Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2015, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Zelfrijzend maakt het luchtiger natuurlijk.
ja, maar ook droger, ofzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2015, 20:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En doe je veel eieren?
Uhm, 3 of 4 voor 2 personen volgens mij. Jij?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ja, maar ook droger, ofzo!
Je krijgt het moeilijker weg ja
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, het waren al bereide stoofpeertjes! Ik had ruim twee kilo klaargemaakt en dat ging niet helemaal op, dus zodoende
Dat dacht ik al!

Ik maak, wanneer de stoofperen goedkoop zijn, een hele pan vol en vervolgens maak ik ze in in gespaarde potjes. Per drie ofzo. Altijd zelfgemaakte stoofperen in huis als ik zin heb Ik heb afgelopen week weer ruim anderhalf kilo gekocht en die ligt in de koele keuken te wachten tot ik tijd heb om ze te bereiden.
Oud 16-11-2015, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Uhm, 3 of 4 voor 2 personen volgens mij. Jij?
oh wow Ik doe meestal twee voor twee personen Maar meer eieren is wel lekkerder denk ik.. (krent die ik ben)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Je krijgt het moeilijker weg ja
ja he! hahaha en ik maar denken wat dat kon zijn ;D
Met citaat reageren
Miekje*
Miekje* is offline
Ik koop voor pannenkoeken altijd een pak 5-granenmix, want ik heb zelf geen 5 soorten meel in huis en ik vind 5-granen het lekkerst
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
oh wow Ik doe meestal twee voor twee personen Maar meer eieren is wel lekkerder denk ik.. (krent die ik ben)
Misschien ben je een kleinere eter, dus minder beslag, dus minder eieren
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik al!

Ik maak, wanneer de stoofperen goedkoop zijn, een hele pan vol en vervolgens maak ik ze in in gespaarde potjes. Per drie ofzo. Altijd zelfgemaakte stoofperen in huis als ik zin heb Ik heb afgelopen week weer ruim anderhalf kilo gekocht en die ligt in de koele keuken te wachten tot ik tijd heb om ze te bereiden.
kun je ze ook invriezen? Inmaken lukt mij niet zo goed. Heb een keer geprobeerd rabarber in te maken in zo'n potje met een metalen deksel. Eerst even uitgekookt en vervolgens heet gevuld en op zijn kop gezet. Maar na een paar maanden was het toch niet meer zo heel lekker en vertrouwde ik het niet meer
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:45
Mr Soija
Mr Soija is offline
Probeer eens dit fibonaccirecept:

1 ei, 1 tl bakpoeder, 2 el suiker, 3 el bloem, 5 ons overrijpe bananen

Levert heerlijke pannenkoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Misschien ben je een kleinere eter, dus minder beslag, dus minder eieren
hoeveel pannenkoeken? Ik maak toch wel twee hartige pannenkoeken en een zoete per persoon. Soms nog een extra
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Ik koop voor pannenkoeken altijd een pak 5-granenmix, want ik heb zelf geen 5 soorten meel in huis en ik vind 5-granen het lekkerst
nog nooit geprobeerd
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Probeer eens dit fibonaccirecept:

1 ei, 1 tl bakpoeder, 2 el suiker, 3 el bloem, 5 ons overrijpe bananen

Levert heerlijke pannenkoeken.
ahja, bananenpannenkoeken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:47
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
hoeveel pannenkoeken? Ik maak toch wel twee hartige pannenkoeken en een zoete per persoon. Soms nog een extra
Stuk of 5 soms 6 voor 2 personen, wel heel dikke
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:48
Verwijderd
Deze zijn ook behoorlijk dik ja
Met citaat reageren
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
ahja, bananenpannenkoeken
Beetje kokosrasp, vanille en rum toevoegen en bakken in kokosolie en hij is nog lekkerder.
Met citaat reageren
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
kun je ze ook invriezen? Inmaken lukt mij niet zo goed. Heb een keer geprobeerd rabarber in te maken in zo'n potje met een metalen deksel. Eerst even uitgekookt en vervolgens heet gevuld en op zijn kop gezet. Maar na een paar maanden was het toch niet meer zo heel lekker en vertrouwde ik het niet meer
Ja kan, maar dan worden ze wel papperig, IMO.

Ik heb nooit problemen met inmaken, maar ik kan me niet echt herinneren hoe lang ik ingemaakte dingen bewaar. Max een half jaar, denk ik. Het verschilt ook hoeveel suiker en citroen ik er bij in heb gedaan om de houdbaarheid te vergroten. Ik schat het altijd aan de hand daarvan.
Oud 16-11-2015, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Beetje kokosrasp, vanille en rum toevoegen en bakken in kokosolie en hij is nog lekkerder.
haha damn
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oooo weet je trouwens wat chill is om zelf te maken? ? Zuurkool!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ja kan, maar dan worden ze wel papperig, IMO.

Ik heb nooit problemen met inmaken, maar ik kan me niet echt herinneren hoe lang ik ingemaakte dingen bewaar. Max een half jaar, denk ik. Het verschilt ook hoeveel suiker en citroen ik er bij in heb gedaan om de houdbaarheid te vergroten. Ik schat het altijd aan de hand daarvan.
Ahja, ik maakte het niet met citroen. Bessensap, honing en water, met natuurlijk kaneel en kruidnagel. Hoelang kun je dat gewoon bewaren eigenlijk, zonder in te maken?
Met citaat reageren
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, dat is heel chill! Ik wil nog eens een echt Keulse pot hebben om dat te doen. Ik vond zelfgemaakt zuurkool veel chiller dan gekochte
Verwijderd
Citaat:
Oh? Gewoon een kool en dan in azijn ofzoiets?
Met citaat reageren
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Lijkt op wat mijn partner wel eens doet
Met citaat reageren
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nee, het waren al bereide stoofpeertjes! Ik had ruim twee kilo klaargemaakt en dat ging niet helemaal op, dus zodoende
Wordt het dan niet heel zompig of had je ze echt goed laten uitlekken?
Oud 16-11-2015, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Iemand van een andere afdeling kwam kruidnootjescake brengen die ze zelf gebakken had en nog over was na trakteren op haar eigen afdeling en hij was echt super lekker
Oud 16-11-2015, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat dacht ik al!

Ik vries ze altijd in in porties, gaat ook prima
Oud 16-11-2015, 20:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh? Gewoon een kool en dan in azijn ofzoiets?
Klein snijden, zouten en laagje voor laagje in n weckpot persen zodat het in het eigen sap staat. Beetje karwei of venkelzaad erbij, deksel er losjes op en zoon 4 dagen op een warme donkere plek zetten
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 20:54
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ahja, ik maakte het niet met citroen. Bessensap, honing en water, met natuurlijk kaneel en kruidnagel. Hoelang kun je dat gewoon bewaren eigenlijk, zonder in te maken?
Ik maak het altijd met wijn, water, honing, suiker (ja, beiden ) en citroen en de specerijen waarin ik op dat moment zin heb!

Rauwe stoofperen kun je op een koele plaats wel een paar weken bewaren. Bereidde in de koelkast weet ik niet, maar ik gok hooguit een week wanneer je ze in porties koelt.
Oud 16-11-2015, 20:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Klein snijden, zouten en laagje voor laagje in n weckpot persen zodat het in het eigen sap staat. Beetje karwei of venkelzaad erbij, deksel er losjes op en zoon 4 dagen op een warme donkere plek zetten
Ik heb geleerd dat je er gewicht op moet laten staan, of doe je dat ook? Een steen ofzo. En 4 weken laten staan in plaats van 4 dagen. Dan is hij lekker zuur en nog een beetje ziltig
Oud 16-11-2015, 20:56
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vries ze altijd in in porties, gaat ook prima
Ik vind ze dan veel stevigheid verliezen en dat vind ik zonde. Ben sowieso ook gewoon fan van inmaken
Oud 16-11-2015, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Wordt het dan niet heel zompig of had je ze echt goed laten uitlekken?
Ik heb geen sap van de peertjes erbij gegoten natuurlijk, maar wel op de bodem van de taart paneermeel gestrooid. Maar dat doe ik altijd in de appeltaart
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:02
Verwijderd
Citaat:
hm
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Ik maak het altijd met wijn, water, honing, suiker (ja, beiden ) en citroen en de specerijen waarin ik op dat moment zin heb!

Rauwe stoofperen kun je op een koele plaats wel een paar weken bewaren. Bereidde in de koelkast weet ik niet, maar ik gok hooguit een week wanneer je ze in porties koelt.
ik zit nu aan ruim twee weken
Met citaat reageren
Cootje01
Cootje01 is offline
Extra eieren in pannenkoekenbeslag maakt het juist luchtiger.
Ik klop de eieren altijd eerst wat op voordat alles samengaat.
Oud 16-11-2015, 21:03
Verwijderd
Oh dat heb ik ook nog niet geprobeerd!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:09
Cootje01
Cootje01 is offline
Je bent nooit te oud om te leren
Oud 16-11-2015, 21:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ik zit nu aan ruim twee weken
Dat zou prima kunnen hoor Ik maakte maar een schatting. Het is onder meer afhankelijk van hoe heet je ze in bakjes hebt gedaan, hoe schoon die bakjes waren, hoe koud je koelkast staat, etc.
Oud 16-11-2015, 21:12
Verwijderd
Gelukkig heb ik een goede koelkast! Maar ik denk dat je het wel proeft als ze niet meer goed zijn, ze proeven nog best oke
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Gadverdamme
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:20
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
haha damn
Wel serveren met kaneelpoeder en poedersuiker.

Citaat:

Citaat:
Lijkt op wat mijn partner wel eens doet
Hij weet what's up.

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:21
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gelukkig heb ik een goede koelkast! Maar ik denk dat je het wel proeft als ze niet meer goed zijn, ze proeven nog best oke
Smaak is de beste indicatie, vind ik zelf. En kleur. En schimmelpluis, natuurlijk
Oud 16-11-2015, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Smaak is de beste indicatie, vind ik zelf. En kleur. En schimmelpluis, natuurlijk
Ja En geur natuurlijk ook. Ik eet ook gerust alles wat over de datum is en nog wel fatsoenlijk ruikt
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:29
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ook ja. De datum is ook maar de uiterste verkoopdatum, in de meeste gevallen. Yoghurt over datum, lekker boeiend. Wordt 'ie alleen maar een beetje zuurder van.
Oud 16-11-2015, 21:30
Mr Soija
Mr Soija is offline
Een week voor de tht datum gaat het hier al de prullenmand in.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:31
Miekje*
Miekje* is offline
Wut, waarom Koop het dan gewoon niet. Eten weggooien is zo'n onnodige verspilling. Ik voel me al schuldig als ik een verschimmeld potje pesto weg moet gooien.
Oud 16-11-2015, 21:41
Mr Soija
Mr Soija is offline
Was een overdrijving. Ik zorg ervoor dat alles op is voordat het verlopen is. En anders eet m'n vriend het wel nog een week na het verlopen. Maar in principe eet ik alles wat niet verlopen is, behalve zuivel, laatste dagen hoef ik het al niet meer, tenzij ik ermee kook. Ik let ook op de houdbaarheid voordat ik iets koop. Producten in blik eet ik gewoon na de tht datum. Dingen als suiker, rijst, gedroogde bonen, gedroogde kruiden hou ik geen enkele rekening met de houdbaarheidsdatum. Andere producten is het kijken en ruiken of het nog goed is, na de datum, bij twijfel geef ik ze het nadeel. Maar goed, het is allemaal productafhankelijk. Koelverse producten heb ik liever ruim op tijd op. Zuivel eet ik niet meer na twee/drie dagen openstaan.

Volgens mij gooien we nauwelijks wat weg. Oud brood gaat naar de vogels. Oude groente gaat in de soep.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:43
Mr Soija
Mr Soija is offline
En ik vries op tijd in.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 21:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu ik vier dagen werk echt een super goed boodschappen ritme. Ik gooi bijna nooit meer iets weg behalve kapjes van het brood
Oud 16-11-2015, 21:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat klinkt al heel anders soija
Met citaat reageren
Oud 16-11-2015, 23:09
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Dat klinkt al heel anders soija
Ja, nee, maar t komt erop neer dat ik niet hou van producten die de tht te dicht naderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten