Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2015, 20:48
Verwijderd
Oh, en over die pannen - ik vind het voor mijn eigen pannen een soort van jammer dat er vlees in komt, dat is alles. Natuurlijk heb ik niet een serieus probleem met iets eten uit een pan waar ooit vlees in is gebakken, ofzo.

Daarbij heeft iedereen bij ons zijn eigen pannen, dus de hoeveelheid pannen in de wereld is niet groter door mijn irreële gedachten. (<- gewoon voor de volledigheid)

Spoiler
Advertentie
Oud 04-10-2015, 20:50
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is.
Maar je kwalificatie van de grenzen als arbitrair impliceert een waardeoordeel. Maar als vegetariërs arbitraire grenzen trekken in wat ze eten, doen we dat allemaal, Ed Gein daargelaten.
Oud 04-10-2015, 20:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh, en over die pannen - ik vind het voor mijn eigen pannen een soort van jammer dat er vlees in komt, dat is alles. Natuurlijk heb ik niet een serieus probleem met iets eten uit een pan waar ooit vlees in is gebakken, ofzo.

Daarbij heeft iedereen bij ons zijn eigen pannen, dus de hoeveelheid pannen in de wereld is niet groter door mijn irreële gedachten. (<- gewoon voor de volledigheid)

Spoiler
Godverdomme, hoe dúrf je dingen als bellen/mailen/zorgverzekering betalen voor je uit te schuiven?
Oud 04-10-2015, 20:53
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Spoiler
Dat is omdat mensen zich over het algemeen graag met anderen hun privéleven bemoeien
Oud 04-10-2015, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Godverdomme, hoe dúrf je dingen als bellen/mailen/zorgverzekering betalen voor je uit te schuiven?
Dank je. De balans in mijn leven is weer terug.
Oud 04-10-2015, 21:03
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:

Spoiler
Als je niet wil dat mensen er op reageren, moet je het hier niet posten. Wtf, een forum is toch om met elkaar te communiceren? En verder wat Miekje zegt
Oud 04-10-2015, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Als je niet wil dat mensen er op reageren, moet je het hier niet posten. Wtf, een forum is toch om met elkaar te communiceren? En verder wat Miekje zegt
Ik vind het niet erg dat op dit specifieke geval gereageerd wordt, of om erover te praten of wat dan ook. Ik vind het wel vreemd dat mensen dat soort dingen zo ergerlijk vinden.

en hou je wtf's en 's voor je.
Verwijderd
en ja ik ben chagrijnig maar dit was een kutdag dus het mag
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Reageren staat dan bij sommige onderwerpen wel opvallend vaak gelijk aan commentaar hebben. Helaas lang niet altijd op respectvolle wijze.

En meerdere mensen die elk hun eigen monoloog houden, dat is natuurlijk ook eigenlijk geen communicatie
Oud 04-10-2015, 21:11
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
en ja ik ben chagrijnig maar dit was een kutdag dus het mag
Dat moet ik eens proberen
Oud 04-10-2015, 21:17
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vind het niet erg dat op dit specifieke geval gereageerd wordt, of om erover te praten of wat dan ook. Ik vind het wel vreemd dat mensen dat soort dingen zo ergerlijk vinden.

en hou je wtf's en 's voor je.
We mogen er alleen lief over praten? Mogen we iets niet meer belachelijk vinden?

Overigens vind ik je pannenmanie zelf prima, maar we zijn niet allemaal hetzelfde hier.
Oud 04-10-2015, 21:20
Verwijderd
Citaat:
We mogen er alleen lief over praten? Mogen we iets niet meer belachelijk vinden?
Wat vind je belachelijk?
Oud 04-10-2015, 21:21
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Reageren staat dan bij sommige onderwerpen wel opvallend vaak gelijk aan commentaar hebben. Helaas lang niet altijd op respectvolle wijze.

En meerdere mensen die elk hun eigen monoloog houden, dat is natuurlijk ook eigenlijk geen communicatie
Je zit hier nu eenmaal met mensen die reageren zoals ze reageren, al jarenlang. Ik krijg niet de indruk dat je meeste mede-forumbazen/-plusjes er iets aan zouden willen doen, enfin, daar hebben we het wel eens eerder over gehad
Verwijderd
Citaat:
Je zit hier nu eenmaal met mensen die reageren zoals ze reageren, al jarenlang. Ik krijg niet de indruk dat je meeste mede-forumbazen/-plusjes er iets aan zouden willen doen, enfin, daar hebben we het wel eens eerder over gehad
Wacht wat hebben forumbazen hiermee te maken?
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat vind je belachelijk?
Niets volgens mij. Maar ik heb er niet direct een probleem mee als iemand anders iets wel belachelijk vindt.
Oud 04-10-2015, 21:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wacht wat hebben forumbazen hiermee te maken?
Dat het praatje "allemaal lief en respectvol reageren!" natuurlijk niet veel nut heeft, aangezien geen hond forumlid zich daar wat van aantrekt.
Oud 04-10-2015, 21:34
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat moet ik eens proberen
Jij bent altijd chagrijnig.

Spoiler
Oud 04-10-2015, 21:59
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Jij bent altijd chagrijnig.

Spoiler
Dat is niet alleen commentaar, dat is ook nog eens een foutieve aanname
Oud 05-10-2015, 07:07
Dekaloog
Dekaloog is offline
Zegt Axel nou tegen Azèche dat ze moet leren dealen met dat mensen op 'n bepaalde manier posten, ook al komt hij hier nooit en zij al jaren regelmatig?
Oud 05-10-2015, 07:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Verder is het ook gewoon vermoeiend als mensen op zoek gaan naar telkens dezelfde splinters in je oog, daarbij consequent hun eigen balken negerend. Je mag best een balk maar ga dan niet doen alsof je opeens geeft om het gevoelsleven van planten. Elke vegetariër heeft dat al 5774279 keer gehoord.
Oud 05-10-2015, 07:19
Miekje*
Miekje* is offline
En alsof je als vegetariër ook alleen maar planten eet
Oud 05-10-2015, 07:46
Dekaloog
Dekaloog is offline
Kazet heeft wel helemaal gelijk in dat er bij speciale dingen soms juist hoge logistieke kosten komen kijken. Ingrediënten/materialen die de halve wereld moeten worden overgevlogen enzo. Op maatschappelijk niveau vind ik dat een heel valide punt. Maar goed, da's meer een kwestie van optimalisatie, en optimalisatie is weer een kwestie van toch gewoon zoveel mogelijk gebruiken. Bovendien laten juist ook de goedkope basismerken van alles overvliegen uit China, dus ik weet niet wat dan uiteindelijk beter is.
Oud 05-10-2015, 07:53
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zegt Axel nou tegen Azèche dat ze moet leren dealen met dat mensen op 'n bepaalde manier posten, ook al komt hij hier nooit en zij al jaren regelmatig?
Ach gut, Saai is natuurlijk heel exclusief en hier gelden heel andere regels en mores dan in bijv. het Hoi-topic
Oud 05-10-2015, 09:12
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Volgens mij heb ik jou nog nooit aangevallen op die dingen.

Citaat:
Maar je kwalificatie van de grenzen als arbitrair impliceert een waardeoordeel. Maar als vegetariërs arbitraire grenzen trekken in wat ze eten, doen we dat allemaal, Ed Gein daargelaten.
Natuurlijk doen we dat allemaal.
Oud 05-10-2015, 10:43
Hazel
Hazel is offline
Hoi forummers. Ik zit heel erg in dubio over een andere plek voor mijn kat zoeken. Ik ben bijna nooit thuis en het is bijna niet te doen qua schoonmaak. Natuurlijk voel ik me aan de andere kant superschuldig want het is zo'n lief beessie en ik heb haar nu eenmaal ooit in huis genomen dus vind niet dat ik haar zomaar weg kan doen zonder alles geprobeerd te hebben. Mijn hart breekt een beetje als ik er alleen nog maar aan denk, maar zoals het nu gaat is het gewoon niet zo fijn, ik werk fulltime, ben meestal pas laat thuis 's avonds en ben er ook twee hele weekends per maand niet. Wat zouden jullie doen? En zoekt iemand van jullie nog een kat?
Oud 05-10-2015, 10:48
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik zeg altijd dat ik vegetariër ben, omdat ik vlees gewoon niet lekker vind. Het meeste dan. En als je zegt dat je iets niet lust, dan moet je shit proeven want "zoals ik het maak lust je het wel". Nee, ik lust het niet, ga weg. Ik lust alleen tartaar van mijn moeder en fastfood hamburgers.
Oud 05-10-2015, 10:50
Macrador
Macrador is offline
Kat een anders huisje zoeken. Het gaat blijkbaar niet en waarom perse alles moeten proberen?
Oud 05-10-2015, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Hoi forummers. Ik zit heel erg in dubio over een andere plek voor mijn kat zoeken. Ik ben bijna nooit thuis en het is bijna niet te doen qua schoonmaak. Natuurlijk voel ik me aan de andere kant superschuldig want het is zo'n lief beessie en ik heb haar nu eenmaal ooit in huis genomen dus vind niet dat ik haar zomaar weg kan doen zonder alles geprobeerd te hebben. Mijn hart breekt een beetje als ik er alleen nog maar aan denk, maar zoals het nu gaat is het gewoon niet zo fijn, ik werk fulltime, ben meestal pas laat thuis 's avonds en ben er ook twee hele weekends per maand niet. Wat zouden jullie doen? En zoekt iemand van jullie nog een kat?
Ik heb voor wat betreft mijn hond voor dezelfde moeilijke keuze gestaan en het is een ander huis geworden. Het is gewoon beter voor het beest.
Oud 05-10-2015, 10:53
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Verder ís het natuurlijk gewoon beter vegetariër te zijn. Niet dat je slecht bent als je vlees eet, maar het voorkomen van lijden en dood lijkt me een goede zaak. Ik snap niet dat dat voor sommigen controversieel is.
Eens. En toch eet ik ook nog steeds vlees, ook na het lezen van Dieren Eten van Jonathan Safran Foer, en ook allerlei onverantwoorde dingen zoals tonijn.

Citaat:
Ik doe niet moeilijk over pannen en heb daarom best veel pannen weggegooid omdat ik geen zin had om ze af te wassen.
Zelfs ik zou dit niet doen.

Citaat:
Het is allemaal nutteloos om je erover druk te maken.
Prachtargument

Citaat:
Ik heb voor wat betreft mijn hond voor dezelfde moeilijke keuze gestaan en het is een ander huis geworden. Het is gewoon beter voor het beest.
Hoe heb je het aangepakt? En was dat dan die ene grote hond van jou, Kronos (oid)?
Oud 05-10-2015, 11:08
df
df is offline
Citaat:
Hoe vinden jullie dat binnen een groep (bijv. studentenvereniging) met dit soort speciale dieetwensen omgegaan zou moeten worden wanneer er samen gegeten worden? (Vegetariërs, veganisten, glutenallergie andere moeilijke dieetwensen.) Heeft de grote van de groep (acht of dertig man) invloed op de mate waarin je met zulke wensen rekening houdt?
Wij hebben gewoon één menu waar je je voor kunt opgeven. Vind je dat niet lekker of mag je het niet, kan je zelf wat meenemen en alsnog gezellig aanschuiven.

Eens in de zoveel tijd kiezen de kokers voor een glutenvrij/vegatarisch/veganistisch menu. Iedereen blij.
Oud 05-10-2015, 11:41
Verwijderd
Ik eet ook wel tonijn. Wel alleen met MSC keurmerk maar ja. Trouwens veel nep-keurmerken op tonijn, op elk blikje staan wel drie of vier logo's die doen alsof ze een keurmerk zijn.
Oud 05-10-2015, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Ach gut, Saai is natuurlijk heel exclusief en hier gelden heel andere regels en mores dan in bijv. het Hoi-topic
Saai is niet exclusief maar men is over het algemeen hier wat minder hard tegen elkaar dan op onzin, ja.
Oud 05-10-2015, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Hoe heb je het aangepakt? En was dat dan die ene grote hond van jou, Kronos (oid)?
Yep. En die woont nu heel gelukkig bij een goede vriend van me in een wijk vlakbij en ik ga regelmatig op bezoek. Mja, aangepakt, ik heb om me heen gekeken en mensen gevraagd om om hen heen te kijken, of ze iemand wisten met veel buiten of iemand die veel thuis was, gewend aan honden die af en toe een beetje knorrig kunnen zijn en een fysiek sterke hond aankunnen. En die vriend van me zei ik wil 'm graag en daar had ik ook gelijk en goed gevoel bij.
Oud 05-10-2015, 16:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou een ander huisje zoeken, hem/haar houden doe je meer voor jezelf dan voor de kat. Katten zijn best oke alleen, maar ik heb er zelfs expres 2 genomen voor de werkdagen. Een kat die de hele dag en twee hele weekenden per maand alleen zit is echt alleen maar zielig.

Zou eerst in je omgeving rondvragen en dan pas op Marktplaats zetten btw.
Oud 05-10-2015, 16:44
Verwijderd
Schapen zijn deze tijd van het jaar op hun mooist
Oud 05-10-2015, 17:58
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Schapen zijn deze tijd van het jaar op hun mooist
Waarom?
Oud 05-10-2015, 18:03
Verwijderd
Wol is mooi aangegroeid maar nog niet dreadig en vies!
Oud 05-10-2015, 18:05
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De meeste katten vinden het helemaal niet erg om alleen te zijn.
Oud 05-10-2015, 18:20
Verwijderd
Citaat:
De meeste katten vinden het helemaal niet erg om alleen te zijn.
Nee alleen opzich niet maar dan wel als ze ook naar buiten kunnen om een beetje diepe geluiden tegen hun soortgenoten te kunnen maken.
Oud 05-10-2015, 18:48
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wol is mooi aangegroeid maar nog niet dreadig en vies!
Ik zal binnenkort eens een paar schapen bekijken.
Oud 05-10-2015, 19:22
Verwijderd
Doe dat
Oud 05-10-2015, 19:37
Miekje*
Miekje* is offline
Dat ben ik wel met je eens, Sarah
Oud 05-10-2015, 19:44
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
loop je al met baguettes onder je arm Schrö?
Oud 05-10-2015, 19:45
Turk February
Turk February is offline
Mijn ouders wonen vlakbij schapen, dus ik heb de gelegenheid!
Oud 05-10-2015, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zie hier nooit schapen
Oud 05-10-2015, 20:33
Holland Oates
Holland Oates is offline
Loop maar eens door een random winkelstraat. Allemaal schapen, Amirite?!
Oud 05-10-2015, 20:46
ecnelis
ecnelis is offline
Ohja dekaloog naamzoek, waar heb je je non photo blue potlood gekocht? Ik kan er online niet eentje in Nederland vinden. Bij die tekenwinkel bij weteringsnogwat?
Oud 05-10-2015, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Loop maar eens door een random winkelstraat. Allemaal schapen, Amirite?!
Oud 05-10-2015, 21:29
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Dat weet ik niet, want ik kom nooit in het Hoi-topic. Daarom zal ik daar bijvoorbeeld niet zo snel op hoge poten komen binnenvallen met LUISTER EENS ALLEMAAL, HIER IS HOE HET HIER WERKT, ACH GUT, ACH GUT, ACH GUT.
Oud 05-10-2015, 21:34
Turk February
Turk February is offline
Die hele controverse begon ermee dat Azèche zich afvroeg waarom mensen zo agressief reageren op wat zijn al dan niet in haar mond steekt. Daarop bleef het antwoord uit; i.p.v. daarvan wordt de vraag geïnterpreteerd als een eis hier niet te posten. Wat een gedoe allemaal.

Regels voor berichten