Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is simpel: het werk moet af. Misschien gebeurt met een hoop gekreun en gezeur, maar afmaken zal ik het! ![]() ![]() Ik ga stress dus tegen door te vechten tegen de oorzaak ervan. Bang voor een tentamen? Dan leer ik het, hoef ik niet meer bang te zijn. Bang dat ik een deadline niet haal? Dan werk ik extra hard, dan weet ik dat ik het zal halen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Door stress krijg ik enorme kopzorgen en koppijn. Ik weet eigenlijk ook niet hoe er het beste mee om te gaan. Ik probeer te relativeren hoor maar ook dat is soms moeilijk. Ik ben net als mijn vader, van een muis een olifant maken en het meestal opkroppen
![]() Het gaat zelfs zo ver dat ik nachtmerries krijg, het blijft me achtervolgen. Mijn vader bijvoorbeeld wordt agressief tijdens zijn slaap, terwijl hij geen agressief persoon is. Je ziet maar he, deze wereld zit vol met onnodige stress maar ja hoe ermee omgaan? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik ga rare dingen denken en ik trek me terug op mijn kamer of achter de computer. vaak ga ik dan mezelf maar wat aandoen ofzow, van stress raak ik de kluts kwijt en weetn ik niet meer wat ik moet doen enzow. mja... ik heb er altijd heel veel moeite mee. ik ben nu aan het leren om als ik stress heb naar iemand toe te gaan en te gaan praten erover, heel moeilijk maar het gaat steeds beter.
|
![]() |
|
ik stress altijd vreselijk veel als ik op moet staan, zelfs als ik gewoon alle tijd heb.
Meestal weet ik t onder controle te houden, ga beetje sjago doen en heen en weer lopen. M'n hart gaat ook heel hard kloppen, ik krijg koppijn enz. Maar meestal laat ik t over me heen komen, en wacht ik 'rustig' (niet echt rustig, is vaga te beschrijven* af tot de stress over is. |
![]() |
||
Citaat:
Dan word ik vanzelf weer wat rustiger...
|
Ik ga nutteloze kleine dingen doen die niets met hetgeen te maken hebben waar ik stress over heb, zoals m'n kamer opruimen/schoonmaken, naar vrienden, een stuk lopen langs het meer of strand, of ik ga opeens dingen doen die ik wel eerder wilde doen, maar die erg veel tijd kosten, zoals een kastje verven, een stoel bekleden, van dat soort dingen. Kortom: afleidingsmanoeuvres verzinnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||