Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2001, 15:53
Verwijderd
wie gaat die strijdt nou is winnen en wie is beter?.... sommige zeggen intel en anderen zeggen amd,...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2001, 15:58
youri17
youri17 is offline
Citaat:
siNix schreef:
wie gaat die strijdt nou is winnen en wie is beter?.... sommige zeggen intel en anderen zeggen amd,...
jah ik heb een amd maar toen ik der 265 sd ram bij wou prikken heb ik dus wel ff me processor opgeblazen en daar was ik niet blij mee maar ik ben wel sneller dan een pentium 1.2 met mijn amd 1,2 alleen alles word wel snel te warm en jah de prijzen he dat zijn nog steeds toppers van amd 300 piekies voor me amd 1.2 gig lekker tog
Oud 05-10-2001, 17:45
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
siNix schreef:

*gaapt*
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 17:47
Verwijderd
Citaat:
youri17 schreef:
jah ik heb een amd maar toen ik der 265 sd ram bij wou prikken heb ik dus wel ff me processor opgeblazen en daar was ik niet blij mee maar ik ben wel sneller dan een pentium 1.2 met mijn amd 1,2 alleen alles word wel snel te warm en jah de prijzen he dat zijn nog steeds toppers van amd 300 piekies voor me amd 1.2 gig lekker tog
ik vind het niet dat jij het zooitje opblaast omdat je 265MB aan geheugen bijplaatst hoor..

buitendat, het is een bekend feit dat AMD-processoren warmer worden dan Intel-processoren, als jij op full load met een temperatuur van 70 graden zit is dat nog steeds geen enkel probleem..

zeg broer, als je niet weet waar je over praat, wees dan stil?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 17:49
Verwijderd
het is geen kwestie van winnen.. ze zijn er allebei (in iedergeval op de desktopmarkt) en zullen er allebei blijven ook.. de een zal sneller zijn in de ene benchmark, de ander zal sneller zijn in de andere benchmark.. het is maar net wat je wilt, investeren voor relatief goedkoop spelletjes spelen *NU*, of denken aan de toekomst (en duurder uitzijn).. in het eerste geval kies je voor een AMD (Thunderbird, welteverstaan, MP en XP processoren van AMD zitten qua prijsniveau een stuk hoger), in het laatste geval een Pentium-4..

en ik hoop dat één ding duidelijk is, geen van beiden processoren is slecht.. het is maar net wat je zoekt..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 17:58
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Nutteloze discussie
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 18:05
Verwijderd
ik ben trouwens wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de verhoudingen op servergebied, iets waar Intel m.i. de touwtjes behoorlijk in handen heeft..

Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 19:56
broed
broed is offline
pentium vin ik beter
amd ja tis wel goedkoop maar of ik het vertrouw...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 19:57
broed
broed is offline
en ja als je gaat kijken naar de prijzen van een pentium blok en een amd blok daar zit zo'n 500 piek tussen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 21:03
popeye the sailerman
popeye the sailerman is offline
Jezus wat een sukkel, je proc opgeblazen toen je er sdram bij gooide?? haha
dit kan helemaal niet

wat een newbie
je kan beter je bek houden

het domme is dat veel mensen denken dat een amd 1.2 net zo snel is als een intel 1.2 maar dit is slechts een aanduiding dit zegt nix over de snelheid

Citaat:
youri17 schreef:
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 21:31
youri17
youri17 is offline
sommige mensen

sd ram gehaald kwam thuis deed hem naast de 128 sd ram zetten me comp weer aan en boom! das alles dus hoe wil je dan ooit een newby zijn haha dan is der toch wat fout in je systeem hunk
greetz

hee broed heb je je msn naam nog steeds zo heb je al weggehaald uit me msn
Oud 05-10-2001, 21:55
broed
broed is offline
Citaat:
youri17 schreef:
sommige mensen

sd ram gehaald kwam thuis deed hem naast de 128 sd ram zetten me comp weer aan en boom! das alles dus hoe wil je dan ooit een newby zijn haha dan is der toch wat fout in je systeem hunk
greetz
SD ramp gehaald kwam tuiz dee hem naazt de 128 sd ramp zette me comppjuter weer aan en boemp! daz allez duz hoe wil jai dan ooit een nieuwebie zain haha dan is der tog wat fout in je siesteem hunkert
Grietz

zo ff in nieuwe spellink gedaan
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 02:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
broed schreef:
SD ramp gehaald kwam tuiz dee hem naazt de 128 sd ramp zette me comppjuter weer aan en boemp! daz allez duz hoe wil jai dan ooit een nieuwebie zain haha dan is der tog wat fout in je siesteem hunkert
Grietz
Post ff normaal nederlands. Verder: Je hebt waarschijnlijk het kabelste van je CPU koeler losgetrokken. Dan raakt je CPU oververhit en fikt 'ie dus door. Eigen schuld, je moet ALTIJD kontroleren of de fan draait.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 02:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
popeye the sailerman schreef:

het domme is dat veel mensen denken dat een amd 1.2 net zo snel is als een intel 1.2 maar dit is slechts een aanduiding dit zegt nix over de snelheid
AMD Athlon is bij gelijke kloksnelheid sneller dan een Intel P4. Punt uit.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 02:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
broed schreef:
pentium vin ik beter
Waarom?

Heb hier al een tijd (sinds maart) een Athlon 1GHz draaien, en geen problemen mee. Hardstikke stabiel, en bloedjesnel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 02:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Waarom?

Heb hier al een tijd (sinds maart) een Athlon 1GHz draaien, en geen problemen mee. Hardstikke stabiel, en bloedjesnel.

dat zijn geen argumenten waarom AMD goed is either, Chimera.. een Pentium 3-450 kan net zo goed hardstikke stabiel draaien, en het begrip 'snel' is maar relatief..

er zijn geen slechte processoren, eht enige wat invloed kan hebben is de chipet.. de VIA chipset is nog relatief nieuw, vandaar dat Windows (o.a.) er standaard niet lekeker mee omgaat.. vanaf Windows XP is dat probleem opgelost en worden er 4-in-1 drivers meegeleverd.. maar dit is geen redene om te zeggen dat AMD slecht is, ik bedoel, de meeste gebruikte (ngo steeds) is de intel-BX chipset, en daar zijn nauwelijks problemen mee.. waarom? simpel, die gaat al een aantal jaren mee ,en Windows heeft zich aan die chipset vanwege zijn populariteit aangepast daaraan..

m.a.w. er is geen slecht produkt meer.. hoewel, de intel 815-chipsetr schijnt weer goed beroerd te zijn qua performance...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 08:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
dat zijn geen argumenten waarom AMD goed is either, Chimera.. een Pentium 3-450 kan net zo goed hardstikke stabiel draaien, en het begrip 'snel' is maar relatief..
Het ging ook niet om de snelheid, maar hij zei dat hij AMD chips niet vertrouwde. Grote onzin IMHO.

Inderdaad is geen enkele chip meer slecht, en met het gigantische prijsverschil lijkt me de keuze dus duidelijk: AMD.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 13:39
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Mijn huidig systeem is PIII maar mijn volgens systeem zal toch maar AMD worden maar daar wacht ik wel en jaartje mee dan koop ik wel de helezooi weer nieuw
Oud 06-10-2001, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Het ging ook niet om de snelheid, maar hij zei dat hij AMD chips niet vertrouwde. Grote onzin IMHO.

Inderdaad is geen enkele chip meer slecht, en met het gigantische prijsverschil lijkt me de keuze dus duidelijk: AMD.
yeah, alleen de next-gen processoren van AMD zijn lang niet zo schokkend goedkoop als nu dondervogeltjes.. MP en XP processoren zijn zelfs tamelijk duur nog, en zullen denk ik niet zo goedkoop gaan worden als Thunderbirds, laat staan Durons..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 12:30
darthraver
darthraver is offline
Ze zijn alleen nog steeds wel een stuk goedkoper als een p4 op de zelfde snelheid.
En een amd mp proc. is ook niet bedoeld voor een gewone consument.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 14:58
Gilo
Gilo is offline
heeej SiNix is in tha house... de Dordste gek die soneraplaza( het forum) gek heeft lopen maken greetz GILO
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Gilo schreef:
heeej SiNix is in tha house... de Dordste gek die soneraplaza( het forum) gek heeft lopen maken greetz GILO
ssst
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 11:22
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
siNix schreef:
ssst
hahaha

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren