Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 11:42
Hukkie
Hukkie is offline
(ik vond het niet echt op Flora & Fauna thuishoren)

Ik zat zo eens na te denken: als je iets milieuvriendelijks koopt krijg je daar vaak subsidie oid voor. Milieuvriendelijke auto's, milieuvriendelijke vrieskisten, de hele bubs. Maar voor openbaar vervoer krijgt helemaal niemand subsidie! Vreselijk achterlijk, want de laatste paar jaar wil de overheid dat er maar zoveel mogelijk mensen gebruik maken van het openbaar vervoer zodat het milieu minder wordt belast door al die uitlaatgassen.

Ik vind dat we maar eens subsidie zouden moeten krijgen voor het openbaar vervoer, het kost Pot-Jan-Drie-Dubbeltjes toch al genoeg

Wat vind men er hier van?
Oud 30-09-2002, 11:49
PV
PV is offline
Nou als je op de fiets naar je werk gaat krijg je daar toch geld voor was een paar jaar geleden toch zo'n campagne over...
Maarja goedkoper openbaar vervoer zit dr toch wel niet in.. krijg je alleen nog maar slechtere verbindingen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 12:25
GRRR
GRRR is offline
dat hoeft niet perse. overheid kan verhoogde subsidies uitdelen, maar het huidige kabinet is toch voor meer privatisering wat leidt tot markt misbruik en kunstmatig verhoogde prijzen. de rijken die altijd rijker willen worden. lang leve het kabinet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:13
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
GRRR schreef:
dat hoeft niet perse. overheid kan verhoogde subsidies uitdelen, maar het huidige kabinet is toch voor meer privatisering wat leidt tot markt misbruik en kunstmatig verhoogde prijzen. de rijken die altijd rijker willen worden. lang leve het kabinet
Daar komt een revolutie van: zie Rusland ten tijde van Stalin (geloof ik)
Oud 01-10-2002, 10:18
punkyfish
punkyfish is offline
Ze willen de treinen nou toch nóg duurder maken? Daar snap ik dus echt helemaal niks van. Wij moeten met zijn allen met de trein, maar die zijn o zo duur ivm allemaal nieuwe dingen die ze in willen voeren, dus de kaartjes worden duurder. Leuk? Nah.

Er klopt sowieso helemaal niks van die politiek hierzo. Laatst nog een heel gesprek gehad met mijn oom, een werkgever. Werkgevers moeten de kinderopvang voor hun werknemers betalen, en ook nog de opvang van hun eigen kinderen... Belachelijk vind ik dat, vooral bij een kleinschalig bedrijf als dat van hem. Zo zijn er nog meer dingen die andere dingen tegenspreken, erg logisch, supergoed geregeld allemaal... Niet dus.
Oud 01-10-2002, 12:12
Tom
Tom is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Wat vind men er hier van?
Opzoute met de subsidie. Ik ga niet betalen omdat iemand anders een zuinige auto koopt, zie daar het nut niet van in. En ik bepaal zelf wel of ik een dikke auto koop of een Smart.

Verder heeft die zooi toch geen zin als ze in andere landen niet meehelpen, in Amerika tel je ook pas mee als je een dikke SUV hebt. Lekker nuttig dan.
Oud 01-10-2002, 12:26
Unexplained
Unexplained is offline
Volgens mij heb je geen idee hoeveel geld de overheid jaarlijks in openbaar vervoer stopt.

Dat houdt niet op bij 100 miljoen Euro.
Oud 01-10-2002, 12:34
Tom
Tom is offline
Citaat:
PV schreef:
Nou als je op de fiets naar je werk gaat krijg je daar toch geld voor was een paar jaar geleden toch zo'n campagne over...
Je kan je werkgever korting kon krijgen op een fiets.. ook al zo onzinnig. Is gelukkig afgeschaft (geloof vanaf volgend jaar?).

Al dat subsidies of juist het duurder maken van andere dingen helpt toch niet, alsof mensen minder gaan roken omdat de prijs zo hoog is. En zie je mensen al minder snel in de auto stappen omdat brandstof zo duur is? Echt niet.

Citaat:
Maarja goedkoper openbaar vervoer zit dr toch wel niet in.. krijg je alleen nog maar slechtere verbindingen.
Nee openbaar vervoer is toch al kut.
Oud 01-10-2002, 12:40
marlies
marlies is offline
de bus wordt ook weer 5% duuder. Dat slaat dus ook nergens op. Ik bedoel de bus zorgt ervoor dat er minder mensen met de auto gaan en dan maken ze dat weer duurder
Dat het ieder jaar duurder wordt, ok dat snap ik want het geld wordt minder waard, maar waarom nu die 5% extra erbij?
Oud 01-10-2002, 12:42
Talon
Talon is offline
als iedereen met de bus gaat, rijden er minder debielen op de weg, en is het des te beter voor mensen die niet met de bus gaan, zoals ik.
Oud 02-10-2002, 11:44
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Volgens mij heb je geen idee hoeveel geld de overheid jaarlijks in openbaar vervoer stopt.

Dat houdt niet op bij 100 miljoen Euro.
Daar is anders bar weinig van te merken. De overheid had er trouwens ook beter aan gedaan de NS niet te privatiseren. Dit jaar 4% op de huidige prijs ipv 9, dat is op zich nog niet zo verschrikkelijk erg. Maar wat doen die klootzakken? Bovenop die prijs waar al 4% bijop is gegooid, word er nog een keer 4% bijop gesmeten. Dat is uiteindelijk gewoon duurder!

Citaat:
Opzoute met de subsidie. Ik ga niet betalen omdat iemand anders een zuinige auto koopt, zie daar het nut niet van in. En ik bepaal zelf wel of ik een dikke auto koop of een Smart. Verder heeft die zooi toch geen zin als ze in andere landen niet meehelpen, in Amerika tel je ook pas mee als je een dikke SUV hebt. Lekker nuttig dan
Persoonlijk vind ik dat dus een vrij egoistische instelling. Wat die andere landen betreft: een moet de eerste zijn en ik zie niet in waarom dat Nederland niet kan zijn. Daarnaast is voor mij het milieu nog net een belangrijker kwestie dan of ik al dan niet zou meetellen in Amerika.
Oud 02-10-2002, 12:41
Tom
Tom is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Persoonlijk vind ik dat dus een vrij egoistische instelling.
Ik vind het egoïstisch dat de overheid voor mij gaat bepalen dat geld wat ik o.a. aan belasting bepaal, naar mensen gaat die een zuinige auto kopen.

Citaat:
Wat die andere landen betreft: een moet de eerste zijn en ik zie niet in waarom dat Nederland niet kan zijn.
Zoals gewoonlijk loopt Nederland zich aan te passen aan anderen, net zoals de euro, daar heb ik niet om gevraagd en je loopt te betalen voor landen die armer zijn.

Citaat:
Daarnaast is voor mij het milieu nog net een belangrijker kwestie dan of ik al dan niet zou meetellen in Amerika.
Dan ben jij vast een uitzondering, want volgens mij zal dat wel meevallen als de overheid het volk geld in hun handjes moet duwen zodat ze een zuinig apparaat kopen. Er zijn nog altijd weinig mensen die daar uit zichzelf al rekening mee houden tijdens de aankoop.
Oud 02-10-2002, 14:35
snoopy
snoopy is offline
nou... je krijgt wel geen subsidie als je met het openbaar vervoer reist, maar ze hebben wel het autorijden expres duurder gemaakt, om mensen te stimuleren het openbaar vervoer te nemen. (benzineprijzen, wegenbelasting, etc... )
Oud 02-10-2002, 15:01
MQ
MQ is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Ze willen de treinen nou toch nóg duurder maken? Daar snap ik dus echt helemaal niks van. Wij moeten met zijn allen met de trein, maar die zijn o zo duur ivm allemaal nieuwe dingen die ze in willen voeren, dus de kaartjes worden duurder. Leuk? Nah.

Er klopt sowieso helemaal niks van die politiek hierzo. Laatst nog een heel gesprek gehad met mijn oom, een werkgever. Werkgevers moeten de kinderopvang voor hun werknemers betalen, en ook nog de opvang van hun eigen kinderen... Belachelijk vind ik dat, vooral bij een kleinschalig bedrijf als dat van hem. Zo zijn er nog meer dingen die andere dingen tegenspreken, erg logisch, supergoed geregeld allemaal... Niet dus.
met bus wordt ook duurder.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten