hangend, op zijn paardengat zittend, is het een hele grote schommel waar hij op kan staan?

Ik heb Fantasia nog nooit gezien trouwens.
Oud 15-01-2014, 19:13
Verwijderd
Op haar paardengat zittend!
Oud 15-01-2014, 19:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar Para, wat voor humor blijft er dan nog over? En vind je jezelf grappig?
Oud 15-01-2014, 19:16
Verwijderd
Zeus is boos op Bacchus vanwege een bacchanaal. Kerel, hét is Bacchus, bacchanalen zijn nu eenmaal een beetje zijn ding. Maargoed, boos en jaloers zijn is dan weer een beetje Zeus zijn ding.
Oud 15-01-2014, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Maar Para, wat voor humor blijft er dan nog over? En vind je jezelf grappig?
Oh, heel veel. Mensen-die-vinden-dat-ze-kunnen-schrijven-humor, bijvoorbeeld, zoals in 'Taal is zeg maar echt mijn ding'. Die vind ik ook niet zo goed. Van die literatuurwetenschappenwijvenhumor is dat.

En ja, natuurlijk.
Oud 15-01-2014, 19:50
Verwijderd
Nieuwtje van de dag, wisten jullie dat Wombats vierkant kakken? Oh, wacht dit moet ik ook in wat-heb-je-vandaag-geleerd gaan melden.
Oud 15-01-2014, 19:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, heel veel. Mensen-die-vinden-dat-ze-kunnen-schrijven-humor, bijvoorbeeld, zoals in 'Taal is zeg maar echt mijn ding'. Die vind ik ook niet zo goed. Van die literatuurwetenschappenwijvenhumor is dat.

En ja, natuurlijk.
Ik bedoel: welke humor blijft er dan nog over die wél leuk is?

En hoe zou je jouw grappen omschrijven? Welke categorie/eigenschappen hebben ze?
Oud 15-01-2014, 20:05
Verwijderd
Er is een Charlotte-Emily op tv. En ze ziet er ook precies zo uit als ik bij een Charlotte-Emily zou verwachten
Oud 15-01-2014, 20:09
Verwijderd
Hoe zou die eruit moeten zien volgens jou dan?
Oud 15-01-2014, 20:10
Verwijderd
De naam klinkt een beetje kak. En zo klonk ze ook. Niet Ehmelie, maar eemielie (op zijn Frans). En dat beeld klopte ook wel.

Oud 15-01-2014, 20:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Bij een Charlotte-Emily zie ik iemand voor me die ik graag zou willen slaan.

Edit: ja, die zou ik wel een stomp in haar gezicht willen verkopen.
Oud 15-01-2014, 20:11
Verwijderd
En ze gaan testen wat eenzaamheid met iemand doet. Maar ze steken haar in een huisje waar ik nog niet met vrienden zou willen zitten, zo'n trieste inrichting.

Mijn moeder belde dat ik het moest opzetten, ik probeer nog steeds te ontdekken waarom.
Oud 15-01-2014, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Bij een Charlotte-Emily zie ik iemand voor me die ik graag zou willen slaan.

Edit: ja, die zou ik wel een stomp in haar gezicht willen verkopen.
<3
Oud 15-01-2014, 20:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En ze gaan testen wat eenzaamheid met iemand doet.
Dat weten ze toch al? Dan gaan mensen Dungeons & Dragons spelen.
Oud 15-01-2014, 20:13
Verwijderd
En die eenzaamheid testen ze overigens door een huismoeder weg te rukken bij man en kleine kinderen tijdens oud op nieuw ofzo... Juissst.
Oud 15-01-2014, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Dat weten ze toch al? Dan gaan mensen Dungeons & Dragons spelen.
Daar heb je andere mensen voor nodig hoor. WoW niet Nou ja, niet in dezelfde kamer.
Oud 15-01-2014, 20:15
Miekje*
Miekje* is offline
Die meid heeft een zinksnijer van hier tot gunter.
Oud 15-01-2014, 20:16
Verwijderd
Citaat:
En die eenzaamheid testen ze overigens door een huismoeder weg te rukken bij man en kleine kinderen tijdens oud op nieuw ofzo... Juissst.
Da's toch vrij effectief? Op zo een avond wil je juist niét eenzaam zijn, dus best een prima moment om te testen wat eenzaamheid doet met iemand met iemand die niet gewend is dat te zijn.
Oud 15-01-2014, 20:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het ergste aan de absurdehumormensen is dat ze vaak proberen iets absurds te doen maar dat het ze niet lukt om daarna hun gezicht in de plooi te houden, waardoor ze zo'n vuig 'hihihih ik heb een grapje gemaakt'-glimlachje krijgen. Viezig glimlachje vol onderdrukte zelfingenomenheid. Alsof ze net een scheet hebben gelaten in een lift.

Citaat:
Ja, dat werkt vast, want eenzaamheid creëer je ook echt door iemand 1 hele avond bij mensen weg te halen.
Oud 15-01-2014, 20:20
Verwijderd
Eenzaamheid lijkt me de wetenschap dat je niemand hebt. Niet dat je één dagje alleen bent terwijl je wel een gezin hebt en weet je dat je morgen teruggaat. Hoogstens voelt ze zich wat alleen en mist ze haar kinderen.
Oud 15-01-2014, 20:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Eerst op de muren thuis maar dat kon van de week niet want ik was geen moment alleen. Dus toen op school. Ik had het wel weer netjes weggehaald.

Citaat:
Het zijn liefdesboodschappen voor leuke mannen. In dit geval T. Ik liet het Anne net zien. Toen zei ze dat ze misselijk werd.
Oud 15-01-2014, 20:21
Verwijderd
Blijkbaar was het niet OoN overigens. Maar dat iemand zich ellendig voelt die weet dat er mensen zijn waar hij of zij bij zou willen zijn lijkt me vrij normaal.

Eenzaamheid is wel iets anders. Zij kan uitkijken naar teruggaan naar iemand. Mensen die eenzaam zijn hebben niemand om naar terug te gaan en niemand specifiek te missen. Misschien is iemand gedwongen missen wel heftiger dan niemand hebben en gewoon in het algemeen iemand om je heen missen.

Maar ik zit een beetje met ergernis te kijken, dat zal niet helpen.
Oud 15-01-2014, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Eenzaamheid lijkt me de wetenschap dat je niemand hebt. Niet dat je één dagje alleen bent terwijl je wel een gezin hebt en weet je dat je morgen teruggaat. Hoogstens voelt ze zich wat alleen en mist ze haar kinderen.
Ze werd paranoia!!!!!11!!1een!
Oud 15-01-2014, 20:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Goeie tip ook van Marcel 'Begeef je onder de mensen!'

Als er iets is waardoor ik me juist níet beter voel, dan is het me in een random groep mensen begeven.
Oud 15-01-2014, 20:23
Verwijderd
De Chanel(le) die er naast zat, zag er overigens wel sympathieker uit, al klinkt de naam ook maar meh ^^
Oud 15-01-2014, 20:24
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
de drie-eenheid van uitwerpselen, minderheden en andere rassen doet het altijd goed. Zo bedien ik mij graag van poep, joden en negergrapjes.
Dat je veel negergrapjes maakt wist ik, maar hoe vaak bedien jij je van poep en joden?
Oud 15-01-2014, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Dat je veel negergrapjes maakt wist ik, maar hoe vaak bedien jij je van poep en joden?
Vaak

En binnenkort brengen we onze eerste Jodengrapjes-cd uit
Oud 15-01-2014, 20:30
Carn
Carn is offline
inclusief CD-Rom gedeelte met daarop een demo van Holocauster Tycoon.
Oud 15-01-2014, 20:31
Verwijderd
Jodengrapjes
Oud 15-01-2014, 20:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik denk dat humor gewoon als minder belangrijk word gezien. Iets wat leuk is als je het hebt, maar niet noodzakelijk is. Er wordt dus wel duizentveel waarde gehecht aan versieren en assertief zijn en dat soort meuk, want daarmee word je een winner met tigerblood enzo.
Voor mij is humor superbelangrijk, omdat het een van de weinige manieren is die ik heb om comfortabel met nieuwe mensen in contact te treden.

Als ik met nieuwe collega's praat in de pauze is het of over politiek, of over films, of ik zeg iets grappigs. Als het daar niet over gaat, waarom zou je het dan zeggen, denk ik dan.
Oud 15-01-2014, 20:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vaak

En binnenkort brengen we onze eerste Jodengrapjes-cd uit
Die is vast niet zo leuk als de Holocaust.
Oud 15-01-2014, 20:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Vaak
Ik doelde meer op het onbedoeld geestige gebrek aan streepjes, waardoor Carns post een geheel andere betekenis kreeg dan de bedoeling was; een hilarisch misverstand, zou je kunnen zeggen.
Oud 15-01-2014, 20:34
Carn
Carn is offline
Goed idee Turk, de Poepjodenshake.
Oud 15-01-2014, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Die is vast niet zo leuk als de Holocaust.
Ooooh kleine Jodenjongen
Jiiijj hebt de holocaust verzonnen

De meeste jooooden zijn er nog
Dus waarom zeuren ze en klagen ze dan toch
Oud 15-01-2014, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Ik doelde meer op het onbedoeld geestige gebrek aan streepjes, waardoor Carns post een geheel andere betekenis kreeg dan de bedoeling was; een hilarisch misverstand, zou je kunnen zeggen.
Ah, gemist.
Oud 15-01-2014, 20:38
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ooooh kleine Jodenjongen
Jiiijj hebt de holocaust verzonnen

De meeste jooooden zijn er nog
Dus waarom zeuren ze en klagen ze dan toch
Pas maar op dat Leon de Winter geen venijnig brabbelstuk over je schrijft!
Oud 15-01-2014, 20:41
Verwijderd
Ik stoor me aam Jude Law.
Oud 15-01-2014, 20:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Voor mij is humor superbelangrijk, omdat het een van de weinige manieren is die ik heb om comfortabel met nieuwe mensen in contact te treden.

Als ik met nieuwe collega's praat in de pauze is het of over politiek, of over films, of ik zeg iets grappigs. Als het daar niet over gaat, waarom zou je het dan zeggen, denk ik dan.
Oh ik ben het met je eens hoor, maar ik denk dat het gros van de mensen het wrs toch niet als prioriteit ziet en dat er daarom geen humorcursussen zijn. Of ze denken dat ze toch al grappig zijn van zichzelf en dat ze geen cursus nodig hebben.
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel: welke humor blijft er dan nog over die wél leuk is?
Leuke humor.

Ik zou zeggen dat alles wat je makkelijk kunt indelen in een voorspelbaar, duidelijk afgebakend categorietje vol met allemaal dezelfde soort mensen die allemaal dezelfde soort dingen zeggen niet echt goede humor is. Je kan verder wel een zwak hebben voor een categorie, en natuurlijk is er kwaliteitsverschil, en genres blijf je altijd houden, en ik moet ook heus wel lachen als iemand in z'n gezicht gemept wordt met een vis, maar mensen als Dylan Moran of Louis CK kun je niet echt in een vakje plaatsen. Mensen die 'worstkaasscenario' zeggen wel.

Citaat:
En hoe zou je jouw grappen omschrijven? Welke categorie/eigenschappen hebben ze?
Ik denk dat andere mensen daar meer zicht op hebben dan ik.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik stoor me aam Jude
Zeg, een antisemitisch grapje moet kunnen, maar nu ga je te ver.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik stoor me aam Jude Law.
Ik stoor me aan Hey Jude. En Orange Juice.
Oud 15-01-2014, 20:44
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh ik ben het met je eens hoor, maar ik denk dat het gros van de mensen het wrs toch niet als prioriteit ziet en dat er daarom geen humorcursussen zijn. Of ze denken dat ze toch al grappig zijn van zichzelf en dat ze geen cursus nodig hebben.
De meeste mensen lachen in dat soort situaties ook vooral omdat het sociaal wenselijk is, niet omdat ze iets grappig vinden.

Hoewel ik het wel heel fijn vond toen iemand op mijn werk vlak voor Kerst zei: "nu krijg je zeker ook mensen die zeggen dat de kleur van de Kerstboom racistisch is tegenover andere bomen," en er daarop een dodelijke stilte viel. Ik had hem eigenlijk willen vragen uit te leggen wat hij bedoelde, maar daarvoor werk ik er nog niet lang genoeg.

Regels voor berichten