Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 23:24
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Dat vrouwtje moeten ze eens ophangen.
lijkt me geen goed idee, maar het is idd een nodeloze belediging zonder positieve gevolgen.
Oud 25-01-2003, 23:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
1.Gij zult de naam van de Here, uw God, ijdel gebruiken

,,Op het beledigen van profeet, Mohammed, staat de doodstraf "

Sinds wanneer is de profeet Mohammed God?
Oud 25-01-2003, 23:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Vrouwenbesnijdenis heeft niks met de Islam te maken, het is een culturele traditie.
Inderdaad. Er zijn ook christelijke of andersgelovigen (waarmee ik even geen islamitische bedoel) vrouwen besneden vanuit traditie.
De traditie zei dat ze dat moesten en daarna is dat geloof
als het ware eraan geplakt.
Oud 25-01-2003, 23:29
Verwijderd
Nou, in het Christendom is dat wel enigszins te verklaren. Immers: 'gebruik de naam van de Here niet ijdel'. Dat is dus 'God'. Maar als je de drie-eenheidsleer volgt (Vader, Zoon, Heilige Geest) is de naam van de Here dus ook de naam van Christus.

Immers, gelovigen vinden het ook erg als 'Jezus tering nog an toe' zegt. Net zo erg als wanneer je 'godverdomme' zegt.

Maar goed, this is going astray. Waar het om gaat, is dat Hirsi Ali volgens mij een beetje doorgeslagen is in haar anti-islamisme. Eerst PvdA->VVD overstap, nu dit soort uitspraken die natúúrlijk polariserend werken, moslims voelen zich erdoor aangevallen, ze jaagt mensen nodeloos tegen zich in het harnas. Dat grietje is een ongeleid projectiel wat maar beter kan worden uitgerangeerd.
Oud 25-01-2003, 23:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, in het Christendom is dat wel enigszins te verklaren. Immers: 'gebruik de naam van de Here niet ijdel'. Dat is dus 'God'. Maar als je de drie-eenheidsleer volgt (Vader, Zoon, Heilige Geest) is de naam van de Here dus ook de naam van Christus.

Juist ja, het christendom!

Citaat:
Maar goed, this is going astray. Waar het om gaat, is dat Hirsi Ali volgens mij een beetje doorgeslagen is in haar anti-islamisme. Eerst PvdA->VVD overstap, nu dit soort uitspraken die natúúrlijk polariserend werken, moslims voelen zich erdoor aangevallen, ze jaagt mensen nodeloos tegen zich in het harnas. Dat grietje is een ongeleid projectiel wat maar beter kan worden uitgerangeerd.
Eerst:
ben exmoslim
dan roept ze:
ik spreek als een moslima

Eerst;
islam is achterlijk
weken daarna trekt ze die uitspraak terug met de mededeling:
ik wilde niemand kwetsen.

Eerst:
de linkse partij PvdA
Dan:
de rechtse partij VVD

Nu weer zoiets.

Neuh... voor betrouwbaarheid moet je bij haar niet zijn
Oud 25-01-2003, 23:38
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ze moet en moet JUIST opgehangen worden volgens mij, ook al krijg ik daarvoor de doodstraf.
Oud 25-01-2003, 23:40
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Ze moet en moet JUIST opgehangen worden volgens mij, ook al krijg ik daarvoor de doodstraf.
en dat heb jij daarvoor over?
Oud 25-01-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef:
Eerlijk, ik denk niet dat het ophangen van Hirsi Ali enig objectief nut heeft.
Oud 26-01-2003, 00:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jij leest de Koran alleen maar om er dingen uit te halen zzodat je de Islam in kwaad daglicht kunt zetten.

Wat ben jij dom zeg! Denk je nou echt dat mensen daar hun leven op baseren. Zijn dat de 5 zuilen ofzo volgens jou???

Whahah inderdaad
Ik kan me af en toe erg storen aan zulke mensen die zulke onnozele dingen posten...
Oud 26-01-2003, 00:51
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eerlijk, ik denk niet dat het ophangen van Hirsi Ali enig objectief nut heeft.
Wel hoor

het is gewoon om haar dood te zien.

ze wordt zeker vermoord netals Pim Fortuin. maar weer door een nederlander
Oud 26-01-2003, 00:54
Atje85
Atje85 is offline
Kritiek

Hirsi Ali wordt komende week geïnstalleerd als Kamerlid voor de VVD. A. Karagül, voorzitter van de Raad van Moskeeën vroeg zich zaterdag af of Hirsi Ali nog wel als Kamerlid kan aanblijven. "Zij beschuldigt en beledigt moslims. In de Tweede Kamer heeft zij een functie als vertegenwoordiger van de bevolking. Wie vertegenwoordigt zij dan?"

Karagül beoordeelt haar uitspraken in Trouw als onvolwassen en meent dat moslims haar niet serieus moeten nemen. Hij vindt het jammer dat de krant zo veel aandacht aan Hirsi Ali heeft besteed. "Ik zou haar graag naar mijn collega-psychiaters verwijzen." Volgens de voorzitter van de moskeeënraad zal de moslimgemeenschap binnenkort overleg hebben over het VVD-Kamerlid en een gezamenlijk standpunt innemen.

'Losgeslagen ongelovige'

De uitspraken van deze 'losgeslagen ongelovige' ondermijnen de cohesie in de Nederlandse samenleving, zegt voorzitter A. Tonca van de koepelorganisatie van Turkse moskeeën in ons land, TICF. "Zij zorgt voor een tweedeling tussen moslims en niet-moslims en draagt bij aan de voedingsbodem voor extremisme in Nederland." Hij vraagt de VVD haar ertoe te brengen dat zij haar uitspraken terugneemt. Islamitische VVD-leden moeten er zorg voor dragen dat zij ophoudt met dit soort 'leugens en uitspraken'.

'Beneden alle peil'

Woordvoerder H. Karacaer van de Turkse islamitische organisatie Milli Görüs Nederland noemde in een reactie de uitspraken van Hirsi Ali 'beneden alle peil'. Een centrale figuur in een godsdienst kun je volgens hem niet op die manier kleineren. Hij wil VVD-fractieleider Zalm vragen of die de visie van het verse Kamerlid deelt.

Vorig jaar kreeg Hirsi Ali ook veel kritiek van moslims toen ze de islam een achterlijke godsdienst noemde. Inmiddels heeft ze die uitspraak genuanceerd. "Ik vind de islam - je overgeven aan de wil van Allah - een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit."

Oud 26-01-2003, 00:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Wel hoor

het is gewoon om haar dood te zien.

ze wordt zeker vermoord netals Pim Fortuin. maar weer door een nederlander
Hahah, nou denk t niet

Ze hoeft niet opgehangen te worden, maar ze moet wel es dr bek gaan dicht houden anders wordt t wel heel gevaarlijk voor haar, vrees ik voor dr. (niet dat t MIJ verder iets boeit)

gefrustreerd vrouwtje omdat ze geen clitoris meer heeft
Oud 26-01-2003, 01:14
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hahah, nou denk t niet

Ze hoeft niet opgehangen te worden, maar ze moet wel es dr bek gaan dicht houden anders wordt t wel heel gevaarlijk voor haar, vrees ik voor dr. (niet dat t MIJ verder iets boeit)

gefrustreerd vrouwtje omdat ze geen clitoris meer heeft
Nee ze is gewoon te ver gegaan, ze had de vorige keer al gezegd dat de Islam een achterlijke cultuur was en nadat ze dat zei heeft ze haar excuses aangeboden.

Maar nu is ze tever gegaan. Ik weet zeker dat er iets met haar gaat gebeuren, anders hang ik haar wel op ergens. ( op de oude manier , met een touw, een boom en een paard )
Oud 26-01-2003, 01:17
Verwijderd
Dude, doe rustig.
Oud 26-01-2003, 01:28
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dude, doe rustig.
Ik ben rustig. Ik geef gewoon mijn mening over haar lot.
Oud 26-01-2003, 08:00
Isa
Isa is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
hahaha, ik vind het geloven in een god hetzelfde als geloven in sprookjes...
ik vind het geloven dat het menselijk leven alles is enkel omdat dit het enige is wat je kent een sprookje.
Oud 26-01-2003, 09:55
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Volgens mij ben jij verder doorgedraaid dan Ayaan Hirsi Ali. Stel nou dat je niet zomaar de eerste de beste 5vwo-er was die z'n frustraties nergens anders kwijt kan, maar iemand die serieus genomen werd, dan zouden de kranten wereldwijd vol staan met deze radicale citaten en vrijwel niemand zou ooit nog wat met je te maken willen hebben.

Dit is gewoon ziek man; zoek een leuke hobby ofzo of ga in therapie.
Oud 26-01-2003, 09:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Laat die haat je toch niet zo beheersen. Ik denk ook wel dat er een kans bestaat dat men haar niet lang meer laat leven, maar doe toch niet mee aan wederzijdse haat. Daar krijg je alleen maar problemen van.

Edit: Typfout

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 10:06.
Oud 26-01-2003, 10:04
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Volgens mij ben jij verder doorgedraaid dan Ayaan Hirsi Ali. Stel nou dat je niet zomaar de eerste de beste 5vwo-er was die z'n frustraties nergens anders kwijt kan, maar iemand die serieus genomen werd, dan zouden de kranten wereldwijd vol staan met deze radicale citaten en vrijwel niemand zou ooit nog wat met je te maken willen hebben.

Dit is gewoon ziek man; zoek een leuke hobby ofzo of ga in therapie.
Nice speech, dat lijkt er meer op. De bron aub?
Dus vanwaar heb je het vandaan gehaald * g e k o p i e e r d *

Ik mag toch mijn mening geven, gaat jou niks aan ja, als het jou wat aan gaat moet je mij eens persoonlijk bezoeken, dan leg ik je het wel duidelijk en op mijn manier uit.
Oud 26-01-2003, 10:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Hou die frustraties maar lekker voor jezelf.

Ik ben het ook niet met haar eens, maar de doodstraf is toch
wel erg laag bij de grond.
Oud 26-01-2003, 10:22
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Nice speech, dat lijkt er meer op. De bron aub?
Dus vanwaar heb je het vandaan gehaald * g e k o p i e e r d *

Gewoon op de Quote-knop gedrukt?

Ik mag toch mijn mening geven,
Tuurlijk, maar aankondigen dat je iemand wel zou vermoorden als niemand anders het doet, dat is geen gewone mening meer, dat is ziek; bovendien komt het sterk in de richting van strafbaar denk ik zo.

gaat jou niks aan ja, als het jou wat aan gaat moet je mij eens persoonlijk bezoeken, dan leg ik je het wel duidelijk en op mijn manier uit.
Is dat een dreigement, of moet het alleen zo lijken? Ik houd niet zo van dat rare gepraat. Die haat heeft diepere oorzaken zou mijn psychiater zeggen, doe dáár eens wat aan; maakt het leven een stuk leuker.
Oud 26-01-2003, 11:00
Verwijderd
Maar wat is er nu in feiten gezegd:

Volgens het VVD-kamerlid is de leer van Mohammed gekant tegen vrije meningsuiting. 'Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven een perverse man. Een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam.'

Dat is een feit.
Ze lopen gewoon "als je het op die manier bekijkt" achter op de westerse landen.
Mohammed was een generaal (hij moorde, verkrachte en roofte) voor zijn beroep. (lees de geschiedenis boeken er maar op na)
Maar goed wat ik er mee wil zeggen is.
Het is helemaal niet zo schokkend wat mevrouw hirsi ali zegt over mohammed en de islam.
De Islam zegt bijvoorbeeld ook dingen die onze niet aanstaat. (zoals over homo's en vrouwen rechten)
Maar dat mocht van de rechter, onder de vlag van vrijheid van godsdienst.
En nu word er wat over de islam gezegt wat hun niet leuk vinden onder de vlag van vrijheid van meningsuiting en nu zijn ze weer beledigd.

Groeten,
The marshall
Oud 26-01-2003, 11:01
Martian
Martian is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Ik mag toch mijn mening geven
En Ayaan hang je op als zij haar mening geeft?

Oud 26-01-2003, 11:02
Gatara
Gatara is offline
Achja, Marchall, misschien heb je wel gelijk.... en wordt het eens tijd dat een islamitische of een athestische politicus/politica het een en ander over Jezus gaat zeggen (dat ie orgies had met mannen en Maria Magdalena zijn
vrouw was, enzovoorts...) en dat ie helemaal niet gestorven is
aan het kruis, maar dat ie naar India is gegaan.
Oud 26-01-2003, 11:08
Suqeunse
Suqeunse is offline
Zij mag wel een mening geven over het Islam zelf, maar over de profeten , nee dan gaat ze echt te ver.
Oud 26-01-2003, 11:08
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Oke Mr. Wiseguy
Oud 26-01-2003, 11:13
Evito
Evito is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Zij mag wel een mening geven over het Islam zelf, maar over de profeten , nee dan gaat ze echt te ver.
Het is de Islam die die profeten profeten noemt.
Oud 26-01-2003, 11:19
alwaysgood
alwaysgood is offline
ze heeft wel grotendeels gelijk, in die landen wordt je bij het minste of geringste al veroordeeld wegens godslastering
Oud 26-01-2003, 11:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
ze heeft wel grotendeels gelijk, in die landen wordt je bij het minste of geringste al veroordeeld wegens godslastering
Wat heeft dat de maken met haar uitlatingen over Mohammed?
Oud 26-01-2003, 11:43
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Wat heeft dat de maken met haar uitlatingen over Mohammed?
Oud 26-01-2003, 11:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:

Oud 26-01-2003, 12:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
the marshall schreef:
Mohammed was een generaal (hij moorde, verkrachte en roofte) voor zijn beroep. (lees de geschiedenis boeken er maar op na)
Bron???
Oud 26-01-2003, 12:59
Suqeunse
Suqeunse is offline
omg The Marchall als je geen bron aangeeft lul je dingen uit je bek netals die Ayaan Hirsi Ali.

Dan bega jij ook hetzelfde lot als die van hare
Oud 26-01-2003, 13:00
Verwijderd
hahaha wij schijnen het nog beter te weten dan de moslims, wat geinig
Oud 26-01-2003, 13:04
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Jij leest de Koran alleen maar om er dingen uit te halen zzodat je de Islam in kwaad daglicht kunt zetten.
Ik laat zulke dingen zien om de mensen de realiteit te kunnen laten lezen. Of staan die versen er soms niet in ?

Het lijkt erop dat je je een beetje schaamt voor je religie en hoe kan je vinden dat zoiets de islam in een kwaad daglicht zet ?
Alles in de koran is toch de waarheid en goed ?

Citaat:
Whahah inderdaad
Ik kan me af en toe erg storen aan zulke mensen die zulke onnozele dingen posten...
Ja he , realiteit blijft eng ...
Oud 26-01-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef:
omg The Marchall als je geen bron aangeeft lul je dingen uit je bek netals die Ayaan Hirsi Ali.

Dan bega jij ook hetzelfde lot als die van hare
Dit geeft maar weer eens aan wat een vrede lievend gelooft dat islam toch is.
Oud 26-01-2003, 13:21
Verwijderd
yep, meteen dreigen he..
Oud 26-01-2003, 13:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
hahaha wij schijnen het nog beter te weten dan de moslims, wat geinig
Jij bent echt grappig, joh.
Oud 26-01-2003, 13:27
Verwijderd
ja he? , en jij probeert uit alle macht dat geloof te verdedigen waar je niet bepaald in lijkt te slagen

vage antwoorden geven en als iemand een tekst uit de koran ofzo zegt loop je meteen te zeiken dat er geen bron is zodat je weer lekker kan zeggen dat diegene liegt
Oud 26-01-2003, 13:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
the marshall schreef:
Dit geeft maar weer eens aan wat een vrede lievend gelooft dat islam toch is.
Vertegenwoordigt hij de Islam ofzo??? Of hou je er gewoon van om onzin uit te kramen???
Oud 26-01-2003, 13:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ja he? , en jij probeert uit alle macht dat geloof te verdedigen waar je niet bepaald in lijkt te slagen
Uiteindelijk zullen jullie toch de hel in belanden als jullie zo blijven doorgaan. Dus boeiuhh.
Oud 26-01-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Vertegenwoordigt hij de Islam ofzo??? Of hou je er gewoon van om onzin uit te kramen???
nee, jij wel?
Oud 26-01-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Uiteindelijk zullen jullie toch de hel in belanden als jullie zo blijven doorgaan. Dus boeiuhh.
wij in de hel? haha die bestaat niet eens...ik ben Atheist, ik geloof niet meer in sprookjes

(en je zin klopt niet)
Oud 26-01-2003, 13:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Ik laat zulke dingen zien om de mensen de realiteit te kunnen laten lezen. Of staan die versen er soms niet in ?

Het lijkt erop dat je je een beetje schaamt voor je religie en hoe kan je vinden dat zoiets de islam in een kwaad daglicht zet ?
Alles in de koran is toch de waarheid en goed ?
Mensen als jou geven een verkeerde beeld van de Islam. Je haalt verzen uit hun tekstverband, je moet het als geheel lezen.
Oud 26-01-2003, 13:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
wij in de hel? haha die bestaat niet eens...ik ben Atheist, ik geloof niet meer in sprookjes
Dat dacht Pim Fortuyn ook.
Oud 26-01-2003, 13:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
vage antwoorden geven en als iemand een tekst uit de koran ofzo zegt loop je meteen te zeiken dat er geen bron is zodat je weer lekker kan zeggen dat diegene liegt
Als je met "zogenaamde argumenten" komt dan verwacht ik op z'n minst een bron.
Oud 26-01-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Als je met "zogenaamde argumenten" komt dan verwacht ik op z'n minst een bron.
omg, flikker toch is op met je bronnen!!!!kan jij niet leven zonder overal een bron voor te hebben, jezus

Citaat:
Mujahideen schreef:
Dat dacht Pim Fortuyn ook.
o, dus ik word nu ook vermoord?
Oud 26-01-2003, 13:40
Verwijderd
laat jij maar eens iets zien waaraan je kan zien dat er allemaal goede dingen in de koran staan, overtuig ons eens?
Oud 26-01-2003, 13:45
Joostje
Joostje is offline
"Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven een perverse man. Een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam."

Tja, hee, dat is zo met al de godsdiensten dan he....... Ayaan moet eens leren dat je niet als politica zo'n uitspraken kunt doen zonder grote groepen te kwetsen.
Oud 26-01-2003, 13:47
Verwijderd
Ik durf te wedden dat er op niet zo'n lange termijn een geloofsoorlog gaat komen, de islam tegen het westen (voor zover die nog niet bezig is) , en ik zou zeggen hou je stil daar, want als amerika z'n zin krijgt is er straks weinig over van die islam
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten