Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2002, 13:58
beuk
beuk is offline
Even brood halen bij de bakker. Vrachtwagen staat uit te laden. Ik stop en stuur rakelings langs de laadklep. Even meen ik het gekras te horen dat mijn spiegel zich al in de zijkant van de vrachtwagen borend voortbrengt. Gelukkig is het slechts de band tegen de stoeprand. Tergend langzaam, centimeter voor centimeter schuifel ik vooruit onder het genot van Shakira, onderwijl met chirurgische precisie miniscule wijzigingen aanbrengend in mijn rijrichting. Nog anderhalve meter.

Plotseling verschijnt uit het niets een vadsige man van tegen de dertig op een racefiets. Zijn sportieve pretenties worden teniet gedaan door de vette loempia die in zijn linkerhand prijkt. Wat zou erin zijn rugtas zitten? Uitdagend remt hij vijftig centimeter voor mijn bumper en kijkt me in de recht ogen aan. Kutstudenten, hoor je zijn gefrustreerde brein bijna ratelen. Of misschien gewoon een gebrek aan sex. Of beide.

Het dringt tot me door: deze man heeft haast. Zó'n haast, dat hij niet 3 meter eerder kon stoppen. Of tenminste nu alsnog 1 meter achteruit gaan en daarna 30 centimer opzij gaan om mij erdoor te laten. Natuurlijk niet, hij zou wel gek zijn! Ík rij tenslotte op zíjn weghelft! Voorrang moet je afdwingen. Ik kijk naar de persoon rechts van me. En weer terug. Ik open het raam en vraag beleefd aan de 'wielrenner' of hij misschien eventueel een momentje opzij zou willen gaan. Omdat het nogal krap is.

Hij geeft geen krimp, maar kijkt me desondanks nog steeds recht in de ogen. Moedeloos begin ik aan mijn tocht achteruit. Triomfantelijk schuift de vetklep meter voor meter mee. Dan sprint hij weg. Even lijkt het alsof een invalide met zijn rolstoel aan een demarrage begint. Maar dat gaat mooi niet door. Hij wint tenauwerdood. Ik rij maar verder.

Hoe principiëel ben jij? Als je overtuigd bent van je gelijk, wil je dat dan ook per se krijgen, ook als je daarmee jezelf benadeelt?
Oud 06-06-2002, 14:08
mickael
mickael is offline
In het verkeer verwacht ik dat mensen meedenken en anticiperen op situaties die zich voordoen... dus die kwallebal uit jou verhaal moest gewoon aan de kant...

In de rest ben ik redelijk principieel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:24
martijn1985
martijn1985 is offline
jezus...wat een zak...

wel een mooie column dat wel

ontopic: ik wil eigenlijk altijd gelijk hebben...tot vervelens toe
Oud 06-06-2002, 14:25
WolterB
WolterB is offline
ik ben laatst aangereden door een auto die op míjn weghelft reed. Nu beweerd die man dat ik op zíjn weghelft reed en dat ik hém heb aangereden (ik op de fiets, hij in de auto).
hij had 1 koplamp kapot, voorruit eruit en spiegel eraf, wat dus nooit kan als je met 20 km/u tegen een auto op rijdt.
Die man blijkt dus onderverzekerd te zijn en wil niet de schade aan mijn fiets betalen.
Ik zelf was wel wat uitgeweken naar het midden van de weg, maar reed op mijhn eigen wghelft.

Het is nu nog steeds wachten op het geld voor mijn fiets, duurt al sinds december vorig jaar.

Aangezien ik weet dat ik niet fout was probeer ik dat ook te krijgen. Het gaat mij niet eens om het geld (ik had gelukkig zelf niets), maar dat die man te horen krijgt dat híj degene was die de fout maakte.

Ja, ik ben dus principieël

[edit]flinke typo[/edit]

[thankmode]dankjewel simple creed[/thankmode]
Oud 06-06-2002, 14:27
simple creed
simple creed is offline
het interesseert me nooit of ik gelijk krijg of niet. Ik geef gewoon duidelijk mijn mening en dan is het voor mij afgehandeld. Anderen zien maar wat ze ermee doen. Dat interesseert me dan eigenlijk niet zo heel veel meer....
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:30
simple creed
simple creed is offline
Citaat:
ik ben laatst aangereden door een auto die op míjn weghelft reed. Nu beweerd die man dat ik op zíjn weghelft reed en dat ik hém heb aangereden (ik op de fiets, hij in de auto).
hij had 1 koplamp kapot, voorruit eruit en spiegel eraf, wat dus nooit kan als je met 20 km/u tegen een auto op rijdt.
Die man blijkt dus onderverzekerd te zijn en wil niet de schade aan mijn fiets betalen.
Ik zelf was wel wat uitgeweken naar het midden van de weg, maar reed op mijhn eigen wghelft.

Het is nu nog steeds wachten op het geld voor mijn fiets, duurt al sinds december volgend jaar.
kan jij in de toekomst aangereden worden en in de toekomst wachten op je schadevergoeding

jij bent knap....

ben je iemand door god gezonden ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:34
simple creed
simple creed is offline
Citaat:
WolterB schreef:

[edit]flinke typo[/edit]

[thankmode]dankjewel simple creed[/thankmode]
ach ja ik doe alles voor lieve jongetjes
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:38
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
simple creed schreef:

ach ja ik doe alles voor lieve jongetjes
dat merk ik ja

nu plz stoppen anders chat en dicht

wij prberen lief te zijn voor de FB'tjes
Oud 06-06-2002, 14:41
simple creed
simple creed is offline
Citaat:
WolterB schreef:

dat merk ik ja

nu plz stoppen anders chat en dicht

wij prberen lief te zijn voor de FB'tjes
correctie: jij probeert lief te zijn voor de FB'tjes
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 15:19
Marlous
Marlous is offline
Geweldig

Ik wil btw wel altijd gelijk hebben, maar ik kan op zich wel toegeven als iemand met goede argumenten komt
Oud 06-06-2002, 17:11
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Als ik zeker weet dat ik gelijk heb wil ik gelijk hebben weet ik het niet zeker dan probeer ik erachter te komen weet ik zeker dat ik fout zit dan geef ik daaraan toe
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:30
Monica
Monica is offline
Als ik weet dat ik gelijk heb, zal ik niet toegeven. Dan kan ik zelfs kwaad worden als ik niet geloofd word of niemand wil luisteren ofzo. Verder geef ik wel toe als het moet, of als ik er achter kom dat ik ongelijk heb.

Mooi stukje tekst!
Oud 06-06-2002, 18:12
Shock
Shock is offline
Citaat:
Monica schreef:
Als ik weet dat ik gelijk heb, zal ik niet toegeven. Dan kan ik zelfs kwaad worden als ik niet geloofd word of niemand wil luisteren ofzo. Verder geef ik wel toe als het moet, of als ik er achter kom dat ik ongelijk heb.

Mooi stukje tekst!
same here
Oud 06-06-2002, 21:34
Verwijderd
Prachtig betoog over de verpaupering en de verloedering van de maatschappij, Roland

of was dat niet de bedoeling...

maargoed: ik wijk in principe nooit van mijn principes af..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 01:25
dystopia
dystopia is offline
Geweldige column hoewel dit IMHO weinig met principes te maken heeft, meer met een asociaal iemand.

Ik was gewoon blijven staan aangezien ik er bijna langs ben en hij nog moet beginnen. Was-ie wel aan de kant gegaan als-ie haast had. Voor hem en mij sneller.
Oud 09-06-2002, 15:17
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Monica schreef:

Mooi stukje tekst!
jep, alleen dat toegeven kan bij mij soms wat moeilijker gaan
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:25
Qamra
Qamra is offline
Wielrenners zijn arrogant, ik had hem NEVER voor laten gaan

En ik hou vast aan me principes naar gelange ik gelijk heb..
Oud 09-06-2002, 15:40
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Als ik het echt super zeker weet dan wel..
Maar dat komt niet echt vaak voor.
Oud 09-06-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
.....

Tergend langzaam, centimeter voor centimeter schuifel ik vooruit onder het genot van Shakira, onderwijl met chirurgische precisie miniscule wijzigingen aanbrengend in mijn rijrichting.

.....

Zijn sportieve pretenties worden teniet gedaan door de vette loempia die in zijn linkerhand prijkt.

Je zou maar zo praten tegen mensen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:21
konflict
konflict is offline
shakira?!

Welnu, ik ben wel redelijk principieel maar als ik besef dat ik ongelijk heb, geef ik dat ook toe. Hetzelfde geld voor een situatie waarin ik besef dat ik wel gelijk heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten