Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ned. lit: wf hermans, harry mulisch ned jeugd: nog steeds thea beckman, evert hartman en carry slee, maar ook willem van toorn ned kinderen; ook nog steeds jaques vriens en annie m g schmidt, maar ook sjoerd kuyper engels: shakespeare, austen, tolkien duits: klaus kordon, goethe en grass en verder ben ik nog steeds heel erg dol op de boeken van per nilsson.... >zo is het wel aardig up gedate< |
![]() |
|
Tonke Dragt
Katherine Kerr Joanne K. Rowling Hilary McKay Nicci French Peter Pohl Ja, Peter Pohl, dat vind ik eigenlijk wel de beste. Hij is gewoon geweldig, zijn boeken zo pakkend, meeslepend, en vooral: herkenbaar!!!!
|
kheb toen ik wat jonger was een Evert Hartman tik opgelopen
![]() die dus...... Verder euhm ff denken..... god wie schreef toch dat boek: 'de stomme van kampen' ? en jah verder....euhms....kmoet nog steeds 'het geheim' lezen van .... ![]() dat boek had ik nooit tijd voor, maar ik weet psies waar die over gaat want heb een keer een verslag erover geschreven met hulp van i-net ![]() knuffels....
|
Verwijderd
|
Er zijn schrijvers die ik echt subliem vind, J K Rowling is daar een van.. Maar ik kan niet echt een beste schrijver noemen, soms vind ik de stijl gewoon eruit springen, daar let ik dus vooral op bij schrijvers.. eigen stijl en beschrijving.. en dan wat me aanspreekt he
![]() JK Rowling vind ik wat dat betreft erg goed, ze beschrijft vanalles heel goed en heeft echt een eigen stijltje.. en ze heeft echt enorm veel mensen in haar macht met dat stijltje ![]() Maar goed, zelf spreken heel veel schrijvers me aan, met hun stijlen... Ik denk dat ik nog eventjes José Saramago moet noemen, want díe springt er nu even echt uit... |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb je trouwens siegfried gelezen? > geniaal... |
![]() |
|
Ik heb het boek wel gekocht, het was toen geloof ik nog taalf gulden vijftig, maar boeken worden steeds duurder net als de rest natuurlijk! Maar ik heb een echte boekentik, koop echt alles... Maar probeer het nu te houden bij de gebonden uitgaven, want die zien er na twee keer lezen tenminste nog netjes uit! Nee, heb 'Siegfried' niet gelezen, maar in ieder geval bedankt voor de tip! Zal het proberen in handen te krijgen
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je moet natuurlijk ook geen nieuwe boeken kopen, hè? Tweedehands boeken zijn niet alleen goedkoper, ze hebben bovendien karakter, ruiken boekeriger en staan, met z'n allen, veel gezelliger in de kast.
Gelukkig zijn nieuwe boeken zo duur, want dan krijgen de uitgevers geld los om jonge talenten uit te proberen. LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry, ben een beetje heel erg fan van die boeken, verzamel ze ook, ik heb 1 t/m 20 al compleet een een heleboel losse... ben nu op de helft maar ik vind hem zeker een goede schrijver en hoewel het natuurlijk geen literatuur is... het is wel leuk.\ Maar goed, verder vind ik Thea Beckman erg goed, heel veel van die Lemniscaat schrijvers eigenlijk. Tolkien vind ik minder. Hij schrijft saai, langdradig. Vind ik dan. De verhalen zijn briljant en fantastisch uitgewerkt, maar ik kijk liever de film dan dat ik het boek lees. En dat gebeurt me eigenlijk weinig. J.K. Rowling is dan wel weer een van de beste engelse schrijvers die er zijn, maar die heeft vast veel inspi uit Tolkien, dat kan niet anders. |
![]() |
|
Niet zozeer een 'wat', maar meer een 'wie' is het, die door mij als beste schrijver gekozen zou kunnen worden.
Of schrijfster natuurlijk, want laten we de vrouwen niet vergeten. Dat hebben we in de loop der eeuwen al te vaak gedaan. Tolkien zie ik hier toch nog redelijk vaak. Jammer. Tolkien is een man met een mooie fantasie, en iemand die beeldspraak goed beheerste. Helaas ontbrak het hem aan diepgang en goede schrijfstijl. Hij kon schrijven, maar hij schreef lectuur. Hij had het beter bij visuele dingen kunnen houden imho. En mijn favoriete schrijver? Daar moet ik nog eens in mijn leven achter gaan komen... Zal nog wel even duren...
||
Citaat:
![]() maar ik vind ze wel stinken, de echte ouwe boeken dan. en ik vind het juist veel mooier om allemaal van die mooie nieuwe kaften naast elkaar in de kast te hebben staan... ![]() en die van 25€ is wel echt duur voor een 'gewoon' literaturig boek. maar is een 'jubileum uitgave', dus ik wil m wel... maar als je bv filosofie boeken wilt ben je al gauw mínstens 20€ kwijt, die zijn gemiddeld nog duurder. en geef mn geld eerlijk gezegd graag aan boeken uit.. ![]() |
![]() |
|
Ik heb precies hetzelfde koop ook het liefste nieuwe boeken! Ik ben het er wel mee eens dat oude boeken natuurlijk meer geschiedenis met zich meedragen en ook wel charmant kunnen zijn... Maar toch? Ik zal een eerste druk met een woordje van de schrijver natuurlijk nooit afslaan
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb vandaag nog een tweedehands druk uit 1941 van Dantes Divina Commedia: Inferno gekocht, voor ruim elf euro. Prachtig toch dat er nog met 'eenigen' geschreven wordt.
![]() Ja, ik zou ook wel liever mooie, nieuwe boeken hebben misschien, maar ik, met alleen mijn studiefinanciering als inkomen, kies dan liever voor veel boeken dan mooie boeken. LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Li Theriftir Aelandill | 47 | 06-01-2006 09:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[disc]Kennis van de Nederlandse Taal Type | 26 | 22-06-2004 20:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Verne VS Wells A Narrator | 4 | 20-05-2004 18:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Nicci French kleinedraak | 14 | 26-04-2004 13:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Stephen King *Mr_Coffee* | 8 | 16-10-2001 22:12 |