| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind Paulien Cornelisse heel leuk, maar niet per se heel grappig. Sowieso is dat boekje veel te lang. Ik vraag me ook af of t wel grappig bedoel dis, ik las t meer als wist-je-datjes. Een van haar shows vond ik wel erg grappig, zonder dat ik hem heel goed vond. Maar misschien is t wel zo dat juristenhumor heel dicht tegen literatuurwetenschappenhumor aan ligt, en heb ik er daarom een zwak voor. Juristenhumor is overigens tenenkrommend maar toch vind ik tvvaak wel leuk. Zal wel beroepsdeformatie zijn of zo.
|
|
|
|
|
Ik vind 'taal is zeg maar echt mijn ding' tot op zekere hoogte wel grappig. Op een gegeven moment begon ik me wel af te vragen of er ook nog iets is waar ze zich niet aan ergert. De vrouw zelf vind ik eigenlijk heel irritant overkomen
'Kijk mij grappig zijn'. Maar ik heb haar alleen bij dwdd gezien.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind het prachtige filosofische bloemrijke taal. En het gaat natuurlijk ook heel erg over de haat/liefde-verhouding met taal. Dat vind ik heel mooi beschreven. Daarnaast vind ik Amadeu de Prado één van de meest intrigerende literatuurpersonages die ik ooit ben tegengekomen. Ik werd echt een soort van verliefd op hem
![]() Grunberg vind ik trouwens ook tof hoor, maar dat is inderdaad meer om het groteske, de bizarre personages die allemaal een hoop steekjes los hebben zitten Zelfde geldt voor Ammaniti.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Held.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of je seksloos bent of niet, boeiend inderdaad. Maar als je echt uitstraalt dat er nooit wat gebeurd van onderen in je leven terwijl je op tv een verhaal probeert te verkopen/kijkers moet proberen te boeien, dat is dan toch wat moeilijker. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een discussie weer trouwens, volgens mij kunnen een paar mensen beter wat in hun kut gesaaid krijgen.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je ermee kunt doen is erg gevarieerd, en hangt af van de keuzes die je along the road maakt. In ieder geval hier (Nijmegen) kies je in het tweede en derde jaar meer dan 50% in je vrije minor ruimte. Kies je dan allemaal vakken mbt de Oudheid bijvoorbeeld, tja dan zal er niet veel meer opzitten dan onderzoeker in dat gebied te worden.. Maar je kunt er ook voor kiezen stage te lopen op een middelbare school/bij een krant bijvoorbeeld. Of om je zo breed mogelijk te oriënteren en allerlei verschillende vakken te kiezen, zodat je precies weet wat voor master je wilt gaan doen. Ook in de master-fase kun je in principe doen wat je wilt, op de verschillende uni's door Nederland worden andere masters aangeboden, al naar gelang wat daar de specialiteit is. Egyptologie bijvoorbeeld zit alleen in Leiden, terwijl hier in Nijmegen de Oudheid/Romeinse Tijd (uiteraard ) goed vertegenwoordigd is. Je kunt ook proberen de researchmaster binnen te komen en erna te promoveren.Daarnaast staan ook masters van andere studies, zoals journalistiek, open voor geschiedenisstudenten, in sommige gevallen moet je dan wel eerst een pre-master halen, maar bij lang niet allemaal. Ten slotte kun je ook nog de lerarenopleiding doen na je bachelor/master, hiervoor krijg je op de meeste hogescholen zelfs een jaar extra stufi+reisproduct. |
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|