Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ach... ik doe wat ik vind dat kan... ik help mensen als ik denk dat ze het nodig hebben.. en gooi mijn zooi in de prullenbak...
Wat ik denk dat een van de oorzaken is voor de (steeds erger wordende) verloedering... Die kinderen van de basisschool die zo aso zijn kunnen er niets aan doen: de schuld ligt bij de ouders.. ze nemen een kind en als het een jaar of 3 is wordt het kind op een creche gegooit... als de kindjes eindelijk naar de basisschool gaan.. blijven ze daar (als kleine dreumpies) over... na school gaan ze naar de naschoolse opvang, om thuis te eten en om 7 uur naar bed te gaan.. met andere woorden... die kinderen leren gewoon geen normen en waarden meer... of ze krijgen telkens andere te horen.. want de papa's en mama's zeggen niet hetzelfde als de juf ofzo... Als die ouders nou eerst eens nadenken voordat ze kinderen nemen... en als ze ze nemen er dan voor ze zijn... zou het al een stuk schelen... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Spreek voor jezelf. Het 'wij'-gevoel is misschien wel het hele probleem. Ik zag gisteren een uitzending van Oprah, waarin gehandeld werd over het vele geweld in Amerika. Oprah begreep van haar gast de redenen onder welke hij dacht dat dit onstaan was en kon voortbestaan, maar ze antwoordde met dingen als 'wij gaan achteruit', 'we verloederen', 'America is loosing it's self-control', whatever. Dat is het hele probleem. Het is goed het probleem te begrijpen, maar je moet het niet op een land betrekken, of op een volk, maar enkel op jezelf, of op de hele mens als geheel. Toegegeven, de meeste mensen zijn aan die veranderingen onderhevig, maar je kunt het in dit geval beter over jezelf hebben en jezelf daaraan onttrekken. De grillen van het lot brengen ons de trends, en velen gaan daar hersenloos in mee. Probeer dat niet te doen, zou ik zeggen. Maak voor jezelf regels of richtlijnen welke je wil volgen gedurende je leven. Maak je directe naasten bewust van de verloedering, ga er tegenin. Individualisme is niet slecht, als het individualisme er is om met opzet minder deel te nemen aan de onwetende maatschappij. Als het er is vanwege pijn, egoïsme, of een andere verachtelijke zaak, kan het inderdaad mens-eigen worden genoemd, maar moet het daarom juist niet worden geaccepteerd. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En in een perfecte wereld zou ik niet willen leven... hier in mijn dorp bijvoorbeeld word je als rokende aangekeken als zondenaar, is iedereen gelukkig met weinig en erg religieus... dat hoeft van mij nou ook weer niet...ik hou van een slechte wereld in andermans ogen...en overigens als alles goed was geweest waren er geen idealisten, dromers of extremisten...verandering schept niet alleen slechte maar ook goede dingen...ik heb bewondering voor beidden...maar kies zelf voor een wereld zoals hij is zodat ik er mijn eigen weg in kan vinden en hem naar mijn manier kan veranderen.
||
Citaat:
@ nare man; de samenleving verruwt, en vervolgens noem jij zaken op als de doorbraken van taboe's, de ontzuiling en de verandering in de rol van de overheid? Ik mis je punt daar, hoor. Tenzij je natuurlijk de generatie nix'ers bedoelt, dan kan ik het alleen maar beamen, hèhè. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Het is idd zo dat de normen en waarden achteruit gaan, maar daar helpt iedereen aan mee dus ook jij! Als het zo door blijft gaan kan de maatschappij zelfs veranderen, omdat wij als maar door blijven veranderen dus kunnen de regels ook niet achter blijven! Als je het zo graag anders wil doe er zelf dan iets aan!
Groetjes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met name door economische recessies ontstaan de meeste problemen, mensen zijn niet meer zeker van hun baan, kunnen niet meer kopen wat ze willen en raken daardoor gefrustreerd en reageren zich af op anderen. En dat gedrag wordt blijkbaar geaccepteerd en wordt genormaliseerd, ook in economisch betere tijden. En over immuniteit voor ellende: die hongerende kindertjes in Afrika bijv. kent iedereen nu wel, ze bestaan al sinds Mies Bouwman nog op tv was en nu nog steeds. Mensen hebben het idee dat het toch niet helpt, dus waarom wat doen aan ellende? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontzuiling is ook logisch: sociale cohesie valt weg, mensen staan vaker alleen zonder mensen om hen op te vangen als ze ontsporen. Sociale druk is minder groot wat leidt tot meer mogelijkheden tot zelfontplooiïng, maar er zijn veel mensen die niet met zulke vrijheden kunnen omgaan. Die gaan in de fout. Verandering van de rol van de overheid is ook duidelijk dacht ik zo, een overheid als verzorgingsstaat leidt ertoe dat mensen minder een beroep doen op hun sociale netwerk, de overheid biedt meer. Het zijn bv. ook altijd de domste en asociaalste mensen die donders goed weten dat ze recht hebben op medische zorg en dan met fysiek geweld proberen bij de eerste hulp als eerste aan de beurt te komen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof niet dat er pas in deze jaren een heuse tendens is ontstaan met zinloos geweld. Daarmee zal je dan gelijk hebben met het doorbreken van het taboe op fysiek geweld, de meldingen zijn hoger, maar concluderen dat ook de criminaliteit is gestegen is voorbarig. Een verzorgingsstaat leidt er inderdaad toe dat er (bijna) altijd een beroep wordt gedaan op de overheid, maar ook die verandering was noodzakelijk (terugkijkend naar de crisisjaren, waar er ook geen beroep meer kon worden gedaan op particuliere instellingen). Zou men in de jaren twintig ook vinden dat we verloederen? Of in de jaren zestig, met de provo's? En zal er over twintig jaar een nieuwe lichting zijn met verloederende schimmen? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk dat er vroeger veel minder troep was hoor, vind het zelf ook niet leuk maar ik doe er ook weinig aan. Kheb wel mijn eigen meningen en als iemand als slechts doet zeg ik wel: "Doe dat nou niet" maja of ze luisteren... dus niet. Iedereen doet gewoon waar-ie zin in heeft en nemen steeds minder van anderen aan.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Pws enquête verloedering van de Nederlandse taal. 324b21 | 0 | 07-10-2016 15:15 | |
De Kantine |
Verloedering van het seksmoraal en 'de jeugd van tegenwoordig' Verwijderd | 58 | 01-02-2009 15:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Taalverloedering Porcelain | 143 | 26-06-2005 16:03 | |
Beleidszaken |
N&A de verloedering zelve Verwijderd | 150 | 04-03-2005 14:31 | |
ARTistiek |
[foto's] Charleroi de Koe! | 20 | 04-07-2004 22:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de verloedering van de maatschappij Ninnoc | 12 | 09-03-2002 12:51 |