Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ethisch gezien natuurlijk sowieso wel ingewikkelde materie.
Citaat:
Tegelijkertijd: moet je dan maar meewerken met het deporteren van mensen? Rechtvaardigt dit alles? Nee, natuurlijk niet ![]() Lastig. Dat de NS dit nu doet, snap ik publicitair gezien wel, het is een veilige oplossing. Maar of het juridisch gezien nodig is, betwijfel ik, zoals Deadlock al zegt zijn de verantwoordelijken volgens mij destijds al gestraft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh dat betwijfel ik ook niet, de "top" zal vast meer geweten hebben dan de gemiddelde medewerker; dat is een beetje waar ik op doel.
|
Verwijderd
|
Maar de gemiddelde medewerker wordt toch ook niet aangesproken? Ik vind het niet zo relevant wat de gemiddelde medewerker er van vindt of wist. Bij dieselschandaal VAG worden toch ook niet de medewerkers aan de lopende band aangeklaagd of er op aangekeken? Of nu ja, natuurlijk zou het allemaal nog pijnlijker zijn als vrijwel alle NS-medewerkers heel goed wisten dat al die joden vergast zouden worden, maar de schuldvraag richting NS in dit verband ligt toch echt aan de top.
Ik zat woensdag een paar uur in de trein ( ![]() ![]() En dat is waarom ik mijn beeld wel heb bijgesteld. Niet dat het iemand boeit waarom ik mijn beeld bijstel overigens, maar dat is waarom ik er zo op reageer ![]() ![]() |
![]() |
|
Ja, maar als het gaat over schadevergoeding is juist dat "de jure" van belang toch? Ik zou verwachten, als de Duitsers de staat, en daarmee de staatsonderneming NS hadden overgenomen dat ze daarmee ook de verantwoordelijkheid overnemen. Dan kan de Duitse staat de schadevergoeding betalen. In dit geval was het een privaatrechtelijk bedrijf met eigen verantwoordelijkheid en die nemen ze nu door schadevergoeding te betalen aan Holocaust-slachtoffers.
Maar ik weet hier veel te weinig van en ben benieuwd wat er in jouw boek hierover staat. |
![]() |
|
|