Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 18:52
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
stout! schreef:
Dè slechte kant van zoveel miljoen mensen? Apart.
En deze mensen? Welke mensen precies?
Hij kan ze ook moeilijk stuk voor stuk uitproberen he

Maar ik zal even namens mijzelf spreken, ik heb geen goed woord voor vooral turken en marokkanen, speciaal in groepjes. Ik heb daar gewoon persoonlijke redenen voor. Ik vind het gewoon kutvolkeren.
Oud 09-01-2003, 18:53
~Golvend Badeendje~
Citaat:
Betamethason schreef:
Of.niet.wil.leren.kennen?
Ga.me.niet.vertellen.dat.je.alleen
'slechte'.buitenlanders.tegen.komt,
er.zijn.zat.'goede'. :\
Tell me where ? Ik heb weinig goede ervaring met buitenlanders. En hiermee doel ik vooral op de mannelijke jongeren...dus.
Oud 09-01-2003, 18:54
~Golvend Badeendje~
Btw ik voel me het meest ongemakkelijk op school.
Oud 09-01-2003, 19:56
stout!
stout! is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Maar ik zal even namens mijzelf spreken, ik heb geen goed woord voor vooral turken en marokkanen, speciaal in groepjes. Ik heb daar gewoon persoonlijke redenen voor. Ik vind het gewoon kutvolkeren.
Ik snap wat voor groepjes je bedoeld en ik kan me zelfs nog wel voorstellen dat je door die jongens ongemakkelijk gaat voelen en zelfs een hekel aan dat soort jongens hebt. Maar dat geeft je nog niet het recht om dan maar alle buitenlanders daarop te beoordelen en al helemaal niet om ze als 'gewoon kutvolkeren' ( ) te bestempelen. Hoe kun je dat zeggen? Zo kortzichtig kun je toch niet zijn?
Zegt jouw doen en laten iets over alle Nederlanders? (dat mag ik wat dit betreft niet hopen maar daar gaat het nu niet om) Nee natuurlijk niet , want er zijn ontzettend veel verschillende soorten Nederlanders! Dat is precies hetzelfde bij andere volkeren, dus scheer alsjeblieft niet iedereen over één kam. Beoordeel mensen op de manier waarop ze met jou omgaan (van mij mag je dus best een hekel hebben aan die vervelende jongens, maar niet omdat ze Marokkaans zijn maar omdat ze vervelend zijn).

En waarom dit me zo aan het hart gaat? Omdat één van mijn beste vriendinnen Turks is en zij en de familie die ik van haar ken, zijn de echt liefste mensen die ik ken. Door haar heb ik voor het eerst echt beleefd hoe anders mensen zich gaan gedragen door vooroordelen zoals die van BenchMarc en jou. Dat deed me echt pijn. Haar moeder wordt behandeld als oud vuil door mensen die haar helemaal niet kennen (terwijl ze zelf een ontzettend vriendelijke vrouw is) omdat die voor zichzelf, net als jij, hebben besloten dat Turken een 'kutvolk' zijn.

Ik vraag je niet om je mening te veranderen over die irritante jongens, maar denk alsjeblieft na over wat je zegt over buitenlanders in het algemeen. 'Buitenlander' is zo'n breed begrip en het wordt te vaak alleen maar in een negatieve context gebruikt.
Oud 09-01-2003, 20:10
~Golvend Badeendje~
Citaat:
stout! schreef:
Ik snap wat voor groepjes je bedoeld en ik kan me zelfs nog wel voorstellen dat je door die jongens ongemakkelijk gaat voelen en zelfs een hekel aan dat soort jongens hebt. Maar dat geeft je nog niet het recht om dan maar alle buitenlanders daarop te beoordelen en al helemaal niet om ze als 'gewoon kutvolkeren' ( ) te bestempelen. Hoe kun je dat zeggen? Zo kortzichtig kun je toch niet zijn?
Zegt jouw doen en laten iets over alle Nederlanders? (dat mag ik wat dit betreft niet hopen maar daar gaat het nu niet om) Nee natuurlijk niet , want er zijn ontzettend veel verschillende soorten Nederlanders! Dat is precies hetzelfde bij andere volkeren, dus scheer alsjeblieft niet iedereen over één kam. Beoordeel mensen op de manier waarop ze met jou omgaan (van mij mag je dus best een hekel hebben aan die vervelende jongens, maar niet omdat ze Marokkaans zijn maar omdat ze vervelend zijn).

En waarom dit me zo aan het hart gaat? Omdat één van mijn beste vriendinnen Turks is en zij en de familie die ik van haar ken, zijn de echt liefste mensen die ik ken. Door haar heb ik voor het eerst echt beleefd hoe anders mensen zich gaan gedragen door vooroordelen zoals die van BenchMarc en jou. Dat deed me echt pijn. Haar moeder wordt behandeld als oud vuil door mensen die haar helemaal niet kennen (terwijl ze zelf een ontzettend vriendelijke vrouw is) omdat die voor zichzelf, net als jij, hebben besloten dat Turken een 'kutvolk' zijn.

Ik vraag je niet om je mening te veranderen over die irritante jongens, maar denk alsjeblieft na over wat je zegt over buitenlanders in het algemeen. 'Buitenlander' is zo'n breed begrip en het wordt te vaak alleen maar in een negatieve context gebruikt.
Stel eerst dan maar eens goed geintergreerde buitenlanders aan mij voor, dan praten wij wel weer verder

Sorry ik heb er gewoon weinig goeie woorden voor. Trouwens ik ken ook wel een paar die wel normaal zijn, maar om dan meteen mij algemene oordeel te veranderen,nee...

Oud 09-01-2003, 20:48
stout!
stout! is offline
Citaat:
Stel eerst dan maar eens goed geintergreerde buitenlanders aan mij voor, dan praten wij wel weer verder

Sorry ik heb er gewoon weinig goeie woorden voor. Trouwens ik ken ook wel een paar die wel normaal zijn, maar om dan meteen mij algemene oordeel te veranderen,nee...

Nou als voorbeeld van die "geintegreerde" (ik vind het belangrijker dat het gewoon goede mensen zijn) buitenlanders noemde ik bijvoorbeeld al die vriendin van me en haar familie. Maar je zegt zelf dat je ook 'normale' buitenlanders kent dus ik hoef je niet eens voor te stellen. Maar om dan meteen je 'algemene oordeel' te veranderen, nee?? Die mensen laten dus al zien dat dat algemene (voor!)oordeel dus nergens op slaat!
Maar ik ga me verder niet meer boos maken om jouw vooroordelen omdat je er ws toch niet vanaf stapt ook al laat ik je 100 keer het tegendeel zien (als je daar voor had opengestaan had je namelijk zelf al rondgekeken en gezien dat niet iedereen hetzelfde is en je dus niet iedereen in één keer kan beoordelen). Maarja. Ik hoop toch dat je meer respect voor mensen krijgt, de overgrote meerderheid verdient dit niet en de goeden lijden altijd onder de slechten.
Oud 09-01-2003, 21:37
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Overal waar het donker is... daar word ik panisch van
Oud 10-01-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Nou als voorbeeld van die "geintegreerde" (ik vind het belangrijker dat het gewoon goede mensen zijn) buitenlanders noemde ik bijvoorbeeld al die vriendin van me en haar familie. Maar je zegt zelf dat je ook 'normale' buitenlanders kent dus ik hoef je niet eens voor te stellen. Maar om dan meteen je 'algemene oordeel' te veranderen, nee?? Die mensen laten dus al zien dat dat algemene (voor!)oordeel dus nergens op slaat!
Maar ik ga me verder niet meer boos maken om jouw vooroordelen omdat je er ws toch niet vanaf stapt ook al laat ik je 100 keer het tegendeel zien (als je daar voor had opengestaan had je namelijk zelf al rondgekeken en gezien dat niet iedereen hetzelfde is en je dus niet iedereen in één keer kan beoordelen). Maarja. Ik hoop toch dat je meer respect voor mensen krijgt, de overgrote meerderheid verdient dit niet en de goeden lijden altijd onder de slechten.
*steunt en geeft zelfvertrouwen * ik ben het wel met je eens, maar agh als mensen dat idee nou eenmaal in hun bolle koppies hebben krijg je dat er ook niet zo snel meer uit.....laat ze lekker.....stijgt jouw bloeddruk tenminste ook niet
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 12:29
DarkRaven
DarkRaven is offline
een plaats die ik niet ken en waar ik alleen ben. Tja....wat moet ik dan doen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:35
betamuis
betamuis is offline
Citaat:
Tell me where ? Ik heb weinig goede ervaring met buitenlanders. En hiermee doel ik vooral op de mannelijke jongeren...dus.
(beta)
Kom op zeg, als jij normaal doet,
doen de meeste buitenlanders ook normaal.
Tuurlijk, er zijn een hoop vervelende,
maar dat geldt net zo goed voor nederlanders.
Op je school zullen vast wel buitenlanders zijn
die aardig ed zijn, maar dan moet je wel
de moeite doen om ze te leren kennen,
net als met andere mensen.

[edit]
Misn krijg je ook weinig goede ervaringen
met buitenlanders door jouw opstelling
tegenover hun..
(ff voor de duidelijkheid:
ik zeg niet dat het zo is,
weet natuurlijk niet hoe jij doet irl,
maar het kan)
Oud 10-01-2003, 20:39
betamuis
betamuis is offline
Citaat:
Ik.
Citaat:

Da's niet eerlijk.
Als ik tegen bepaalde mensen zeg dat
alle Nederlanders gierig en asociaal zijn,
reken maar dat er een discussie ontstaat.
'vooroordeel!' Maar buitenlanders zijn intussen
wel allemaal vervelend, slecht geïntergreerd ed.

bla.. ik dwaal af gloof ik. Lama zitten als het onduidelijk is.
Oud 11-01-2003, 09:58
stout!
stout! is offline
Citaat:
jellerd schreef:
*steunt en geeft zelfvertrouwen * ik ben het wel met je eens, maar agh als mensen dat idee nou eenmaal in hun bolle koppies hebben krijg je dat er ook niet zo snel meer uit.....laat ze lekker.....stijgt jouw bloeddruk tenminste ook niet
Als ik jou toch niet had. Ik weet ook eigenlijk wel dat ik t moet laten zitten maar vind het echt heel erg moeilijk om er niet op te reageren . Nou ja, vanaf zeg ik echt niets meer (hierover dan)!
Oud 11-01-2003, 10:16
Verwijderd
Van die übernette kledingzaken, verschrikkelijk. Gelukkig kom ik daar maar zelden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:31
Gimson of Gloin
Gimson of Gloin is offline
dit is een meoilijke vraag, maar ik denk dat ik me het minst op me gemak voel bij allemaal vreemde mensen ...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:49
Sarsefras
Sarsefras is offline
Ik voel me niet op mn gemak in een bushokje als ik moet w8en en er staat een of andere enge vent in de buurt
ook niet tussen boeren op een hardcorefeest... allemaal racisten.. bleeegh
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:51
Christabel
Christabel is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Van die übernette kledingzaken, verschrikkelijk. Gelukkig kom ik daar maar zelden.
ja...precies, in zo'n heel klein winkeltje zonder muziek, met een houten vloer waarop je voetstappen dan zo vreselijk hard klinken, met ongeveer vier kledingstukken (ok, overdreven, maar in ieder geval met maar heel weinig) op de schappen en een legertje verkoopsters (allemaal uiteraard strak hetzelfde uitgedost) dat je bij binnenkomst meteen strak aankijkt en daar niet mee ophoudt voordat je er weer uit gevlucht bent
.
.
*ril*
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:14
ABrules
ABrules is offline
De Kerk,

ben zowieso al Atheïst... maar de sfeer die daar hangt... vind ik dan...

geloof heeft in de vorm van de kerk eeuwenlang mensen misbruikt... de rijkdom van de kerk ook door afpersing van mensen in de naam van"god" ofzo... de kerk heeft altijd heel veel macht gehad en heeft die nog... als ik dan zo een kerk binnenloop wordt ik helemaal akelig en hoop ook dat ik dat niet te vaak hoef te doen...
Oud 12-01-2003, 21:39
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
betamuis schreef:
Als ik tegen bepaalde mensen zeg dat
alle Nederlanders gierig en asociaal zijn,
reken maar dat er een discussie ontstaat.
'vooroordeel!' Maar buitenlanders zijn intussen
wel allemaal vervelend, slecht geïntergreerd ed.

Nederlanders zijn Gierig en asosiaal De meeste zitten allen nog in de ontkennings fase
Reageren

Regels voor berichten