Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2001, 13:04
W1ZZ
W1ZZ is offline
tijdje geleden een wat donkere film gekeken met mediaspeler, en de hele nacht laten draaien. Nu is m'n beeldscherm een paar tinten donkerder Normaal heb ik er niet zo'n last van, maar bij donkere sites moet ik de tekst selecteren om t te kunnen lezen en donkere plaatjes zijn meestal slecht te zien...

Iemand enig idee wat t kan zijn? Ik dacht zelf aan beetje inbranden, maar monitoren zijn tegenwoordig toch inbrandproof? en hij heeft niet de hele tijd op 1 beeldje gestaan, maar op een film die wel draaide en gewoon wat donker was over t algemeen...

Nog iets geks: toen ik de power van m'n scanner eruit trok werd t beter, maar de power van andere apparaten eruit trekken heeft geen verder effect...

Thanks!
Oud 23-11-2001, 17:50
Verwijderd
Ik denk dat het nix met inbranden heeft te maken. Dat zou wel heel snel zijn, dat als je na het kijken van 1 film gelijk al een inbranding hebt. Lijkt me sterk. Waar het wel aan ligt, zou ik niet weten...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 17:53
Koen
Koen is offline
Wat voor monitor heb je?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat 't echt komt van die film die je gekeken hebt. Monitoren van tegenwoordig branden voor zover ik weet niet meer in, screensavers zijn van huize uit gemaakt om dat te voorkomen maar tegenwoordig is dat alleen nog maar sier.

Een scanner gebruikt volgens mij behoorlijk wat stroom. Heb je niet teveel apparaten aangesloten, en je elektriciteit te vaak verlengt voor die bij de monitor aankomt?

Probeer je monitorstroomkabel eens direct op een stopcontact ergens in de muur aan te sluiten. Kijk ook even de instellingen van Windows na wat betreft de kleurweergave. Geeft een andere monitor op die Pc wel een lichter beeld?

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 19:13
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
Koen schreef:
Wat voor monitor heb je?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat 't echt komt van die film die je gekeken hebt. Monitoren van tegenwoordig branden voor zover ik weet niet meer in, screensavers zijn van huize uit gemaakt om dat te voorkomen maar tegenwoordig is dat alleen nog maar sier.

Een scanner gebruikt volgens mij behoorlijk wat stroom. Heb je niet teveel apparaten aangesloten, en je elektriciteit te vaak verlengt voor die bij de monitor aankomt?

Probeer je monitorstroomkabel eens direct op een stopcontact ergens in de muur aan te sluiten. Kijk ook even de instellingen van Windows na wat betreft de kleurweergave. Geeft een andere monitor op die Pc wel een lichter beeld?

Succes!
Iiyama 17" monitor... maar t was wel van de ene op de andere dag... ik ga *nu* m'n monitor direct in de muur steken, w8 even

geen resultaat...

Oud 23-11-2001, 21:35
Strange Dude
Strange Dude is offline
Umm... een scherm brand niet in van donkere plaatjes. Van lichtere wel, maar ook dan wordt het scherm niet donkerder, maar lichter (een beetje dan). Daarbij komt nog dat schermen tegenwoordig niet meer inbranden.

Weet je zeker dat het pas was na het kijken van het filmpje? Is er ondertussen niets anders gebeurt?

Probeer anders even met 'brightness' je beeldscherm wat lichter te zetten... Misschien heeft iemand het beeldscherm wel donkerder gezet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 12:46
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Umm... een scherm brand niet in van donkere plaatjes. Van lichtere wel, maar ook dan wordt het scherm niet donkerder, maar lichter (een beetje dan). Daarbij komt nog dat schermen tegenwoordig niet meer inbranden.

Weet je zeker dat het pas was na het kijken van het filmpje? Is er ondertussen niets anders gebeurt?

Probeer anders even met 'brightness' je beeldscherm wat lichter te zetten... Misschien heeft iemand het beeldscherm wel donkerder gezet.

brightness ligt t niet aan
het is overigens nu een klein stukje beter, dus ik denk dat t een kwestie van tijd is ofzo voordat t weer goed is...

thx iedereen
Reageren

Regels voor berichten