Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2015, 15:59
Verwijderd
Wel een ontzettend kneuterig loopje was dit.. Ik had het mentaal ook erg zwaar dus elke ronde twijfelde ik weer om het daarbij te laten. Uiteindelijk toch doorgezet en 4 rondes gelopen in 42.08 (handgeklokt). Volgens mijn horloge was het overigens 9.72 km ipv 10, maar volgens de organisatie komt dat omdat er veel haakse bochten in het parcours zitten die afgesneden worden door de GPS.
Advertentie
Oud 14-06-2015, 16:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In het kader van 'andere sporten', ik heb echt super lekker geroeid vanmorgen
Oud 14-06-2015, 16:19
Verwijderd
Citaat:
In het kader van 'andere sporten', ik heb echt super lekker geroeid vanmorgen
Ik heb gisteren ook weer eens geskifft! Wel maar 8km. Superlekker was het niet echt, er waren alleen oefenskiffs beschikbaar en die zitten vol met water..
Oud 14-06-2015, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh bah ik heb vorige week voor het eerst dit seizoen weer geskifft en dat ging echt goed. Boot lag echt mooi recht. Vandaag in de dubbeltwee, ook rond de 8 km maar voor mij is dat alweer best ver. Ben weer aan het opbouwen.
Oud 16-06-2015, 08:50
zeehond23
zeehond23 is offline
Gister aaf 10k gelopen weer
Oud 17-06-2015, 08:48
Verwijderd
He bah, verkeerd gepland, nu heerlijk weer en als ik vanavond ga lopen gaat het regenen Ach ja.
Oud 17-06-2015, 08:49
Verwijderd
En ik kreeg van facebook een melding dat ik vandaag 2 jaar geleden mijn eerste halve marathon liep Eerste hardloopwedstrijd waar ik serieus voor trainde!
Oud 17-06-2015, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Arne was je nou weer sjaak afhaak?
hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi

Was keidruk met studie
Oud 17-06-2015, 20:35
Verwijderd
Citaat:
hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi

Was keidruk met studie
Goeie planning Je durft gewoon niet
Oud 17-06-2015, 20:41
Verwijderd
Ik ben heel goed in dingen uitstellen inderdaad. Bang ben ik niet
Oud 17-06-2015, 20:48
Vlerkje
Vlerkje is offline
Arne and Krista, sitting in a tree ...
Oud 17-06-2015, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben heel goed in dingen uitstellen inderdaad. Bang ben ik niet [afbeelding]
Nou vooruit dan! Heb je nog een volgende hardloopwedstrijd op de planning staan of triatlon?

@vlerkje niet sitting in a tree maar running achter elkaar aan! Als @rne ooit durft dan
Oud 17-06-2015, 21:15
Vlerkje
Vlerkje is offline
Arne gaat dan vast achter jou aan rennen zodat hij naar je billen kan kijken.
Oud 18-06-2015, 11:51
hppa
hppa is offline
Of ernaast, steels glurend naar haar weelderige deinende boezem
Oud 18-06-2015, 14:29
Verwijderd
Moet hij me wel bijhouden
Oud 22-06-2015, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Nou vooruit dan! Heb je nog een volgende hardloopwedstrijd op de planning staan of triatlon?

@vlerkje niet sitting in a tree maar running achter elkaar aan! Als @rne ooit durft dan
Eerstvolgende is geloof ik pas half augustus. 1/8 triatlon op het hulsbeek!
Oud 23-06-2015, 08:00
Verwijderd
Ik zondag halve marathon
Oud 23-06-2015, 09:24
Verwijderd
succes! Wat is je doeltijd? En welke?
Oud 23-06-2015, 09:34
Verwijderd
Citaat:
succes! Wat is je doeltijd? En welke?
Dankjewel! Het is een niet zo grote loop, in mijn hometown.. komt bijna langs mijn ouders' huis dus die doe ik ieder jaar. Doel is een verbetering van mijn PR, onder de 1.35 zou helemaal top zijn
Oud 24-06-2015, 00:06
Verwijderd
Ja daarom deed ik ook mee aan de Enschedese halve marathon, is leuk En damn dat is wel snel zeg!

Ik moet echt weer het sporten gaan oppakken, laatste paar weken lopen slacken en druk met de studie. Hopelijk kan ik het nog!
Oud 25-06-2015, 09:08
zeehond23
zeehond23 is offline
vanavond lekker trappen lopen weer!
Oud 25-06-2015, 09:42
Verwijderd
Leuk
Oud 25-06-2015, 09:44
zeehond23
zeehond23 is offline
nee, lekker.
Oud 25-06-2015, 12:52
Verwijderd
Geen van beiden.

Ik mag vanavond 5x1000 en daarna nog even losgemasseerd worden bij de sportmassage!
Oud 28-06-2015, 17:08
Verwijderd
Het ging goed vandaag! Eerste Nederlandse en tweede vrouw totaal geworden, en weer een dik nieuw pr in 1.32.22!
Oud 28-06-2015, 19:41
EleventhHour
EleventhHour is offline
Oud 28-06-2015, 19:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wow, lekker bezig! Vond je het niet heel warm?
Oud 28-06-2015, 19:46
Verwijderd
Het is min vijf buiten vandaag, natuurlijk is het niet warm.
Oud 28-06-2015, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Wow, lekker bezig! Vond je het niet heel warm?
Meer benauwd dan warm. Maar uiteindelijk is dat vaker een beperking in mensen hun hoofd dan dat je er echt langzamer van zou moeten lopen, de meeste wereldrecords worden ook gewoon in de zomer in tropische gebieden gelopen
Oud 29-06-2015, 08:53
zeehond23
zeehond23 is offline
gister nog rustig 7.5 gelopen
Oud 29-06-2015, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Het ging goed vandaag! Eerste Nederlandse en tweede vrouw totaal geworden, en weer een dik nieuw pr in 1.32.22!
Oud 29-06-2015, 12:58
Verwijderd
Gebruik jij ook een voorvoetlanding?
Oud 29-06-2015, 13:02
Verwijderd
Ik gebruik niks, ik ren gewoon

Ik land geloof ik een beetje op midden/voorvoet, maar dat is niet iets wat je bewust gaat doen.
Oud 29-06-2015, 15:10
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Ik land geloof ik een beetje op midden/voorvoet, maar dat is niet iets wat je bewust gaat doen.
Dus we doen al onze loopscholing en techniektraining voor niets?
Oud 29-06-2015, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Dus we doen al onze loopscholing en techniektraining voor niets?
Nee, dat doe je zodat je onbewust anders gaat bewegen. Maar tijdens het lopen van een wedstrijd elke stap opletten hoe je je voet neerzet is ten eerste vrijwel onmogelijk (voor lange afstanden iig, ik weet niet hoe dat met sprinters zit die alles in die korte periode willen perfectioneren) en ten tweede gaat het vaak zo geforceerd/tegen ja natuurlijke loopstijl in dat er blessures van komen. Er zijn ook genoeg trainers die vinden dat je uberhaupt niet iemands loopstijl drastisch moet willen veranderen, dus haklanders mogen best haklanders blijven. Kun je vrij hard mee gaan, zoals Boonstra laat zien.
Oud 29-06-2015, 15:19
EleventhHour
EleventhHour is offline
Tijdens die trainingen ben je daar dus wel bewust mee bezig
En inderdaad kunnen haklanders best lang mee. Zelf was ik een sprinter met een lange pas (veel nastrekking). Heb ik helemaal afgeleerd. Liep daarna BK methode, stuk sneller. Ook wat meer belastend, maar dat was een kwestie van hamstrings wat meer aandacht geven
Oud 29-06-2015, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Tijdens die trainingen ben je daar dus wel bewust mee bezig
En inderdaad kunnen haklanders best lang mee. Zelf was ik een sprinter met een lange pas (veel nastrekking). Heb ik helemaal afgeleerd. Liep daarna BK methode, stuk sneller. Ook wat meer belastend, maar dat was een kwestie van hamstrings wat meer aandacht geven
Mwah, ook niet per se. Goede oefeningen zijn zo gemaakt dat ze je automatisch/onbewust iets anders laten doen zonder dat je er teveel over na hoeft te denken.
Maarja wat ik al zei, het zal wel anders werken als je het 10-20 seconden moet optimaliseren of als je het enkele minuten tot enkele uren moet kunnen volhouden bij hoge vermoeidheid. Dan val je sowieso in oude patronen terug dus als iets niet in je onderbewustzijn is ingesleten gaat het sowieso niet werken. Van een BK methode heb ik nog nooit gehoord.
Oud 29-06-2015, 16:16
EleventhHour
EleventhHour is offline
Grootste verschil tussen BK en m'n oude stijl is dat de nastrekking er uit ging. Volledig op het pendel-deel van de pas lopen dus. Werkt goed voor korte en middenafstanden.

Tijdens de loopscholing doe je veel aan voet-afwikkeling, pendelen, dat soort zaken. Als je daarna een technische looptraining doet, krijg je altijd de opdracht mee om die beweging bewust te sturen. Tijdens die trainingen ben je alleen maar bezig met zaken als 'hoe zet ik m'n voet neer', 'hoe hoog is m'n knie-inzet', 'zweef of plak ik niet te veel', etc...

Oefeningen doen en hopen dat ze zich vanzelf wel vertalen naar een betere loopstijl, is zinloos.
Oud 29-06-2015, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Grootste verschil tussen BK en m'n oude stijl is dat de nastrekking er uit ging. Volledig op het pendel-deel van de pas lopen dus. Werkt goed voor korte en middenafstanden.

Tijdens de loopscholing doe je veel aan voet-afwikkeling, pendelen, dat soort zaken. Als je daarna een technische looptraining doet, krijg je altijd de opdracht mee om die beweging bewust te sturen. Tijdens die trainingen ben je alleen maar bezig met zaken als 'hoe zet ik m'n voet neer', 'hoe hoog is m'n knie-inzet', 'zweef of plak ik niet te veel', etc...

Oefeningen doen en hopen dat ze zich vanzelf wel vertalen naar een betere loopstijl, is zinloos.
Je presenteert een bepaalde trainingsopvatting en je mening als feiten en dat zijn het echt niet

Verschillende sporters hebben verschillende leerstijlen. De één kan er wat mee als je tegen hem zegt dat hij meer knie-inzet moet doen, maar de ander zal dat moeilijk te verteren vinden en gaat het pas snappen als hij het voelt, bijvoorbeeld door veel knieheffen over van die poortjes heen etc. Als je elke training veel snelle triplings doet zal je ook vanzelf met een hogere loopfrequentie gaan lopen, zonder daar heel bewust mee bezig te zijn.

Een ander aspect is dat je vaak bepaalde spiergroepen sterker moet maken voordat je ze op de gewenste manier kúnt gebruiken die nodig is voor verbeteringen van de loopstijl. Wij liggen elke training op de baan zo'n 45 minuten door het gras te rollen, molenwieken, pushups, kruiwagens weet ik veel. Daar wordt je core sterker van, dus je zult rechter op lopen zonder dat je dat bij elke pas hoeft te bedenken. Je kunt ook pas een hogere knie-inzet krijgen als je bilspieren sterk genoeg ontwikkeld zijn daarvoor.

Daarnaast trainen wij met de souplesse methode, die er helemaal op gebaseerd is dat je puur door een ander trainingsschema en andere trainingsvormen te doen vanzelf een meer reactieve loopstijl krijgt. Dat wil niet zeggen dat we nooit aanwijzingen krijgen, maar dat is vaak op het grote geheel gericht; zwaartepunt meer naar voren, hogere frequentie, etc. Als iemand mij gaat vertellen dat ik me voet meer moet kantelen bij elke landing ga ik daar echt heel onnatuurlijk van lopen.
Mijn loopstijl is wel degelijk veel verbeterd, zonder technische looptrainingen, maar door de combinatie van goede oefeningen, sterkere spiergroepen en veel souplesse-intervallen. En onbewust ook doordat je kopieert van wat je om je heen ziet, dus bij betere lopers gaan lopen heeft ook geholpen.

Maar goed, dit gaat allemaal wel heel diep voor de vraag die @rne stelde
Oud 29-06-2015, 22:15
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Verschillende sporters hebben verschillende leerstijlen. De één kan er wat mee als je tegen hem zegt dat hij meer knie-inzet moet doen, maar de ander zal dat moeilijk te verteren vinden
Verschillende leerstijlen klopt, maar het zijn toch echt de "zelfbewuste" atleten die in staat zijn om hun loopstijl wezenlijk te veranderen en daardoor progressie te boeken. Topatleten kennen iedere fase van hun beweging door en door. En met bewust bedoel ik niet alleen weten/vertellen, maar ook voelen. Zelfs wanneer je de oefening niet doet.
Voor anderen zal dat misschien minder werken, maar die krijgen het dan ook veel minder goed voor mekaar om wezenlijke verbeteringen in hun loopstijl aan te brengen. En in die zin ben ik het wel met je eens dat het niet voor iedereen zinvol is om loopstijl aan te passen.

Frequentie is inderdaad deels iets wat je moet trainen door veel frequentie-werk te doen, maar dan train je de capaciteit. Net als je ook de krachtcapaciteit traint door krachtoefeningen te doen. Als je sneller wil worden, moet je weten welke paslengte-frequentie-ratio voor jou het beste werkt en daarop sturen. Dat gebeurt in je hoofd, niet door wat oefeningetjes te doen. Zo kun je door meer kracht en core stability ook meer verkrampt gaan lopen, waardoor je paslengte en frequentie er beiden aan gaan.
Oud 30-06-2015, 07:34
zeehond23
zeehond23 is offline
3 kwartier crosstrainer
Oud 30-06-2015, 08:12
EleventhHour
EleventhHour is offline
Zaterdag wedstrijd liters water mee
Oud 30-06-2015, 08:13
zeehond23
zeehond23 is offline
oh ja ik ook! estafette marathon
Oud 30-06-2015, 08:39
Verwijderd
Citaat:
oh ja ik ook! estafette marathon
Ah de Ekiden! Ken veel mensen die daar aan mee gaan doen.. als het doorgaat met 37 graden tenminste
Oud 30-06-2015, 08:39
Verwijderd
Ik doe lekker rustig aan deze week, gisteren al wel weer 9km hersteltraining gedaan, vandaag vrij (wel plasma doneren) en morgen rondje racefietsen, daar is het zeker het beste weer voor!
Oud 30-06-2015, 08:41
Verwijderd
Welke afstand ga je doen Zeehond?
Oud 30-06-2015, 08:46
zeehond23
zeehond23 is offline
5 of 7.5, ligt aan de blessures van anderen! En aan hoeveel we de avond ervoor gedronken hebben
Oud 30-06-2015, 08:55
Verwijderd
Haha Het is 7.2 dus dat scheelt weer!
Oud 30-06-2015, 09:09
zeehond23
zeehond23 is offline
ooooh, achteruit op 1 been!
Oud 30-06-2015, 09:10
zeehond23
zeehond23 is offline
Donderdag beslissen ze of het door gaat.
Topic gesloten

Regels voor berichten