![]() |
|
Jij verdient heel veel beter dan je ex of die jongen waar je nu een keer mee afgesproken hebt! Probeer met iemand over je problemen te praten. Je vader verliezen is niet niks, dat kan je zelfvertrouwen al behoorlijk beschadigen, maar het is niet de bedoeling dat anderen daar misbruik van gaan maken! Misschien kan je een keer bij de huisarts je verhaal doen? Het lijkt me goed om dingen te gaan verwerken i.p.v. te vluchten en op verkeerde manieren weer bevestiging en aandacht te zoeken.
||
![]() |
Citaat:
Ik zou zeker aangifte doen, alleen al omdat je niet moet leven met de gedachten dat mensen misbruik van je maken en ze er mee weg komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan alsnog, stel dat ze het serieus zouden nemen en hij ontkent, dan is het meestal zo dat er bij seks geen getuigen aanwezig zijn... Dus een hoop gedoe met jou woord tegen zijn woord als maximale uitkomst, als je daar op zit te wachten ja dan go ahead en doe aangifte. |
![]() |
|
Aangifte doen kan haar ook een stuk helpen in de verwerking. Deze persoon heeft haar iets aangedaan wat niet had mogen gebeuren. Ze heeft zelf misschien ook geen hele slimme beslissingen genomen, maar dat rechtvaardigt zijn daad niet. Aangifte doen kan juist helpen als bevestiging dat hij fout zat. Accepteren wat er gebeurd is en dan verwerken. Niet wegstoppen, want dan blijf je er in principe mee lopen.
||
![]() |
Citaat:
Verder zoals ik zei het gaat je veel meer gedoe opleveren en die jongen zal er nooit terecht voor komen te staan, dus ik raad het af maar doe wat jou het prettigst lijkt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn woord tegen het hare, en hoe precies zou die jongen veroordeeld moeten/kunnen worden? Dan nog is het feit dat jij een seks-afspraakje maakt, strong case man. Achter slot en grendel zeer wss, het nederlandse rechts-systeem kennende ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je ziet regelmatig in dit soort gevallen dat de verdachte gewoon bekent in een verhoor of daar (zeer) ongeloofwaardig verklaart. En dan veroordeeld wordt. Iemand die ik ken is veroordeeld wegens seks met iemand onder de 16, daar was verder ook geen getuige van alleen het meisje zelf, maar hij heeft het bekend in een verhoor. Een van de vele voorbeelden. Als iemand tegen jou aangifte doet wegens verkrachting, reken dan maar dat je op het politiebureau moet komen voor verhoor ![]() Als het een seksafspraakje was, mag je gewoon altijd zeggen dat je niet meer wil, of dat je niet zo ver wil gaan. Het is jouw lichaam. Dat doet verder niets af aan de zaak. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als dit serieus is heb je nog veel te leren, jij stuurt geile dingen, jij maakt een seksafspraakje, jij begeeft je vrijwillig in zijn auto. Aan de hand van dit verhaal hoe groot acht jij dan de kans dat deze jongen gaat zeggen ja ik heb haar verkracht op het politie bureau? come on... be realistic. Deze jongen komt hier gewoon mee weg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder heb ik hierboven ook al gezegd: "Verder zoals ik zei het gaat je veel meer gedoe opleveren en die jongen zal er nooit terecht voor komen te staan, dus ik raad het af maar doe wat jou het prettigst lijkt" Ik zou zelf weinig zin hebben om tot in detail te gaan vertellen wat er precies gebeurd is aan oom agent, die vervolgens ook al je (fotos?) gesprekken in je telefoon zal willen zien met die jongen. Het gaat je 99% zeker niets opleveren. |
![]() |
|
Misschien moeten we haar zelf laten beslissen of ze aangifte wil doen.
Als je geen aangifte doet weet je in elk geval zeker dat er mee weg komt en het misschien nog wel andere meisjes aandoet. Hij heeft duidelijk misbruik gemaakt van haar onzekerheid en is ver over haar grenzen gegaan.
||
Citaat:
|
![]() |
Ja axel optimistisch ben je iig wel, zou jij mij is willen vertellen dan hoe groot de kans is dat die jongen vrolijk bekend op het politie bureau? want dat is de enige manier waarop er een straf zou kunnen worden gegeven.
Ik ken de jongen in kwestie natuurlijk niet, maar afgaand op "Waar hij zonder pardon aan mij ging zitten" "Toen hij klaar was spoot hij in me gezicht en spiugde ook in me gezicht daarna zei hij ga me auto maar uit bitch." acht ik die kans nihil. Lijkt erop dat hij dit gepland had, iemand met een eigen auto, totaal geen respect, lijkt me niet dat hij gaat bekennen op het bureau. Ik wijs haar er alleen op dat je waarschijnlijk (naar mijn mening) meer gedoe krijgt dan dat het je wat oplevert helaas. Verder sluit ik me geheel aan bij Elin3 |
![]() |
|
Volgens de Hoge Raad kan een verklaring/aangifte van het slachtoffer gecombineerd met bijv. de chat waarin een afspraakje werd gemaakt voldoende zijn voor een veroordeling. Maar ook bijv. dagboekaantekeningen van het slachtoffer zijn wel voldoende geacht voor een veroordeling.
Zoals de Hoge Raad zegt: "De vraag of aan het bewijsminimum van art. 342, tweede lid, Sv is voldaan, laat zich niet in algemene zin beantwoorden." Met andere woorden: bijv. een bekennende verklaring of een getuige van de verkrachting is niet per se noodzakelijk. Je kunt het er niet mee eens zijn natuurlijk, maar dit is wel de stand van het recht. Laatst gewijzigd op 05-04-2015 om 15:40. |
![]() |
|
![]() |
Ja.. zij zegt ik heb een afspraak gemaakt hij verkrachtte me hij zegt nee zou begon juist aan me te zitten en wou seks, ik geloof er niets van dat ze dan maar gewoon iemand geloven en de ander veroordelen.
Ik vraag me sterk af hoe vaak die situaties voorkomen, sporadisch waarschijnlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(iemand wordt zelden in het openbaar, in het bijzijn van getuigen verkracht...) Speciaal daarom worden zulke zaken ook extra zorgvuldig behandeld. Zo zullen er, in plaats van 1 rechter, altijd 3 rechters samen een uitspraak doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Shit wat een akelig verhaal! Ook ik raad je met klem aan aangifte te doen. Zowel tegen die vent die je misbruikt heeft als die ex die je sloeg en je intimideerde/bedreigde om abortus te plegen.
Je kunt je nare ervaringen helaas niet ongedaan maken, maar ik denk wel dat aangifte doen kan helpen met de verwerking en met je zelfvertrouwen. Plus daarbovenop nog het door iemand anders al genoemde argument dat het die vent zal stoppen om andere meisjes net zo te misbruiken.
|
![]() |
Ik vraag me af tot wiens nadeel al die naaktfoto's eigenlijk gaan uitvallen. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de Topicstarter zelf seksueel handelen uitlokte door deze te sturen, maar aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat die jongen juist behoorlijk misbruik maakt van haar afhankelijke gedrag en daarmee eigenlijk eerder een soort loverboygedrag veronderstelt.
Qua bewijs is dit natuurlijk wel een beetje slap, het is eigenlijk gewoon haar verhaal tegen het zijne, maar waarom zou je het daarvoor laten? Hij staat wel als verdachte geregistreerd in een zaak. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar nogmaals laat de TS maar doen was haar het fijnste lijkt ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zucht omdat iedereen hier zo stug volhoud, bekijk de cijfers van het CBS is.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...krachting.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder maakt het natuurlijk geen kanker uit wat het CBS zegt over het oplospercentage. Het gaat erom dat er aangifte gedaan moet worden. Vies ventje ben je. Bah. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ten tweede, omdat je niet verder kunt denken dan je neus lang is en je het systeem niet snapt: als ik morgen naar de politie ga en zeg dat ik verkracht ben, dan komt dat zo in deze (aangifte)statistieken. Terwijl vervolgens na onderzoek blijkt dat het bijv. juridisch niet te kwalificeren/te bewijzen is als verkrachting, maar als aanranding of ontucht, waarvoor vervolgens wel een veroordeling volgt die je niet terugziet in deze statistieken. Ze zetten heel leuk dan vrijspraak van verkrachting erin (wat helemaal waar is), maar niet een veroordeling voor een ander seksueel delict. Ten derde weet je blijkbaar niet dat het Openbaar Ministerie ook zelf, zonder tussenkomst van een rechter, straffen kan opleggen: dat zie je ook niet in deze statistieken terug. Te vierde: dan hebben we nog de kwestie van valse of dubieuze aangiftes. Uiteraard ga ik er vanuit dat topicstarter hier vertelt wat er daadwerkelijk is gebeurd. Als we daar niet vanuit zouden gaan, hoef ik en hoeft niemand hier meer advies te geven anders dan "troll!!!!!!". Tot slot vergeet je dat seksuele misdrijven tegen jongeren meer prioriteit hebben dan, iets wat je ook niet terugziet in de statistieken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
---NOGMAALS: dit zijn slechts statistieken en de redenen waarom IK geen aangifte zou doen, heb inmiddels ook al 3x gezegd dat de TS ZELF moet beslissen wat zij het fijnst vind.-- |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat denkt iedereen in deze topic ook van jou. Steek uw hand in eigen boezem zou ik zeggen. Als je echt niet snapt dat aangifte doen ontzettend belangrijk is en dat dat echt niet afhankelijk is van hoeveel daders er gepakt worden dan ben je echt de meest wereldvreemde idioot die er bestaat.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Jongens, aan al dat dit bekvechten heeft de topic starter niets. Aangifte doen van dergelijke zaken is altijd goed, er is haar namelijk iets aangedaan wat haar niet had mogen gebeuren. Aangifte kan ook helpen om te beseffen dat de jongen/ man te ver ging en dat de schuld niet puur ligt in haar naïeve gedrag. De kans dat hij ervoor veroordeelt wordt is misschien niet enorm, maar als je geen aangifte doet is die kans helemaal nihil.
De standpunten van iedereen zijn duidelijk, jullie gaan het vast niet eens worden, dus einde discussie.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Uitdaging voor de dames! SweetJasper | 15 | 19-11-2004 19:30 | |
Seksualiteit |
Buitenlandse dames beter in bed jpe2004 | 137 | 15-08-2004 14:09 | |
Vrije tijd |
WK hockey dames Tofke_H | 19 | 12-12-2002 17:01 | |
Seksualiteit |