Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2016, 19:38
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb vaak aan het begin vd maand al geen geld meer, dus sparen lukt niet.
Ik koop vaak zo goedkoop mogelijk boodschappen (B-merk producten, aanbiedingen en geen fancy dingen) en eet vaak broodjes die ik meekrijg van m'n werk.
Uitgaan doe ik zelden en als ik dat wel doe probeer ik zo zuinig mogelijk te doen.
M'n foonabonnement is cheap en verder heb ik alleen een spotify abbo (Ik had ook cineville, maar dat heb ik opgezegd, want ik gebruikte het vrijwel nooit).
Kleren koop ik alleen in de sale.
Collegegeld hakt er elke keer flink in (1 dag voor kerst 400 euro afgeschreven. )
Ik zou evt meer uren kunnen werken, maar ik ben bang dat ik dat mentaal niet trek en dat ik dan flip ofzo.
Oud 07-01-2016, 21:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik heb 2 papers die soort van af zijn, 1 is al een keer ingediend en ligt nu weer bij een ander journal (maar als die met R&R terugkomt moeten we wel nog nieuwe empirische checks doen) en 1 is in principe klaar om ingediend te worden maar daar wil ik ook nog wel extra dingen voor toevoegen. En mijn derde paper is iets waar ik een jaar lang op heb vastgezeten maar ben nu praktisch opnieuw begonnen daaraan. En heb nog tot 1 mei fulltime, en daarna ga ik nog een semester onderwijs geven maar dan kan ik de overige uurtjes nog wel gebruiken voor dingen afronden. En dan hoop ik maar dat het genoeg is, die 3 papers
Klinkt alsof het nog pittig wordt! Kun je op alleen gepubliceerde papers promoveren of moet er daarnaast ook nog een thesis komen?

Citaat:
Heb je debit of credit card en welke bank ben je bij?
Visa Debit. Is wel handig want werkt ook overal als creditcard maar dan zonder de schulden/rente . Van Wells Fargo.
Oud 07-01-2016, 21:25
Verwijderd
Wells Fargo lijkt wel de bank-to-go-with als ik mijn Europese matties spreek Het zit ook echt overal of heeft een associatie.

En Visa Debit zou ik ook graag hebben
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 21:36
Not for Sale
Not for Sale is offline
Verhuisplannen? Of gewoon omdat je er vaak genoeg bent?

WF zit idd op elke straathoek ;x
Oud 07-01-2016, 21:52
Verwijderd
Mja ik krijg regelmatig wel een leuk aanbod maar op de een of andere manier nooit uit een warm gedeelte
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 21:53
Verwijderd
Een paar jaar daar zou me best wel leuk lijken. Beetje Amerikanen choqueren, beetje geld verdienen en chillen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 23:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik kan eigenlijk niet sparen tenzij ik op eten bespaar op een manier die honger doet ljden. Maar dat doe ik toch maar regelmatig want mijn collegegeld moet betaald worden. Ik kon tijdens mijn studie 200 per maand sparen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 23:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik kan hier goedkoop boodschappen doen trouwens en mijn huur is hetzelfde als in Utrecht alleen krijg ik geen huurtoeslag en geen stufi. Ik betaal 10 Euro per maand voor mijn telefoonabonnement. Mijn werk is net te onregelmatig ("flexibel") en collegegeld is 430 € per maand. Ik kom rond maar het is heel krap.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 00:18
Verwijderd
Ik wil best een tientje per maand sponsoren als je op mijn begrafenis een liedje komt zingen, fizzle
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 00:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als dat nog minstens vijftig jaar duurt is dat best een redelijk bedrag voor een liedje zingen
Ik ben wel goed in dingen die met de dood te maken hebben dus ik vind het goed!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 00:25
Verwijderd
Okay. PM me je IBAN maar
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 00:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
Maar wat als fizzle eerder sterft?!?
Oud 08-01-2016, 00:31
Verwijderd
Euh, ja dan euhhhhh, ik wil best een liedje op haar uitvaart zingen maar euhhh. Dus.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 00:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 01:29
Pr0xy
Pr0xy is offline
200 euro
Oud 08-01-2016, 01:53
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mja ik krijg regelmatig wel een leuk aanbod maar op de een of andere manier nooit uit een warm gedeelte
RedHat zit hier om de hoek, is dat wat? En het is toch al gauw 7-8 maanden per jaar lekker warm
Oud 08-01-2016, 03:15
Verwijderd
De ene maand heb ik 50,- extra en de andere 500,-. Maar als ik wat meer heb ga ik ook leuke dingen doen of wat nerdigs kopen. In t geval van 500 zet ik denk ik 200,- weg.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 03:30
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
De ene maand heb ik 50,- extra en de andere 500,-. Maar als ik wat meer heb ga ik ook leuke dingen doen of wat nerdigs kopen. In t geval van 500 zet ik denk ik 200,- weg.
Ga je Mario Kart 8 kopen?
Oud 08-01-2016, 04:07
Verwijderd
Citaat:
Ga je Mario Kart 8 kopen?
Nee!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 04:17
Pr0xy
Pr0xy is offline
Hm
Oud 08-01-2016, 09:35
Verwijderd
Citaat:
RedHat zit hier om de hoek, is dat wat? En het is toch al gauw 7-8 maanden per jaar lekker warm
RH is de vijand

Wil je dat ik je buurman word?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Klinkt alsof het nog pittig wordt! Kun je op alleen gepubliceerde papers promoveren of moet er daarnaast ook nog een thesis komen?

Ze hoeven nog niet gepubliceerd te zijn omdat dat niet echt in je eigen handen is en daar vaak heel veel tijd over heen gaat in ons vakgebied. Maar wel van die kwaliteit. En je schrijft in je dissertatie een goede inleiding en conclusie en je verbind die 3 papers wat meer, maar 3 is wel een beetje the bare minimum Maar het komt wel goed, moet ik geloven
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 11:05
Bender
Bender is offline
Ik spaar niet automatisch, ik heb een spaarrekening met voldoende er op niet verder bewust te hoeven sparen.
Ik maak wel geld wat er op de lopende rekening staat wat ik niet verwacht te gebruiken af en toe over naar de spaarrekening.
Oud 08-01-2016, 18:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
RH is de vijand

Wil je dat ik je buurman word?
En overlopen naar de vijand is nog nooit gebeurd..

En ja leuk!

Citaat:
Ze hoeven nog niet gepubliceerd te zijn omdat dat niet echt in je eigen handen is en daar vaak heel veel tijd over heen gaat in ons vakgebied. Maar wel van die kwaliteit. En je schrijft in je dissertatie een goede inleiding en conclusie en je verbind die 3 papers wat meer, maar 3 is wel een beetje the bare minimum Maar het komt wel goed, moet ik geloven
Oh oké! Ik dacht even dat er geen dissertatie was omdat je die niet noemde, leek me al raar! En natuurlijk, doorbijten
Oud 08-01-2016, 18:04
Verwijderd
Helemaal niets, dus ik hoop dat mijn wasmachine het nog even volhoudt en ik snel een grotemensenbaan vindt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 18:20
Verwijderd
Citaat:
En overlopen naar de vijand is nog nooit gebeurd..
Ze hebben niets echt heel erg boeiends wat ik met hun pröttel zou kunnen

Citaat:
En ja leuk!
Kunnen we samen naar kantoor fietsen, of naar de supermarkt, gezellig boodschappen doen met koffie en één koekje
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 18:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Per maand weet ik niet. Ik vergeet vaak eind van de maand te kijken hoeveel er nog opstaat en dan is er alweer af en bij voor de volgende maand. Meestal maak ik eens in de paar maanden 500 euro ofzo over naar mijn spaarrekening maar ik betaal ook wel eens dure dingen van de betaalrekening omdat er nog best veel opstaat.

En nu ik parttime werk, moet ik even afwachten hoe mijn loonstrook eruit gaat zien.
Oud 05-10-2020, 18:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
Three fiddy
Oud 05-10-2020, 19:14
Destruct!
Destruct! is offline
0 euro netto
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten