Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 18:21
Apomes
Apomes is offline
Wel tis niet in mijn aard om mijn problemen aan "vreemden" te vertellen maarja!
Mijn probleem is dat ik bijna altijd aan zelfmoord denk omdat het thuis niet goed gaat ouders zitten altijd te schreeuwen ik krijg klappen, school gaat wel okay maar heb maar een paar vrienden daar en dan ben ik ENORM jaloers als er iemand aandacht geeft aan 1 van mijn 3 vrienden, klinkt raar maar ik kan het ni uitstaan omdat zij het enigste zijn wat ik heb! Op liefdesvlak loopt het ook helamaal mis wss omdat ik te lelijk ben weet ik veel ! Ik ben beginnen roken enzow en heb al een paar keer mislukte zelfmoord pogingen gedaan en ik weet echt niet wat ik moet doen! Ik denk dat ik naar een psyciater moet gaan maar dat durf ik niet zeggen tegen mijn ouders ze zouden me toch nooit laten gaan! Dus kan er iemand mij AUB helpen wat ik moet tegen mijn ouders en tegen mijn jaloerzie enzow ben nogal wanhopig !

Thanks
Oud 10-01-2003, 18:25
kleinedraak
Djeeee wat erg. Iedereen gata nu zeggen dat je met een psycholoog moet gaan praten maar dat moet je niet doen als je dat niet wilt. Ik wil het ook niet en doe het dus ook niet. als je ergens mee zit mag je me altijd aanmelden op Msn. Je kunt ook misschien eens met een leraar op school praten die je aardig vindt. Het hoeft niet eens iemand te zijn die kent. Probeer het van je af te schrijven/praten. Heel veel sterkte liefs van mij
cestzoe@hotmail.com een meisje dat ook nooit vriendjes heeft omdat ze volgens zichzelf lelijk is
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:26
damaetas
damaetas is offline
misschien kan je op school met een vertrouwenspersoon praten, dan hoeven je ouders er niets van te weten.

sterkte,
Eva
Oud 10-01-2003, 18:32
wicce
wicce is offline
damaetas zei het al, dat lijkt mij ook het beste idee.
als je dat een iets te grote stap vind kan je ook bellen met de kindertelefoon om in ieder geval je verhaal kwijt te kunnen.

(De Kindertelefoon: 0800-0432 )

Als je graag je ouders er bij wilt betrekken dan is het een idee om je ouders uit te leggen hoe jij je voelt en graag hulp wilt hebben, of dat hulp je verstandig lijkt. Je hoeft het woord psychiater dan niet meteen in de mond te nemen, dat klinkt idd een beetje zwaar. Je hoeft ook niet meteen naar een psychiater, dat is wel het uiterste. Een vertrouwenspersoon op school kan je vertellen waar je heen kan

en over je liefdesleven: maak je daar nou geen zorgen over, je bent 16, en zoiets komt altijd onverwachts!
Oud 10-01-2003, 18:35
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Waarom denk je dat je ouders je nooit naar een psych zullen laten gaan?
Ik snap dat je t ze mss niet durft te vertellen enzo, maar durf/wil je dat niet omdat je denkt dat ze je niet zullen laten gaan of omdat je bang voor hun reactie bent?
Ouders willen meestal het beste met hun kinderen, en als jij hulp wil omdat je het anders niet meer kan, vraag ik me af waarom jou ouders daar tegen zullen zijn..

Verder..
Ja erover praten met mensen is het beste, maar dat hoeft niet meteen met een psych of vertrouwenspersoon te zijn
Vrienden, of mensen die eenzelfde soort iets hebben meegemaakt kunnen ook veel voor mensen betekenen.
al heeft een psych natuurlijk wel meer ervaring op dat gebied

en als je dat allemaal niet durft ofzo, je zou eerst ook op een forum erover kunnen posten (niemand die je kent, toch?) of op msn erover kunnen praten, met mensen die je irl niet kent (dat voelt vaak het 'veiligst' vind ik, want ze kennen je verder toch niet, dus kunnen je in princiepe niks maken..)

sterkte
Oud 10-01-2003, 19:30
gothicje
gothicje is offline
tja ik wil inderdaad zeggen ga met iemand praten een vertrouwenspersoon ofzo ga inderdaad niet meteen naar een psychiater ofzo probeer eerst de vertrouwenspersoon...
als jij en je vertrouwenspersoon allebei uiteindelijk zoiets hebben van dit is niet genoeg kan je verder gaan zoeken, een huisarts bijvoorbeeld en ook die heeft zwijgplicht, dus geen gezeur met je ouders?
maar waarom wil je het ze niet vertellen? waar ben je bang voor?het is zeker moeilijk om zoiets aan je ouders te vertellen, maar de meeste keren hebben ze het toch al in de gaten...
zoek gewoon een beetje uit wat je wilt, ik denk dat praten het verstandigste is...
met zelfmoord schiet je niks op, echt niet, je moet nu weg vluchten voor je problemen vecht tegen je problemen, laat je neit uit het veld slaan...
die situatie wat betreft je vrienden snap ik eigenlijk wel, je wilt gewoon een beetje de aandacht omdat je dan voel dat je wel belangrijk bent... (tenminste zo is het bij mij)
en wat betreft de liefde...... het komt wanneer de tijd rijp is...
je bent nog jong je hebt je hele leven nog voor je!
geniet van je leven, kijk naar de goede kanten van het leven!
heel veel succes als je wilt praten ik sta voor je klaar!
liefs me
Oud 10-01-2003, 22:08
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
gothicje schreef:
die situatie wat betreft je vrienden snap ik eigenlijk wel, je wilt gewoon een beetje de aandacht omdat je dan voel dat je wel belangrijk bent... (tenminste zo is het bij mij)
Damn girl Dat is de beste zin die ik ooit in mijn leven heb gehoord! Nu begin ik alles te snappen en waarom ik vaak kinderachtig enzo deed! Thanks
Oud 10-01-2003, 22:20
kane
kane is offline
ow man wat kan ik mij zelf indentificeren met jou verhaal,

ik heb zelf ook zoiets, totaal geen band met mij ouders en erg veel gezeik thuis (suicidaal zusje en manish depresieve moeder)....

nu heeft de psych van mijn zusje mij een adres van een andere psych gegeven waar ik dan een afspraak zou moeten maken...

ik ben al te verlegen om gewoon naar iemand die ik niet goed ken te bellen laat staan om naar een psych te bellen voor een afspraak......

maarja,
ik zou zeggen ga er met mensen over praten, schuif het niet voor je uit en prop het niet op want dan wordt het aleen maar ergen (ik weet er alles van ik doe niet anders)

sterkte
chris
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 23:20
Last Resort
Last Resort is offline
Ik denk zelf ook weleens aan zelfmoord als het ff niet lekker gaat (dat is meer regel dan uitzondering), maar ik zet nooit serieuze stappen in die richting. Ik weet niet hoe ik je hierbij kan helpen, alleen wil het opschrijven van je problemen (zoals je hier dus hebt gedaan, maar ook een dagboek bijhouden ofzow) wil nogal es helpen. En dat van die liefde, ik zat in precies hetzelfde schuitje als jij, ik heb wel een vriendin gehad (het gebeurt altijd als je het niet verwacht) maar door omstandigheden ging dat uit. Maar ik weet zeker dat jij ook vroeg of laat een vriendin krijgt, al weet ik uit ervaring hoe ontzettend f*cking frustrerend het kan zijnom je maten met een vriendin gelukkig te zien wezen terwijl jij dat niet hebt.......... (althans, dat is mijn versie)
Oud 11-01-2003, 10:04
darkangel112
darkangel112 is offline
ja ik begrijp als je moeilijk vind om met je vrienden over dit soort dingen te praten.. doe ik zelf ook nooit...
maar ga inderdaad anders eerstn aar vetrouwingspersoon en kijk daarna of het nodig is om 1x per week naar een psygoloog te gaan...........

en het klinkt misschien heel ernstig maar dat valt allemaal wel meeik ben 2jaar nu opgenomen en ik zie dagelijks een psygiater of psygoloog en das echt niet zo erg hoor........ ze helpen je juist onwijs goed! echt...

Succes ermee!!!!!!!

liefs
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 13:12
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
charmedboy schreef:
Damn girl Dat is de beste zin die ik ooit in mijn leven heb gehoord! Nu begin ik alles te snappen en waarom ik vaak kinderachtig enzo deed! Thanks
uhhh thx!
maar echt kinderachtig is het niet hoor, het is gewoon een spontane reactie veel mensen hebben het...
alleen de 1 iets meer dan de ander sommige mensen hebben het gewoon nodig om zich belangrijk te voelen om misschien zichzelf beter te accepteren...
gelukkig dat ik je in ieder geval iets heb geholpen
heel veel succes verder!
Oud 11-01-2003, 16:20
Kim_temp
Kim_temp is offline
Ik denk net als iedereen dat je dr in iedergeval met iemand over moet gaan praten (ja mijn mening is lekker origineel vandaag ) maar het is gewoon de oplossing wat ook kan helpen is even voor jezelf opschrijven wat de plus en minpunten van je leven zijn en dan proberen wat aan de minpunten te doen of proberen meer naar de pluspunten van je leven te kijken, je zegt bijzoorbeeld dat je 3 hele goede vrienden heb Ik denk dat je daar ook wel heel blij om mag zijn want er zijn echt genoeg mensen "vriendloos"en dat zijn juist de mensen van wie je het niet verwacht en meestal tegen op kijkt (meestal de populaire kids die eigenlijk helemaal niks hebben) nou denk er in ieder geval heel goed over na en heel veel sterkte en suc6 hoe je het ook mag gaan oplossen ik denk dta je dr altijd wel uitkomt.

kus Kim
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:12
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik denk aan een ernstige waarschuwing. (Leonoor)

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:15
Apomes
Apomes is offline
nouw ik heb besloten om te gaan praten met mijn leerkracht godsdiesnt want dat is een lieve vrouw! Nu nog het lef hebben

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:00
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Ik denk aan een ernstige waarschuwing. (Leonoor)
Moeten we de nadruk leggen op het woord 'denk'? En is het bedoeld om te spotten met de titel van de topic? Ik vind dit ongepast gedrag voor een forumbaas.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Moeten we de nadruk leggen op het woord 'denk'? En is het bedoeld om te spotten met de titel van de topic? Ik vind dit ongepast gedrag voor een forumbaas.
Ik vind jouw reacties ongepast. Het slaat niet op de topictitel, het slaat op jouw reacties die er daarvoor stond.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:38
wicce
wicce is offline
Citaat:
charmedboy schreef:
nouw ik heb besloten om te gaan praten met mijn leerkracht godsdiesnt want dat is een lieve vrouw! Nu nog het lef hebben
een daarvan is mijn beste vriendin zit bij mij in de klas, en de tweede is wel een goede vriending maar niet een speciaal als je weet wat ik bedoel en de derde weet niet dat hij mijn beste mannelijke kameraad is hij is nogal raar
Lef is altijd wel ergens vandaan te hale
Oud 12-01-2003, 14:51
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
charmedboy schreef:
het is niet zo zeer lef hebben maar ook of je het nou echt wil, maar ik geloof dat je het wel echt wil dus je kan het vast en zeker! heel veel succes en wil je laten weten hoe het is gegaan!?
Oud 15-01-2003, 19:19
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
lijkt dus eigelijk bes wel verekte veel op mijn verhaaltje die erges in me kop rondsweeft......school wel okeej, tog ook veel vriende maar wel veel kutjes ertusse, thuis nie altijd eve goed noem maar op

ik heb iemand op msn en die heb ik alleen van foto gsien, hij woont in zoetermeer ikke in erp maar ik vertrouw heb 1 0 0 %

zoek er ook eentje ofsoow? iemand die jou probleme begrijpt en ze met je wil dele, want daaar heb je eg wel veel aan

veel sterkte -xxx-

Tish
Oud 23-01-2003, 19:43
Apomes
Apomes is offline
now het is mijn lerares van godsdienst niet geworden maar de dokter! Now moet ik anti-depressiva pilletjes nemen, morgen naar de pyscholoog! En als het niet gaat moet (mag) ik worden opgenomen in een speciaal ziekenhuis voor weekje of 2! We will se what happens
Reageren

Regels voor berichten