Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is een lastige vraag die Carn beter kan beantwoorden. Ik weet bijvoorbeeld niet of HDR bestaat in een zwart/wit-wereld. Ik weet wel Apple een beetje achterloopt op Windows als het om kleurdiepte gaat maar dat het ook van je grafische kaart afhangt of het wel zin heeft om er in een fotobewerkingspakket mee aan de slag hangt.
Nou jah zeg, straks word je superrijk en beroemd en moet je een biografie maken over 20 jaar en dan heb je ze nodig joh! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
00000000 kunnen 256 waarden bevatten variërend tussen 00000000 en 1111111 (256 mogelijke combinaties). 9 bits hebben er 512, 10 bits 1024, en 32 van die dingen achter elkaar iets meer dan 4 miljard. Als je alle mogelijke kleurwaarden uit gaat splitsen in kanalen dan kan je in met RGB in 24 bits (3x8) even heel plat gezegd drie kanalen van 8 bits maken en dan krijg je bijna 17 miljoen variaties. Dan hebben ze tegenwoordig nog allemaal toevoegingen zodat je dingen als HDR krijg en het maximale wat er nu is is 48 bits geloof ik. Dat zijn 281.474.976.710.656 variaties. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lange uitleg: http://thevisualcommunicationguy.com...and-rgb-color/ |
![]() |
||
'
Citaat:
Maar ik begrijp verder wel dat jij 't minder automatisch als verhouding ziet, hoor, bij web zijn absolute hoeveelheden pixels inderdaad relevanter. Vandaar dat ik er nog '...bij drukwerk' bij zette. Bij print volgt de hoeveelheid pixels vanzelf uit de combinatie DPI + afmeting in cm en dan moet je er dus ook niet meer mee rommelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
|