![]() |
|
VS vallen wellicht vóór einde ultimatum aan
Uitgegeven: 19 maart 2003 08:16 Laatst gewijzigd: 19 maart 2003 08:17 WASHINGTON - De Verenigde Staten vallen Irak misschien wel aan voordat het ultimatum van de Amerikaanse president Bush aan de Iraakse president Saddam Hussein afloopt. Dit hebben regeringsfunctionarissen tegen de krant The New York Times gezegd. De krant haalt in zijn online editie functionarissen van het Amerikaanse ministerie van Defensie aan. Die zeggen dat Bush Saddam weliswaar tot 02.00 uur donderdag (Nederlandse tijd) de tijd heeft gegeven om het land te verlaten, maar dat de bewoordingen van het ultimatum de mogelijkheid openlaten dat de aanval eerder komt als Saddam het aanbod eerder afwijst. Bush zei dat een weigering van Saddam en zijn zonen - iets anders dan het verstrijken van het ultimatum zonder dat er iets is meegedeeld - zou leiden tot 'een militair conflict dat begint op een tijdstip dat wij bepalen'. De woordvoerder van het Witte Huis, Fleischer, zei militaire actie voor de deadline niet uit te sluiten. "Saddam moet maar kijken wat dat betekent. Bron!: http://www.nu.nl/news.jsp?n=122452&c=22 bush houd zich dus waarschijnlijk nie aan zijn woord! zegt weer wat over zijn iq!
|
![]() |
|
Ik ben wel blij dat ze saddam in ieder geval een ultimatum hebben gesteld. de VS dóet tenminste wat aan die eikel, in tegenstelling tot ins land, dat weliswaar (wat een moed! wat een lef! sjongejonge, wat ben ik trots dat ik een nederlander ben, ahum...) politieke steun geeft, maar verder geen poot uitsteekt. Ik mag Bush niet, maar hij heeft een instelling van: "geen woorden maar daden", en dat staat me wel aan, zeker omdat onze grote vriend hoessein heus niet even een kopje thee pakt en rustig gaat zitten afwachten tot de VN eindelijk eens een beslissing neemt.
||
Citaat:
![]()
|
Toch vraag ik me af wat hoessein gaat doen. Als 'ie in z'n eigen land blijft neemt Bush 'm te grazen, en als 'ie probeert te vluchten word er waarschijnlijk een aanslag op 'm gepleegd zodra hij een voet buiten de deur zet. Want let's face it: in amerika is hij niet bepaald geliefd, maar in Irak zal hij ook niet snel een populariteitsprijs winnen...
|
Bush is gewoon een impotente lul!!!!!
![]() wanneer ze ook aanvallen, het blijft erg en onrechtvaardig!!!! En het ergste is nog dat Bush zichzelf ziet als een bevijder van het Iraakse volk! En door die oorlog zal hij het terrorisme alleen maar aanwakkeren! Bush is gewoon dom. Ben boos!!!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet het ook niet precies hoor, maar dát lees ik in ieder geval ook. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
KOEWEIT - Amerikaanse en mogelijk ook Britse militairen zijn woensdagochtend omstreeks 11.00 uur (09.00 uur Nederlandse tijd) de gedemilitariseerde zone tussen Koeweit en Irak binnengetrokken. Dat hebben bronnen binnen de veiligheidsdiensten van Koeweit gezegd. Ook de Arabische nieuwszender al-Jazeera maakte er melding van.
vannacht gaat het beginnen ![]()
|
![]() |
Ik heb gehoord dat de Amerikanen een deel van Basra zijn binnengetrokken, en dat de Irakezen niet hebben geschoten op hun! Ik heb ook gehoord dat TARIQ AZIZ + zijn familie zijn gevlucht naar Noord-Irak. (Koerdistan) TARIQ AZIZ heeft zich dus al overgegeven, hij is nu onder Amerikaanse bescherming!!!
© Bron (KDP) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Ik ben niet voor de oorlog, ik ben tegen sadam. Die pipo heeft genoeg kansen gehad, en hij heeft er blijkbaar geen moeite mee dat honderden, misschien wel duizenden irakezen zullen sterven als hij niet stopt met zijn praktijken. Hij is gek, en als er een oorlog nodig is om hem te stoppen, dan zit er, hoe jammer het ook is, niets anders op.
![]()
|||
Citaat:
Iraanse overheidsvoorlichter Ramezanzadeh: Citaat:
http://www.iranmania.com/News/Articl...rent%20Affairs
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Ik ben ook niet bang voor wat mij overkomt. Ik maak me alleen zorgen over wat er in het Midden-Oosten gaat gebeuren de komende tijd. Mag t? Citaat:
|
Volgens mij wil helemaal niet iedereen in Irak van Saddam af. Ik weet niet precies hoe het zit hoor, maar ik hoor mensen om beide partijen roepen. In elk geval zijn vrijwel alle Irakezen tegen Amerika, of ze nou voor Saddam zijn of niet. En dat vind ik zo heerlijk ironisch, bevrijd worden door andere eikels. 'T is als het einde van de 2e wereldoorlog. Althans, het algemeen geaccepteerde beeld dat heerst.
Ik ben nog altijd niet tegen deze oorlog. Ik ben er tegen dat het zo lang duurt allemaal. Irak had al 20 keer weggevaagd kunnen zijn. Dit vind ik overigens niet omdat ik iets tegen Irak heb. Ik ben alleen benieuwd naar de wereldwijde gevolgen, en ik hoop dat dit soort zaken een beetje eelt op de tere huidjes van de hedendaagse mens slijt. Plus, langzamerhand is het wel weer eens tijd voor een nieuw tijdperk. Eentje waar weer eens iets in te doen is!
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Het Irakese volk heeft ook het recht te blijven leven hoor! Natuurlijk moet Saddam weg, maar met bombardementen krijg je hem echt niet, want dan zit hij ergens diep onder de grond in een zwaarbeveiligde schuilkelder, samen met al zijn trouwe volgelingen. De enige mensen die je treft zijn onschuldige burgers. Dat vind ik niet goed te praten.
||
![]() |
Citaat:
Oorlog = begonnen wat mij betreft.
||
Citaat:
Trouwens, volgens VRT Teletekst kaderen die bombardementen volgens de Britten in patrouilles rond de no-flying zone die is ingesteld...
|
De een hier is tegen hoessein, de ander gilt moord en brand omdat bush raketten afvuurt. Ik ben tegen beide, maar slachtoffers zijn denk ik niet te voorkomen, of die nou gemaakt worden door oorlog of Sadams praktijken. Het is denk ik de vraag wie van de twee de minste "schade" zal aanrichten, en vlolgens mij is dat (op de lange termijn) bush. Hij doet nog moeite om burgerslachtoffers te voorkomen, en dat kunnen we van onze grote vriend meneer hoessein nou niet bepaald zeggen...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel/Palestina deel 7 T_ID | 500 | 21-09-2006 18:07 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
vietnamoorlog ashiana | 6 | 19-05-2006 14:00 | |
Saddam is opgepakt IEMOW-KOR | 380 | 21-12-2003 18:50 | |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Noord-Korea meldt succes in eigen nucleaire 'beveiliging' Gatara | 74 | 30-04-2003 22:53 | |
The party has started... Nietzman | 6 | 17-08-2002 16:52 |