Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zelf gebruik ik als vis: zalm, tonijn en garnalen. Heel af en toe probeer ik wat anders, er zit een fantastische visboer in de buurt en die komt soms met een nieuwe suggestie Als vlees: biefstuk, rauwe ham, rookvlees, rosbief. Van biefstuk maak ik nigiri, met de vleeswaren maak ik een soort maki's, met het vlees aan de buitenkant in plaats van het zeewier. Dan vul ik ze met een soort groente. Groente: waar ik zin in heb. Altijd komkommer. Verder paprika, groene asperges, wortel etc. Sommige dingen moet je even koken oid. Ook heb ik bijna altijd omelet. Oh en iets van kwelpie mayonaise.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik kreeg wel twee keer drinken en kaneel beschuitjes <3 Eén verpleegkundige weet altijd al wat ik wil drinken.
||||
Citaat:
Maar ik gebruik wel echt dure rijst van de toko ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb net in de tuin van mijn werk vlierbloesem geplukt en daar ga ik zo een experiment mee doen in een poging tot het maken van vlierbloesemchampagne. Ik ben zo benieuwd of het lukt
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kunt de bloesem ook heel goed drogen voor thee. Gewoon de schermen op een droge en luchtige plaats leggen en na een paar dagen de bloemetjes eraf schudden. Goed als je verkouden bent.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Vierbloesemsiroop.
Schermen kort afknippen en samendrukken tot volle emmer.NIET WASSEN MAAR PLUKKEN OP EEN FRISSE PLEK. Water erop tot ze onderstaan. Dan gewicht erop, bv. omgekeerd bord met steen erop. 24 uur laten staan minstens. Andere emmer schoonmaken met kokend water en soda. Goed naspoelen. Span schone theedoek of kaasdoek met wasknijpers losjes over emmer. Vkoeistof overgieten. Op 1 kg vloeistof 1 kg suiker en 15 gram citroenzuur (verkrijgbaar bij goede drogist). Verwarmen en met houten lepel roeren tot suiker en citroenzuur opgelost zijn. Drie minuten koken al roerend en overdoen in goed schoongemaakte flessen. En ze doet altijd zo weinig mogelijk steeltjes! |
![]() |
|
Zo liep ik vanmiddag buiten een rondje om een goede plek te zoeken om met mijn brugklassers veldwerk over plantjes te doen, toen ik een vochtig veld vol paddestoelen tegen kwam. Ik heb er één meegenomen om een sporenafdruk van te maken, zodat ik die weer kan gebruiken in mijn les
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|