Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2015, 09:24
Verwijderd
OT: van mijn moederskant hebben we redelijk wat familie in de diepe binnenlanden van België wonen. Toen ik op de basisschool was, is daar een hele rits aan oudooms en dergelijke gestorven en mijn moeder ging braaf naar die begrafenissen. Mijn vader moest gewoon werken en mijn moeder had geen zin om alleen te gaan, dus ze hield mij dan een dag van school (dat ging toen blijkbaar nog gemakkelijk? Ik was natuurlijk ook niet bepaald een probleemleerling) en ik had een dagje uit met mijn moeder. Belgische koffietafels kunnen erg uitgebreid zijn met veel gebak, na afloop gingen we naar vava (opa) of een ander familielid waar ik wat met neefjes kon voetballen en op de terugweg stopten we altijd bij dezelfde shabby frietkot aan een provinciale weg en kreeg ik frietjes. Ik was op een leeftijd dat ik mijn moeder nog adoreerde en blijkbaar was het vooruitzicht van hele dag lekkere dingen eten en zo genoeg om een uur door een saaie dienst te zitten.

Belgische provinciale wegen en frietkotten roepen nog altijd nostalgische gevoelens bij me op. En dan helemaal de precieze plaats waar we altijd stopten. Het frietkot is inmiddels een snackpaleis van baksteen, meerdere verdiepingen Ik durf er niet meer heen te gaan, kan het beter zo als herinnering houden
Advertentie
Oud 27-02-2015, 10:03
-Marleen
-Marleen is offline
Goud met lichtblauw?
Oud 27-02-2015, 10:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vraag van de dag: Aan welke plaats heb jij hele goede jeugdherinneringen? (En waarom?)
Een vakantie park in Duitsland, een camping in Frankrijk, het plaatselijke zwembad of de speeltuin aan het eind van de straat. Ik ben benieuwd!
Ik geloof niet dat ik zo'n plaats heb
Oud 27-02-2015, 10:26
Abby.
Abby. is offline
Mijn plaats met goede herinneringen: Avallon, midden-Frankrijk. Gewoon jarenlang de beste vakanties gehad, een boerderijcamping met een in elkaar getimmerd sanitairhok, zelfgemaakt zwembad en kampeerplekken waar je in kon verdwalen En kampvuurtjes maken. En een restaurantje/auberge met altijd hetzelfde (heerlijke) menu met producten van de boerderij. Nu al vijf jaar (sinds de scheiding van m'n ouders) niet meer geweest, maar plan is om deze zomer eens te gaan kijken of het nog bestaat en of de boer nog leeft..
Oud 27-02-2015, 11:38
Verwijderd
wat bizar, ik zie echt geen wit in die jurk en een vleugje goud maar dat is wat mij betreft het licht
blauw met zwart zie ik. Volgens de poll ziet 75% goud met wit en 25% zwart met blauw. Ik ga nu mijn huisgenoten vragen!1!!1
Oud 27-02-2015, 11:41
Verwijderd
huisgenoot: blauw met zwart, zoon wit met goud.

bizaaaaar.
Oud 27-02-2015, 11:41
Verwijderd
Volgens Theodoor is de jurk blauw met groen
Oud 27-02-2015, 11:44
Abby.
Abby. is offline
Ik heb blauw met zwart dus ook wel gezien, maar zie toch vooral steeds uiteindelijk weer wit met goud.
Oud 27-02-2015, 11:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb blauw met zwart dus ook wel gezien, maar zie toch vooral steeds uiteindelijk weer wit met goud.
Dit heb ik ook ja.
Oud 27-02-2015, 11:49
Verwijderd
andersom heb ik dat niet. Met de beste wil van de wereld zie ik geen wit!
Oud 27-02-2015, 11:50
Abby.
Abby. is offline
Als ik mijn ogen meer tot spleetjes knijp, komt het dichter in de buurt van blauw/zwart.
Oud 27-02-2015, 11:59
Verwijderd
met het negatief ernaast kan ik wit/goud wel zien! Andere mensen kunnen dan juist blauw/zwart wel zien!

http://i.imgur.com/CvEixZ9.jpg
Oud 27-02-2015, 12:00
Verwijderd
nu krijg ik m niet meer terug naar blauw/zwartig-goud
Oud 27-02-2015, 12:01
Verwijderd
Citaat:
met het negatief ernaast kan ik wit/goud wel zien! Andere mensen kunnen dan juist blauw/zwart wel zien!

Wat wat wtf wat is dit voor hekserij? IN HET VUUR MET SARAH
Oud 27-02-2015, 12:40
-Marleen
-Marleen is offline
Als ik mijn mobiel schuin hou is ie blauw en zwart!
Oud 27-02-2015, 15:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zie echt alleen wit/crème goud.
Oud 27-02-2015, 16:59
Verwijderd
For what it's worth; ik zie lichtblauwachtig (maar dat is waarschijnlijk vooral door de foto) met bruinig-goud. Kan met de beste wil van de wereld geen zwart zien.
Oud 27-02-2015, 21:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hij is inmiddels blauw-zwart en niet meer terug te krijgen naar goud.
Oud 28-02-2015, 08:20
Verwijderd
Citaat:

Als ik mijn mobiel schuin houd wordt die rechter blauw zwart. De linker blijft gewoon blauw zwart. Ik zie er echt geen wit goud in
Oud 28-02-2015, 09:13
df
df is offline
Over de jeugdherinneringen: ik heb wel goede herinneringen aan het voetbalveldje waar ik elke dag uit school zo snel mogelijk heen ging en bleef totdat m'n ma boos aan kwam fietsen waar ik nu weer bleef en dat ze me overal gezocht had (vreemd want ik was vrijwel elke dag op dezelfde plaats).

Totdat ik me ging interesseren voor tieten en alcohol elke dag daar weer heen lekker foeballuh

Fietste er laatst langs en het is niet meer trouwens nog eens een wobje over sturen waarom het nou weg is, is ook niet iets voor in de plek gekomen, ligt gewoon een beetje braak te liggen
Oud 28-02-2015, 13:36
Qimm
Qimm is offline
Niemand voetbalt meer, men is tegenwoordig gekluisterd aan telefoons en tablets
Oud 28-02-2015, 14:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Het origineel is wit-goud. Het negatief zie ik als goud-wit.
Oud 28-02-2015, 19:17
Verwijderd
Mijn zoon voetbalt bijna dagelijks buiten!
Oud 28-02-2015, 19:34
Qimm
Qimm is offline
Oud 28-02-2015, 22:20
Verwijderd
Kinderen uit de straat spelen bij elk zonnestraaltje buiten
Oud 28-02-2015, 23:44
Verwijderd
Het zou best kunnen dat er tegenwoordig gewoon een beter voetbalveldje in de buurt is. Het openbare voetbalveldje hier in de buurt (met doelen en belijning) is in de lente/zomer in gebruik vanaf dat de basisscholen uit zijn tot ver in de avond. 's Avonds altijd leuke dynamiek, veertien/vijftienjarigen die het ene moment voetballen en dan ineens allemaal nonchalant op het hek gaan hangen. Meisjes aan de kant van het veldje. Maar soms spelen de meisjes ook tegen elkaar.
Oud 01-03-2015, 01:20
df
df is offline
Andere populaire veldje in m'n oude buurt hebben de bejaarden helaas de slag om gewonnen. Fussbal spielen na 19h00 VERBOTEN!
Oud 01-03-2015, 07:44
-Marleen
-Marleen is offline
Bij ons is er geen voetbalveldje en niemand voetbalt. Heel soms als mijn broer jarig is (want dan is het wel mooi weer) gaan we voetballen, maar dan ligt de bal om de seconde in een weiland dus we stoppen er snel mee.
Oud 01-03-2015, 07:47
-Marleen
-Marleen is offline
Alleen op de basisschool voetbalden we, want het schoolplein was zo groot en het grasveld ook en na school altijd hutten bouwen, skelter rijden, buskruit of achtervolgingsspellen met stoepkrijt + waveboarden toen dat hip werd
Oud 01-03-2015, 07:50
Qimm
Qimm is offline
Hoe zit het op het moment met springtouwen, knikkeren en elastieken? Wordt dat nog gedaan*
Oud 01-03-2015, 08:06
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Hoe zit het op het moment met springtouwen, knikkeren en elastieken? Wordt dat nog gedaan*
Elastieken?? Met springtouwen hadden we altijd een groot touw, dus als je basisschool dat heeft wordt het denk nog wel gedaan. Knikkeren alleen als er knikkerpotjes zijn, de meesten kinderen hebben thuis wel knikkers. Maar ook dingen zoals tollen met monsters ofzo zijn populair bij de jongens.
Oud 01-03-2015, 08:11
Qimm
Qimm is offline
Ja, dan heb je een lang elastiek, rond. 2 mensen gaan in het elastiek staan en maken er een rechthoek mee. Eerst laag. En dan moest een derde op een liedje bepaalde figuren springen. Dan ging het elastiek elke keer hoger tot het niet meer lukte.

Oeh en hinkelen!
Oud 01-03-2015, 08:41
Klovorhop
Klovorhop is offline
Springtouwen deden ze hier laatst op het plein, dus dat gebeurt nog!
Oud 01-03-2015, 09:41
Verwijderd
Ik woon vlak bij meerdere basisscholen en ik zie ze elk voorjaar wel knikkeren! Meestal alleen een beetje, sommige jaren zijn alle kinderen continu overal aan het knikkeren, maar dat was vroeger ook al zo wisselend.
Elastieken lijkt wel uit. Ze hebben nu van die wiebelsteps.

Kinderen spelen tegenwoordig wel minder buiten dan vroeger in uren per week. Maar het is absoluut niet zo dat ze helemaal niet meer buitenspelen.

Oh en in de Quest las ik dat de tijd die jongvolwassenen tegenwoordig aan social media besteden, vrijwel alleen ten koste is gegaan van tv-kijk-tijd
Oud 01-03-2015, 10:34
Verwijderd
Hier zie ik nooit iemand knikkeren
Wel springtouwen. Op de basisschool heb ik ook nooit geknikkerd. We deden hinkelen of over palen springen, politie en boefje spelen, voeten van de vloer, voetbal en vies en lekker
Oud 01-03-2015, 11:35
Verwijderd
Ik knikker en springtouw en elastiek bijna dagelijks.
Oud 01-03-2015, 12:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Elastieken was zo'n gevaarlijk kutspel, ik deed daar nooit aan mee de laatste keer dat ik het heb gezien, was geloof ik toen ik in groep 5 zat.
Oud 01-03-2015, 16:12
Verwijderd
Wij deden vaak eitje leggen.
Oud 01-03-2015, 16:16
-Marleen
-Marleen is offline
Ik heb nog nooit geelastiekt, doet me denken aan limbodansen maar dan andersom.
Oud 01-03-2015, 16:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
OH MY GOD Soija ßuerp naamzoek, Türkisch für Anfänger is nu nagesynchroniseerd in het Nederlands het is VERSCHRIKKELIJK!!!
Oud 01-03-2015, 17:06
salt
salt is offline
Citaat:
BLASFEMIE.
engelen kunnen inderdaad als zuivere geesten zonder lichaam nie kussen
Oud 01-03-2015, 17:07
salt
salt is offline
overdrachtelijk ligt de zaak ietsjes ruimer
Oud 01-03-2015, 17:10
salt
salt is offline
ze kunne alleen wat de G O D wil en toestaat , maar hun vrije wiblijft intact , want (maar dat zijn alleen de goede engelen , niet de gevallen engelen , duivels of demone geheten, die weer niet te verwarren met geesten van overledenen. om de zaak nog ingewikkelder te maken : gevallen engelen doen zich h e e l v a a k voor als geesten van overledenen. ze blijken dan allerlei over je te weten . soms vallen ze ineens door de mand . ) de vrije wil van de goede engelen blijft werken , want ze willeln toch alleen maar wat de G O D wil , en dat het allerleifste .
Oud 01-03-2015, 17:14
salt
salt is offline
nu over het ruimere : de G O D kàn toestaan dat een engel van zijn aanwezigheid doet blijken .
dat kan dan gevoeld worden door de MENS als een kus .
er is natuurlijk geen sprake van lichaelijk contact maar een zekere inwerking van de goede engel op 1) de zinnen (de 5 zintuign gevoel , zien smaak enz.) èn op 2) het verstand en natuurlijk 3) op het hart , het centrum van je persooon is natuurlijk mogelijk ,m et toestemming of zelfs op initiatief van de G O D . 3) heft te maken met 1) en ook met 20 wel .
Oud 01-03-2015, 17:15
salt
salt is offline
1), 2) en 3) met elkaar in eht reine te brengen is d opgave van ons leven .
salt
salt is offline
daar doe je wel ff over
salt
salt is offline
ik al (bewust) 60 jaar
Oud 01-03-2015, 17:16
Verwijderd
Wie ben je en waarom post je deze crap?
salt
salt is offline
goh , wat smaakt die cigaar lekker .
salt
salt is offline
ik heb tijd over en wil me amuseren en jullle ook . maar dat lukt niet blijkbaar , althans niet bij jou
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten