Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Wie weet vind ik ook wel dat jouw doel is om te sterven in die oorlog...ga je ook met een doel dood ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus gelukkig heb jij het niet voor het zeggen, want anders zouden er heel veel mensen sterven, omdat jij VIND dat ze met een doel sterven.
||
Citaat:
Dit meisje treft geen blaam.
||
![]() |
Citaat:
Jullie zouden eens mee moeten lopen met rebellen in tsjetsjenië (of hoe je het ook schrijft). Dan zie je hoe smerig oorlog is. Ik snap echt niet dat je voor oorlog kunt zijn, dan heb je toch echt iets gemist. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Tegen m'n grootouders moet je absoluut niet beginnen over een oorlog, zij zijn veel te getraumatiseerd door WO II, want zij zaten er middenin (hun huis is ook platgebombardeerd). Terwijl dat in Nederland veel minder was. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou...hier ook erg genoeg.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Denk hier maar eens over na: Als het jezelf zou overkomen zou je ook niet met open armen een oorlog ontvangen... Ik kan het me niet voorstellen hoe erg het moet zijn om nu in irak te zijn, ik vraag me af of mensen er nog voor zijn als ze in een gevarenzone zouden zitten...
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
WO II heeft hier ook ontzettend veel impact gehad, vergis je daar niet n. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ironisch genoeg. Veel Irakezen die ik gesproken heb, zijn btw bang voor OF een instabiele situatie zoals in Afghanistan doordat de verschillende groepen (soennieten, sjiíeten, koerden) de macht willen grijpen OF amerikaanse heerschappij in het gebied.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laten we hopen dat de VS heeft geleerd van Afghanistan, en zorgt voor een stabiele situatie. Al moet dan een tijd lang onder militaire controle. |
![]() |
|
Nog een reden om tegen te zijn:
het misselijkmakende "it's just like a movie!"-effect: Of zoals een persoon op een ander forum aangaf naar aanleiding van e-kaarten met militaire shit erop die je kunt versturen VIA defensie-departement van de VS (http://pentagon.gov/multimedia/ ): Hey boys and girls! Come check out the pentagon site for all the new coolest electronic postcards! Wanna send your friends pictures of the first Tomahawk Missile being shot into Iraq, probably killy innocent lives? WHO WOULDN'T! That's not enough for ya huh? well we also got a picture of Spc. Bradley Rockett, 302 Military Police Company holding a gun half the size of him with a grin on his face. Come on down to the ole Pentagon website a blast of a time! Who cares if we're killing innocent children, and mothers. We got cool postcards to make up for it. I think I'm going to be sick. ![]() The first Tomahawk missile to be fired into Iraq is launched from USS BUNKER HILL (CG 52) at 0525 on March 20, 2003. HILL is currently forward deployed to the Persian Gulf in support of ongoing operations against Iraq. (U.S. Navy photo by Photographer's Mate 2nd Class (AW) Richard Moore) (Released) ![]()
|||
Citaat:
Aan wie? Aan Saddam? Wat is daar ironisch aan? Frankrijk is toch tegen? Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ok agreed. ![]() Citaat:
- bodem vervuild (kogels, granaten, bommen,e.d.) - ziekte (door o.a. verarmd uranium) - archeologische schatten verwoesd (daar ook geen inkomsten meer uit) - instabiliteit zorgt ook niet voor een economische stimulance Meeste geld zal toch via de VS verdwijnen. zucht
||
![]() |
Citaat:
Nou, als iemand geen last heeft gehad van Saddam, dan heeft hij liever Saddam dan een oorlog door Amerika. En dan is er nog een klein deel wiens familieleden ofzo zijnv ermoord door Saddam en die zijn wel voor de komst van Amerika. DIt neemt niet weg dat er tijdens de oorlogen talloze onschuldigen gewond raken of zelfs doodgaan. Saddam is zelf met behulp vd Amerikanen zo een dictator geworden, maar nu t de VS ff niet uitkomt, moet ie weg. Mensen zijn bang voor een Amerikaans bestuur daar of voor een instabiele situatie. Het iraakse volk is al jaaaaren in oorlog En vergeet niet dat t nieuws wat we krijgen, behoorlijk eenzijdig is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
voor of tegen....
wat krijg je: weer van die ellenlange discussies.. Daarom post ik dus ook bijna nooit wat op A & N en ik vind dat gezeik altijd van "ow moet je die newbies weer is horen" wel zo irritant worden. Ik heb eerst hier ook een account gehad maar ondertussen en een nieuw emailadres gekregen en ik weet me wachtwoord van Motormuisje niet meer dus ik heb gewoon een nieuwe nickname.. |
![]() |
||
Citaat:
Wat me het meest steekt is niet eens het idee van oorlog, maar dat de Amerikanen de aanval zijn begonnen omdat Saddam z'n volk zo slecht behandelde, maar men heeft 'm wel jarenlang financiële en militaire steun gegeven terwijl men al wist dat hij chemische wapens gebruikte. Het lijkt er dus op dat het de Amerikanen meer om eigenbelang gaat dan het leed van het Iraakse volk.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[serieus onderwerp] Irak-oorlog Gatara | 65 | 07-05-2004 18:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat doen onze Nederlandse mariniers in Irak? Optima | 81 | 07-08-2003 20:44 | |
tegen oorlog, lekker makkelijk ShoarmaSchaap | 215 | 06-04-2003 17:10 | |
Muzikaal protest tegen de oorlog Nate | 8 | 31-03-2003 18:24 | |
Oproep: 'Stop de lessen, stop de colleges, stop het werk,tegen de oorlog!' naturalibereco | 40 | 20-03-2003 23:19 | |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 |