Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-03-2003 @ 20:16:
dat de oorlog onmiddelijk gestopt moet worden

en dat jij niet kan bepalen dat de irakezen vermoord mogen worden voor 'een doel'
Dat bepaal ik ook niet, dat vind ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 19:20
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 21-03-2003 @ 20:17:
gelukkig niet nee
Oud 21-03-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-03-2003 @ 20:20:
gelukkig niet nee
wat is dat nou voor 'n antwoord?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:27
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 21-03-2003 @ 20:20:
wat is dat nou voor 'n antwoord?
ik zou me niet echt veilig voelen als een 14 jarige meisje met faalangst het voor het zeggen had of bagdad met de grond gelijk gemaakt moet worden of niet
Oud 21-03-2003, 20:56
Nate
Nate is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-03-2003 @ 20:27:
ik zou me niet echt veilig voelen als een 14 jarige meisje met faalangst het voor het zeggen had of bagdad met de grond gelijk gemaakt moet worden of niet
Zou dat dan écht zoveel anders zijn dan wat er nu gebeuren gaat?
Oud 21-03-2003, 21:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Nate schreef op 21-03-2003 @ 21:56:
Zou dat dan écht zoveel anders zijn dan wat er nu gebeuren gaat?
my thoughts exactly
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Voor.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 23:44
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 21-03-2003 @ 20:17:
Dat is al erg genoeg
Wie weet vind ik ook wel dat jouw doel is om te sterven in die oorlog...ga je ook met een doel dood
Oud 22-03-2003, 00:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-03-2003 @ 11:51:
Je wel aan de regeltjes houden hè Unexplained en Gatara
Ik hou niet van simplisme
Oud 22-03-2003, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 22-03-2003 @ 00:44:
Dat is al erg genoeg
Wie weet vind ik ook wel dat jouw doel is om te sterven in die oorlog...ga je ook met een doel dood
Wat een mislukte vergelijking, ik zeg alleen maar dat ik dat VIND dat hoeft het toch niet te GEBEUREN...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 08:55
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-03-2003 @ 20:27:
Ben je blind ofzo? Ik zeg toch dat ik dat VIND dan GEBEURT het dus nog niet, en misschien IS het wel helemaal niet zo maar dit is wat ik VIND, je weet wel mijn MENING...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 22-03-2003 @ 09:55:
Ben je blind ofzo? Ik zeg toch dat ik dat VIND dan GEBEURT het dus nog niet, en misschien IS het wel helemaal niet zo maar dit is wat ik VIND, je weet wel mijn MENING...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:18
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 22-03-2003 @ 09:55:
nu GEBEURT het nog niet wat jij VIND, maar als jij het voor het zeggen had, dan zou er wel GEBEUREN wat jij VOND.
dus gelukkig heb jij het niet voor het zeggen, want anders zouden er heel veel mensen sterven, omdat jij VIND dat ze met een doel sterven.
Oud 22-03-2003, 14:21
Nate
Nate is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 22-03-2003 @ 15:18:
nu GEBEURT het nog niet wat jij VIND, maar als jij het voor het zeggen had, dan zou er wel GEBEUREN wat jij VOND.
dus gelukkig heb jij het niet voor het zeggen, want anders zouden er heel veel mensen sterven, omdat jij VIND dat ze met een doel sterven.
Ja, maar, maar.... Zoals ik al zei, Bush doet precies hetzelfde, en hoe oud is die Sjaak? 50+, vast en zeker. Ofwel, het maakt niet zo heel veel uit, want naast Bush en dit meisje zijn er nog ongeveer heel veel mensen die hetzelfde zouden beslissen: namelijk oorlog.

Dit meisje treft geen blaam.
Oud 22-03-2003, 14:32
fil
fil is offline
Citaat:
liefkindje (en nog een heleboel anderen) schreef op 20-03-2003 @ 12:40:
Ik ben voor
Het verbaast me werkelijk hoeveel mensen VOOR oorlog zijn..............................Weten jullie eigenlijk wel hoe walgelijk oorlog is? Jullie hebben zeker nog nooit een oorlog meegemaakt? Of ook maar enig idee wat oorlog inhoudt?
Jullie zouden eens mee moeten lopen met rebellen in tsjetsjenië (of hoe je het ook schrijft). Dan zie je hoe smerig oorlog is. Ik snap echt niet dat je voor oorlog kunt zijn, dan heb je toch echt iets gemist.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:53
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Nate schreef op 22-03-2003 @ 15:21:
Ja, maar, maar.... Zoals ik al zei, Bush doet precies hetzelfde, en hoe oud is die Sjaak? 50+, vast en zeker. Ofwel, het maakt niet zo heel veel uit, want naast Bush en dit meisje zijn er nog ongeveer heel veel mensen die hetzelfde zouden beslissen: namelijk oorlog.

Dit meisje treft geen blaam.
ik heb al lang vermoed dat de geestelijk ontwikkeling van bush op zijn 12e jaar ermee gestopt is. toen ik hem gekke bekken zag trekken voor zijn verklaring ben ik daar van overtuigd geraakt.
Oud 22-03-2003, 16:25
Atje85
Atje85 is offline
Kennelijk is een te groot deel van de NLers al vergeten hoe erg een oorlog is.

Of t deel is egoistisch en is voor omdat t toch ver van huis is.

Jammer dat er haast nooit meer over bijv. de 2e WO verteld wordt op school/op TV etc.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:55
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 22-03-2003 @ 15:53:
ik heb al lang vermoed dat de geestelijk ontwikkeling van bush op zijn 12e jaar ermee gestopt is. toen ik hem gekke bekken zag trekken voor zijn verklaring ben ik daar van overtuigd geraakt.
ja dat was mooi
Oud 22-03-2003, 17:12
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:25:
Kennelijk is een te groot deel van de NLers al vergeten hoe erg een oorlog is.
In Nederland hebben de voorbije wereldoorlogen minder impact gehad dan bv. in België, heeft daar misschien ook mee te maken.
Tegen m'n grootouders moet je absoluut niet beginnen over een oorlog, zij zijn veel te getraumatiseerd door WO II, want zij zaten er middenin (hun huis is ook platgebombardeerd). Terwijl dat in Nederland veel minder was.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-03-2003 @ 18:12:
In Nederland hebben de voorbije wereldoorlogen minder impact gehad dan bv. in België, heeft daar misschien ook mee te maken.
Tegen m'n grootouders moet je absoluut niet beginnen over een oorlog, zij zijn veel te getraumatiseerd door WO II, want zij zaten er middenin (hun huis is ook platgebombardeerd). Terwijl dat in Nederland veel minder was.

Nou...hier ook erg genoeg..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:17
Verwijderd
Denk hier maar eens over na: Als het jezelf zou overkomen zou je ook niet met open armen een oorlog ontvangen... Ik kan het me niet voorstellen hoe erg het moet zijn om nu in irak te zijn, ik vraag me af of mensen er nog voor zijn als ze in een gevarenzone zouden zitten...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:20
xliselottex
xliselottex is offline
peace please
Oud 22-03-2003, 18:27
JuanG
JuanG is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 22-03-2003 @ 19:20:
peace please
\

hoi
14V - Lid
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 22-03-2003 @ 18:12:
Dat valt reuze mee. Onlangs nog stond er een reportage in de Volkskrant over bejaarden in Rotterdam, die nu de oorlog in Irak is uitgebroken ineens na zestig jaar weer doodsbang naar de lucht kijken of de bommenwerpers al komen. Hetzelfde verhaal in Arnhem, ook een stad die vrijwel compleet is platgegooid.

WO II heeft hier ook ontzettend veel impact gehad, vergis je daar niet n.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:48
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:27:
Dat valt reuze mee. Onlangs nog stond er een reportage in de Volkskrant over bejaarden in Rotterdam, die nu de oorlog in Irak is uitgebroken ineens na zestig jaar weer doodsbang naar de lucht kijken of de bommenwerpers al komen. Hetzelfde verhaal in Arnhem, ook een stad die vrijwel compleet is platgegooid.

WO II heeft hier ook ontzettend veel impact gehad, vergis je daar niet n.
Dan snap ik het al helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 22-03-2003 @ 19:17:
Denk hier maar eens over na: Als het jezelf zou overkomen zou je ook niet met open armen een oorlog ontvangen... Ik kan het me niet voorstellen hoe erg het moet zijn om nu in irak te zijn, ik vraag me af of mensen er nog voor zijn als ze in een gevarenzone zouden zitten...
daarom heb ik ook t sterke vermoeden dat velen die voor zijn egoistisch denken omdat t toch maar ver van huis is wat er nu gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 00:13
Verwijderd
Hmm. Neutraal.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 20:17:
daarom heb ik ook t sterke vermoeden dat velen die voor zijn egoistisch denken omdat t toch maar ver van huis is wat er nu gebeurt.
Als je zelf onder het gezag van een dictator leefde, zou je het dan zo fijn vinden? Het Iraakse volk moet even bikkelen, voor zover dat nodig is, daarna komt er een nieuw regime. Of geloven we soms dat Saddam H. een vriendelijke, lieve, democratisch gekozen leider is, die niets liever wil dan zorgen dat zijn volk gelukkig is?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
snees schreef op 23-03-2003 @ 09:11:
Als je zelf onder het gezag van een dictator leefde, zou je het dan zo fijn vinden? Het Iraakse volk moet even bikkelen, voor zover dat nodig is, daarna komt er een nieuw regime. Of geloven we soms dat Saddam H. een vriendelijke, lieve, democratisch gekozen leider is, die niets liever wil dan zorgen dat zijn volk gelukkig is?
De VS heeft m in het zadel geholpen.
Ironisch genoeg.

Veel Irakezen die ik gesproken heb, zijn btw bang voor
OF een instabiele situatie zoals in Afghanistan doordat de verschillende groepen (soennieten, sjiíeten, koerden) de macht willen grijpen
OF amerikaanse heerschappij in het gebied.
Oud 23-03-2003, 09:58
Facet
Facet is offline
Tegen Saddam
Tegen de oorlog
Tegen Bush

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 10:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Facet schreef op 23-03-2003 @ 10:58:
Tegen Saddam
Tegen de oorlog
Tegen Buch
Wat heeft Buch nou weer gedaan?
En bedoelde je boudewijn of menno?
Ik hoop niet boudewijn dan.

(sorry kon het niet laten)
Oud 23-03-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-03-2003 @ 10:51:
De VS heeft m in het zadel geholpen.
Ironisch genoeg.

Veel Irakezen die ik gesproken heb, zijn btw bang voor
OF een instabiele situatie zoals in Afghanistan doordat de verschillende groepen (soennieten, sjiíeten, koerden) de macht willen grijpen
OF amerikaanse heerschappij in het gebied.
Ja, en Frankrijk heeft hem bommen gegeven, ironisch genoeg.

Laten we hopen dat de VS heeft geleerd van Afghanistan, en zorgt voor een stabiele situatie. Al moet dan een tijd lang onder militaire controle.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:02
Gatara
Gatara is offline
Nog een reden om tegen te zijn:
het misselijkmakende "it's just like a movie!"-effect:

Of zoals een persoon op een ander forum aangaf naar aanleiding van e-kaarten met militaire shit erop die je kunt versturen VIA defensie-departement van de VS
(http://pentagon.gov/multimedia/ ):

Hey boys and girls! Come check out the pentagon site for all the new coolest electronic postcards! Wanna send your friends pictures of the first Tomahawk Missile being shot into Iraq, probably killy innocent lives? WHO WOULDN'T! That's not enough for ya huh? well we also got a picture of Spc. Bradley Rockett, 302 Military Police Company holding a gun half the size of him with a grin on his face. Come on down to the ole Pentagon website a blast of a time! Who cares if we're killing innocent children, and mothers. We got cool postcards to make up for it.

I think I'm going to be sick.

The first Tomahawk missile to be fired into Iraq is launched from USS BUNKER HILL (CG 52) at 0525 on March 20, 2003. HILL is currently forward deployed to the Persian Gulf in support of ongoing operations against Iraq. (U.S. Navy photo by Photographer's Mate 2nd Class (AW) Richard Moore) (Released)

Oud 23-03-2003, 11:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
snees schreef op 23-03-2003 @ 11:57:
Ja, en Frankrijk heeft hem bommen gegeven, ironisch genoeg.

Aan wie?
Aan Saddam?
Wat is daar ironisch aan? Frankrijk is toch tegen?

Citaat:

Laten we hopen dat de VS heeft geleerd van Afghanistan, en zorgt voor een stabiele situatie. Al moet dan een tijd lang onder militaire controle.
Dat is nu net niet wat de irakis willen (lees mijn post nog eens!)
Oud 23-03-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-03-2003 @ 12:05:
Aan wie?
Aan Saddam?
Wat is daar ironisch aan? Frankrijk is toch tegen?
Frankrijk helpt Saddam militair, maar als het te link wordt deinzen de Fransen (eventueel uit eigenbelang) terug. Niet bepaald ironisch, maar net zo'n slechte houding als de VS.

Citaat:
Dat is nu net niet wat de irakis willen (lees mijn post nog eens!)
Dat las ik ook, maar de Iraki's kunnen niet alles hebben: als Saddam weg is staat er niet meteen een goudeerlijke regering op die ze de komende tien jaar gaat helpen. Zoiets duurt een tijd. Die militaire hulp is voor hun eigen bestwil.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:17
Facet
Facet is offline
Hey Gatara,

erg grappig. Als ik het had gezien had ik het ook niet kunnen laten
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
snees schreef op 23-03-2003 @ 12:51:
Frankrijk helpt Saddam militair, maar als het te link wordt deinzen de Fransen (eventueel uit eigenbelang) terug. Niet bepaald ironisch, maar net zo'n slechte houding als de VS.

Ok agreed.

Citaat:

Dat las ik ook, maar de Iraki's kunnen niet alles hebben: als Saddam weg is staat er niet meteen een goudeerlijke regering op die ze de komende tien jaar gaat helpen. Zoiets duurt een tijd. Die militaire hulp is voor hun eigen bestwil.
- infrastructuur kapot
- bodem vervuild (kogels, granaten, bommen,e.d.)
- ziekte (door o.a. verarmd uranium)
- archeologische schatten verwoesd (daar ook geen inkomsten meer uit)
- instabiliteit zorgt ook niet voor een economische stimulance

Meeste geld zal toch via de VS verdwijnen.

zucht
Oud 23-03-2003, 12:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
snees schreef op 23-03-2003 @ 09:11:

Nou, als iemand geen last heeft gehad van Saddam, dan heeft hij liever Saddam dan een oorlog door Amerika.

En dan is er nog een klein deel wiens familieleden ofzo zijnv ermoord door Saddam en die zijn wel voor de komst van Amerika.

DIt neemt niet weg dat er tijdens de oorlogen talloze onschuldigen gewond raken of zelfs doodgaan.

Saddam is zelf met behulp vd Amerikanen zo een dictator geworden, maar nu t de VS ff niet uitkomt, moet ie weg.
Mensen zijn bang voor een Amerikaans bestuur daar of voor een instabiele situatie.
Het iraakse volk is al jaaaaren in oorlog

En vergeet niet dat t nieuws wat we krijgen, behoorlijk eenzijdig is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:32
santa
santa is offline
tegen
maar ben ook tegen sadam
Oud 23-03-2003, 16:34
MC
MC is offline
Voor.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:13
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-03-2003 @ 13:24:
- infrastructuur kapot
- bodem vervuild (kogels, granaten, bommen,e.d.)
- ziekte (door o.a. verarmd uranium)
- archeologische schatten verwoesd (daar ook geen inkomsten meer uit)
- instabiliteit zorgt ook niet voor een economische stimulance

Meeste geld zal toch via de VS verdwijnen.

zucht
Vrijheid heeft een onbeperkte waarde.
Oud 23-03-2003, 21:22
elsjuh
elsjuh is offline
TEGEN!!
'oorlog voor vrede', jaja, en ik ben een pimpelpaarsgeel sinterklaaskonijn met rode stippen en turqoise strepen zeker!!
Oud 23-03-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 23-03-2003 @ 22:13:
Ik denk niet dat iedereen er zo over denkt. Als je in een mooi huisje kan wonen, met een mooie auto voor de deur en werk hebt ben je al snel bereid te vergeten dat je niet alles mag zeggen wat je wilt. Verder sluit ik me aan bij Gatara.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
er zijkn meerdere wegen naar vrijheid
Oud 31-03-2003, 14:41
liefkindje
liefkindje is offline
voor of tegen....

wat krijg je: weer van die ellenlange discussies..

Daarom post ik dus ook bijna nooit wat op A & N en ik vind dat gezeik altijd van "ow moet je die newbies weer is horen" wel zo irritant worden. Ik heb eerst hier ook een account gehad maar ondertussen en een nieuw emailadres gekregen en ik weet me wachtwoord van Motormuisje niet meer dus ik heb gewoon een nieuwe nickname..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 15:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Wie zegt dat deze oorlog tot vrijheid zal leiden? Je hebt het in Saudie-Arabië nauwelijks beter dan in Irak, maar de VS hebben toch een stuk minder moeite met de Saudische regering.

Wat me het meest steekt is niet eens het idee van oorlog, maar dat de Amerikanen de aanval zijn begonnen omdat Saddam z'n volk zo slecht behandelde, maar men heeft 'm wel jarenlang financiële en militaire steun gegeven terwijl men al wist dat hij chemische wapens gebruikte. Het lijkt er dus op dat het de Amerikanen meer om eigenbelang gaat dan het leed van het Iraakse volk.
Oud 31-03-2003, 16:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 31-03-2003 @ 16:31:
Wie zegt dat deze oorlog tot vrijheid zal leiden? Je hebt het in Saudie-Arabië nauwelijks beter dan in Irak, maar de VS hebben toch een stuk minder moeite met de Saudische regering.
Nou... de Amerikanen mogen de Saudi's ook helemaal niet (wat wederzijds is) maar ze zijn min of meer tot elkaar veroordeeld. Ze hebben weinig keus, maar van harte gaat het niet.

Citaat:
Wat me het meest steekt is niet eens het idee van oorlog, maar dat de Amerikanen de aanval zijn begonnen omdat Saddam z'n volk zo slecht behandelde, maar men heeft 'm wel jarenlang financiële en militaire steun gegeven terwijl men al wist dat hij chemische wapens gebruikte. Het lijkt er dus op dat het de Amerikanen meer om eigenbelang gaat dan het leed van het Iraakse volk.
Warempel
Oud 31-03-2003, 19:42
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-03-2003 @ 15:02:
Tegen.

Tegen Bush, tegen Saddam en tegen een oorlog die niet Saddam maar de Irakese burgers treft.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:43
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
100% voor!!!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 00:08
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
wil je ophouden met het forum te vervuilen met dat soort nationalistische onzin symbolen?
Reageren

Regels voor berichten