Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2014, 09:54
Verwijderd
Ik ben wel altijd geneigd flauw te gaan doen als mensen zeggen "mag ik jouw pen even vasthouden". Je wil 'm gebruiken, niet alleen vasthouden, zeg gewoon "gebruiken" of "lenen". Maar dan hou ik me in.
Advertentie
Oud 16-01-2014, 09:56
Verwijderd
Ik ken geen mensen die zo vragen of ze je pen even mogen gebruiken Wat een rare vraagstelling.
Oud 16-01-2014, 10:03
Verwijderd
Misschien is het een ziekenhuisgrapje ofzo? Ik weet niet, het is door verschillende mensen zo aan me gevraagd maar wel altijd in ziekenhuizen
Oud 16-01-2014, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Wij gingen vroeger op vakantie met kennissen die soortgelijke grapjes maakten. Als je dan vroeg "mag ik X even vasthouden?" dan kreeg je hem in je hand gedrukt, en vervolgens werd het er weer uitgerukt onder het gierende commentaar van "dat was lang genoeg!11!".
Dat doet hij ook, inderdaad. Zo vervelend
Oud 16-01-2014, 11:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Inderdaad, ik keek dat interview ook even en wat is Matthijs obnoxious met zijn vragen en houding. Maar ja, wanneer niet

Oud 16-01-2014, 11:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Misschien is het een ziekenhuisgrapje ofzo? Ik weet niet, het is door verschillende mensen zo aan me gevraagd maar wel altijd in ziekenhuizen
Ik heb het nog nooit gehoord. Ik denk dat het een ziekenhuisdialect is. Misschien ooit begonnen als grapje, maar uit de hand gelopen, zoals die dingen dikwijls gaan.
Oud 16-01-2014, 11:39
Verwijderd
Hier vroeg een pakketmeneer laatst of ik een pen had die hij even vast mocht houden! Ik bedacht me later pas dat dat een gekke vraag is.
Oud 16-01-2014, 11:41
Verwijderd
Ik vind Paulien Cornelisse heel leuk, maar niet per se heel grappig. Sowieso is dat boekje veel te lang. Ik vraag me ook af of t wel grappig bedoel dis, ik las t meer als wist-je-datjes. Een van haar shows vond ik wel erg grappig, zonder dat ik hem heel goed vond. Maar misschien is t wel zo dat juristenhumor heel dicht tegen literatuurwetenschappenhumor aan ligt, en heb ik er daarom een zwak voor. Juristenhumor is overigens tenenkrommend maar toch vind ik tvvaak wel leuk. Zal wel beroepsdeformatie zijn of zo.
Oud 16-01-2014, 11:45
Verwijderd
Ik vind wat Paulien Cornelisse schrijft vaak niet grappig of leuk, eerder erg flauw. Maar sinds ze in Wie is de Mol zat, vind ik haar wel erg grappig. De schrijfsels overigens nog steeds niet.
Oud 16-01-2014, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft er nog simpele huis-, tuin- en keukentips voor keelpijn? Meeeeh.
Waterijsjes eten. Of op ijsblokjes zuigen.
Oud 16-01-2014, 11:49
Hazel
Hazel is offline
Ik vind Paulien Cornelisse een van de meest seksloze wezens die ik ooit heb gezien. Maar smaken verschillen natuurlijk. Over die boeken heb ik geen mening want ik heb ze niet gelezen.
Oud 16-01-2014, 11:50
Verwijderd
Daar let ik nooit zo op, op seksloosheid.
Oud 16-01-2014, 11:50
Hazel
Hazel is offline
Nee? Heb je dat nooit, dat je een persoon totaal seksloos vindt?
Oud 16-01-2014, 12:00
Verwijderd
Ik wel eens ja als ik forum op de kantine ofzo heel raar
Oud 16-01-2014, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Nee? Heb je dat nooit, dat je een persoon totaal seksloos vindt?
Niet dat het me echt opvalt. Maar ik snap het van Paulien Cornelisse idd wel
Oud 16-01-2014, 12:21
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik wel eens ja als ik forum op de kantine ofzo heel raar
Door hoe mensen posten of naar aanleiding van foto's?
Oud 16-01-2014, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Door hoe mensen posten of naar aanleiding van foto's?
Beiden!
Oud 16-01-2014, 12:49
Hazel
Hazel is offline
Dat kan ik me goed voorstellen. Dat heb ik ook met bepaalde figuren hier, ook al heb ik ze nog nooit ontmoet.
Oud 16-01-2014, 12:57
Verwijderd
Bij wie dan?
(Potentieel reltopic detected)
Oud 16-01-2014, 12:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik vind 'taal is zeg maar echt mijn ding' tot op zekere hoogte wel grappig. Op een gegeven moment begon ik me wel af te vragen of er ook nog iets is waar ze zich niet aan ergert. De vrouw zelf vind ik eigenlijk heel irritant overkomen 'Kijk mij grappig zijn'. Maar ik heb haar alleen bij dwdd gezien.
Oud 16-01-2014, 13:02
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Lieveheersbeest Snebbeltje Miekje naamzoek. Hoever zijn jullie al in Nachttrein naar Lissabon? En bevalt het nog steeds? <333
Ik ben ook nog niet super ver. Ongeveer op een derde, maar het bevalt tot nu toe heel erg. Ik denk dat het niet eens zo zeer het verhaal is, maar meer de schrijfstijl die bijzonder prettig is. Hij weet gevoelens en sferen prachtig te beschrijven.
Oud 16-01-2014, 13:03
Hazel
Hazel is offline
Ik ben het ook aan het lezen en moet wel een beetje wennen aan de schrijfstijl. Het verhaal vind ik tot nu toe ook nog een beetje stoffig. Aangezien Absinthe en nog wat andere mensen op wiens smaak ik wel durf te vertrouwen het zo aan hebben geraden zet ik wel door
Oud 16-01-2014, 13:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Dit is juist een van de weinige boeken waar ik vanaf het begin door gegrepen ben Misschien houd ik ook wel van stoffig. Ik ben zelf nogal stoffig denk ik.
Oud 16-01-2014, 13:26
Hazel
Hazel is offline
Misschien is het contrast met het vorige boek dat ik gelezen heb wat groot. Dat was namelijk een verhalenbundel van Arnon Grunberg waar in elk verhaal wel een mens volledig doorslaat en zichzelf of anderen ten gronde richt
Oud 16-01-2014, 13:46
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb alleen de film Tirza gezien op basis van het boek van Grunberg. De beelden waren prachtig, maar ik hield het verhaal op de een of andere manier nauwelijks uit, zo erg dat ik tussendoor even de synopsis op Wikipedia heb gelezen.
Oud 16-01-2014, 13:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind Paulien Cornelisse een van de meest seksloze wezens die ik ooit heb gezien. Maar smaken verschillen natuurlijk. Over die boeken heb ik geen mening want ik heb ze niet gelezen.
Wat is er mis met seksloos? Ik vind haar af en toe wel grappig en ze lijkt me verder ook wel een leuk mens. Wat boeit het og iemand seks uitstraalt of niet?
Oud 16-01-2014, 13:48
Verwijderd
Ik vind het prachtige filosofische bloemrijke taal. En het gaat natuurlijk ook heel erg over de haat/liefde-verhouding met taal. Dat vind ik heel mooi beschreven. Daarnaast vind ik Amadeu de Prado één van de meest intrigerende literatuurpersonages die ik ooit ben tegengekomen. Ik werd echt een soort van verliefd op hem

Grunberg vind ik trouwens ook tof hoor, maar dat is inderdaad meer om het groteske, de bizarre personages die allemaal een hoop steekjes los hebben zitten Zelfde geldt voor Ammaniti.
Oud 16-01-2014, 13:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb alleen de film Tirza gezien op basis van het boek van Grunberg. De beelden waren prachtig, maar ik hield het verhaal op de een of andere manier nauwelijks uit, zo erg dat ik tussendoor even de synopsis op Wikipedia heb gelezen.
Ik heb alleen het eerste hoofdstuk gelezen en vond het toen al zo gruwelijk irritant dat ik niet ben doorgegaan.
Oud 16-01-2014, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Het boek is zoveel beter dan de film. Maar zijn mooiste vind ik (van wat ik heb gelezen) De geschiedenis van mijn kaalheid, onder Marek van der Jagt geschreven. Waarmee hij toen voor de tweede keer een prijs voor beste debuutroman won Held.
Oud 16-01-2014, 13:56
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Wat is er mis met seksloos? Ik vind haar af en toe wel grappig en ze lijkt me verder ook wel een leuk mens. Wat boeit het og iemand seks uitstraalt of niet?
Seksloos is niet per se iets slechts wat mij betreft.
Oud 16-01-2014, 13:57
Verwijderd
Citaat:

Of je seksloos bent of niet, boeiend inderdaad. Maar als je echt uitstraalt dat er nooit wat gebeurd van onderen in je leven terwijl je op tv een verhaal probeert te verkopen/kijkers moet proberen te boeien, dat is dan toch wat moeilijker.
Oud 16-01-2014, 13:58
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Het boek is zoveel beter dan de film. Maar zijn mooiste vind ik (van wat ik heb gelezen) De geschiedenis van mijn kaalheid, onder Marek van der Jagt geschreven. Waarmee hij toen voor de tweede keer een prijs voor beste debuutroman won Held.
Ja, en Gstaad '95-98 en De Asielzoeker. Ik vind hem toch wel de beste Nederlandse auteur, voor zover ik daar verstand van heb. Hoewel, misschien een gedeelde eerste plaats met W.F. Hermans.
Oud 16-01-2014, 14:10
Verwijderd
Die heb ik allebei nog niet gelezen. Asielzoeker wel al vaak in begonnen, maar dan had ik steeds geen tijd om verder te lezen.
Fantoompijn vind ik trouwens ook gaaf.
Oud 16-01-2014, 14:15
Hazel
Hazel is offline
Citaat:

Of je seksloos bent of niet, boeiend inderdaad. Maar als je echt uitstraalt dat er nooit wat gebeurd van onderen in je leven terwijl je op tv een verhaal probeert te verkopen/kijkers moet proberen te boeien, dat is dan toch wat moeilijker.
Want om iets te kunnen verkopen of promoten op tv moet je wel sexy zijn?
Oud 16-01-2014, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Want om iets te kunnen verkopen of promoten op tv moet je wel sexy zijn?
Er staat letterlijk ''dat is dan toch wat moeilijker''. Dus nee, het hoeft niet per se.

Wat een discussie weer trouwens, volgens mij kunnen een paar mensen beter wat in hun kut gesaaid krijgen.
Oud 16-01-2014, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, en Gstaad '95-98 en De Asielzoeker. Ik vind hem toch wel de beste Nederlandse auteur, voor zover ik daar verstand van heb. Hoewel, misschien een gedeelde eerste plaats met W.F. Hermans.
Duidelijk W.F. Hermans!
Oud 16-01-2014, 14:32
Klovorhop
Klovorhop is offline
Oh Julianna Margulies
Oud 16-01-2014, 14:33
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik vond Tirza heel goed. Verder ken ik eigenlijk niks van Grunberg, ben jaaaaren geleden eens begonnen in De kunst v/d slapstick, maar nooit verder gekomen dan blz 3.
Oud 16-01-2014, 14:34
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind die boeken van Paulien Cornellissen ook leuk en heb ze allebei in mijn boekenkast staan Als tv-persoon vind ik haar niet zo leuk.
Oud 16-01-2014, 15:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Er staat letterlijk ''dat is dan toch wat moeilijker''. Dus nee, het hoeft niet per se.

Wat een discussie weer trouwens, volgens mij kunnen een paar mensen beter wat in hun kut gesaaid krijgen.
Watvoor discussie heb jij dan graag DF? Eentje die precies de kant op gaat die jij wilt en waar iedereen het met je eens is, zodat je niet hoeft te gaan huilen dat het een kuttopic is waar een slotje op moet?
Oud 16-01-2014, 15:31
Verwijderd
Ik ben meer van de interessante discussies.

Wat was volgens jou dé fout die Hitler maakte waardoor WO II verloren ging voor de Duitsers?
Oud 16-01-2014, 15:32
Hazel
Hazel is offline
Leuk geprobeerd DF
Oud 16-01-2014, 15:36
Verwijderd

Hint: Ik studeer geschiedenis, het is serieus bedoeld.
Oud 16-01-2014, 15:38
Hazel
Hazel is offline
Misschien kun je zelf een paar opties aandragen zodat we erover in discussie kunnen gaan. Het vuur alvast een beetje aanwakkeren, etc.
Oud 16-01-2014, 15:39
Hazel
Hazel is offline
Ben wel verrast dat je een geesteswetenschapper bent. Of doe je HBO? Ik vond je meer een type voor bedrijfseconomie.
Verwijderd
Ik heb een jaar sociologie gestudeerd en studeer nu geschiedenis aan de universiteit.
Verwijderd
Bedrijfseconomie zou ik nog geen week volhouden, zowel de stof als de medestudenten.
Oud 16-01-2014, 15:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb een jaar sociologie gestudeerd en studeer nu geschiedenis aan de universiteit.
Wat ga/kan je daarmee doen? Ik vond geschiedenis altijd wel leuk, mits het goed gebracht werd natuurlijk. Helaas ging het bij ons in de laatste twee jaar van de middelbare alleen maar over WOII en dat had ik op een gegeven moment wel gezien.
Oud 16-01-2014, 15:41
Hazel
Hazel is offline
Ik ben positief verrast
Oud 16-01-2014, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Wat ga/kan je daarmee doen? Ik vond geschiedenis altijd wel leuk, mits het goed gebracht werd natuurlijk. Helaas ging het bij ons in de laatste twee jaar van de middelbare alleen maar over WOII en dat had ik op een gegeven moment wel gezien.
Dat dat het maar over één onderwerp gaat, daar hoef je je alvast geen zorgen over te maken.

Wat je ermee kunt doen is erg gevarieerd, en hangt af van de keuzes die je along the road maakt. In ieder geval hier (Nijmegen) kies je in het tweede en derde jaar meer dan 50% in je vrije minor ruimte. Kies je dan allemaal vakken mbt de Oudheid bijvoorbeeld, tja dan zal er niet veel meer opzitten dan onderzoeker in dat gebied te worden.. Maar je kunt er ook voor kiezen stage te lopen op een middelbare school/bij een krant bijvoorbeeld. Of om je zo breed mogelijk te oriënteren en allerlei verschillende vakken te kiezen, zodat je precies weet wat voor master je wilt gaan doen.

Ook in de master-fase kun je in principe doen wat je wilt, op de verschillende uni's door Nederland worden andere masters aangeboden, al naar gelang wat daar de specialiteit is. Egyptologie bijvoorbeeld zit alleen in Leiden, terwijl hier in Nijmegen de Oudheid/Romeinse Tijd (uiteraard) goed vertegenwoordigd is. Je kunt ook proberen de researchmaster binnen te komen en erna te promoveren.

Daarnaast staan ook masters van andere studies, zoals journalistiek, open voor geschiedenisstudenten, in sommige gevallen moet je dan wel eerst een pre-master halen, maar bij lang niet allemaal.

Ten slotte kun je ook nog de lerarenopleiding doen na je bachelor/master, hiervoor krijg je op de meeste hogescholen zelfs een jaar extra stufi+reisproduct.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten