Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2014, 17:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je bent vrij om je eigen mening erover te geven. Ik vind het alleen wat vreemd om anderen te verzoeken hun mening niet te uiten, omdat jij die niet wil lezen.
Ik verzoek niemand hun mening niet te uiten. Nogmaals, men mag posten wat ie wil.

Een aanbieding voor een schoonmaker is nogal een passieve, "bel me voor meer details", dat is wat minder intrusive dan telkens iedereen om de oren slaan met de meest ranzige seksdetails.
Bovendien werd er veel te afkeurend gereageerd over Carns post, wat de indruk wekte dat tegengeluiden niet mogen.
Oud 19-01-2014, 17:36
Turk February
Turk February is offline
Ondertussen ben ik Silver Linings Playbook aan het kijken. Wat een flutfilm.
Oud 19-01-2014, 17:38
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik verzoek niemand hun mening niet te uiten. Nogmaals, men mag posten wat ie wil. Maar LP vindt een tegengeluid

Een aanbieding voor een schoonmaker is nogal een passieve, "bel me voor meer details", dat is wat minder intrusive dan telkens iedereen om de oren slaan met de meest ranzige seksdetails.
Bovendien werd er veel te afkeurend gereageerd over Carns post, wat de indruk wekte dat tegengeluiden niet mogen.
Volgens mij is nu al meerdere keren door verschillende forummers gepost dat het tegengeluid niet het probleem is, maar de toon wel.
Oud 19-01-2014, 17:39
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik verzoek niemand hun mening niet te uiten. Nogmaals, men mag posten wat ie wil. Maar LP vindt een tegengeluid

Het probleem dat ik had met zijn post, was dat het een nogal onopzienbarende stelling was ("niet iedereen heeft hier behoefte aan;" kun je over iedere post zeggen), en dat hij vervolgens beweerde dat het hem niet uitmaakte, ondanks de duidelijk oordelende toon van zijn woorden.

Als je wil posten dat je het allemaal smerig vindt, lijkt me dat prima; het gaat om de manier waarop.
Oud 19-01-2014, 17:40
Turk February
Turk February is offline
"Tegengeluid" vind ik in deze kwestie trouwens een vreemd gekozen woord. Alsof het een politieke kwestie is. Er is gewoon iemand die vertelt over 'n hobby.
Oud 19-01-2014, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vind het ergens heel irritant om telkens maar weer die overdreven aanbidderige <3<3 reacties te lezen op alles wat buiten de grenzen van het 'normale' valt.
Het lijkt me niet raar dat op opmerkelijke dingen meer reacties komen. Dat het overwegend positieve reacties zijn, tja eh.
Oud 19-01-2014, 17:45
Verwijderd
Oud 19-01-2014, 17:52
Verwijderd
Ik vind het vooral raar dat LP met zo'n enorm kwaad epistel reageert op Carn. Viel allemaal wel mee toch wat (en hoe) hij zei? Of zijn er dingen verwijderd die ik niet gezien heb?
Oud 19-01-2014, 18:01
Verwijderd
Ik heb wel eens dat ik negatief denk over het een of ander wat iemand post ofzo. Over het algemeen denk ik dan dat als iemand dat komt vertellen, die persoon vast geen behoefte heeft aan wat ik daar specifiek over denk. Tenzij iemand expliciet vraagt naar wat ik er over denk, of wat anderen over iets denken, laat ik mensen hun mededelingen doen en post ik maar niks als ik er niks fatsoenlijks over weet te zeggen. Mensen zullen dat gevoel ook bij mij hebben en wat Para zei was mooi verwoord wat ik vandaag al dacht hierover: het internet is er niet alleen voor mijn specifieke vermaak. Andere mensen, andere dingen, andere meningen.
Oud 19-01-2014, 18:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het vooral raar dat LP met zo'n enorm kwaad epistel reageert op Carn. Viel allemaal wel mee toch wat (en hoe) hij zei? Of zijn er dingen verwijderd die ik niet gezien heb?
Hoezo is dat raar? Ik vind het niet gek om iemand te verdedigen, en zeker mijn eigen zus niet. In mijn ogen viel het niet mee en daar reageerde ik op, het had net zo goed over iets/iemand anders kunnen gaan. Ik vind gewoon niet dat je zo met elkaar om moet gaan. Er zijn hier al genoeg mensen weg omdat er hier zo'n sfeer hangt en niemand daar iets van zegt, ik ben daar klaar mee.
Oud 19-01-2014, 18:14
Verwijderd
Naja kan, maar ik had het idee dat er posts verwijderd waren ofzo, want ik vind wat Carn zegt niet enorm bot of gemeen of kwetsend (voor zijn doen ).
Oud 19-01-2014, 18:14
Qimm
Qimm is offline
@ LP: Maar door jouw felle reactie werd de sfeer ook niet beter
Oud 19-01-2014, 18:16
Verwijderd
Ik erger me aan een aantal dingen. Natuurlijk hartstikke fijn voor Pip dat ze haar fetisj "gevonden" heeft en dat ze ervoor uit durft te komen en kan doen wat ze wil DIT VIND IK OPRECHT OKEE, maar a. ik ben het met Noedelhap volledig eens over de gedetailleerde beschrijvingen die ik soms écht te ver vind gaan, spoiler of niet, fetisj of niet (inderdaad, uitgebreide beschrijvingen van 'gewone' seks hoeven voor mij ook niet zo) b. Sorry Pip, maar sinds je coming out vind ik je ook een stuk egoïstischer en egocentrischer geworden. Schrijven op muren in openbare wc's met menstruatiebloed, asociaal wat mij betreft. En je post over piesen met de deur open vond ik ook weer typisch. Je huisgenoot kan het niet waarderen, maa jíj vindt het gezellig, dus doe je het toch? Wat goed van je dat je zo jezelf durft te zijn en c. inderdaad die adoratie van het regerende DK-kliekje voor werkelijk alles wat ze post. Als ik een hotelkamer aan diggelen sla en daar heel trots over kom vertellen, 'maar ik heb wel netjes alle schade betaald hoor' krijg ik dan ook applaus omdat ik zo mezelf ben en doe wat ik wil? d. ik erger me aan een soort algemeen gevoel dat ik hier krijg, dat als je niet gediend bent van Pips verhalen, je een soort van kortzichtige preutse trien bent. Ik heb nu even geen duidelijke voorbeelden, maar er zijn wel dingen gepost waardoor ik me ook altijd maar ingehouden heb, zoals bij bijv. de bruinebonenpost. En de niet bepaald subtiele referentie van Tina naar Poetin vs homo's gaat ook wel vrij ver, vind je niet.

Goed, hier zal wel weer een hoop over gevallen worden, maar ik wilde er toch iets van zeggen.
Oud 19-01-2014, 18:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het probleem dat ik had met zijn post, was dat het een nogal onopzienbarende stelling was ("niet iedereen heeft hier behoefte aan;" kun je over iedere post zeggen), en dat hij vervolgens beweerde dat het hem niet uitmaakte, ondanks de duidelijk oordelende toon van zijn woorden.

Als je wil posten dat je het allemaal smerig vindt, lijkt me dat prima; het gaat om de manier waarop.
De manier waarop was prima. Typisch Carns, maar dat mag ook wel een keer.

Citaat:
Ondertussen ben ik Silver Linings Playbook aan het kijken. Wat een flutfilm.
Zijn we het toch nog eens!
Oud 19-01-2014, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ja, het 'zo praat je niet tegen mensen' van LP vond ik ook nogal sterk uitgedrukt. Er worden hier wel hardere dingen gezegd. Moet kunnen.

Voor de rest heeft ze wel gelijk natuurlijk, alleen gaat 't hier - denk ik - niet echt om Pip en zelfs niet om rare seks. Meer 't soort sluimerende frustraties die sommige mensen ontwikkelen als een forum lang draait. Driekwart van Carns posts in WSZ zijn de laatste tijd iets als 'DIT SOORT GESPREKKEN VOER JE MAAR ERGENS ANDERS '.

Zwaar lefe.
Oud 19-01-2014, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Ik erger me aan een aantal dingen. Natuurlijk hartstikke fijn voor Pip dat ze haar fetisj "gevonden" heeft en dat ze ervoor uit durft te komen en kan doen wat ze wil DIT VIND IK OPRECHT OKEE, maar a. ik ben het met Noedelhap volledig eens over de gedetailleerde beschrijvingen die ik soms écht te ver vind gaan, spoiler of niet, fetisj of niet (inderdaad, uitgebreide beschrijvingen van 'gewone' seks hoeven voor mij ook niet zo) b. Sorry Pip, maar sinds je coming out vind ik je ook een stuk egoïstischer en egocentrischer geworden. Schrijven op muren in openbare wc's met menstruatiebloed, asociaal wat mij betreft. En je post over piesen met de deur open vond ik ook weer typisch. Je huisgenoot kan het niet waarderen, maa jíj vindt het gezellig, dus doe je het toch? Wat goed van je dat je zo jezelf durft te zijn en c. inderdaad die adoratie van het regerende DK-kliekje voor werkelijk alles wat ze post. Als ik een hotelkamer aan diggelen sla en daar heel trots over kom vertellen, 'maar ik heb wel netjes alle schade betaald hoor' krijg ik dan ook applaus omdat ik zo mezelf ben en doe wat ik wil? d. ik erger me aan een soort algemeen gevoel dat ik hier krijg, dat als je niet gediend bent van Pips verhalen, je een soort van kortzichtige preutse trien bent. Ik heb nu even geen duidelijke voorbeelden, maar er zijn wel dingen gepost waardoor ik me ook altijd maar ingehouden heb, zoals bij bijv. de bruinebonenpost. En de niet bepaald subtiele referentie van Tina naar Poetin vs homo's gaat ook wel vrij ver, vind je niet.

Goed, hier zal wel weer een hoop over gevallen worden, maar ik wilde er toch iets van zeggen.
Woord voor woord mee eens.
Oud 19-01-2014, 18:21
Verwijderd
En Silver Linings Playbook is inderdaad een overgewaardeerde flutfilm
Oud 19-01-2014, 18:24
Hazel
Hazel is offline
Ik ben misschien partijdig omdat ik Pip in het echt ken en haar erg kan waarderen, maar ik denk dat ik er ook geen aanstoot aan zou nemen als bijvoorbeeld Noedelhap hier allerlei details over zijn seksleven over ons uit zou storten. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig van nature en vind niet zo snel iets vies, misschien speelt dat ook een rol.
Oud 19-01-2014, 18:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
De manier waarop was prima.
Ik vond het nogal een puntloze post. Ik snap nog steeds het probleem niet. Ik zie hier vaak genoeg posts die ik niet wil lezen, en dat doe ik dan ook niet. Als het Nederlands elftal tegen een ander team voetbalt en de voetbalnerds hebben het daarover, houd ik me grotendeels afzijdig. Als Carn z'n innerlijke racist uit met Carngrappen, lever ik meestal evenmin commentaar. Waarom zou ik? 't Is hier een flinke marktplaats aan verbale uitspattingen, en er is genoeg te doen om een heleboel te negeren.

Citaat:
Zijn we het toch nog eens!
Ze zijn nu aan het dansen.
Oud 19-01-2014, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ben misschien partijdig omdat ik Pip in het echt ken en haar erg kan waarderen, maar ik denk dat ik er ook geen aanstoot aan zou nemen als bijvoorbeeld Noedelhap hier allerlei details over zijn seksleven over ons uit zou storten. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig van nature en vind niet zo snel iets vies, misschien speelt dat ook een rol.
Dat kan. Ik vind het ook een moeilijke grens, maar als je bijv. bedenkt dat er mensen geband worden voor plaatjes van piemelorigami, maar voor een bruinebonenverhaal, dat ik persoonlijk een stuk plastischer en aanstootgevender vind dan de plaatjes (en tuurlijk, dat is ook persoonlijk) krijgt Pip groots applaus, notabene van twee van de forumbazen hier ook. En ja, nu voel ik me weer de conservatieve preutse trien, terwijl ik ook wel van mezelf weet dat ik dat echt niet zo ben.
Oud 19-01-2014, 18:33
Verwijderd
De piemelorigami krijgt van mij ook applaus, hoor.

Verder vind ik Pips verhalen fantastisch en sluit ik me aan bij Margot en Turk.
Oud 19-01-2014, 18:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ach, dit is DK, waar als je zegt dat je iemands haar wat korter niet zo mooi vindt er een heel drama is en massaal posts verwijderd worden want oh nee, het zal maar eens niet positief zijn.

Verder vind ik natuurlijk alles en iedereen leuk, lief, mooi en geweldig.
Oud 19-01-2014, 18:39
Verwijderd
Gaat het hier nog steeds over! Wat een gezeik, lees er gewoon overheen als je iets niet aanstaat. Dat het ranzig is oke (wat ik vind), maar boeiend. Het is ook wel leuk om te lezen hoe andere mensen doen en dat het niet binnen de boekjes is, nou ja.
Oud 19-01-2014, 18:41
Verwijderd
Citaat:
En de niet bepaald subtiele referentie van Tina naar Poetin vs homo's gaat ook wel vrij ver, vind je niet.
Link?
Oud 19-01-2014, 18:46
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
De piemelorigami krijgt van mij ook applaus, hoor.

Verder vind ik Pips verhalen fantastisch en sluit ik me aan bij Margot en Turk.
Ik ook. Afwijkende/bijzondere verhalen vind ik nou eenmaal fascinerend en amusant, ik snap niet waarom een ander zich daar aan moet ergeren.
Oud 19-01-2014, 19:00
Verwijderd
Ik blijf bij mijn mening:

Citaat:
Als je dit je oprecht afvraagt (wat ik me best voor kan stellen), waarom vraag je het dan op zo'n botte, respectloze manier, met hier nog een trap en daar nog een steek? Dat is meestal niet precies dé manier om dingen gedaan te krijgen.
Met andere woorden, als je het ergens niet mee eens bent, vertel het vooral. Maar ik snap écht niet waarom je het zo doet. Als je er echt iets van vindt, en je wil dat die mening gehoord wordt en er een normaal antwoord komt, dan is het natuurlijk nogal dom om het op zo'n manier te brengen. Nogal zwak ofzo.

Citaat:
En de niet bepaald subtiele referentie van Tina naar Poetin vs homo's gaat ook wel vrij ver, vind je niet.
Vond je dat serieus te ver gaan?

Sorry als ik er iemand mee gekwetst heb, hoor. Dat was niet mijn bedoeling, echt. Maar volgens mij was het best wel duidelijk dat dat niet serieus was?

Citaat:
Ach, dit is DK, waar als je zegt dat je iemands haar wat korter niet zo mooi vindt er een heel drama is en massaal posts verwijderd worden want oh nee, het zal maar eens niet positief zijn.

Verder vind ik natuurlijk alles en iedereen leuk, lief, mooi en geweldig.
Goed verhaal!

Citaat:
En ja, nu voel ik me weer de conservatieve preutse trien, terwijl ik ook wel van mezelf weet dat ik dat echt niet zo ben.

Citaat:
Link?
klik

En over Pips posts: ik vind het interessant en gruwelijk ranzig tegelijk. Op zich waardeer ik het wel dat het over het algemeen in een spoiler staat, want als ik net aan het eten ben, zit ik niet echt te wachten op een verhaal over menstruatiebloed. Maar dat vind ik eigenlijk ook van al die spijsverteringsverhalen van een paar pagina's terug, dus, tsja.
Oud 19-01-2014, 19:01
Verwijderd
Hahaha heerlijk! Iemand gaat niet in de "omg wat goed van je knap hoor Hahahaha" stroom mee en er komt een rel(letje) uit.

Moeilijk he mensen die anders denken?
Oud 19-01-2014, 19:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Naja kan, maar ik had het idee dat er posts verwijderd waren ofzo, want ik vind wat Carn zegt niet enorm bot of gemeen of kwetsend (voor zijn doen ).
Nou, vond ik wel.
Citaat:
@ LP: Maar door jouw felle reactie werd de sfeer ook niet beter
Eens, maar willen we zo met elkaar omgaan dan? Ik kwam voor haar op en dat zal ik ook altijd blijven doen (jaja, tenzij foetussen enzo) en dat zal ik ook voor iedereen doen die bot wordt afgeblaft om wie hij/zij is en wat hij/zij doet.
Oud 19-01-2014, 19:03
Verwijderd
O, dat. Nounou, wat ver.
Oud 19-01-2014, 19:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Moeilijk he mensen die anders denken?
Gast, dit is precies de issue juist.
Oud 19-01-2014, 19:06
Verwijderd
Van mij mag iedereen hier alles posten maar menstruatiebloed op de schoolmuren smeren vind ik ook wel not done.
Oud 19-01-2014, 19:06
Verwijderd
Citaat:
O, dat. Nounou, wat ver.
Ja, ik had eigenlijk niet eens echt beseft dat iemand hier daar aanstoot aan zou kunnen nemen.
Oud 19-01-2014, 19:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit gebeurt al veel langer. Ik kan niks over Tokio Hotel posten, want dan ben ik de antichrist en heb ik 3 pagina's lang gezeik over dat de zanger op een vrouw lijkt en hoe slecht die muziek is en BLAAAAAAABLABLA, niemand mag over eten en diëten praten zonder dat iemand zich aangesproken/benadeeld voelt en klagen mag al helemaal niet, hoe kut je situatie ook is en hoe weinig je er zelf ook aan kunt doen (bijvoorbeeld Chick Rock en Apate).
Oud 19-01-2014, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Gast, dit is precies de issue juist.
Volgens mij is iedereen het hier eens dat je afwijkende dingen mag doen/denken/zeggen. Het gaat meer om de sfeer die ermee gepaard gaat hier. Nou ja, eigenlijk alles wat Absinthe al zei in haar post.
Oud 19-01-2014, 19:09
Verwijderd
Laten we het forum opdoeken, alles opgelost
Oud 19-01-2014, 19:09
Verwijderd
Het (niet) mogen zeiken en klagen is hier een groot probleem.
Oud 19-01-2014, 19:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Eens, maar willen we zo met elkaar omgaan dan? Ik kwam voor haar op en dat zal ik ook altijd blijven doen (jaja, tenzij foetussen enzo) en dat zal ik ook voor iedereen doen die bot wordt afgeblaft om wie hij/zij is en wat hij/zij doet.
Het is hier een groot heen en weer gebitch over wisselende onderwerpen en met rustige perioden. Het is hier min of meer een grote middelbare school waarbij de reacties op veel dingen gewoon puberaal zijn. Ik ga geen voorbeelden of namen noemen, als je je aangesproken voelt dan gaat het over jou, voel je je niet aangesproken dan kan het zijn dat je niet door hebt wat voor gedrag je vertoont of er is werkelijk niets aan de hand.

(** de je/jou zijn algemeen)

Verder is het best entertaining allemaal aangezien mijn leven lekker saai en stabiel is. Soort van never ending GTST hier.
Oud 19-01-2014, 19:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben dan misschien een zeikerd, maar ik vind dit hele gezeik over het gezeik dat al dan niet gezeik is maar gezeik.
Oud 19-01-2014, 19:19
Verwijderd
Meta-gezeik!
Oud 19-01-2014, 19:19
Verwijderd
Vroeger was alles beter!
Oud 19-01-2014, 19:20
Verwijderd
Vroeger was ik een peuter.
Oud 19-01-2014, 19:20
Verwijderd
Dat lijkt me wel relaxt, peuter zijn
Oud 19-01-2014, 19:21
Verwijderd
Maar peuters maken toch nooit zo'n relaxte indruk.
Oud 19-01-2014, 19:21
Verwijderd
Ze doen altijd zo van "NEEEEEE niet oortjes kijken"
Oud 19-01-2014, 19:23
Verwijderd
De dokter is natuurlijk een eng begrip voor peuters.
Maar het speelgoed in de wachtkamer is geweldig.
Oud 19-01-2014, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ben dan misschien een zeikerd, maar ik vind dit hele gezeik over het gezeik dat al dan niet gezeik is maar gezeik.
Pissception.
Oud 19-01-2014, 19:25
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ze doen altijd zo van "NEEEEEE niet oortjes kijken"
Ik kan dit bevestigen!

Oud 19-01-2014, 19:25
Qimm
Qimm is offline
bij mijn huisarts zijn sommige speelgoedjes nog van toen ik klein was, en dat geeft zo'n thrill van herkenning. Heb de laatste keer dat ik er was ook echt even gespeeld met zo'n bord met onderzoek dingen (draai, knisper, spiegel, toet toet ding etc.)
Oud 19-01-2014, 19:27
Verwijderd
Citaat:
bij mijn huisarts zijn sommige speelgoedjes nog van toen ik klein was, en dat geeft zo'n thrill van herkenning. Heb de laatste keer dat ik er was ook echt even gespeeld met zo'n bord met onderzoek dingen (draai, knisper, spiegel, toet toet ding etc.)
Ik zat een tijd terug bij de KNO en daar stond een bord met auto's en een trein en bij die trein was er een bel bij de spoorwegovergang. En ik moest gewoon die bel laten rinkelen
Oud 19-01-2014, 19:38
Verwijderd
In het ziekenhuis in Enschede is in de wachtkamer van de wondcontrolepoli een verticaal bord met allemaal tandwieltjes en daar zitten balletjes in vast die je met knopjes aan de tandwieltjes omhoog kunt bewegen, ding is zeker een meter hoog, supervet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten