Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 19:14
mercurius
mercurius is offline
Vandaag was ik bij het Riagg en het enige wat ik heb gedaan is zwijgen. Elke keer op nieuw vroeg ze wat, maar het leek wel alsof ik niet kon praten. Alsof er allerlei dingen heel erg vast in me zaten. Zij wist het ook niet meer, ze moest overal naar raden, en op een gegeven moment was ze gewoon uitgevraagd, ze wist ook niks meer te zeggen. Het was zo erg, het leek net of ik niet kon praten.

Ondanks dat ze begrijpt dat ik het heel moeilijk heb, heeft ze toch pas weer over 3 weken afgesproken. Dat is echt veel te lang, ik voel me zo depri. Maar ze zei dat het was om me de kans te geven eens wat dingen op te schrijven en dan aan haar te geven. Maar ik weet het niet meer hoor, vorige keer zweeg ik al bijna alleen maar en ik heb nu echt helemaal niks verteld. Alle vragen beantwoorde ik met 1 woord. Hoe moet dat nou als ik alleen maar kan zwijgen, als ik zo opgesloten zit in mezelf......moet ik dan het Riagg verlaten? Wat vinden jullie?
Ik bedoel als ik er eleke keer kom zonder iets te kunnen zeggen, wat heeft ze dan aan mij, en wat heb ik dan aan haar? Maar aan de andere kant heb ik het idee dat ik wel iemand nodig heb om mee te praten, want dat depressieve geveol gaat denk ik niet vanzelf weg. Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2002, 19:32
mathfreak
mathfreak is offline
Ik denk dat het in ieder geval een goed idee is om een aantal dingen op papier te zetten en het haar te laten lezen. Gebruik de 3 weken die je van haar tot je beschikking hebt gekregen om zorgvuldig na te gaan wat je op wilt schrijven en hoe je het op wilt schrijven.
Heb je enig idee hoe het komt dat je als het ware in jezelf opgesloten zit als je bij haar bent en niets of nauwelijks iets weet te zeggen?
Oud 07-03-2002, 19:33
bambykill
bambykill is offline
Als jij de hele tijd niks zegt bij het Riagg denken zei dat je geestelijk total mayhem bent en dus vraag ik me af of dit probleem zich ook voordoet bij andere mensen. Als je veel depressief bent raad ik je aan meer met je vrienden te gaan doen.
ik vond het zelf wel gezellig bij het Riagg, heb groepstherapie gedaan. Hielp geen flikker, Ik wil er nooit meer heen,
Oud 07-03-2002, 19:33
Andora
Andora is offline
Schrijf op wat juh voelt, hoe juh denkt enzow. En geef dat aan d'r. (zoals zuh al had voorgesteld)
dan hoef juh nog niet tepraten, maar weet zuh wel alvast wat.
En dat praten, jah, dat komt dan nog wel

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:19
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mercurius schreef:

Ondanks dat ze begrijpt dat ik het heel moeilijk heb, heeft ze toch pas weer over 3 weken afgesproken. Dat is echt veel te lang, ik voel me zo depri. Maar ze zei dat het was om me de kans te geven eens wat dingen op te schrijven en dan aan haar te geven.

dat denk ik ook wel, gewoon m jou er naar uit te laten kijken, ik bedoel dat je het verwacht en al nbtje plant.
Oud 08-03-2002, 04:43
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Als jij de hele tijd niks zegt bij het Riagg denken zei dat je geestelijk total mayhem bent en dus vraag ik me af of dit probleem zich ook voordoet bij andere mensen. Als je veel depressief bent raad ik je aan meer met je vrienden te gaan doen.
ik vond het zelf wel gezellig bij het Riagg, heb groepstherapie gedaan. Hielp geen flikker, Ik wil er nooit meer heen,
ja inderdaad. maare wel gezellig daar ja... alleen die oude vrouwen zijn saai
Reageren

Regels voor berichten