Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, in het Christendom is dat wel enigszins te verklaren. Immers: 'gebruik de naam van de Here niet ijdel'. Dat is dus 'God'. Maar als je de drie-eenheidsleer volgt (Vader, Zoon, Heilige Geest) is de naam van de Here dus ook de naam van Christus.
Immers, gelovigen vinden het ook erg als 'Jezus tering nog an toe' zegt. Net zo erg als wanneer je 'godverdomme' zegt. Maar goed, this is going astray. Waar het om gaat, is dat Hirsi Ali volgens mij een beetje doorgeslagen is in haar anti-islamisme. Eerst PvdA->VVD overstap, nu dit soort uitspraken die natúúrlijk polariserend werken, moslims voelen zich erdoor aangevallen, ze jaagt mensen nodeloos tegen zich in het harnas. Dat grietje is een ongeleid projectiel wat maar beter kan worden uitgerangeerd. |
![]() |
|||
Citaat:
Juist ja, het christendom! ![]() Citaat:
ben exmoslim dan roept ze: ik spreek als een moslima Eerst; islam is achterlijk weken daarna trekt ze die uitspraak terug met de mededeling: ik wilde niemand kwetsen. Eerst: de linkse partij PvdA Dan: de rechtse partij VVD Nu weer zoiets. Neuh... voor betrouwbaarheid moet je bij haar niet zijn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Whahah inderdaad ![]() Ik kan me af en toe erg storen aan zulke mensen die zulke onnozele dingen posten... |
![]() |
|
![]() |
Kritiek
Hirsi Ali wordt komende week geïnstalleerd als Kamerlid voor de VVD. A. Karagül, voorzitter van de Raad van Moskeeën vroeg zich zaterdag af of Hirsi Ali nog wel als Kamerlid kan aanblijven. "Zij beschuldigt en beledigt moslims. In de Tweede Kamer heeft zij een functie als vertegenwoordiger van de bevolking. Wie vertegenwoordigt zij dan?" Karagül beoordeelt haar uitspraken in Trouw als onvolwassen en meent dat moslims haar niet serieus moeten nemen. Hij vindt het jammer dat de krant zo veel aandacht aan Hirsi Ali heeft besteed. "Ik zou haar graag naar mijn collega-psychiaters verwijzen." Volgens de voorzitter van de moskeeënraad zal de moslimgemeenschap binnenkort overleg hebben over het VVD-Kamerlid en een gezamenlijk standpunt innemen. 'Losgeslagen ongelovige' De uitspraken van deze 'losgeslagen ongelovige' ondermijnen de cohesie in de Nederlandse samenleving, zegt voorzitter A. Tonca van de koepelorganisatie van Turkse moskeeën in ons land, TICF. "Zij zorgt voor een tweedeling tussen moslims en niet-moslims en draagt bij aan de voedingsbodem voor extremisme in Nederland." Hij vraagt de VVD haar ertoe te brengen dat zij haar uitspraken terugneemt. Islamitische VVD-leden moeten er zorg voor dragen dat zij ophoudt met dit soort 'leugens en uitspraken'. 'Beneden alle peil' Woordvoerder H. Karacaer van de Turkse islamitische organisatie Milli Görüs Nederland noemde in een reactie de uitspraken van Hirsi Ali 'beneden alle peil'. Een centrale figuur in een godsdienst kun je volgens hem niet op die manier kleineren. Hij wil VVD-fractieleider Zalm vragen of die de visie van het verse Kamerlid deelt. Vorig jaar kreeg Hirsi Ali ook veel kritiek van moslims toen ze de islam een achterlijke godsdienst noemde. Inmiddels heeft ze die uitspraak genuanceerd. "Ik vind de islam - je overgeven aan de wil van Allah - een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit." ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ze hoeft niet opgehangen te worden, maar ze moet wel es dr bek gaan dicht houden anders wordt t wel heel gevaarlijk voor haar, vrees ik voor dr. (niet dat t MIJ verder iets boeit) gefrustreerd vrouwtje omdat ze geen clitoris meer heeft |
![]() |
||
Citaat:
Maar nu is ze tever gegaan. Ik weet zeker dat er iets met haar gaat gebeuren, anders hang ik haar wel op ergens. ( op de oude manier , met een touw, een boom en een paard ) ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is gewoon ziek man; zoek een leuke hobby ofzo of ga in therapie. |
![]() |
||
Citaat:
Edit: Typfout ![]() Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 10:06. |
![]() |
||
Citaat:
Dus vanwaar heb je het vandaan gehaald * g e k o p i e e r d * Ik mag toch mijn mening geven, gaat jou niks aan ja, als het jou wat aan gaat moet je mij eens persoonlijk bezoeken, dan leg ik je het wel duidelijk en op mijn manier uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar wat is er nu in feiten gezegd:
Volgens het VVD-kamerlid is de leer van Mohammed gekant tegen vrije meningsuiting. 'Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven een perverse man. Een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam.' Dat is een feit. Ze lopen gewoon "als je het op die manier bekijkt" achter op de westerse landen. Mohammed was een generaal (hij moorde, verkrachte en roofte) voor zijn beroep. (lees de geschiedenis boeken er maar op na) Maar goed wat ik er mee wil zeggen is. Het is helemaal niet zo schokkend wat mevrouw hirsi ali zegt over mohammed en de islam. De Islam zegt bijvoorbeeld ook dingen die onze niet aanstaat. (zoals over homo's en vrouwen rechten) Maar dat mocht van de rechter, onder de vlag van vrijheid van godsdienst. En nu word er wat over de islam gezegt wat hun niet leuk vinden onder de vlag van vrijheid van meningsuiting en nu zijn ze weer beledigd. Groeten, The marshall |
![]() |
|
Achja, Marchall, misschien heb je wel gelijk.... en wordt het eens tijd dat een islamitische of een athestische politicus/politica het een en ander over Jezus gaat zeggen (dat ie orgies had met mannen en Maria Magdalena zijn
vrouw was, enzovoorts...) en dat ie helemaal niet gestorven is aan het kruis, maar dat ie naar India is gegaan. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het lijkt erop dat je je een beetje schaamt voor je religie en hoe kan je vinden dat zoiets de islam in een kwaad daglicht zet ? Alles in de koran is toch de waarheid en goed ? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
"Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven een perverse man. Een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam."
Tja, hee, dat is zo met al de godsdiensten dan he....... Ayaan moet eens leren dat je niet als politica zo'n uitspraken kunt doen zonder grote groepen te kwetsen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wallage en Hirsi Ali gaan openbaar debat aan Atje85 | 146 | 22-01-2004 14:21 |