Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 19:23
kastdeur
kastdeur is offline
lmd
Advertentie
Oud 04-05-2002, 19:24
wicce
wicce is offline
ik probeer altijd een beetje te herdenken. alleen je gedachten dwalen altijd af. vooral als het er voor bedoelt is.
Oud 04-05-2002, 19:25
Qamra
Qamra is offline
Kheb beetje problemen op dit moment.. Me boosheid kon ik niet echt wegdrukken..
Oud 04-05-2002, 19:34
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
ik zat te kijken naar alles op het beeld van Nederland 1
Oud 04-05-2002, 19:36
Verwijderd
Ik dacht aan m'n overleden beste vriend, en een andere jongen die ik kende, en ik probeer er ook altijd wel iets van herdenken iets te leggen.. Maar ik herdenk liever mensen die ik gekend heb, dan onbekende oorlogslachtoffers.. Hmja, maar halverwege begon m'n hond te blaffen en belde m'n beste vriend want 'die was het een heel klein beetje vergeten'.
Oud 04-05-2002, 19:37
Talon
Talon is offline
ik dacht aan het rode stoplicht waarop ik wachte
en toen flitste gisteren door mijn hoofd, toen ik door rood reed en gefiltst werd

zie ander topic voor nadere details
Oud 04-05-2002, 19:42
Martin Dude
Martin Dude is offline
"hmmm, yammiej, cola!!"
Oud 04-05-2002, 19:50
Verwijderd
eerst had ik niet in de gaten dat de twee minuten al begonnen waren, maar daarna dacht ik een beetje aan de oorlog en keek ik ff tv op ned. 2
en ik dacht hoe zoveel mensen bij elkaar zo stil konden zijn
Oud 04-05-2002, 19:55
Monica
Monica is offline
Aan de dingen die ik gelezen en foto's die ik gezien had voor een werkstuk over de WOII die ik voor Gs gemaakt heb..

En Mariella de Geus, die nog niet eens zo heel lang geleden hier in Gouda is verkracht en vermoord, de stille tocht waar zoveel mensen aan deelnamen (ik ook)..

Ja, ik stond bij alles toch wel een beetje stil.. Al kan ik niet weten hoe de oorlog was, een beetje respect tonen is het minste wat ik kan doen.
Oud 04-05-2002, 19:56
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ja veel mensen
ja ik dacht aan even aan de 2e wereld oorlog en verder zag ik dat buiten de lantaarnpalen even aan waren en nu zijn ze weer uit.
Oud 04-05-2002, 19:58
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik was aan het denken wat ik moest antwoorden op de vragen die ik kreeg...
Oud 04-05-2002, 20:07
acid-star
acid-star is offline
eehm tsja.. om heel eerlijk te zijn dacht ik "damn ik MOET echt 230 euro bi elkaar zien te krijgen om de replica van Frodo's zwaard te kopen"

beetje.. eehm niet toepasselijk *schaam*
Oud 04-05-2002, 20:16
Aurora
Aurora is offline
Ik dacht 'hoe laat is het inmiddels?!' (--> klok loopt zwaar voor)
Ik kan niet aan oorlogsslachtoffers denken van 57 jaar geleden.
Oud 04-05-2002, 20:23
Verwijderd
ik was aan het telefoneren Het was zo gezellie dat ik helemaal niet door had dat het 8 uur was...
Oud 04-05-2002, 20:33
snoopy
snoopy is offline
aan m'n kat... (hij heeft kanker, en zal niet lang meer leven, maar toch... )
Oud 04-05-2002, 20:33
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik dacht aan de overleden kindjes van mn moeder en keek naar mn vriend
Oud 04-05-2002, 20:34
Slaughterer
Slaughterer is offline
Ik was verdiept in de krant.
Oud 04-05-2002, 21:04
Noortjuhh
Noortjuhh is offline
ik hou gewoon mn mond en irriteer me aan onze eigen klok, en die klokken daaro ..

echt 'herdenken' doe ik in mn eigen tijd ..
Oud 04-05-2002, 21:07
Krugdinho
Krugdinho is offline
ik zat op m'n fiets ik wist niet hoelaat maar toen ik de klok hoorde was ik wel stil
Oud 04-05-2002, 21:08
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ik ergerde me dood aan me moeder die er demonstratief een praatje doorheen maakte. En ondertussen probeerde ik te bedenken hoe het zou zijn om in een oorlog te zitten.

Ik herrinner me hier nog ene HADES, die (in een ver verleden) graag in een oorlog wilde zitten. Moet zeggen dat ik daar toch mijn twijfels over heb.
Oud 04-05-2002, 22:26
punkyfish
punkyfish is offline
uhm. toen had ik lol
Oud 04-05-2002, 22:30
NaSgIrL
NaSgIrL is offline
ik dacht fuckkkkkk dat in 2 min niet werken de afwas meteeeeen zoveel kon worden. ze deden niet aan stilte omdat het restaurant vol zat met duitsersss Maar ik ben wel stil geweest hoorrr.
Oud 04-05-2002, 22:34
Signy
Signy is offline
ik zat in een cafeetje met vriend en dus was ik echt niej zow bij
muziek was wel uit, en de trams stonden stil.
Oud 04-05-2002, 22:36
PV
PV is offline
Citaat:
wicce schreef:
ik probeer altijd een beetje te herdenken. alleen je gedachten dwalen altijd af. vooral als het er voor bedoelt is.
Oud 04-05-2002, 22:42
italianboy
italianboy is offline
dat de jeugd van tegenwoordig normen en waarden uit het oog verliest en dat het verschrikkelijk geweest moet zijn om onderdrukt te zijn in alle vormen en maten
Advertentie
Oud 04-05-2002, 22:55
Verwijderd
Ik zou het niet weten .. maar waarschijnlijk was het zoiets als "damn, deze schroef gaat zwaar" .. *was opbergrek aan het samenbouwen*

Maar ff serieus, ik ga niet 2 minuten stilte houden. Als anderen dat doen, moeten ze zelf weten. Ik hou de gedachte aan vroeger voor wat ze is, dingen gebeuren en wij kunnen er geen ruk meer aan doen. Het enigste waarvoor wij zorgdragen kunnen, is dat het niet nog een keer gebeurt..
Oud 04-05-2002, 23:04
xsten
xsten is offline
*shame* M'n pa en ik waren het een soort van een beetje vergeten en hadden net gegeten en zaten nog een beetje te discussiëren aan tafel toen m'n pa over mijn schouder heen zag dat er opeens mensen op tv zo'n krans aan het leggen waren.*shame*

Maar toen moest ik even aan m'n opa en oma denken (die overigens nog wel leven. Verder heb ik niet veel met 4 mei omdat mijn opa en oma het eigenlijk vrij goed hadden in de oorlog.
Oud 04-05-2002, 23:15
Verwijderd
Citaat:
xsten schreef:
Verder heb ik niet veel met 4 mei omdat mijn opa en oma het eigenlijk vrij goed hadden in de oorlog.
Mijn opa was bestuurder van een panzer .. aan de Duitse kant .. maar het neemt niet weg dat er veel doden aan beide kanten zijn gevallen. Ik respecteer het wel, maar wat is gebeurd.. is gebeurd. Je draagt je verleden met je mee; of je denkt er altijd een beetje aan, of helemaal niet.
Oud 04-05-2002, 23:21
Verwijderd
"Tis maar goed dat we geen duits hoeven te praten,want daar haalde ik vorig jaar maar net een 6 voor"

Oud 04-05-2002, 23:21
Verwijderd
Om eerlijk te zijn was ik het glad vergeten, ik was om 20:00 net bezig m'n netwerk te fiksen en lulde er dus gewoon doorheen met m'n broertje.
Oud 04-05-2002, 23:40
Tampert
Tampert is offline
zat nix te cdenkien
Oud 04-05-2002, 23:46
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
omg, dat was vandaag ikkuh vandaag rond die tijd boos en keihard muziek gedraaid *schaam* *schaam*
Oud 05-05-2002, 00:14
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
'zou tafel 5 fooi geven?'

:/
Oud 05-05-2002, 09:28
Alet
Alet is offline
Tijdens de 2 minuten stilte dacht ik niet echt aan oorlog en verdrukking. Ik heb gisteravond Schindler's List gekeken (Is een heel belangrijke film! ). En heb er toen dus 3 uur bij stilgestaan hoe erg het is om gevangen en verdrukt te zijn.
Oud 05-05-2002, 09:29
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik lag te ijlen want ik had koorts
Oud 05-05-2002, 10:41
Bluesummers
Bluesummers is offline
ik moest trompetteren bij dodenherdenking, en k zat vooral te denken hoe koud het was, maar ook aan die kinderen die bloemen neerlegden.. ze zaten duidelijk helemaal niet aan doden te denken, ze dachten of hun haar wel goed zat,of ze mooi op de foto voor de krant kwamen enzo.. en k d8 aan die oude mannen die er in legerkleren stonden, met veel medailles.. hoe het kwam dat zij nog leefden en de normale soldaat niet. wie zegt dat ze zelf niet het bevel hadden gegeven wat leidde tot de doden die wij nu herdenken? en aan het wilhelmus.. aan dat nationalistische gevoel wat oorlog vaak veroorzaakt. en dat ik t wilhelmus eigenlijk maar lelijk vond. en dat mn trompet hartstikke koud was en dat dat niet erg lekker speelde.. en dat het nooit helemaal stil is. mensen zijn stil, maar de natuur gaat toch door? je hoort de bladeren nog ritselen, eendjes kwaken.. de natuur herdenkt doden niet. en het is toch nooit helemaal stil, je hoort hier en daar nog een kuchje, het ademen van de mensen om je heen.. die 2 minuten stilte zijn slechts symbolisch. en daarna gaat iedereen gewoon weer verder. ze lopen naar binnen,nemen koffie, praten over van alles en nog wat, de kerkdienst of dat ze nu kopspijkers missen.. 5 minuten later denkt niemand meer aan de doden. eigenlijk zouden mensen stil moeten zijn als ze er ook echt aan denken, op een moment dat ze zelf beslissen... want ik betwijfel dat ook maar iemand echt aand e doden gedacht heeft(en dan nog: kende je hen? iedereen gaat er vanuit dat het aardige mensen waren geweest, helden die voor onze vrijheid vochten! maar misschien waren ze wel corrupt, gemeen, verraders, moordenaars,verkrachters en weet ik veel wat.. maakt je dood die dingen meteen goed?)

waar een mens al niet aan denkt tijdens 2 minuten stilte
Oud 05-05-2002, 11:03
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
*Damn, ik ben blut en wil die nieuwe van Nargaroth hebben,
%$#@@$$ *

Oud 05-05-2002, 11:06
Suerte Donna
Suerte Donna is offline
hmzz....ik stond onder de douche rond diej tijd en mijn "betrokken" broertje wees me er even op dat ik op moest houden met zingen en stil moest zijn, of dat met diej 2 min. stilte te maken had weet k niej..

Maar ik vind het herdenken een beetje achterhaalt, tuurlijk kan je er nog wel bij stil staan , maar je moet het verleden ook een keer laten rusten, vind ik.
Oud 05-05-2002, 11:47
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
'Welke moraalridder heeft het forum uitgezet?'
Oud 05-05-2002, 12:36
french kiss
french kiss is offline
toen zat ik bij me vriendje op de velo onderweg naar vrienden om nadien na de fuif te gaan ik wisset niet eens en dacht dus aan nix?
Oud 05-05-2002, 13:23
Luca
Luca is offline
Ik dacht aan de oorlogen in het Midden-Oosten.
Oud 05-05-2002, 13:29
Yolcu
Yolcu is offline
Ik was aan het bellen

Tsjah ach, het is wel een mooi moment om aan de oorlogen-van-nu, de armoede en de slechte levensomstandigheden van miljoenen mensen te denken (en je dan vooral te realiseren hoe goed je het hebt hier in nederland/belgie), maar aan de tweede wereldoorlog denken doe ik niet echt.. alleen soms als ik een oorlogsfilm/documentaire heb gezien...

En ik vind eigenlijk dat ik elke dag ofzo wel even stil kan staan bij hoe goed ik het heb, en bij de vele oorlogsslachtoffers over de hele wereld, van nu en van het verleden. Daarvoor hoeft het voor mij geen 4 mei, 20.00u te zijn.
Oud 05-05-2002, 14:06
*mandarijn*
*mandarijn* is offline
ik zat bij een feest. En daar was het super druk. Maar de muziek werd stop gezet en iedereen moest gaan staan en toen hielden we 2 minuten stilte.
Ik weet eigenlijk niet waar ik aan d8
Oud 05-05-2002, 14:11
kimmieeee
kimmieeee is offline
Ik heb gisteravond Schindler's List gekeken (Is een heel belangrijke film! ). En heb er toen dus 3 uur bij stilgestaan hoe erg het is om gevangen en verdrukt te zijn.

ja ik ook en met die 2 minuten stilte heb ik zitten denken waarom de duitsers zo tegen joden waren
Oud 05-05-2002, 16:15
Verwijderd
uh beetje aan nix
beetje naar het beeld gekeken
wel schindlers list proberen te kijken 's avonds, maar ja waren met 8 vreindinnen ofzo en dan wordt er nog weleeens doorheen gepraat
Oud 05-05-2002, 16:23
Verwijderd
ik dacht ook neit echt aan iets.. was bezig met het kijken naar m'n oppaskindjes.. En ze waren heel goed stil echt koel
en ik keek naar de tv.. ned 2 ofzo.
Oud 05-05-2002, 18:40
Piccola
Piccola is offline
Toen stond ik in de voetbalkantine te feesten.. Niemand heeft erbij stil gestaan!
Oud 05-05-2002, 18:48
AviBoY
AviBoY is offline
ik dacht nergens aan
Oud 05-05-2002, 18:54
noraly
noraly is offline
aan mijn neef die we gisteren hebben moeten laten cremeren na een dodelijk auto ongeluk
Oud 05-05-2002, 19:04
Tahval
Tahval is offline
aan het parkietje dat mijn broertje ooit eens heeft laten wegvliegen toen hij hem buiten ging zitten aaien
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten