Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2014, 13:47
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Hey,
ik heb denk ik een dorstgevoel-regulatie stoornis of zo iets...
Ik wil de hele tijd drinken, ookal heb ik dan al 5 glazen op (ik lijk wel een geit of eend die zich dood vreet).
Als jullie meer wetuh hier over, reageer dan pls.
Groetjes
Creepieded
Oud 18-09-2014, 14:10
Verwijderd
Dat je wel eens dorst hebt, betekent niet meteen dat je een stoornis hebt. Ik vind vijf glazen ook niet per se veel, vijf glazen van wat en in welke periode hebben we het dan over? Als jij de hele dag niets drinkt en 's avonds vijf glazen water naar binnen duwt, zul je alsnog even later weer dorst kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2014, 14:10
Ieke
Ieke is offline
Ik zou langs de huisarts gaan.
Oud 18-09-2014, 14:23
WolterB
WolterB is offline
Hoe veel drink je op een dag?
Niet in glazen maar in liters, want een glas kan 0,15 liter, maar ook 0,5 liter zijn. Zit nogal verschil in.

En wat hierboven gezegd wordt.

Drink je over een dag gezien rond de gemiddelde hoeveelheid (1,5 liter) én netjes verdeeld over de dag of zit je daar ver boven dan zou ik zeker langs de huisarts gaan. Drink je niet netjes verdeeld over de dag en/of te weinig, dan eerst zorgen dat je patroon daarin verandert.
Oud 20-09-2014, 22:08
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Dat je wel eens dorst hebt, betekent niet meteen dat je een stoornis hebt. Ik vind vijf glazen ook niet per se veel, vijf glazen van wat en in welke periode hebben we het dan over? Als jij de hele dag niets drinkt en 's avonds vijf glazen water naar binnen duwt, zul je alsnog even later weer dorst kunnen hebben.
Neh, maar het is niet gewoon dorst maar als ik al een fles van 1 liter van bijvoorbeeld spa rood (met smaak ) drink, dan pak ik daarna nog drinken, met een niet echt dorst gevoel, maar wel een gevoel dat ik wil drinken (ik weet echt niet hoe ik het moet beschrijven..)

Het lijkt mij eigenlijk eerder een rem-stoornis, dat ik niet weet wanneer ik moet stoppen met drinken..

In ieder geval bedankt!
Oud 20-09-2014, 22:15
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Hoe veel drink je op een dag?
Niet in glazen maar in liters, want een glas kan 0,15 liter, maar ook 0,5 liter zijn. Zit nogal verschil in.

En wat hierboven gezegd wordt.

Drink je over een dag gezien rond de gemiddelde hoeveelheid (1,5 liter) én netjes verdeeld over de dag of zit je daar ver boven dan zou ik zeker langs de huisarts gaan. Drink je niet netjes verdeeld over de dag en/of te weinig, dan eerst zorgen dat je patroon daarin verandert.
Laten we uitgaan van een glas van 0.20 liter..

Ik drink trouwens redelijk verdeeld over de dag, maar op school mag ik tijdens de lessen niet drinken en ik zit op een school waar er maar 1 lokaal is, dus geen tussenpauzes in lessen, behalve de pauze om 10 uur (kwartiertje) en 12 uur (halfuurtje). Daar zit ik wel mee.. (Ik wil dit nog bespreken met de juf..)

Ik denk dat het daar aan ligt, maar ook niet erg...
Dus ik denk dat ik het eerst nog even aankijk en dan misschien naar een huisarts ga.

Bedankt
Oud 21-09-2014, 13:15
Martinnnn
Martinnnn is offline
Misschien kun je een flesje met water meenemen.
Als het maar water blijft, moet het meestal kunnen.
Op de school waar ik op zit mag ik gewoon water drinken.
Zo niet kan je het altijd even vragen, net zoals wanneer je naar de wc moet.

Succes
Met citaat reageren
Oud 21-09-2014, 17:37
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Laten we uitgaan van een glas van 0.20 liter..

Ik drink trouwens redelijk verdeeld over de dag, maar op school mag ik tijdens de lessen niet drinken en ik zit op een school waar er maar 1 lokaal is, dus geen tussenpauzes in lessen, behalve de pauze om 10 uur (kwartiertje) en 12 uur (halfuurtje). Daar zit ik wel mee.. (Ik wil dit nog bespreken met de juf..)

Ik denk dat het daar aan ligt, maar ook niet erg...
Dus ik denk dat ik het eerst nog even aankijk en dan misschien naar een huisarts ga.

Bedankt
Maar dat is nog geen antwoord op de vragen die ik stelde. Zoals je het nu stelt drink je 2 keer 0,2 liter tot het einde van de schooldag. Dat is veel te weinig natuurlijk.
Oud 22-09-2014, 18:14
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Maar dat is nog geen antwoord op de vragen die ik stelde. Zoals je het nu stelt drink je 2 keer 0,2 liter tot het einde van de schooldag. Dat is veel te weinig natuurlijk.
Na school drink ik gemiddeld 3 glazen, en dan 's avonds nog eens 3 glazen... En nog zou ik meer willen drinken.

Dus 8*0.2 = 1.6 liter aan drinken, zonder het vocht uit het eten.

Laatst gewijzigd op 22-09-2014 om 18:16. Reden: Rekensommetje.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2014, 18:38
Pluis
Pluis is offline
Nou dat is helemaal niet abnormaal veel.
Oud 23-09-2014, 13:41
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Nou dat is helemaal niet abnormaal veel.
Oh ok, ik maakte me dus onnodig zorgen
Oud 10-11-2014, 18:51
Verwijderd
Je hebt twee liter vocht nodig per dag (aanbevolen hoeveelheid), dus er mag heus wel een glaasje of twee erbij. ;-) Tenzij je al heel vochtig eten consumeert. Je kunt je behoefte aan vocht meten door middel van je plas; donker geel als je weinig hebt gedronken en helder als je tamelijk goed hebt gedronken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 10:15
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Problem already solved...

@pluis kun je alsjeblieft dit topic sluiten
Oud 12-11-2014, 10:29
Verwijderd
Hoe is het dan opgelost? Als je dat vermeldt, dan heeft iemand anders misschien ook nog iets aan de topic.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 16:59
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Hoe is het dan opgelost? Als je dat vermeldt, dan heeft iemand anders misschien ook nog iets aan de topic.
citaat: "Oh ok, ik maakte me dus onnodig zorgen "

Citaat:
Je hebt twee liter vocht nodig per dag (aanbevolen hoeveelheid), dus er mag heus wel een glaasje of twee erbij. ;-) Tenzij je al heel vochtig eten consumeert. Je kunt je behoefte aan vocht meten door middel van je plas; donker geel als je weinig hebt gedronken en helder als je tamelijk goed hebt gedronken.
En dit was dus iets waarvan ik dacht: nou ok, het is al opgelost, dus tja...

Regels voor berichten