Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 15:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
hebben jullie het weleens dat je in een winkel bent en ziet een heel erg leuk kledingstuk hangen, dan pas je het en het staat hartstikke leuk vind je zelf, dan wil je het in eerste instantie kopen, maar daarna bedenk je je omdat je omgeving er raar tegenaan zal kijken / je veel commentaar zal krijgen ?

of ook bijv. dat je zelf vegetariër wil worden, maar je familie vind dat allemaal grote onzin.. blijf jij dan bij je beslissing of geef je ze hun zin en laat je je principes maar varen ?

tell me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 16:04
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik had dit eerst ook, stond ik in een winkel met ontzettend leuke kleren aan en dan begon ik te twijfelen. Maar je moet daar eigenlijk niet teveel over nadenken. Als je iets zelf mooi vind dan moet je het gewoon kopen en dragen. het maakt niet uit wat anderen ervan vinden. het is juist leuk om aparte kleren te dragen die niet iedereen draagt. ik weet zeker dat mensen dit waarderen want je durft jezelf te zijn en dat laat heel veel over jezelf zien. ik zelf hou helemaal niet van kleding die iedereen al draagt en vond het eerst wel moeilijk om bijv. in een nieuwe opvallende broek naar school te gaan maar meestal waren de reacties erg goed. en als ze het niet mooi vinden: who cares?
jij vind het toch mooi! daar gaat het om!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:05
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Als ik zelf iets graag wil, doe ik het ook. Ook met kleren enzo. Maar er is wel een verschil met kleren die niet staan, of kleren die anderen niet mooi vinden. Als iets wel staat en ik vind het dus ook leuk, kan het me niet schelen wat anderen er van vinden.
Over de rest: ik laat mijn mening en principes niet zomaar varen/veranderen, daar moeten dan wel hele goede argumenten tegen zijn wil ik dat wel doen.(klopt die zin?)
Oud 27-03-2003, 16:06
Verwijderd
Ik ben het met Weezzz eens
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:09
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nouja, sinds ik op een andere school zit ben ik minder extreem geworden, ik krijg nu al gezeur als ik er niet eens heel opvallend bijloop. opzich kan het me niet schelen wat mensen er van zullen zeggen, maar op mijn school gaat het dus zo ver dat ze me lichamelijk gaan lastig vallen, als je anders bent heb je grote kans in elkaar gemept te worden. en daar zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:13
Jules
Jules is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-03-2003 @ 17:06:
Ik ben het met Weezzz eens
Ik natuurlijk ook
Oud 27-03-2003, 16:15
Sirenie
Sirenie is offline
Ik heb wel vaak dat ik aan mezelf twijfel. Dan vind ik het wel leuk, maar dan ben ik bang dat ik het na een tijdje niet meer leuk vind. Echt kleren laten hangen, bang voor reacties, doe ik niet. Als ik het zelf echt leuk vind dan koop ik het.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:34
Verwijderd
een partyboy outfit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:37
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
hmm ja... van die beetje strakke shirts.... dan zie je mn bierbuikje zo.
Oud 27-03-2003, 17:52
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik heb dat ik bepaalde dingen niet doe omdat ik geen gezeik wil bij mn baantje.
(ik heb het over een piercings mainly) of omdat ik niet wil dat in dat leraren op school me gaan fokken qua cijfers, omdat zij al het 'alternatieve' haten. je hebt namelijk een paar van die leraren.

verder qua kleding draag ik wel lekker wat ik wil, maar dat is niet erg bijzondere kleding verder
Oud 27-03-2003, 17:56
Laïs
Laïs is offline
Ja,ik heb dat wel eens gehad,zie ik allemaal mooie kleding,weet ik niet of ik zal durven aan te doen,maar dan denk ik,bla,laat ze maar zeggen en als ik dan op weg ben naar school begin ik weer te twijfelen .
Maar dat overkomt me eigenlijk niet vaak.
Oud 27-03-2003, 18:56
heavinly
heavinly is offline
Dat heb ik zeker, had ik net ook nog. Ik had iets aangedaan en dan kom ik beneden en hoor ik mn zus zeggen: "gadverdamme, wat heb jij nou weer aan". Ja, dat is ook niet echt een stilmulans. Dus ik hou zeker rekening met wat anderen er van zouden kunnen vinden, maar het is wel minder dan het ooit geweest is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:00
soske
soske is offline
Heb ik ook erg gehad, is nu wel steeds minder. Ik was soms nogal onzeker en verborg alles een beetje met een beetje wijde, soms donkere kleren en nu draag ik veel meer felle kleuren, meer rokjes, netpanty's en iets strakkere dingen.
Oud 27-03-2003, 20:55
Gadje
Gadje is offline
had ik net nog was gaan winkele had zon jorte broek aan ik vond m helemaal geweldig maar mn vriendinnen willen niet meer bij me lopen als k m aan doe. maja kkoop m tog wel.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:03
June bug
June bug is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-03-2003 @ 21:55:
had ik net nog was gaan winkele had zon jorte broek aan ik vond m helemaal geweldig maar mn vriendinnen willen niet meer bij me lopen als k m aan doe. maja kkoop m tog wel.
Lekkere vriendinnen....

Ik heb soms zoiets ook wel... Maar dan bedenk ik me dat mensen uit mijn klas me meestal toch wel accepteren hoe ik ben (waar ik overigens heel blij mee ben), en trek ik t meestal gewoon aan. Soms vind ik de grens tussen "niet staan" en "extreem" ook een beetje moeilijk te trekken... En als ik t niet zeker weer of het leuk is, denk ik gewoon aan wat ik die dag ga doen en of de mensen die ik zal zien erg veel commentaar zouden leveren... (niet dat ik me er echt iets van aantrek, maar als iedereen zegt dat ik er echt niet uitzie vind ik dat natuurlijk wel wat vervelend)..
Oud 27-03-2003, 21:21
Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-03-2003 @ 17:34:
een partyboy outfit
waarom niet? het staat je vast wel
Oud 27-03-2003, 21:33
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-03-2003 @ 17:34:
een partyboy outfit
Partyboy rules!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Muizzz schreef op 27-03-2003 @ 22:21:
waarom niet? het staat je vast wel
Pas op met wat je zegt straks doe ik 't nog ook
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:51
Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-03-2003 @ 22:46:
alsof dat zo erg is
Oud 27-03-2003, 21:52
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
in de kleuterklas had ik dat heel erg
maar nu niet meer eigenlijk. like it or jammer dan
Oud 27-03-2003, 22:17
Verwijderd
Waarom maken mensen zich zo 'n zorgen wat andere van hun vinden...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:20
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
McLaren schreef op 27-03-2003 @ 23:17:
Omdat reacties van buitenaf ook bijdragen aan je zelfbeeld.

Ik ben niet zo extreem dat ik echt nare reacties krijg, ik maak me er ook niet echt druk om..
Ik wel dat ik eens een leuk kledingstuk zie liggen en dat ik puur alleen het kledingstuk leuk vind, maar dat ik al weet dat ik het nooit ga aantrekken omdat ik me er niet fijn in zou voelen..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:42
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-03-2003 @ 22:46:
maar dan wel op de meeting
Oud 28-03-2003, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Je maakt deel uit van een samenleving waarin je samen leeft met anderen. Dat je je het oordeel van anderen dan aantrekt is niet zo heel verwonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 07:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 01:21:
Je maakt deel uit van een samenleving waarin je samen leeft met anderen. Dat je je het oordeel van anderen dan aantrekt is niet zo heel verwonderlijk.
Ik vind als het over kleding gaat wel verwonderlijk, waarom zou je iets niet aandoen als je het mooi vind omdat andere er anders over zullen denken..

En vaak is het zo dat mensen ergens aan moeten wennen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2003, 13:30
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
op sommige scholen word je echt zwaar lastig word gevallen door anderen als je er iets anders bij loopt, dus bij sommigen is dit de reden
Oud 28-03-2003, 13:46
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 01:21:
dan zouden die anderen zich ook wat begripvoller kunnen opstellen...

ben je direct van alle problemen af
Oud 28-03-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 27-03-2003 @ 23:42:
maar dan wel op de meeting
hehe
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 28-03-2003 @ 14:30:
op sommige scholen word je echt zwaar lastig word gevallen door anderen als je er iets anders bij loopt, dus bij sommigen is dit de reden
Ik denk dat het zelfs op de meeste scholen wel gebeurt,
maar ik vind neit dat je af moet wijken van iest wat je zelf wilt/mooi vind vanwege andere..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:10
Black Reina
Black Reina is offline
ik draag alles wat k leuk vind, wat anderen er ook van vinden..
dat is ook zo bij andere dingen
heel vreemd maar ik zou me pas doodschamen als ik in 'normale' kleding de straat op moet
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:34
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
bij mij wordt het steeds beter
ik heb er LANG over gedaan voor ik in een rokje naar school durfde
maar nu vind ik het kut als ik er te normaal bij loop
je moet iets wat je zelf leuk vind maar anderen niet gewoon eens aantrekken en dan raken ze er van zelf gewend aan
Fuck The World
moet je maar (proberen te) denken
Oud 29-03-2003, 11:57
the tourist
the tourist is offline
Dat had ik eerst ook wel, toen wist ik ook niet zeker of ik iets wel mooi vond. Nu heb ik er veel minder last van, alleen ik heb nu wel allemaal kleren in mijn kast die ik nooit meer aantrek
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 10:32
Anteverta
Anteverta is offline
Ik heb best vaak dat ik iets leuks zie, maar vaak ben ik dan met mijn vriendinnen (die uiterlijk gezien heel anders zijn, beetje 'kakkers') en die kijken me dan echt zo aan van 'dat meen je toch niet he' en dan laat ik het snel al weer zitten. Ik ben best wel onzeker en twijfel daarom heel snel. Uiteraard koop ik wel gewoon kleding die ik leuk vind. Ook al valt het niet allemaal in de smaak van anderen. Maar ik vind het toch wel leuk om van andere te horen dat ze het ook mooi vinden. Het is niet leuk om iedere ochtend als je beneden komt van je moeder te horen dat je er niet uit ziet... dan ga je je toch wel een beetje aanpassen (zeker met het lage-ego-level dat ik heb)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 10:34
rodina
rodina is offline
Ik draag alles.

Sommige dingen vind ik niet kunnen, superkorte rokjes, noem maar op. Dat is eerder omdat ik 't ordinair vind dan dat ik 'tniet zou durven.
Er zijn wel bepaalde dingen waar ik even een 2e keer over nadenk voordat ik 't aantrek, maar ach
Oud 30-03-2003, 12:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
wallflower schreef op 27-03-2003 @ 16:57:
hebben jullie het weleens dat je in een winkel bent en ziet een heel erg leuk kledingstuk hangen, dan pas je het en het staat hartstikke leuk vind je zelf, dan wil je het in eerste instantie kopen, maar daarna bedenk je je omdat je omgeving er raar tegenaan zal kijken / je veel commentaar zal krijgen ?

of ook bijv. dat je zelf vegetariër wil worden, maar je familie vind dat allemaal grote onzin.. blijf jij dan bij je beslissing of geef je ze hun zin en laat je je principes maar varen ?

tell me.
nou, niet echt deze voorbeelden... wel andere dingen... mag dat ook?!!! ik doe het gewoon:

ik zou wel eens mensen willen vertellen hoe ik over dingen denk in plaats van me altijd maar in te houden
zo, dat was het!! xxxx
Oud 30-03-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 28-03-2003 @ 14:46:

Dat is de idealistische oplossing...als iedereen zich lief zou gedragen zou iedereen lekker zichzelf kunnen zijn. Helaas is dat in de praktijk niet mogelijk dus is de meest pragmatische oplossing je op bepaalde punten wat aan te passen, óf te proberen je er niets van aan te trekken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 14:07:
Dat is de idealistische oplossing...als iedereen zich lief zou gedragen zou iedereen lekker zichzelf kunnen zijn. Helaas is dat in de praktijk niet mogelijk dus is de meest pragmatische oplossing je op bepaalde punten wat aan te passen, óf te proberen je er niets van aan te trekken.
ik heb dus ook geleerd me een beetje aan te passen. een jaar geleden zou ik mezelf voor gek verklaard hebben.. mn kleding is belangrijk voor me, maar niet zo belangrijk dat ik mn moeder uitgescholden laat worden omdat ze me "die kleding laat dragen". en de maatschappij zal zich toch nooit aan mij aanpassen, kortzichtige mensen blijf je houden, dus als de gevolgen van een eigen mening je te zwaar worden dan moet je je gewoon een beetje aanpassen.

de mensen die zeggen dat je je er niets van aan moet trekken worden volgens mij grootendeels geaccepteerd, anders zou je daar wel anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:19
Verwijderd
Je moet gewoon aantrekken wat je trekken kan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:42
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb wel eens dat ik iets heel mooi vind en dat ik me er eigenlijk gewoon te dik voor vind. Sommige dingen moet je vind ik gewoon mooi slank voor zijn helaas helaas.
Oud 01-04-2003, 09:48
Verwijderd
ik heb nog nooit iets niet gekocht omdat ik bang was dat anderen het niks zouden vinden. wel heb ik dingen niet gekocht omdat ik bang was dat het een opwelling was en dat ik het na een week niet meer zou dragen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:09
dreadlocks
dreadlocks is offline
ik zou wel zo'n broek als Christina Aguilera willen hebben. Maar ja dan wordt je weer voor slet uitgemaakt En ik heb m tot nu toe trouwens nog nergens gezien

en ik denk dat m'n vriend het niet zo geweldig zou vinden

*zucht*

Over t algemeen trek ik me er niks aan wat anderen ervan vinden. M'n ma is ook maar opgehouden met d'r opmerking over m'n kleding want ze weet dat ik er toch niks van aantrek
Oud 01-04-2003, 10:18
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik weet niet of ik dingen niet zou kopen omdat het volgens anderen niet kan. Ik heb nooit zo last met anderen over mijn kleding .
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:28
Roxy
Roxy is offline
nah ik heb niet zo de behoefte om heel extreem te zijn.. kheb ook nog nooit ergens echt negatief commentaar op gehad wat ik serieus nam... dus tja opzich zou ik wel alles 'durven' wat ik wil... ofdat ik het ook doe is iets anders, sommige dingen vind ik wel heel erg leuk maar weet ik dat ze niet bij me passen of staan.. maar dat is nie omdat ik het nie durf maar omdat ik het zelf ook nie mooi vind bij mezelf..
Oud 01-04-2003, 10:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 28-03-2003 @ 14:46:

Uiteraard, dat is ideaal. Maar tot die tijd is het makkelijker om jezelf een beetje aan te passen, dan de 6 miljard andere mensen om je heen.
Oud 01-04-2003, 14:23
Esmée
Esmée is offline
Ik heb niet echt een smaak dat ik veel extreme dingen leuk vind. Soms wel eens iets waar je mensen niet veel mee ziet lopen, of waarvan vriendinnen zoiets hebben van hmz oke, maar als ik iets echt leuk vind en ervan overtuigd ben dat het goed staat draag ik het. En vaak draaien de mensen die het eerst niet mooi vonden dan ook al heel snel bij, zo van goh het staat je toch wel heel cool
Oud 01-04-2003, 15:53
Verwijderd
ik heb mijn eigen smaak en ik draag wat ik leuk vind.. het maakt me echt nix uit wat andere mensen er van vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:33
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
McLaren schreef op 28-03-2003 @ 16:03:
Ik denk dat het zelfs op de meeste scholen wel gebeurt,
maar ik vind neit dat je af moet wijken van iest wat je zelf wilt/mooi vind vanwege andere..
lastigvallen gebeurt in verschillende gradaties

ik kan tegen verschillende rake rotopmerkingen ja
zou ik geslagen worden zou ik me echt aanpassen. prioriteiten stellen. uiterlijk boven alles? oppervlakkig gedoe.
ook zou ik me aanpassen, zouden ze me geen blik waardig gunnen, geen normaal praatje met me willen maken ed.

ik doe verder eigenlijk alles wat ik wil. misschien laat ik teveel over me heenkomen. wordt ik eerst uitgescholden en zien dan pas dat ik best lief ben wil ik ze graag vergeven. dat zijn dingen waar ik niet onderuit kom. mensen vergeven voor het hebben van vooroordelen ed.
als ik ergens nieuw ben wil ik het wel eens makkelijk maken door de leuke dingen an te doen die ook simpel zjin. niet te sterke recites opwekken. en dan opbouwen. pas wanneer men aan je gewend is.

@wallflower
ik weet niet precies hoer erg het is. maar nu perk je je misschien wat in maar wanneer men ziet dat je toch wel lief bent. dan vergeeft men je meestal wel voor afwijkend kleden.
Oud 01-04-2003, 17:54
Firefly
Firefly is offline
nee, heb ik niet echt last meer van. Mensen (op school ed.) schrikken nu toch al niet meer zo als ik wat nieuws aan heb, ze kijken er nu minder van op.

En sommige kledingstukken draag ik niet omdat ik weet dat ze mij gewoon echt niet staan.
Oud 01-04-2003, 17:55
Pharmacon
Pharmacon is offline
geen last van
Oud 01-04-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Avelon schreef op 01-04-2003 @ 17:33:

@wallflower
ik weet niet precies hoer erg het is. maar nu perk je je misschien wat in maar wanneer men ziet dat je toch wel lief bent. dan vergeeft men je meestal wel voor afwijkend kleden.
Thats right.

Je hebt zelfs mij kunnen vergeven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten