Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 10:10
red_and_black
red_and_black is offline
VS vallen wellicht vóór einde ultimatum aan

Uitgegeven: 19 maart 2003 08:16
Laatst gewijzigd: 19 maart 2003 08:17

WASHINGTON - De Verenigde Staten vallen Irak misschien wel aan voordat het ultimatum van de Amerikaanse president Bush aan de Iraakse president Saddam Hussein afloopt. Dit hebben regeringsfunctionarissen tegen de krant The New York Times gezegd.

De krant haalt in zijn online editie functionarissen van het Amerikaanse ministerie van Defensie aan. Die zeggen dat Bush Saddam weliswaar tot 02.00 uur donderdag (Nederlandse tijd) de tijd heeft gegeven om het land te verlaten, maar dat de bewoordingen van het ultimatum de mogelijkheid openlaten dat de aanval eerder komt als Saddam het aanbod eerder afwijst.

Bush zei dat een weigering van Saddam en zijn zonen - iets anders dan het verstrijken van het ultimatum zonder dat er iets is meegedeeld - zou leiden tot 'een militair conflict dat begint op een tijdstip dat wij bepalen'. De woordvoerder van het Witte Huis, Fleischer, zei militaire actie voor de deadline niet uit te sluiten. "Saddam moet maar kijken wat dat betekent.

Bron!: http://www.nu.nl/news.jsp?n=122452&c=22

bush houd zich dus waarschijnlijk nie aan zijn woord!
zegt weer wat over zijn iq!
Oud 19-03-2003, 10:12
Gatara
Gatara is offline
Hmmmm

Volgens Groenhuijzen was het niet duidelijk of dat per se na het ultimatum zou moeten (aanvallen).

Daar was Bush behoorlijk vaag over.

Het klinkt erg gemeen, maar om te zeggen dat ie niet aan zijn woord houdt, klopt ook niet.
Oud 19-03-2003, 10:15
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2003 @ 11:12:
Hmmmm

Volgens Groenhuijzen was het niet duidelijk of dat per se na het ultimatum zou moeten (aanvallen).

Daar was Bush behoorlijk vaag over.

Het klinkt erg gemeen, maar om te zeggen dat ie niet aan zijn woord houdt, klopt ook niet.
mmmm, ja das waar!
ultimatum is het uiterste, dus daarbinnen kan en mag ook!

maar ik vind het niet relaxed, net als vele anderen!
Oud 19-03-2003, 10:20
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik denk dat Bush het ultimatum af moet wachten. Dat zou beter zijn voor zijn betrouwbaarheid. Bovendien krijgen de burgers van Irak en de buitenlanders daar zo nog tot vannacht de kans om een veilig heenkomen te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben wel blij dat ze saddam in ieder geval een ultimatum hebben gesteld. de VS dóet tenminste wat aan die eikel, in tegenstelling tot ins land, dat weliswaar (wat een moed! wat een lef! sjongejonge, wat ben ik trots dat ik een nederlander ben, ahum...) politieke steun geeft, maar verder geen poot uitsteekt. Ik mag Bush niet, maar hij heeft een instelling van: "geen woorden maar daden", en dat staat me wel aan, zeker omdat onze grote vriend hoessein heus niet even een kopje thee pakt en rustig gaat zitten afwachten tot de VN eindelijk eens een beslissing neemt.
Oud 19-03-2003, 10:24
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-03-2003 @ 11:21:
Ik mag Bush niet, maar hij heeft een instelling van: "geen woorden maar daden."
Eigenlijk is Bush net onze Pim
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:28
Joostje
Joostje is offline
Bush kan zich niet eens aan eenzijdig aange\nomen afspraken houden
Oud 19-03-2003, 11:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-03-2003 @ 11:28:
Bush kan zich niet eens aan eenzijdig aange\nomen afspraken houden
Sadam zeker wel
Oud 19-03-2003, 11:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Toch vraag ik me af wat hoessein gaat doen. Als 'ie in z'n eigen land blijft neemt Bush 'm te grazen, en als 'ie probeert te vluchten word er waarschijnlijk een aanslag op 'm gepleegd zodra hij een voet buiten de deur zet. Want let's face it: in amerika is hij niet bepaald geliefd, maar in Irak zal hij ook niet snel een populariteitsprijs winnen...
Oud 19-03-2003, 12:20
Verwijderd
Ach ja. Niet dat 't boeit ofzo. Morgen of vandaag, wat maakt het uit.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:49
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Bush is gewoon een impotente lul!!!!!
wanneer ze ook aanvallen, het blijft erg en onrechtvaardig!!!! En het ergste is nog dat Bush zichzelf ziet als een bevijder van het Iraakse volk! En door die oorlog zal hij het terrorisme alleen maar aanwakkeren!
Bush is gewoon dom.

Ben boos!!!!!
Oud 19-03-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
lolacarolala schreef op 19-03-2003 @ 13:49:
En het ergste is nog dat Bush zichzelf ziet als een bevijder van het Iraakse volk!
ik heb ook soms gelezen dat de mensen van iraq ook een hekel hadden aan Saddam en dat ze van hem af willen....

ik weet het ook niet precies hoor, maar dát lees ik in ieder geval ook.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 19-03-2003 @ 13:54:
ik heb ook soms gelezen dat de mensen van iraq ook een hekel hadden aan Saddam en dat ze van hem af willen....

ik weet het ook niet precies hoor, maar dát lees ik in ieder geval ook.
Niemand spreekt tegen dat het iraakse volk van saddam af wil. De vraagis alleen of ze wél een oorlog willen, en wat ze ná saddam willen.
Oud 19-03-2003, 13:07
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2003 @ 13:20:
Dat vind ik ook, maar dan omgekeerd; als je dan toch een ultimatum hebt ingesteld, wacht dan nog ff een paar uur langer tot hij is afgelopen
Oud 19-03-2003, 13:42
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
KOEWEIT - Amerikaanse en mogelijk ook Britse militairen zijn woensdagochtend omstreeks 11.00 uur (09.00 uur Nederlandse tijd) de gedemilitariseerde zone tussen Koeweit en Irak binnengetrokken. Dat hebben bronnen binnen de veiligheidsdiensten van Koeweit gezegd. Ook de Arabische nieuwszender al-Jazeera maakte er melding van.

vannacht gaat het beginnen
Oud 19-03-2003, 13:51
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Ik heb gehoord dat de Amerikanen een deel van Basra zijn binnengetrokken, en dat de Irakezen niet hebben geschoten op hun! Ik heb ook gehoord dat TARIQ AZIZ + zijn familie zijn gevlucht naar Noord-Irak. (Koerdistan) TARIQ AZIZ heeft zich dus al overgegeven, hij is nu onder Amerikaanse bescherming!!!

© Bron (KDP)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2003 @ 13:20:
Zo'n ~20 uur meer tijd wanneer ze persee in de nacht willen aanvallen. 2 uur in de nacht hier is 5 uur in Iraq.
Oud 19-03-2003, 14:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 19-03-2003 @ 13:54:
Lijkt mij lastig te meten onder welke bevolkingsgroepen de percentages hoog genoeg zouden zijn. Ik heb gelezen dat de mensen van de VS ook een hekel hebben aan Bush en dat ze van hem af willen; die zullen er vast zijn maar in welke percentages weet ik niet...
Oud 19-03-2003, 14:30
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Ik wil niet dat het al begint......
Is Bush blind ofzo???!! ziet ie niet dat iedereen (nouja, heel veel mensen) tegen de oorlog zijn??!!!
Oud 19-03-2003, 14:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben niet voor de oorlog, ik ben tegen sadam. Die pipo heeft genoeg kansen gehad, en hij heeft er blijkbaar geen moeite mee dat honderden, misschien wel duizenden irakezen zullen sterven als hij niet stopt met zijn praktijken. Hij is gek, en als er een oorlog nodig is om hem te stoppen, dan zit er, hoe jammer het ook is, niets anders op.
Oud 19-03-2003, 14:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 19-03-2003 @ 15:30:
Ik wil niet dat het al begint......
Is Bush blind ofzo???!! ziet ie niet dat iedereen (nouja, heel veel mensen) tegen de oorlog zijn??!!!
Iran (contra-oorlog):
Iraanse overheidsvoorlichter Ramezanzadeh:
Citaat:
"No country has the right to use force to impose its will on another," he added. "War is only legitimate when it has been declared by the United Nations, so in consequence were are against the start of this war."
Bron:
http://www.iranmania.com/News/Articl...rent%20Affairs
Oud 19-03-2003, 14:56
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 19-03-2003 @ 11:24:
Eigenlijk is Bush net onze ???? Pim
niet mijn pim!
Oud 19-03-2003, 16:54
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
tis helemaal niet zeker dat het meten na het verstrijken van de deadline gaat gebeuren (al lijkt het er wel beangstigend veel op)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:10
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2003 @ 15:43:
Iran (contra-oorlog):
Iraanse overheidsvoorlichter Ramezanzadeh:

Bron:
http://www.iranmania.com/News/Articl...rent%20Affairs
wat wil je hier mee zeggen?
Oud 19-03-2003, 17:14
Blitzkrieg Bop
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-03-2003 @ 15:39:
Ik ben niet voor de oorlog, ik ben tegen sadam. Die pipo heeft genoeg kansen gehad, en hij heeft er blijkbaar geen moeite mee dat honderden, misschien wel duizenden irakezen zullen sterven als hij niet stopt met zijn praktijken. Hij is gek, en als er een oorlog nodig is om hem te stoppen, dan zit er, hoe jammer het ook is, niets anders op.
Bush heeft er blijkbaar ook geen moeite mee dat honderden, misschien wel duizenden Irakezen sterven om zijn Imperialistische gedoe door te zetten, ik vraag me af wie er nou de gekste is... Maar goed het is niet anders, ik zit vanavond om 2 uur voor de tv om de primeur te hebben!!
Oud 19-03-2003, 17:27
Verwijderd
hahahah
lachwekkend, de B2s en B52s zijn nu al opgestegen en op weg naar irak, die komen tegen de avond aan, dus dat wordt een leuke 2e nieuwjaarsnacht daaro
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:45
Martian
Martian is offline
hahahahahahahaa........
Oud 19-03-2003, 18:13
Verwijderd
hoe eerder die oorlog hoe beter, dat jij nou bang bent dat jou wat overkomt, boeit me niet

ga jij lekker vannacht nog naar irak met je GEEN OORLOG spandoek, oke ?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:40
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 19-03-2003 @ 19:13:
hoe eerder die oorlog hoe beter, dat jij nou bang bent dat jou wat overkomt, boeit me niet

niet iedereen is egoistisch. ik ben bang dat er duizenden/honderdduizenden irakezen wat overkomt en hierdoor hoogstwaarschijnlijk het terrorisme toeneemt en er nog meer slachtoffers vallen. een spiraal van geweld waar niemand nog uit kan komen.
Oud 19-03-2003, 18:41
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 19-03-2003 @ 18:27:
hahahah
lachwekkend, de B2s en B52s zijn nu al opgestegen en op weg naar irak, die komen tegen de avond aan, dus dat wordt een leuke 2e nieuwjaarsnacht daaro
ik snap de humor ervan echt niet, maar zolang jij maar kan lache hé?
Oud 19-03-2003, 18:42
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Martian schreef op 19-03-2003 @ 18:45:
hahahahahahahaa........
het lijkt wel fucking appie normaal hierzo
al die grappen die over de toonbank vliegen
Oud 19-03-2003, 18:57
Martian
Martian is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 19-03-2003 @ 19:13:
wat jou boeit danwel niet boeit, boeit mij weer niet.

Ik ben ook niet bang voor wat mij overkomt. Ik maak me alleen zorgen over wat er in het Midden-Oosten gaat gebeuren de komende tijd. Mag t?
Citaat:

ga jij lekker vannacht nog naar irak met je GEEN OORLOG spandoek, oke ?
Nee.
Oud 19-03-2003, 19:05
Nate
Nate is offline
Volgens mij wil helemaal niet iedereen in Irak van Saddam af. Ik weet niet precies hoe het zit hoor, maar ik hoor mensen om beide partijen roepen. In elk geval zijn vrijwel alle Irakezen tegen Amerika, of ze nou voor Saddam zijn of niet. En dat vind ik zo heerlijk ironisch, bevrijd worden door andere eikels. 'T is als het einde van de 2e wereldoorlog. Althans, het algemeen geaccepteerde beeld dat heerst.

Ik ben nog altijd niet tegen deze oorlog. Ik ben er tegen dat het zo lang duurt allemaal. Irak had al 20 keer weggevaagd kunnen zijn. Dit vind ik overigens niet omdat ik iets tegen Irak heb. Ik ben alleen benieuwd naar de wereldwijde gevolgen, en ik hoop dat dit soort zaken een beetje eelt op de tere huidjes van de hedendaagse mens slijt. Plus, langzamerhand is het wel weer eens tijd voor een nieuw tijdperk. Eentje waar weer eens iets in te doen is!
Oud 19-03-2003, 19:06
Snowbell
Snowbell is offline
ik weet zeker dat ze voor tijd gaan aanvallen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:39
Martian
Martian is offline
Citaat:
Snowbell schreef op 19-03-2003 @ 20:06:
ik weet zeker dat ze voor tijd gaan aanvallen
Ze hadden nog 6 uur op het moment dat jij dat postte.
Nu nog 4 1/2.

Dan mogen ze wel opschieten
Oud 19-03-2003, 20:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik zeg :

0:22:17 uur Nederlandse tijd.
Oud 19-03-2003, 21:14
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
hahahah
DAT IS G*DVERDOMME NIET GRAPPIG, stomme idioot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 19-03-2003, 21:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
hahahah
Het ultieme ver-van-mijn-bed-idee...als het in Nederland zou zijn zou je moord en brand schreeuwen, maar nu het Irak is mag het ineens wel, dan is het zelfs humor

Het Irakese volk heeft ook het recht te blijven leven hoor! Natuurlijk moet Saddam weg, maar met bombardementen krijg je hem echt niet, want dan zit hij ergens diep onder de grond in een zwaarbeveiligde schuilkelder, samen met al zijn trouwe volgelingen. De enige mensen die je treft zijn onschuldige burgers. Dat vind ik niet goed te praten.
Oud 19-03-2003, 22:26
Nate
Nate is offline
Mad Max is op tv!
Oud 19-03-2003, 23:13
Joostje
Joostje is offline
artillerie in zuid irak schijnt al onder vuur te zijn genomen door de amerikanen omdatze een bedreiging zouden vormen voor de vstroepen. Wie zou hier de aggressor zijn?
Oud 19-03-2003, 23:22
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-03-2003 @ 00:13:
Wie zou hier de aggressor zijn?
Ik denk Irak
Oud 20-03-2003, 00:44
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-03-2003 @ 00:13:
artillerie in zuid irak schijnt al onder vuur te zijn genomen door de amerikanen omdatze een bedreiging zouden vormen voor de vstroepen.
Bron CNN

Oorlog = begonnen wat mij betreft.
Oud 20-03-2003, 01:40
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
dystopia schreef op 20-03-2003 @ 01:44:
Bron CNN

Oorlog = begonnen wat mij betreft.
die bombardementen zijn al lang geleden uitgevoerd, las 't 4-5u geleden al op cnn.com...

Trouwens, volgens VRT Teletekst kaderen die bombardementen volgens de Britten in patrouilles rond de no-flying zone die is ingesteld...
Oud 20-03-2003, 14:57
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 19-03-2003 @ 15:56:
niet mijn pim!
Pim is dood. Get ovet it!!!
Oud 20-03-2003, 15:16
ellaversa
ellaversa is offline
hou pim er asjeblieft gewoon eens 1 keer buiten!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 10:54
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 20-03-2003 @ 16:16:
hou pim er asjeblieft gewoon eens 1 keer buiten!
Ik zou wel willen.......
Oud 24-03-2003, 11:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
De een hier is tegen hoessein, de ander gilt moord en brand omdat bush raketten afvuurt. Ik ben tegen beide, maar slachtoffers zijn denk ik niet te voorkomen, of die nou gemaakt worden door oorlog of Sadams praktijken. Het is denk ik de vraag wie van de twee de minste "schade" zal aanrichten, en vlolgens mij is dat (op de lange termijn) bush. Hij doet nog moeite om burgerslachtoffers te voorkomen, en dat kunnen we van onze grote vriend meneer hoessein nou niet bepaald zeggen...
Reageren

Regels voor berichten