Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2014, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ne...pas betekent niet. In het Frans bestaat een ontkenning uit 2 delen. Je ne viens pas = ik kom niet.
Pas kan ook een ander woord zijn. Plus is niet meer. Jamais is nooit.
Oja, zo zat dat.
Advertentie
Oud 18-01-2014, 16:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Finnen doen dat veel efficiënter, die gooien het persoonlijk voornaamwoord gewoon in de ontkenning. Bijv. "en" = "ik niet."
Oud 18-01-2014, 17:20
Verwijderd
hoe goed is jouw Fins, als je als maatstaf een onderwijsniveau zou nemen?
Oud 18-01-2014, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik mag Kant ook graag. Vooral de tweede formulering van het categorisch imperatief. Die is minder elegant en minder breed dan de eerste, maar in het dagelijkse leven wel minstens zo belangrijk, denk ik.

Ik ben niet bekend met 'm als persoon. Hoe is hij, waarom wil je op hem lijken?
Geordend, punctueel (ken je dat verhaal over de kerkklok die gelijk werd gezet op Kants middagwandeling?), nauwgezet, groot van geest, sober. Kortom, een echte Duitser.

Ik zou graag zo gedisciplineerd en nauwgezet zijn dat ik álles in mijn leven zelf kan bepalen. Dat ik, zegmaar, als ik zeg 'nu val ik vijf kilo af' of 'nu schrijf ik eventjes een profielwerkstuk', dat ook gewoon gebeurt. Daar oefen ik dus hard voor, en ik ben er al veel beter in dan, zeg, drie jaar geleden. En de progressie gaat maar door en door!

Citaat:
Wanneer gebruik je nou 'ne' bij ontkenningen? Niet officieel, maar in de praktijk? Alleen bij werkwoorden die met een klinker beginnen en waarbij je dus een liaison met de n kunt maken, of niet? Of valt de 'ne' alleen weg bij pas? Of ben ik nu onduidelijk
Dat hangt meer van de situatie af dan van grammaticale bijzonderheden. Jongeren onder elkaar zullen vooral 'je viens pas' zeggen, maar als je met een leraar ofzo spreekt, wordt het wel 'je ne viens pas'.

Citaat:
Finnen doen dat veel efficiënter, die gooien het persoonlijk voornaamwoord gewoon in de ontkenning. Bijv. "en" = "ik niet."
Wat ontzettend gaaf.
Oud 18-01-2014, 17:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik begrijp je vraag in ieder geval niet Of doel je op hoe Fransen in het dagelijkse leven spreken en niet hoe je het leert?
Citaat:
Ik was even gaan zoeken waar je op kon doelen: http://educatie-en-school.infonu.nl/...ntkenning.html

Maar ik kom niet zo vaak in contact met Franstaligen dat ik zou kunnen weten hoe dat gaat
Ja dat was de vraag wanneer men het in het dagelijks leven weglaat en wanneer niet. Want wat je op school leert is natuurlijk ook maar zo-zo, daar leer je ook dat 'comme ci comme ça' normaal alledaags Frans is, en 'du blockst mich total' populair duits.

Citaat:
Geordend, punctueel (ken je dat verhaal over de kerkklok die gelijk werd gezet op Kants middagwandeling?), nauwgezet, groot van geest, sober. Kortom, een echte Duitser.

Ik zou graag zo gedisciplineerd en nauwgezet zijn dat ik álles in mijn leven zelf kan bepalen. Dat ik, zegmaar, als ik zeg 'nu val ik vijf kilo af' of 'nu schrijf ik eventjes een profielwerkstuk', dat ook gewoon gebeurt. Daar oefen ik dus hard voor, en ik ben er al veel beter in dan, zeg, drie jaar geleden. En de progressie gaat maar door en door!

Dat hangt meer van de situatie af dan van grammaticale bijzonderheden. Jongeren onder elkaar zullen vooral 'je viens pas' zeggen, maar als je met een leraar ofzo spreekt, wordt het wel 'je ne viens pas'.

Wat ontzettend gaaf.
En dat is bij elke ontkenning zo, of alleen bij ne..pas?

Hou eens op met je obsessieve perfectionistische afvalgepraat trouwens. Of niet het gepraat, maar vooral de gedachten erachter.
Oud 18-01-2014, 17:45
Verwijderd
Citaat:
En dat is bij elke ontkenning zo, of alleen bij ne..pas?
Nee, bij alle. Alleen bij woorden waarbij je echt verwarringen kan krijgen ('ne... plus') wordt het vaker gezegd, maar meestal moet je dan ook uit de context opmaken wat het is.
Oud 18-01-2014, 18:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankje Kat! Denk dat de ontkenning me nu lukken
Oud 18-01-2014, 18:17
Hazel
Hazel is offline
Ik durf echt niet te poepen bij iemand anders thuis. Ik sterf bijna nog liever dan dat ik poep bij een ander. De gedachte dat iemand het kan horen, of nog erger, ruiken vind ik echt de ergste kwelling die ik me voor kan stellen. In het bijzonder als ik erg op iemand gesteld ben of als ik iemand leuk vind. Ik heb nog maar een keer in mijn leven een relatie gehad met iemand in wiens buurt ik het wel durfde. Volgens mij komt het omdat mijn vader hier ook erg anal over doet (ha-ha) . Als ik op vakantie ga met iemand is het ook altijd een issue met veel ongemak als gevolg.
Oud 18-01-2014, 18:22
Verwijderd
Okee, ik ga toch iets bijdragen aan deze discussie.

Mijn vriend stuurde me een keer een link naar een topic over de vraag 'wat vind je ervan dat vrouwen poepen?'. Daar stond een verhaal van een vrouw die niet durfde te poepen in het bijzijn van haar man. Dat wil zeggen, ze durfde niet te poepen als hij ook thuis was. Ze ging vooral in openbare gelegenheden naar het toilet. Ze had serieuze darmklachten door het eindeloze ophouden. Die man kon het totaal niks schelen dat ze poepte, maar wilde er een sport van maken om haar een keer te betrappen. Iedere keer dat ze ietsjes langer dan normaal op het toilet was, riep hij: 'HAAAA! JE POEPT!'. Maar dat was dan natuurlijk nooit zo.

Nadat ik dat had gelezen overtuigde hij me ervan dat hij geen enkel probleem heeft met mijn spijsvertering.
Oud 18-01-2014, 18:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wtf
Ik poep alleen niet als er iemand in dezelfde kamer is als ik, verder heb ik hier nog nooit over nagedacht

edit: dezelfde kamer being: als iemand in de badkamer tandenpoetst en ik moet poepen wacht ik tot de ander klaar is en ik de badkamer alleen heb.
Oud 18-01-2014, 18:33
Verwijderd
Ik vind dit echt fucking gaaf om te zien:

Welke temperatuur zich voordoet in het lichaam bij een bepaalde emotie of gevoelens. Ik vind het zelf vooral een eyeopener dat liefde zoveel op geluk lijkt. Het zou wat mij betreft een boel verklaren iig voor mezelf waarom ik bang was om alleen te zijn en dat ik vast hield aan mensen waar ik van hield terwijl die relatie ook echt niet goed voor me was. En waarom mensen in het algemeen zo angstvallig vast blijven houden aan slechte relaties omdat ze van iemand houden. Het benadert geluk. En als je al niet zo gelukkig bent, dan ja, wordt het moeilijk om het gevoel dat er in de buurt komt op te geven.

Depressie vind ik ook mooi om te zien.

http://technotweet.com/human-emotion...ear-and-shame/
Oud 18-01-2014, 18:36
Verwijderd
Mijn poepprobleem is minder erg dan een paar jaar terug. Toen ik mn ex in Finland ging bezoeken heb ik 6 dagen niet gepoept. Niet omdat ik niet wou maar omdat het niet lukte. Blokkades. Inmiddels durf ik wel te schijten als mn huisgenoot er ook is. En op andere wc's inmiddels ook.
Fetisj-wise zou ik het liefst 3 liter water in me laten lopen om zwanger te lijken dus het zou handig zijn als ik er overheen groei.
Oud 18-01-2014, 18:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En angst lijkt ook nogal op opwinding, zeg.
Oud 18-01-2014, 19:52
Verwijderd
Oh, die Nix-reclames irriteren mij echt!
Oud 18-01-2014, 21:50
Verwijderd
Ik heb er nog nooit bij nagedacht dat je problemen zou kunnen hebben met plassen of poepen op andere plekken dan thuis. De treinwc's vind ik vies en gebruik ik liever niet, maar verder... Ik ga toch ook niet mijn neus niet snuiten of niet niezen omdat er toevallig anderen in mijn buurt zijn? Wel grappig om te lezen van iedereen, hmmm.

En Donald Fuck: ik kan je als negentienjarige en net-DK-er niet zo serieus nemen wat betreft je bevindingen over de seksloosheid van mensen.

Laatst gewijzigd op 18-01-2014 om 21:59.
Oud 18-01-2014, 21:57
Verwijderd
Ik vind het altijd wel bijzonder als ik lees dat anderen niet eens stil staan bij plassen/poepen op andere wc's. Het is voor mij heel lang écht een onmogelijkheid geweest om uberhaupt ergens anders te plassen, fysiek ging dat gewoon niet en dat beheerste dus álles voor mij..
Oud 18-01-2014, 22:01
Verwijderd
Grappig hè. Zo zijn er wel meer dingen waar je niet bij stil staat, dat anderen het heel anders beleven dan jij, of zo. Of klink ik nu heel vaag? Vond/vind ik altijd wel een meerwaarde van kletsen op een forum, je komt per definitie dingen tegen waar je je normaliter niet mee bezig houdt en je leest gedachtes en meningen waar je in je vriendengroep of zo wellicht niet snel tegen aan zou lopen.
Oud 18-01-2014, 22:02
Verwijderd
niezen in de klas vind ik vreselijk. Is het zo stil en dan moet je hard niezen.
Oud 18-01-2014, 22:03
Verwijderd
Met een vriendin van mij heb ik wel vaker van dit soort gesprekken. Echt grappig hoe mensen dit doen en jij dat.
Oud 18-01-2014, 22:07
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Als ik in iemands gehoorbereik (hoe noem je dat?) zit, ga ik liever niet, maar als ik echt moet dan moet ik. Als ik het ophoud gaan mijn darmen altijd erg rare geluiden maken en dat is nog gênanter.
Oud 18-01-2014, 22:09
Verwijderd
Tijdens koor moesten we de kerstmis zingen een aantal jaar geleden en ik had net gegeten dus mijn darmen waar bezig. Net op een stil moment hoorde je een hard geluid uit mijn buik komen. Iedereen om mij heen schoot in de lach
Oud 18-01-2014, 22:10
Verwijderd
Idd, grappig hoe dat zo kan verschillen. Een vriendin van me is echt extreem extravert, ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe zij dingen voor elkaar krijgt. Heel anders dan hoe ik doe, maar zo leerzaam!
Oud 18-01-2014, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Tijdens koor moesten we de kerstmis zingen een aantal jaar geleden en ik had net gegeten dus mijn darmen waar bezig. Net op een stil moment hoorde je een hard geluid uit mijn buik komen. Iedereen om mij heen schoot in de lach
Dat deed mijn buik altijd tijdens tentamens
Oud 18-01-2014, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Grappig hè. Zo zijn er wel meer dingen waar je niet bij stil staat, dat anderen het heel anders beleven dan jij, of zo. Of klink ik nu heel vaag? Vond/vind ik altijd wel een meerwaarde van kletsen op een forum, je komt per definitie dingen tegen waar je je normaliter niet mee bezig houdt en je leest gedachtes en meningen waar je in je vriendengroep of zo wellicht niet snel tegen aan zou lopen.
Dat is iets wat ik zo hard waardeer aan een reeks hier nu op tv. 2013, 10Vlamingen die zichzelf het hele jaar hebben gefilmd. Hoe iets wat voor ons klein is voor een ander wanhoop kan zijn. Mooi voorbeeld was het hoofddoekenverbod op een school. Ik jank me elke aflevering kapot, vooral om Rene, een man van in de 80 die voor zijn dementerende vrouw zorgt. In januari was ze beginnend dement. Afzien hoe snel die aftakeling gaat, pijnlijk, mooi, gek, onbegrijpelijk.
Oud 18-01-2014, 22:56
Verwijderd
En ik dacht een gave serie opgenomen te hebben, maar hij is maar kut eigenlijk. Te leuk qua verhaal om gewoon de hele boel in één keer te deleten, maar de uitwerking is zo bagger dat ik het stiekem wel wil, want fucking tijdsverspilling om dit te kijken man.
Oud 18-01-2014, 22:58
Verwijderd
Ik kijk The secret life of Walter Mitty, en het is een verrassend gave film!
Oud 18-01-2014, 22:59
Verwijderd
Citaat:
En ik dacht een gave serie opgenomen te hebben, maar hij is maar kut eigenlijk. Te leuk qua verhaal om gewoon de hele boel in één keer te deleten, maar de uitwerking is zo bagger dat ik het stiekem wel wil, want fucking tijdsverspilling om dit te kijken man.
Gewoon wegdoen joh, er komt wel weer iets leukers langs|!
Oud 18-01-2014, 23:01
Verwijderd
Ik geloof wel dat ik dat ga doen als deze aflevering uit is. De leukerd +verhaal wegen niet op tegen de bullshit uitwerking, hoeveel special effects je ook aansleept.
Oud 18-01-2014, 23:05
Verwijderd
Eh eh eh. Nvm. Delete. Fuck.
Oud 18-01-2014, 23:06
Verwijderd
Sherlock ik trok Martin Freeman al beter dan gisteren, hopelijk blijft dat zo want het is niet relaxed kijken als je een van de hoofdrolspelers poep vindt.
Oud 18-01-2014, 23:16
Verwijderd
Nou, dan moet je je eens door de eerste Doctor Who afleveringen worstelen, uit de tijd dat geloofwaardig acteren niet bestond en vrouwen vooral veel moesten gillen, dwarsliggen en geholpen worden. Tering wat erger ik me aan Barbara en Susan. Maar dat heeft wel een nut, want ik wil de hele geschiedenis kennen
Oud 18-01-2014, 23:32
Verwijderd
Het ligt aan mij.

Citaat:
The series has received generally favorable reviews, scoring a 65 out of 100 on Metacritic.
Nou ja, whatever. Tijd voor andere dingen. Doctor Who bijvoorbeeld
Oud 18-01-2014, 23:32
Verwijderd
Oh ja, het gaat over Sleepy Hollow.
Oud 18-01-2014, 23:34
Verwijderd
Schpam.

Het positieve, naast het beetje kostuum dat ik zag:

Rawrrrr!
Oud 18-01-2014, 23:48
Verwijderd
Wat een gekke haargrens.
Oud 19-01-2014, 00:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wat een gekke haargrens.
Ik vind dit een typische Para-zin. <3
En je hebt gelijk.

PS:

Gratis schattigheid:
Oud 19-01-2014, 00:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Om me ook maar even te mengen in de poepdiscussie:
Ik kan opzich overal, maar ik ga liever niet als mensen mss wat kunnen horen of ruiken.
Ik vind 't dan ook superkut als mensen een wc hebben die vlakbij de woonkamer zit. Wie maakt dat nou zo?! Ik schaam me dan echt kapot.
Oud 19-01-2014, 01:22
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Om me ook maar even te mengen in de poepdiscussie:
Ik kan opzich overal, maar ik ga liever niet als mensen mss wat kunnen horen of ruiken.
Ik vind 't dan ook superkut als mensen een wc hebben die vlakbij de woonkamer zit. Wie maakt dat nou zo?! Ik schaam me dan echt kapot.
Wij hebben dat en het is echt kut ja
Oud 19-01-2014, 01:57
Verwijderd
voor plassen heb ik echt 0,0 schaamte. Ik pies altijd met de deur open wat m'n huisgenoot niet zo chill vindt. Als we bezoek hebben moet ik altijd even schakelen dat ik de deur dan wel moet dichtdoen.
Ik vind het iets heel gezelligs hebben als ik plas en iemand anders is in de buurt zijn of haar ding aan het doen.
Oud 19-01-2014, 03:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik pies altijd met de deur open wat m'n huisgenoot niet zo chill vindt.

Ik vind het iets heel gezelligs hebben als ik plas en iemand anders is in de buurt zijn of haar ding aan het doen.
Stoer hoor.

En heel fijn voor je, sta je er ook wel eens bij stil dat er mensen zijn op dit forum die totaal geen behoefte hebben aan deze informatie? Mij maakt het niet uit, maar ik vraag het me echt af.
Oud 19-01-2014, 03:37
Carn
Carn is offline
Overigens heeft dit niet perse betrekking op plassen, maar je bruinen bonen avonturen en dergelijke lijken me niet perse geschikt voor dit medium
Oud 19-01-2014, 03:38
Carn
Carn is offline
Ohja, +10 punten want je bent zo'n vrije vrouw.
Oud 19-01-2014, 04:11
Verwijderd
Misschien kun je migreren naar het Vivaforum. Dat matcht wat meer qua zuurtegraad.
Oud 19-01-2014, 04:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Overigens heeft dit niet perse betrekking op plassen, maar je bruinen bonen avonturen en dergelijke lijken me niet perse geschikt voor dit medium
Who gives a shit?

(Huhuhuh, see what I did there?)
Oud 19-01-2014, 04:39
Verwijderd
Citaat:
dddddd
Oud 19-01-2014, 05:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Stoer hoor.

En heel fijn voor je, sta je er ook wel eens bij stil dat er mensen zijn op dit forum die totaal geen behoefte hebben aan deze informatie? Mij maakt het niet uit, maar ik vraag het me echt af.
Het gaat al de hele avond over schijt en pies, en nú is het een probleem?
Citaat:
Het lijkt me niet jouw plaats om daarover te oordelen, of wel? Ze zet het altijd in een spoiler en meestal met een soort waarschuwing erbij, dus je hoeft het niet te lezen als je niet wil. Waarom doe je zo tegen iemand die juist goed bezig is, die een inspiratie kan zijn voor anderen? Denk je dat iedereen maar van normale seks houdt en dat zij werkelijk de enige is die een fetisj heeft? Denk je ook dat die mensen hier niet komen, of Google niet kunnen gebruiken? Ik vind het juist heel goed dat ze er zo open over is en wat ik zeg, als je het niet wil lezen, dan scroll je er overheen.
Citaat:
Zeker +10 punten. +100 zelfs. Ik vind haar soms ook onuitstaanbaar en ik hoef het soms allemaal ook niet te weten, maar ze weet wel wie ze is en wat ze wil in het leven en ik vind niet dat jij daar zo negatief over hoeft te doen. Fijn dat jij blij bent met jouw normale leven met je normale seks en je normale alles, maar ga niet zo enorm kut lopen doen als iemand afwijkt van jouw term 'normaal'. Dat is niet hoe je met mensen omgaat.
Oud 19-01-2014, 08:25
Verwijderd
Carn heeft groot gelijk. Dit is immers het scholierenforum, er komen kinderen onder de achttien. Hun recht om gevrijwaard van propaganda van seksuele minderheden te leven wordt keer op keer met voeten getreden. Een schande voor het forum is het.
Oud 19-01-2014, 08:26
Verwijderd
Ik vind het juist tof dat Pip daar zo open over is! En grappig ook dat met de deur open plassen kennelijk de druppel was?
Oud 19-01-2014, 09:08
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ooh drama leuuk
Oud 19-01-2014, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Stoer hoor.

Als je dit je oprecht afvraagt (wat ik me best voor kan stellen), waarom vraag je het dan op zo'n botte, respectloze manier, met hier nog een trap en daar nog een steek? Dat is meestal niet precies dé manier om dingen gedaan te krijgen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten