Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2001, 14:45
Liz
Liz is offline
Als ik wat dingen moet doen heb ik er heel vaak geen zin in, of ik heb heel veel dingen te doen en heb ook zin om wat uit te voeren maar dan heb ik aan de andere kant weer helemaal geen zin. Vooral de kleinere dingen die weinig tijd kosten, blijf ik maar voor me uit schuiven. Maar als ik eenmaal bezig ben, vind ik het meestal wel weer leuk. Het probleem bij mij is alleen dat mijn geen zin kant meestal overheerst en ik dus niet veel uitvoer. Dit klinkt allemaal heel vaag en dat is het ook best wel. Het is ook zo tegenstrijdig.

Herkent iemand dit en wat kan ik hier aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2001, 14:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik herken het 100%, zelfde probleem...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 18:59
Razza
Razza is offline
ik herken het ook 100 % bij mij voelt t zo van ... ach die kleine dingetjes kan ik altijd nog eff doen ... daar ben ik ook op blijven zitten !!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 19:44
Lindatje
Lindatje is offline
Mjah...inderdaad wel very kut ja...heb ik ook gehad....denk dat je moet kijken waarom je eigenlijk geen zin hebt: want nooit geen zin hebben is ook niet goed. Maar ik neem aan dat je in leuke dingen nog wel zin hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 20:06
timonx
timonx is offline
Dat heb ik ook wel eens ja soms dagen lang dat ik nergens zin in heb maar ik heb ook wel eens het tegenovergestelde. Ik wil dan zo graag iets doen dat ik niet meer te stoppen ben bijvoorbeeld als ik een PHP programma aan het schrijven ben. Dat is soms ook een geweldig gevoel
Oud 15-12-2001, 20:47
lithium
lithium is offline
ik heb dit ook...
het enige wat ik erop heb gevonden is gewoon jezelf dwingen om het te doen.
Oud 16-12-2001, 08:46
Liz
Liz is offline
Citaat:
Lindatje schreef:
Maar ik neem aan dat je in leuke dingen nog wel zin hebt?

Ja in leuke dingen nog wel. Maar vooral die kleine dingetjes zoals bijv m'n kerstboom water geven. Dat moest ik eergisteren al doen, maar daar had ik geen zin in dus dat heb ik ook nog niet gedaan.

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 12:40
Verwijderd
Beetje late reactie Maar herken het ook wel heel erg. Gewoon jezelf dwingen denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 13:00
Marc S
Marc S is offline
Al eeuwen last van... zowel bij kleine als grote dingen...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 13:13
pUnkkjUh
pUnkkjUh is offline
Ik ken het ook hoor, soms is het meer dan anders, ik had het een paar maanden terug, en toen weer een paar maanden niet en nu weer wel het verschild gewoon
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 13:31
aLiZaNdAh
aLiZaNdAh is offline
Ik heb precies hetzelfde... Het is echt heel irritant soms...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 13:37
Verwijderd
ik heb 't ook heel erg...
maar toch jezelf proberen te dwingen iets te gaan doen he... als je er maar eenmaal aan begonnen bent

Dat heb ik ook wel eens ja soms dagen lang dat ik nergens zin in heb maar ik heb ook wel eens het tegenovergestelde. Ik wil dan zo graag iets doen dat ik niet meer te stoppen ben bijvoorbeeld als ik een PHP programma aan het schrijven ben. Dat is soms ook een geweldig gevoel

ik kan soms ook ergens keihard aan werken, maar dat doe ik dan vaak omdat ik geen zin heb te werken aan hetgene wat ik eigenlijk moet doen...

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (02-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 16:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik herken het 100%, zelfde probleem...

Oud 02-03-2002, 17:43
lithium
lithium is offline
ik heb dit ook
net de meeting va lifestyle om een goed voorbeeld te geven.
Oud 02-03-2002, 18:31
vanilla
vanilla is offline
Dat heb ik ook..... Ik herken echt precies wat je zegt. Je bent zeker niet de enige
Wat je er aan kunt doen... God wist ik dat maar!! Proberen toch te doen, ookal heb je er geen zin in.... Tja wat je daarmee doet, is waarschijnlijk weinig, ikz eg het namelijk ook tegen mezelf en dan denk ik vaak, ach, schijt... Maar ik heb ook, dat als ik eenmaal bezig ben, het soms toch best leuk is, maar van te voren kun je je dat simpelweg niet voorstellen, ... ach, succes ermee
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 18:35
Liz
Liz is offline
Ja je hebt wel gelijk als ik er eenmaal mee bezig ben valt het meestal wel mee het kost alleen heel veel moeite om er mee te beginnen. Soms te veel en dat doe ik het ook niet. Maar de laatste tijd gaat het al weer veel beter, in december had ik een soort dipje, ik heb toen bijna niets aan school gedaan omdad ik er gewoon geen zin in had.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 19:14
liz85
liz85 is offline
ik heb dat ook vaak, vooral prullenbakken legen gebeurt nooit. Het werkt echt als je opeens alles achter elkaar doed in een goeie bui, ik voel me daarna altijd super
Oud 04-03-2002, 19:27
faded_beauty
faded_beauty is offline
ja, ik herken dit.. een hoofd vol ideeën maar geen zin om ze uit te voeren. of ja, wel zin, maar het lukt niet of... ach, weet ik veel...
-xxx-
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 22:38
Mef
Mef is offline
ow dit klinkt zo bekend. ik heb het bij kleine dingen, grote dingen, bij zoveel. zo heb ik 's ochtends nooit zin om uit mijn bed te komen, dat doe ik natuurlijk uiteindelijk wel, maar met het gevolg dat ik weer te laat kom.
ik heb vaak geen zin om in een boek te beginnen, maarja, je moet het toch lezen, anders ga je met je mondeling gigantisch af.
k heb geen zin om de tandarts te bellen, toch moet het gebeuren, blablabla.

en inderdaad, als het dan gebeurd is of als ik ermee bezig ben vind ik het wel leuk of meevallen.

dus probeer zin te maken, of dwing jezelf ( k heb het nu tegen jou en tegen mezelf geloof ik )
Oud 05-03-2002, 01:16
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Beetje late reactie Maar herken het ook wel heel erg. Gewoon jezelf dwingen denk ik
mjah idd, als je dat kan, ben je al een heel stuk verder, succes...
Reageren

Regels voor berichten