Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik zou willen dat er ook een soort teleporteermachine bestond waarmee ik vooruit in de tijd kon en dat ik die 5K al kon lopen.
![]() Krista, mag ik advies vragen? Ik sport sowieso al 2 a 3 keer in de week in de sportschool. Ik ben niet de sportiefste op aarde, verre van dat. Kan ik dan op de tussenliggende dagen gewoon gaan lopen? Of moet ik m'n spieren ook nog ergens rust geven? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf loop ik meestal 5 dagen in de week maar ik merk dat dat het wel het maximale is voor mijn spieren en gewrichten (al komt dat natuurlijk ook door de afstanden), en dat is na een jaar of 2 opbouwen met hardlopen. Aan mensen die nog afstand aan het opbouwen zijn wordt eigenlijk altijd wel een rustdag tussen loopdagen aangeraden. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben echt fan van deze manier van sporten, maar ik zoek dus iets waarmee ik mijn conditie kan verbeteren. Ik ga gewoon eens kijken hoe ver ik kom, met m'n zusje als voorbeeld. Die is in december begonnen met trainen en die loopt nu bijna de 10K. M'n zwager is een marathon-loper en die deed laatst een 1/2 marathon op hoogte in Zwitserland. Start op 2.000 meter en finish op 2.700 meter hoogte, met daar tussen in meer dan 1.000 meter hoogteverschil. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dezelfde opbouw als je zusje lijkt me zeker haalbaar! Met verstandig opbouwen kun je meestal in zo'n 10-12 weken wel opbouwen van 0 naar 5km, en dan in nog eens 10-12 weken naar de 10km. Heel fijn inderdaad als je zo'n basisniveau bereikt hebt dat de afstand geen ding meer is maar je gewoon de deur uit kunt gaan voor een uurtje lopen. Ik word niet echt heel wijs uit die site van je sportschool ![]() Ik zou zeggen, doe dan 2-3 dagen focus op spieropbouw en blessurepreventie met yoga, bodyshape of dat soort dingen en 2-3 dagen focus op conditie door middel van hardlopen, zelf of met dat groepje. Meer is in het begin echt niet nodig voor conditie-opbouw en je loopt alleen maar het risico op blessures als je geen rustdagen neemt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Houdt dit topic hoog zodat Onzin niet vergeet te hardlopen - en andere sporten #?? zeehond23 | 7 | 29-12-2015 20:44 |