Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hier zijn niet veel OC'ers Bij GoT geef ik je meer kans. Owjah het is trouwens I am waiting.. -5 taalpurist? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, de veranderingen kun je makkelijk vinden op www.tweakers.net; beetje loos om dat opnieuw te gaan kauwen. |
![]() |
|
een barton is echt anders dan een thoroughbred(a en of b). het enige wat er anders is dat de er twee keer zoveel l2 cach op zit. (daarom is die core dus ook groter). verder kan je 'm gewoon op een socket 426 (socket a) proppen. fsb/ multipl omhoog evt vcore wat opschroeven en tada, een overgeklokte barton. kind kan de oc doen tegenwoordig
![]() -de postbode-
||
![]() |
Citaat:
Je hebt er meer aan als je de multiplyer veranderd, maar als het unlocken van de multiplyer net zo gaat als by de thoroughbred, dan weet ik het zo net nog nie of ik een bartontje koop |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() -de postbode-
|
![]() |
Beantwoord deze vraag ff;
Welke Freguenties gaan ook omhoog als je de fsb omhoog gooit? Oja, weet ik zelf ook wel; de frequenties van de pci sloten en het Agp slot. En wat gebeurt meestal dan; Bij win98 enz---> systeem word instabiel win2000--->stopscherm xp--->weet ik niet Het is allemaal erg genoeg. Kijk, wat ik wil weten; moet je bij de barton net zoals bij een serie athlon xp's thoroughbred , allemaal atributen gebruiken (zoals 1sec lijm, zilverpasta enz enz om de multiplyer te unlocken?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() verder zoals ik al eerder zij zijn de meeste (lager geklokte)thoroughbred's standaart unlocked en hoef je er dus geen toeren mee uit te halen. daarbij, wat is er mis met een beetje kloten aan je proc ![]() -de postbode-
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maarja, ook ik ben de kwaadste niet, dus na even simpel zoek werk kan ik je het volgende zeggen ![]() -de postbode-
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 02:22. |
![]() |
|
Ik heb er weinig meer aan toe te voegen.
![]() FSB overclocken haal je dus de meeste winst uit. Multiplier unlocken is teveel moeite voor de kleine winst die je eruit zal halen om een hogere clockfrequentie te halen waarbij het systeem stabiel blijft. PCI clocks hoger dan 33MHz geeft al gauw problemen met stomme hardware, vooral goedkope NICs geven vaak problemen is mijn ervaring. Alhoewel mijn RTL8139C kaartjes prima op 36MHz PCI clock lopen. Veel luxere moederborden hebben uitgebreide mogelijkheden voor PCI/AGP dividers. Maar over de Barton zelf, ik ben er niet echt van onder de indruk eigenlijk. De verdubbeling cachegeheugen heeft maar 6% verbetering ten gevolg, en de Barton is duurder te produceren door de toegenomen die-size, waardoor 'ie ook duurder verkocht zal worden. Mijn advies: als je een high-end systeem wilt, ga dan voor de 2700+. Unlock dan de 166MHz FSB zodat 'ie standaard op 133MHz FSB draait, en je kunt hem ver tot de 200MHz FSB overclocken, 3400+ moet wel lukken. ![]() I.c.m. een leuk nForce 2 mobo, 512MB DDR/333 CL2 en een Radeon 9700 (Pro), heb je dan een übergeile gamecomputer. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() -de postbode-
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik bedoel is dat jouw vraag eigenlijk wel beantwoord is: jij vraagt bijna letteriljk 'Hoe klok ik de Barton over, gaat dat hetzelfde als bij een TBred?'. Antwoord: ja, dat gaat hetzelfde. Dat die cores verschillend zijn maakt niet uit. Je klokt een Pentium-4, Athlon XP, Barton, VIA C6 of whatever allemaal op dezelfde manier over. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De 2700+ heeft een 166/333MHz FSB, Door een brug met potlood in te kleuren (te verbinden) draait de processor weer standaard op een 133/266MHz FSB, net als de overige lager geclockde Athlon XP's. Door dit te doen kun je de FSB een stuk hoger omhoog krijgen, dan als je de processor op de eigenlijke standaard 166/333MHz FSB laat. Multiplier unlocken en verlagen kun je ook de FSB verder door verhogen, maar de relatief kleine winst die je hieruit haalt vind ik niet genoeg om met isoleerkit etc. te gaan knoeien, sinds AMD streepjes lasert tussen de L1 en L2 bruggen. De brug voor 133/166MHz is echter niet gelasert, dus dit is heel makkelijk met een potlood te doen.
|
![]() |
Whahaa, dit las ik vanmorgen op tweakers.net;
Bij LostCircuits is een beschrijving verschenen van een manier om de Barton te unlocken. Dit alles met de doelstelling om de multiplier van de CPU aan te kunnen passen en zo eventueel betere overklokresultaten te kunnen behalen. Dit keer is het niet de gebruikelijke aanpassing aan de processor zelf, maar dient men het moederbord enigszins aan te passen. De gedachtengang is gebaseerd op het feit dat de soldeerpuntjes in de socket van een mobo precies omgekeerd zijn wanneer men deze vergelijkt met de pins aan de onderzijde van een processor. Het enige dat volgens het artikel nodig is, is om een speld op een bepaalde manier in de socket te plaatsen en zo zal de multiplier beschikbaar zijn om te veranderen. LostCircuits stelt overigens duidelijk dat men niet aansprakelijk gsteld kan worden, wanneer er iets mis zou gaan en er schade berokkent wordt aan moederbord of processor. Tweakers.net sluit zich hier gaarne bij aan Kijk, dit is nou weeer ff mooi. Veeeeel handiger als met de eerste series thoroughbred's |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |
Software & Hardware |
[config] Chilli Dude | 41 | 30-08-2004 22:44 | |