Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2016, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het bij sommige Japanners juist slechter. Het een en ander hangt imo af van het type recept voor de rijst en de kwaliteit van de vis en die vind ik in sommige restaurants matig.
Zelf vind ik het als er mensen komen eten leuk om te experimenteren.
Als je een goede hebt natuurlijk Wat voor maak jij eigenlijk? Ik heb alleen nog maar de gewone maki's gemaakt en dan met gerookte zalm, avocado, komkommer enzo. Niet echt met verse tonijn..
Advertentie
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sushi + frituren? Denk dat je al te lang in het zuiden logeert Miekepieke!
Gefrituurde garnaal/kip zie je in diverse varianten vaak voorbij komen. Al die all you can eat dingen hebben ze eigenlijk wel.
Verwijderd
Citaat:
Sushi + frituren? Denk dat je al te lang in het zuiden logeert Miekepieke!
De dragon roll is toch met gefrituurde scampi?!
Oud 07-06-2016, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Gefrituurde garnaal/kip zie je in diverse varianten vaak voorbij komen. Al die all you can eat dingen hebben ze eigenlijk wel.
dat is zeker een beetje verwesterde sushi, of niet?
Oud 07-06-2016, 16:50
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ja, ik denk dat dat wel gaat op zich! Ik zou de visschnitzel wel apart doen en nog iets van visbouillon door de roomsaus doen en er misschien nog gebakken paddenstoelen erbij?
Visbouillon en paddo's heb ik niet en ook geen zin om te halen. Door de roomsaus gaat wat eiersalade en boter. En maak je niet ongerust:was niet van plan de schnitzel met de asperges of penne te koken.
Oud 07-06-2016, 16:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Als je een goede hebt natuurlijk Wat voor maak jij eigenlijk? Ik heb alleen nog maar de gewone maki's gemaakt en dan met gerookte zalm, avocado, komkommer enzo. Niet echt met verse tonijn..
Het is bij mij afhankelijk wie er komen eten.
Zelf gebruik ik als vis: zalm, tonijn en garnalen. Heel af en toe probeer ik wat anders, er zit een fantastische visboer in de buurt en die komt soms met een nieuwe suggestie
Als vlees: biefstuk, rauwe ham, rookvlees, rosbief. Van biefstuk maak ik nigiri, met de vleeswaren maak ik een soort maki's, met het vlees aan de buitenkant in plaats van het zeewier. Dan vul ik ze met een soort groente.
Groente: waar ik zin in heb. Altijd komkommer. Verder paprika, groene asperges, wortel etc. Sommige dingen moet je even koken oid.
Ook heb ik bijna altijd omelet.

Oh en iets van kwelpie mayonaise.
Oud 07-06-2016, 16:53
Verwijderd
Haha dat had ik ook niet verwacht. Ik dacht misschien dat je de visschnitzel in stukjes zou snijden en zou meebakken en daarna door de saus zou doen en toen dacht ik, gewoon zo klinkt lekkerder
Oud 07-06-2016, 16:54
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
De dragon roll is toch met gefrituurde scampi?!
Oh, dat ken ik niet maar eet niet zo vaak sushi. Al vind ik het eten bij Shabu Shabu wel erg lekker.
Oud 07-06-2016, 16:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dat is zeker een beetje verwesterde sushi, of niet?
Ja. Net als de dingen als Californian maki's. Die dingen met mayonaise zijn Amerikaans
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Haha dat had ik ook niet verwacht. Ik dacht misschien dat je de visschnitzel in stukjes zou snijden en zou meebakken en daarna door de saus zou doen en toen dacht ik, gewoon zo klinkt lekkerder
Nee die gaat in de airfryer.
Yne
Yne is offline
Wat gaat het hier vaak over eten! Ik kook op mijn vereniging, geroosterde kikkererwtenschotel
Kikaa*
Kikaa* is offline
Hoe maak jij je rijst Ieke?
Oud 07-06-2016, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Het is bij mij afhankelijk wie er komen eten.
Zelf gebruik ik als vis: zalm, tonijn en garnalen. Heel af en toe probeer ik wat anders, er zit een fantastische visboer in de buurt en die komt soms met een nieuwe suggestie
Als vlees: biefstuk, rauwe ham, rookvlees, rosbief. Van biefstuk maak ik nigiri, met de vleeswaren maak ik een soort maki's, met het vlees aan de buitenkant in plaats van het zeewier. Dan vul ik ze met een soort groente.
Groente: waar ik zin in heb. Altijd komkommer. Verder paprika, groene asperges, wortel etc. Sommige dingen moet je even koken oid.
Ook heb ik bijna altijd omelet.

Oh en iets van kwelpie mayonaise.
klinkt wel heel lekker zo ja! Ik heb het al lang niet meer gemaakt want denk dan vaak dat het veel gedoe is dus maak ik meestal iets wat sneller klaar is. Sesamolie met sojasaus en noodles enzo omdat dat snel is en toch een beetje oosters lijkt.
Verwijderd
In n pan
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat ken ik niet maar eet niet zo vaak sushi. Al vind ik het eten bij Shabu Shabu wel erg lekker.
Dat ken ik dan weer niet!
Oud 07-06-2016, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ja. Net als de dingen als Californian maki's. Die dingen met mayonaise zijn Amerikaans
Hm. Toch vind ik dat ook wel lekker
Verwijderd
Citaat:
Wat gaat het hier vaak over eten! Ik kook op mijn vereniging, geroosterde kikkererwtenschotel
Eten is ook iets leuks! s Klinkt goed!
Verwijderd
ah kikkererwten kan ik er ook nog doordoen, of is dat teveel van het goede met groene asperges enzo? Of misschien door de salade met de avocado?
Oud 07-06-2016, 16:58
bloodyb
bloodyb is offline
Als je in Japan om mayo op de sushi en maki vraagt krijg je klappen denk ik.
Verwijderd
Dat denk ik ook
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dan zou ik dat daarna doen als dat gaat!
Nu pas thuis dus ga maar gewoon soep maken.

Ik kreeg wel twee keer drinken en kaneel beschuitjes <3

Eén verpleegkundige weet altijd al wat ik wil drinken.
Oud 07-06-2016, 16:59
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Soort falafel?
Oud 07-06-2016, 17:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hoe maak jij je rijst Ieke?
Ik zal je het recept morgen wel even sturen. Moet nu zo weg.
Maar ik gebruik wel echt dure rijst van de toko die komt ook uit Japan.

Citaat:
klinkt wel heel lekker zo ja! Ik heb het al lang niet meer gemaakt want denk dan vaak dat het veel gedoe is dus maak ik meestal iets wat sneller klaar is. Sesamolie met sojasaus en noodles enzo omdat dat snel is en toch een beetje oosters lijkt.
Ik vind het meevallen. Toch maak ik het alleen als ik in de middag vrij ben, dan kan ik de rijst vroeg koken en kan die rustig afkoelen.

Citaat:
Hm. Toch vind ik dat ook wel lekker
Ik ook hoor.
Oud 07-06-2016, 17:00
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik zal je het recept morgen wel even sturen. Moet nu zo weg.
Maar ik gebruik wel echt dure rijst van de toko die komt ook uit Japan.

Ik vind het meevallen. Toch maak ik het alleen als ik in de middag vrij ben, dan kan ik de rijst vroeg koken en kan die rustig afkoelen.

Ik ook hoor.
Jaaaa heel erg graag! veel plezier zo!
Oud 07-06-2016, 17:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik durf geen sushi te eten in zo'n restaurant met mijn allergie dus dan moet ik maar een keer bij Ieke gaan proberen
Oud 07-06-2016, 17:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Als je in Japan om mayo op de sushi en maki vraagt krijg je klappen denk ik.
Als je het voor elkaar krijgt het dat duidelijk te maken daar vind ik het knap.
Oud 07-06-2016, 17:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik durf geen sushi te eten in zo'n restaurant met mijn allergie dus dan moet ik maar een keer bij Ieke gaan proberen
Mag, ik doe zelfs workshops op verzoek.
Oud 07-06-2016, 17:10
Kikaa*
Kikaa* is offline
Hoe heb jij het geleerd Ieke?
Oud 07-06-2016, 17:11
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hoe heb jij het geleerd Ieke?
Boeken en oefenen. Ik vind het echt leuk om te doen.
Oud 07-06-2016, 17:14
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Boeken en oefenen. Ik vind het echt leuk om te doen.
Super leuk!
Oud 07-06-2016, 17:14
Miekje*
Miekje* is offline
Ieke haar sushi is echt alsof God zelf in je bek schijt
Oud 07-06-2016, 17:15
Miekje*
Miekje* is offline
Dat klinkt niet zo smakelijk Maar dat is het wel!
Oud 07-06-2016, 17:15
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Citaat:
Oud 07-06-2016, 17:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb net in de tuin van mijn werk vlierbloesem geplukt en daar ga ik zo een experiment mee doen in een poging tot het maken van vlierbloesemchampagne. Ik ben zo benieuwd of het lukt Zelf appelazijn maken is nog niet gelukt, maar dat deed ik ook steeds met restjes appel. Hopelijk werkt dit beter.
Oud 07-06-2016, 17:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Holy shit!

Citaat:
Oud 07-06-2016, 17:18
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik heb net in de tuin van mijn werk vlierbloesem geplukt en daar ga ik zo een experiment mee doen in een poging tot het maken van vlierbloesemchampagne. Ik ben zo benieuwd of het lukt Zelf appelazijn maken is nog niet gelukt, maar dat deed ik ook steeds met restjes appel. Hopelijk werkt dit beter.
Ik twijfelde net ook of ik vlierbloesem zou plukken voor siroop of gelei. Maar niet gedaan. Kan er zo wel weer even langs lopen.
Oud 07-06-2016, 17:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Holy shit!
Oud 07-06-2016, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ergens nog een recept van mijn tante die echt superlekkere vlierbloesemsiroop maakt altijd.. wil je het hebben?
Verwijderd
dit toppic kort samengevat:

Van alles en nog wat
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik twijfelde net ook of ik vlierbloesem zou plukken voor siroop of gelei. Maar niet gedaan. Kan er zo wel weer even langs lopen.
Jaaaa, doen! Mits je daar energie voor hebt, natuurlijk. Maar het is zo lekker en ik krijg er altijd een heerlijk zomergevoel van

Je kunt de bloesem ook heel goed drogen voor thee. Gewoon de schermen op een droge en luchtige plaats leggen en na een paar dagen de bloemetjes eraf schudden. Goed als je verkouden bent.
Oud 07-06-2016, 17:21
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik heb ergens nog een recept van mijn tante die echt superlekkere vlierbloesemsiroop maakt altijd.. wil je het hebben?
JA IK WEL

Citaat:
Jaaaa, doen! Mits je daar energie voor hebt, natuurlijk. Maar het is zo lekker en ik krijg er altijd een heerlijk zomergevoel van

Je kunt de bloesem ook heel goed drogen voor thee. Gewoon de schermen op een droge en luchtige plaats leggen en na een paar dagen de bloemetjes eraf schudden. Goed als je verkouden bent.
Nou ja, dat soort dingen vind ik altijd leuk om te doen en aangezien ik toch weinig te doen heb zijn dat wel leuke projectjes. Net zoals koken enzo! 's Ochtends recept zoeken, 's middags rustig boodschappen doen, rusten, en 's avonds koken.
Oud 07-06-2016, 17:22
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, graag! Pm maar, als je wilt. Ik heb mijn eigen versie, maar andere dingen uitproberen vind ik leuk.
Verwijderd
Citaat:
Holy shit!

Bullshit
Verwijderd
Citaat:
dit toppic kort samengevat:

Van alles en nog wat
Stel jezelf eens voor. Dat doet iedereen die nieuw is!
Verwijderd
Vierbloesemsiroop.
Schermen kort afknippen en samendrukken tot volle emmer.NIET WASSEN MAAR PLUKKEN OP EEN FRISSE PLEK. Water erop tot ze onderstaan. Dan gewicht erop, bv. omgekeerd bord met steen erop. 24 uur laten staan minstens. Andere emmer schoonmaken met kokend water en soda. Goed naspoelen. Span schone theedoek of kaasdoek met wasknijpers losjes over emmer. Vkoeistof overgieten.
Op 1 kg vloeistof 1 kg suiker en 15 gram citroenzuur (verkrijgbaar bij goede drogist). Verwarmen en met houten lepel roeren tot suiker en citroenzuur opgelost zijn. Drie minuten koken al roerend en overdoen in goed schoongemaakte flessen.

En ze doet altijd zo weinig mogelijk steeltjes!
Oud 07-06-2016, 17:26
Miekje*
Miekje* is offline
Zo liep ik vanmiddag buiten een rondje om een goede plek te zoeken om met mijn brugklassers veldwerk over plantjes te doen, toen ik een vochtig veld vol paddestoelen tegen kwam. Ik heb er één meegenomen om een sporenafdruk van te maken, zodat ik die weer kan gebruiken in mijn les En toen zag ik dus ook dat de vlierstruiken weer volhangen met stuifmeelfabriekjes en heb ik meteen een stuk of 20 schermen geplukt. Multitasking!
Oud 07-06-2016, 17:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vierbloesemsiroop.
Schermen kort afknippen en samendrukken tot volle emmer.NIET WASSEN MAAR PLUKKEN OP EEN FRISSE PLEK. Water erop tot ze onderstaan. Dan gewicht erop, bv. omgekeerd bord met steen erop. 24 uur laten staan minstens. Andere emmer schoonmaken met kokend water en soda. Goed naspoelen. Span schone theedoek of kaasdoek met wasknijpers losjes over emmer. Vkoeistof overgieten.
Op 1 kg vloeistof 1 kg suiker en 15 gram citroenzuur (verkrijgbaar bij goede drogist). Verwarmen en met houten lepel roeren tot suiker en citroenzuur opgelost zijn. Drie minuten koken al roerend en overdoen in goed schoongemaakte flessen.

En ze doet altijd zo weinig mogelijk steeltjes!
Dat is like bijna mijn recept, maar dan met de dubbele hoeveelheid suiker En ik gebruik verse citroen.
Oud 07-06-2016, 17:29
Verwijderd
Ik heb het eens geprobeerd met verse citroen maar toen smaakte het superraar.. kan ook zijn dat ik teveel steeltjes deed!
Oud 07-06-2016, 17:29
Verwijderd
Jouw recept heeft minder suiker?
Oud 07-06-2016, 17:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jouw recept heeft minder suiker?
De helft ja. Ik gebruik 500 gram op een liter. Moet je het wel op keldertemperatuur bewaren en sneller opmaken, maar soit. Ik houd niet van erg zoet.

Regels voor berichten