Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 23:25
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Onder een vlaggetjespatch kan je geen Semtex-bom verbergen.
Met dat soort patriotisme is dus niks mis
Oud 03-01-2003, 12:25
melkpakje
melkpakje is offline
Vanmij mogen ze met de nederlandse vlag rondlopen (al zou ik niet weten waarom) , iedereen loopt toch ook met die van de VS en engeland?
Oud 03-01-2003, 21:09
An
An is offline
Ik had ooit uns zo`n oud legerjasjeding van e pa aan, stond ook een vlaggetje op....op school meteen uitgemaakt voor racist enzo....beetje jammer hoor, moet je zien hoeveel truitjes en T-shirts er zijn met bvb engelse vlag erop...
Oud 05-01-2003, 10:50
henrie
henrie is offline
Citaat:
Firefly schreef:
waar slaat dat op
Oud 05-01-2003, 21:33
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Er is in mijn ogen niets mis met het dragen van een rood-wit-blauwe vlag op kleren. Ik vind vaderlandstrots een goed iets, maar daarbij moet men niet vergeten dat andere landen en andere nationaliteiten niet minder zijn, hooguit anders. Discriminatie op grond van nationaliteit zou altijd verboden moeten worden.

Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:57
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
De Nedrelandse vlag op je kleren. zou zoiets moeten weergeven van, goh ik ben trots op mijnb land, maar nee. Dat ben ik niet dus waarom?
Oud 06-01-2003, 00:00
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Wie is er niet fan van het nederlands elftal?

IKKE! ikke! ikke!...
Oud 06-01-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik vind het belachelijk dat mensen daarmee lopen, net zoals ik het belachelijk vind dat mensen trots zijn op hun nationaliteit. Je kunt niet trots zijn op iets waar je niks voor hebt hoeven doen.
Dus je mag ook niet trots zijn dat je van het mannelijk geslacht bent (en dat zijn er veel wel).

Ik vind het ook onzin dat het met rasisme wordt geassosieerd (of hoe je dat ook allemaal mag schrijven ).
Waarom zou je niet trots op je vader (in mijn geval moeder )land mogen zijn? Mensen zijn ook (sommigen) trots op hoe ze er uit zien en daar kunnen ze vaak ook weinig aan doen. Maarja.. ik vind het dus gewoon onzin en loop lekker met een vlag op je jasje of kleding als je dat mooi vindt! Ik vind het niet zo mooi, maar ik heb er ook geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:57
Beta-ark
Beta-ark is offline
Ik vind zoveel in de mode belachelijk, is er nu niemand meer trots op ons kikkerlandje.Triest.....echt triest.
Maar als er turken of marokkanen met hunvlag rondlopen is nationalisme opeens zeer oke, belachelijk, volgens mij zit dit forum gewoon volgepropt met uber-extreemlinkse hippies.
Oud 06-01-2003, 16:04
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
uhm...kzit al vanaf me 4e bij scouitng, maar wtf is pgu??
erm...scouting? - Landmacht mwah, is wel iets ander hoor. maareh PGU staat voor "persoonlijke gevechts uitrusting"
Oud 06-01-2003, 18:49
Pharmacon
Pharmacon is offline
dat verklaart een hoop

het werd ook door elkaar gebruikt in de post waar op ik heb gereplied....dus schaam me niet
Oud 06-01-2003, 19:21
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
henrie schreef:
waar slaat dat op
zie topictitel
Oud 08-01-2003, 16:35
Sade
Sade is offline
Mijn broer en zijn vriendjes dragen vlaggetjes op hun kleren!

Maar het zou moeten kunnen zonder dat er een achterliggende gedachte achter ligt Ik zou er alleen niet mee lopen
Oud 09-01-2003, 05:25
notbonefish
notbonefish is offline
ik vind dat je het zelf moet weten hoor. je kunt toch niet zeggen van : we gaan rode kleren verbieden, omdat rood als symbool voor agressief gedrag gezien kan worden? alles kan als symbool gebruikt worden, en het tentoonstellen van die symbolen is een vorm van meningsuiting.

ik heb zelf de amerikaanse vlag op mijn tas, en ben nooit aangesproken daarop.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:03
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
doe mij dan toch maar die tattoo van HOLLAND in gotische letters op de onderrug
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 09:48
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
Citaat:
GND86 schreef:
Mijn broer en zijn vriendjes dragen vlaggetjes op hun kleren!

Luchmobiel Harry
Oud 12-01-2003, 19:02
rdx
rdx is offline
wat een zinlose discussie als je t al een discussie kan noemen!!

Je denkt aan nazi's bij een swastika omdat de nazis een soortgelijk teken als symbool (ten onrechte) gebruikte!

Als je aan nazis denkt als je iemand ziet met een nederlands vlaggetje zou ik eens heel goed na gaan denken waarom in hemelsnaam!

Als je zon vlag op je kleren wilt doen moet je dat lekker doen! Ik zal er niet wakker van liggen, zelfs de 'achterliggende gedachten' kunnen me worst wezen!! Er zijn nazi's, dat weet je, er zijn kutturken, dat weet je, er zijn klotenederlanders, dat weet je.
Waarom mag dan een vlaggetje niet?
Mag je er niet voor uitkomen dat je enorme nationalist bent, of dat je antisemiet bent, of dat je whatever je wilt bent? Van mij gerust! En van de wet ook. Alleen een hakenkruis (dat is NIET hetzelfde als een swastika) is verboden om te dragen en af te beelden.
Oud 12-01-2003, 21:19
Avelon
Avelon is offline
wie loopt er tegen woordig niet met een americaanse vlag?
en als ik iets een stom land vind..is het wel america..
Oud 13-01-2003, 07:36
Krez
Krez is offline
Citaat:
Angerfist schreef:
lonsdale met rood wit blauw kom je bijna nergens binnen , gewoon belachelijk en een turk komt overal binne met de turkie vlag
maar als je dat draagt WIL je er ook iets mee uitdragen, of niet dan? vooral in combinatie met kistjes, opgerolde strakke spijkerbroek en een kale kop...
of heb ik het nou mis dat deze mensen er trots op zijn, en graag aan iedereen willen laten zien dat een racist zijn?

[SIZE=0,5]zijn over het algemeen toch de laag/niet opgeleiden, kunnen ze dus ook niks aan doen... [/SIZE]

En bovendien, het ligt er wel aan in welk land je bent lijkt, als jij als vluchteling of weet ik wat, in Turkije zou zitten en je wist dat die vlag in combinatie met bepaalde kleding voor racisme stond, zou je je ook niet meer veilig/lekker voelen... je moet het wel in de goeie context bekijken.

in combinatie met bepaalde kleding ben ik er dus wel tegen, en Lonsdale is gewoon een zwaar lelijk kledingmerk

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 07:38.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 11:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Joepie, we gaan trots wezen op een kleddernat land, met een zooi chagerijnige eikels, met een regering uit sesamstraat! Waarom zou je trots zijn op deze kleiplaat?!
I couldn't have said it any better myself!

Ripper
Oud 13-01-2003, 12:59
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
rdx schreef:
Alleen een hakenkruis (dat is NIET hetzelfde als een swastika) is verboden om te dragen en af te beelden.
hoe zie je het verschil dan tussen een hakenkruis en een swastika??
Oud 13-01-2003, 15:22
Beta-ark
Beta-ark is offline
Citaat:
drama schreef:
Waarom denk jij bij een swastika aan nazi's?
Euh nazis kwamen toch uit duitsland??DUs ik vraag me sowieso eigenlijk af waarom jullie de link leggen tussen een nederlands vlaggetje en het nazisme.
Oud 13-01-2003, 17:07
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:
hoe zie je het verschil dan tussen een hakenkruis en een swastika??
hakenkruis draait maar een kant op, en is het symbool van de nazi's. een swastika kan beide kanten op getekend zijn, en is is een symbool die staat voor vele vershillende dingen, voor vele verschillende culturen, van de indianen tot de noormannen.

het verkloten van een oeroud symbool is weer een onrecht die wij aan hitler te danken hebben..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:12
substantial
substantial is offline
Citaat:
Beta-ark schreef:
Euh nazis kwamen toch uit duitsland??DUs ik vraag me sowieso eigenlijk af waarom jullie de link leggen tussen een nederlands vlaggetje en het nazisme.
dat komt door een bepaalde groep die hem met een bepaalde reden draagt
(gabbers die op gabberfeesties leuk hun rechterhand omhoog steken bv.)
Oud 13-01-2003, 18:11
Fornarina
Fornarina is offline
Ik vind het wel leuk een riempje met rood/wit/blauw het is net zoiets als een shirtje met de amerikaanse vlag erop (daar zie ik overgunnssns veel mensen mee lopen) vind ik erg stom. Waarom zou je met de Amerikaanse vlag rondlopen
Waarom niet met de NL'se

Nix rasistisch aan trouwns wat een BULLSHIT
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:22
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Fornarina schreef:
Waarom zou je met de Amerikaanse vlag rondlopen
(not so ) Proud To Be American, mischien?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 11:56
the Phitt
the Phitt is offline
Tuurlijk is dat niet verboden, Als Marokkanen bij mij op school met hun marrokaanse vlag mogen lopen op hun kleding is het voor nederlanders dus helemaal niet verboden om datzelfde met de rood-wit-blauwe vlag te doen. Ik zie ook zat mensen lopen met amerikaanse stars en stripes als grote print op hun trui rondlopen. En als het nederlands elftal speelt zit ook heel nederland met rood wit blauw oranje in de kroeg...
Dus wat zou er verboden aan zijn?
Tis wel zo dat mensen het gaan associeren met rascisme, maar dat slaat natuurlijk weer helemaal als een strondhoop op een haring.
Oud 16-01-2003, 21:42
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Krez schreef:
maar als je dat draagt WIL je er ook iets mee uitdragen, of niet dan? vooral in combinatie met kistjes, opgerolde strakke spijkerbroek en een kale kop...
of heb ik het nou mis dat deze mensen er trots op zijn, en graag aan iedereen willen laten zien dat een racist zijn?

in combinatie met bepaalde kleding ben ik er dus wel tegen, en Lonsdale is gewoon een zwaar lelijk kledingmerk
helemaal mee eens, en trouwens... turken krijgen net zoveel commentaar met een turkse vlag hoor, mn vriend is ook turk maar als hij nou met n turkse vlag op zn jas genaaid zou gaan lopen zou k het ook 8erlijk vinden, ja je mag trots op je vaderland zijn, maar moet je dat op zo'n manier uitten¿en ik vind de vergelijking n beetje vreemd of je nou met een oranje muts op de kop over straat loopt te rennen omdat nederland gewonnen heeft, of dat je met je kistjes en je bomber met nederlandse vlag gevaarlijk loopt te kijken op straat
Oud 19-01-2003, 19:35
flaming-christ
flaming-christ is offline
hmmm heb wel n levis vestje met n amerikaanse vlag drop
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 19:41
Justice
Justice is offline
I heb nog ergens een (nu heel erg) verkleurd houthakkersjack met de rebel vlag erop...

Ik ging naar six flags met school, en ik had toen ook lang haar... Lopen daar een stelletje skins rond die duidelijk extreem rechts waren. Normaal hebben die lui niets met gasten en lang haar, maar toen ze die vlag zagen was het meteen zo van:

Die gast heeft SOUTH op z'n jack... COOL!

Ik liep gewoon door, ik vind die vlag gewoon tof (Dukes of Hazard). En het heeft voor mij niets anders betekend. Ik heb er ook nooit gezeik mee gehad.

Ik vind dat mensen er niets achter moeten zoeken, hoe vaak zie je marrokanen niet met een marrokaanse vlag lopen, turken met de turkse vlag... Vlaggen zijn mooi! (als je er maar geen diepe bijgevoelens bij hebt, wat dus soms het geval is bij mensen)
Oud 21-01-2003, 13:10
QuietNoise
QuietNoise is offline
een riem met de nederlanse vlag, of een truitje met de nederlandse vlag op dezelfde manier als op truien 3000x de amerikaanse vlag staat, is niks op tegen wat mij betreft (behalve dat ik de nederlandse vlag niet mooi vind.. maar das meer een kwestie van verschil in smaak)

maar als je een vlaggetje op de mouw van je bomberjack doet, kaal hooft, opgerolde pijpen en kisten met witte veters, dan krijg je toch wel een beetje een ander verhaal... dan ben je toch OF een beetje heel erg naief, of je bent bezig met aan de hele wereld showen hoe nazi je wel niet bent, en hoeveel je jezelf beter vind als andere mensen...
Oud 21-01-2003, 13:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Justice schreef:
Ik vind dat mensen er niets achter moeten zoeken, hoe vaak zie je marrokanen niet met een marrokaanse vlag lopen, turken met de turkse vlag... Vlaggen zijn mooi! (als je er maar geen diepe bijgevoelens bij hebt, wat dus soms het geval is bij mensen)
veel mensen zijn dom en kortzichtig dus ik denk dat dat niet altijd zo werkt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:00
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
het is wel een tijdje verboden geweest op een aantal middelbare scholen, toen gabber helemaal in was.
Dus gabbers haten andere Culturen???? Of werden ze vaak zo bekeken....?
Oud 24-01-2003, 18:19
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Billy_bob schreef:
Dus gabbers haten andere Culturen???? Of werden ze vaak zo bekeken....?
algemene vooroordeel was gabbers == skinheads
tsja... mensen zijn kortzichtig
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:16
drama
drama is offline
Citaat:
bonefish schreef:
hakenkruis draait maar een kant op, en is het symbool van de nazi's. een swastika kan beide kanten op getekend zijn, en is is een symbool die staat voor vele vershillende dingen, voor vele verschillende culturen, van de indianen tot de noormannen.

het verkloten van een oeroud symbool is weer een onrecht die wij aan hitler te danken hebben..
Als een swastika beide kanten kan opdraaien dan is een hakenkruis dus gewoon een rechtsdraaiende swastika...

Maar goed, nazi's zijn nou eenmaal niet bijster origineel en jatten al hun symbolen. SStekentjes, keltisch kruis...allemaal geript
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:53
Stevill
Stevill is offline
ik vind de vlag soortgelijk aan elk andere patch er lopen ook zat mensen met kleding met engelse of amerikaanse vlaggen en voor degene die trots op hun land zijn ook allemaal mooi, ze mogen het van mij zelf weten.
Oud 25-01-2003, 19:15
Verwijderd
ik heb serieus een keer in een sauna n kil gezien met de nederlandse vlag op zn reet getattooeerd, ECHT!! ik moest toen wel een beetje giebelen....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 08:00
henrie
henrie is offline
Citaat:
Firefly schreef:
zie topictitel
oke thanx
Oud 27-01-2003, 21:23
fib
fib is offline
vlag mag trouwens niet op de grond liggen
Oud 27-01-2003, 23:44
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
fib schreef:
vlag mag trouwens niet op de grond liggen
*ideetje* picknick laken!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 23:57
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bonefish schreef:
algemene vooroordeel was gabbers == skinheads
tsja... mensen zijn kortzichtig
nee, algemene vooroordeel was gabbers = veelal racist (en in vele gevallen nog waar ook, niet eens 'n vooroordeel.)
Oud 28-01-2003, 04:05
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
nee, algemene vooroordeel was gabbers = veelal racist (en in vele gevallen nog waar ook, niet eens 'n vooroordeel.)
algemene vooroordeel is skinheads == racisten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 13:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bonefish schreef:
algemene vooroordeel is skinheads == racisten
ben ik 't niet mee eens
(met 't vooroordeel over gabbers wel.)
Oud 30-01-2003, 14:38
Ico
Ico is offline
Waarom zou een Nederlandse vlag belachelijk zijn als je overal kleding met Amerikaanse vlaggen en Turken met van die maan-kettingen ziet?

Ik zou het best willen dragen, maar kom nooit kleding met een Nederlandse vlag tegen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:45
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Ik heb gabbers noojt als racist gezien eigelijk maar da kom omda mijn ma en me broo een paar jaar gelee van die gabbers waren. Me ma ging met me bro naar Thunderdome en Mysteryland en weetikveel waar (ik was ZO teleurgesteld da ik nie mee mog ) . Allebei in trainingspak en mijn bro kaal (da dee me ma dan weer net nie ). MAAR, mijn ma is nederlands en me bro is half moluks (pa is volbloed) dus van die racistische gabbers heb ik noojt iets gemerkt eigelijk. Ook nie van zn vrienden. maja. Ik lul maar een end weg.

Ik draag trouwes ook noojt vlaggetjes. Vlaggetjes zijn stom. (my opninion)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 12:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Volgens mij is het wel bij wet verboden, tenzij het onderdeel van een militair uniform is.

Ik vind het zelf trouwens smakeloos.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 12:35
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Volgens mij is het wel bij wet verboden, tenzij het onderdeel van een militair uniform is.

Ik vind het zelf trouwens smakeloos.
mjuh *maand later*
is het nou verboden of niet
Oud 01-02-2003, 12:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ico schreef:
Waarom zou een Nederlandse vlag belachelijk zijn als je overal kleding met Amerikaanse vlaggen en Turken met van die maan-kettingen ziet?
Amerikaanse vlag is nog absurder imo.
Oud 01-02-2003, 13:01
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:

waarom trots? het is het land waar je geboren bent, daar hoor je trots op te zijn
Tjonge, ben jij eens even zielig als je alles doet omdat het "hoort"
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:11
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Amerikaanse vlag is nog absurder imo.
hoezo specifiek da amerikaanse vlag?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren