Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 19:08
MissLopez
MissLopez is offline
ik geloof dat ik een beetje gestresst ben, heb t vandaag 3 keer opgemeten en het was 110-120 per minuut.....is dit normaal volgens mij moeder niet?

tell me.......wat is die van jullie!
Oud 07-04-2002, 19:33
lake bodom
lake bodom is offline
122 geloofk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:07
Kat
Kat is offline
Hardslag hoort ongeveer tussen de 60 en 90 slagen per minuut te zitten geloof ik. iik kan er ergens 10 naast zitten, maar 110 en 120 is wel erg hoog. als je dat vaker hebt kan je misschien eens langs een dokter gaan.
maar je moet ook wel denken, als je er heel erg op let, ga je je er zorgen over maken, en daar word je juist zenuwachtig van, waardoor je hardslag weer hoger word. je kan het jezelf dus ook aanpraten, daar heb ik ook erg vaak last van,...
Oud 07-04-2002, 20:10
Verwijderd
80..ik was het gewoon even aan het 'tellen'..maar volgens mij is dat wel erg weinig, als ik die antwoorden hier zo lees..:/
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:47
Eva*
Eva* is offline
'k Heb 't net opgemeten: 74 hartslagen in 1 minuut.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:51
sweet girl
sweet girl is offline
mijn was 64...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:51
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
E.v.a schreef:
'k Heb 't net opgemeten: 74 hartslagen in 1 minuut.
goh jij ben relax...........kan ik niet zeggne. ik ga het nu nog een keertje opmeten.....komt ie hoor moment: oh god. 127 is dit goed? ik ben gewoon relaxt nu man......oke in mijn hoofd is het een en al chaos en ik heb adhd misschien heeft dat ermee te maken.......maar goed......

wat hebben jullie voor de rest? allemaal gestresst of zo relax als een weet ik wat....?
Oud 07-04-2002, 21:55
Verwijderd
uhhhhh ik voel maar 84
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:44
@pie
@pie is offline
60 a 70 in rust

160/170 als ik sport

heel normale getallen afaik
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:01
SuperS
SuperS is offline
bij mij normaal 80 en als 'k zwaar sport max. 140
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:04
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
@pie schreef:
60 a 70 in rust

160/170 als ik sport

heel normale getallen afaik
dat is normaal jah.

ik zelf heb 80 in rust das aan de hoge kant zei de dokter
Oud 08-04-2002, 16:24
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
+/- 105, best veel, maar heb dan ook PAT-syndroom (zie topic over hartkloppingen), heeft volgens de dokter hier iets mee te maken

kuzzje
xELSx (die toevallig gisteren nog eens hartslag gemeten heeft)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:25
iebke*
iebke* is offline
i dunno
Oud 08-04-2002, 18:41
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
***DKNY'ke*** schreef:
+/- 105, best veel, maar heb dan ook PAT-syndroom (zie topic over hartkloppingen), heeft volgens de dokter hier iets mee te maken

kuzzje
xELSx (die toevallig gisteren nog eens hartslag gemeten heeft)
kun jij mij hier asjeblieft meer over vertellen. vandaag meette ik die van een vriendin die had 61 dus bijna 1 slag per sec, de andere had 76 toen deden hun bij mij en ze schrokken, de eerste keer was het 137 per minuut, toen 125 en de derde keer 131. volgens mij is dit niet goed. wat is het patsyndroom en kan het ermee te maken hebben dat ik ritalin voor me adhd gebruik?

help, straks heb ik iets!
Oud 08-04-2002, 19:21
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
SuperS schreef:
bij mij normaal 80 en als 'k zwaar sport max. 140
Dan heb jij een enorm belabberde conditie, want je maximale hartslag ligt rond: 220 - (leeftijd). Dus bij jou rond de 205.

mijne nu 65. Tijdens het sporten rond de 160, maximale ooit gemeten was 207.

125 in rust is heel erg veel, dan krijg je kans op bloedingen. Je hartslag is te hoog, dus de druk in je slagaders ook, die worden groter, maar kunnen op een gegeven moment ook scheuren. Ik zou eens met je huisarts gaan praten.
Oud 08-04-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Dan heb jij een enorm belabberde conditie, want je maximale hartslag ligt rond: 220 - (leeftijd). Dus bij jou rond de 205.

ehm.......
hoezow heb je een belabberde conditie als je hartslag juist láág is (tijdens het sporten)...?
Ik kan je verzekeren dat mijn conditie belabberd is, en tijdens licht sporten is ie al 160, iets zwaarder 180
dussehh volgens mij klopt het niet helemaal wat jij zegt...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:39
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

ehm.......
hoezow heb je een belabberde conditie als je hartslag juist láág is (tijdens het sporten)...?
Ik kan je verzekeren dat mijn conditie belabberd is, en tijdens licht sporten is ie al 160, iets zwaarder 180
dussehh volgens mij klopt het niet helemaal wat jij zegt...
Hele goede duursporters hebben een lage hartslag bij een grote inspanning, maar het bestaat gewoon niet dat je hartslag bij maximale inspanning maar 140 is. Dan doe je gewoon niet mee. Tijdens een snelle wandeling is je hartslag al 140.
Oud 08-04-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Hele goede duursporters hebben een lage hartslag bij een grote inspanning, maar het bestaat gewoon niet dat je hartslag bij maximale inspanning maar 140 is. Dan doe je gewoon niet mee. Tijdens een snelle wandeling is je hartslag al 140.
okeej...I get the point
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:02
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
64 slagen/minuut
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:18
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
In rust 72 geloof ik en na 't sporten 150
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:26
Kupu
Kupu is offline
46 maar ik skeeler erg veel... misschien dat dat het is Soms wel 40 km of zo op 1 dag.

[edit] Bij het skeeleren gaat ie trouwens vet omhoog hoor, dan zit ie rond de 140 of zo... Maar dat heb ik 2 jaar geleden voor het laatst opgemeten. [/edit]

Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:10
Verwijderd
73 net
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:13
Verwijderd
85 per minuut...wel normaal dus
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:34
MissLopez
MissLopez is offline
vet vaag dit......nu heb ik toch weer gewoon 67......hoe kan dit nou...ik snap er nks meer van

ik ben al een paar dagen ook duizelig en een soort misselijk........
Oud 09-04-2002, 21:47
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Momenteel 67, mijn hartslag in rust is 48 en mijn maximale hartslag is 231 . . . en ja dit is boven gemiddeld, ik weet het. En nee het is niet ongezond, maar mijn hartspier is sterk en kan deze schommelingen goed aan
Oud 10-04-2002, 00:41
Nanaki
Nanaki is offline
als je je extra druk gaat maken bij het opmeten van je hartslag kan het voorkomen dat hij al heel erg omhoogschiet door de spanning van het opmeten en zo te zien is dat bij jou ook wel een beetje het geval 130 is alleen wel erg hoog

btw. maximale hartslag heeft echt helemaal niets met conditie te maken een max. hartslag van 140 is alleen wel bijna onmogelijk volgens mij, maar in principe kan je uit iemands max. hartslag geen uitspraak doen over conditie =)
Oud 10-04-2002, 06:14
JJzD
JJzD is offline
57
Oud 10-04-2002, 06:15
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
*zip*
lagere hartslag = groter hart =meer conditie

maar met "gewoon" getalletjes naast elkaar leggen werkt nie
Oud 10-04-2002, 13:21
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
JJzD schreef:

, ik geloof vast dat jij een goede conditie hebt hoor, maar toch ff dingen op een rijdtje zetten.
lagere hartslag heeft niets met je conditie te maken maar gewoon met jou lichaam, en de hoeveelheid die je je inspant. dat is dus voor iedereen anders. conditie kan je meten aan de hand van het herstel van je hardslag, bijvoorbeeld na zware inspanning zakt ie snel dan heb je een goede conditie, zakt ie lanzaam heb je een slecht conditie. getalletjes naast elkaar leggen help dus wel....
hoop dat het een beetje duidelijk is..

ohh, mijn hartslagen nog even
rust 62
nu 113
max 196
verval na max zo'n 45 slagen per min (lees is goede conditie)

-de postbode-
Oud 10-04-2002, 13:28
Verwijderd
74
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:

idd, volgens mij zit het ook zo in mekaar

Ik heb een vergroot hart door het sporten, mijn hartslag is dus vrij laag...oid. Zo iets hebben ze me iig ooit in het ziekenhuis verteld.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:07
Verwijderd
64

lage hartslag => groter hart => hart kan meer bloed rondpompen => nuttig tijdens het sporten (spieren hebben bloed nodig, anders verzuren ze) => hartslag blijft laag tijdens sporten

Zegt weinig over condititie. Conditie is hoe lang je het uit kunt houden zonder buiten adem te komen en er geen verzuring optreed. Hierbij spelen dus ook je longen een belangrijke rol.

lage ademhalingsfrequentie + lage hartslag = goede conditie (tenzij je extreem ziek bent )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 18:22
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
de postbode schreef:

, ik geloof vast dat jij een goede conditie hebt hoor, maar toch ff dingen op een rijdtje zetten.
lagere hartslag heeft niets met je conditie te maken maar gewoon met jou lichaam, en de hoeveelheid die je je inspant. dat is dus voor iedereen anders. conditie kan je meten aan de hand van het herstel van je hardslag, bijvoorbeeld na zware inspanning zakt ie snel dan heb je een goede conditie, zakt ie lanzaam heb je een slecht conditie. getalletjes naast elkaar leggen help dus wel....
hoop dat het een beetje duidelijk is..

Fout!
Door meer sporten wordt je hart groter, met name de linkerboezem. Je hart is een spier die door trainen groter kan worden. Dus hoe beter je conditie hoe groter je hart of ongekeerd. Je hart pompt dan krachtiger rond en heeft dus minder slagen per minuut nodig. Dit heet een sportershart.
Oud 10-04-2002, 18:25
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
eddie schreef:
Zegt weinig over condititie. Conditie is hoe lang je het uit kunt houden zonder buiten adem te komen en er geen verzuring optreed. Hierbij spelen dus ook je longen een belangrijke rol.

Weer fout, jij hebt het over uithoudingsvermogen en dat is slechts een onderdeel van conditie. Conditie bestaat uit 46 onderdelen verdeeld in 6 hoofdgroepen: uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, lenigheid, behendigheid, coordinatie.

Je longen spelen hierbij wel een grote rol, als je longen een goede zuurstofopname hebben en een goede zuurstoftransportatie hoeft het hart minder vaak te pompen om dezelfde hoeveelheid lucht te roeleren.
Oud 10-04-2002, 21:23
Verwijderd
mijn hartslag is nu 92. Beetje gemiddeld lijkt me. Misschien iets te hoog voor in rust.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:14
J.R.
J.R. is offline
58 slagen per minuut
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:10
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Weer fout, jij hebt het over uithoudingsvermogen en dat is slechts een onderdeel van conditie. Conditie bestaat uit 46 onderdelen verdeeld in 6 hoofdgroepen: uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, lenigheid, behendigheid, coordinatie.

Je longen spelen hierbij wel een grote rol, als je longen een goede zuurstofopname hebben en een goede zuurstoftransportatie hoeft het hart minder vaak te pompen om dezelfde hoeveelheid lucht te roeleren.
Helemaal juist
Oud 11-04-2002, 18:22
Cerberus
Cerberus is offline
53 in rust.
heb ooit een keer 198 gehad na een hele zware test...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:35
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
mijne is op het moment bijna 80, en ik zit hier nu heel rustig achter de computer.
maar soms als ik me druk maak, zenuwachtig ben, hard heb gerend is ie vast stukken sneller want dan zie ik 'm helemaal kloppen.. toch maar eens opmeten
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 22:06
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
nijntje-het-konijntj schreef:
dan zie ik 'm helemaal kloppen.. toch maar eens opmeten
ja..........je ziet je hart kloppen......ik kan mijn hart ook ZIEN kloppen...... bedoel je niet horen ipv zien.....lijkt me nogal knap
Oud 12-04-2002, 10:39
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
62 per minuut
Oud 12-04-2002, 17:48
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
Citaat:
MissLopez schreef:

ja..........je ziet je hart kloppen......ik kan mijn hart ook ZIEN kloppen...... bedoel je niet horen ipv zien.....lijkt me nogal knap
nee wijsneus ik bedoel echt zien

normaal (zoals nu) zie ik 'm neit kloppen als ik naar mn borst kijk, maar zoals in mn voorbeelden wel, dat echt gewoon je borst op en neer gaat.. volgens mij is het neit normaal als je dat in rust hebt hoor
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:46
Snufje
Snufje is offline
83 zojuist..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:53
MissLopez
MissLopez is offline
Citaat:
nijntje-het-konijntj schreef:

nee wijsneus ik bedoel echt zien

normaal (zoals nu) zie ik 'm neit kloppen als ik naar mn borst kijk, maar zoals in mn voorbeelden wel, dat echt gewoon je borst op en neer gaat.. volgens mij is het neit normaal als je dat in rust hebt hoor
oh whahah oke oke..........maar goed

Mensen mijn hartslag is nu dus weer eens 124 per minuut. Ik vind dit niet normaal ik vertelde het aan een vriend die studeert voor arts (erg he wel 8 jaar ofzo al) En die had het over een of andere moeilijke naam, dit betekent dat je hart sneller klopt dan normaal door bijv. bloedarmoede, bepaald medicijn gebruik ( nu moet ik wel even zeggen dat ik adhd heb en dus ritalin gebruik) het kon nog ene paar oorzaken hebben, weet niet uit me hoofd. In ieder geval ik ben een beetje bang en de laaste 2 weken ook duizelig en vaag in me hoofd......straks ga ik nog dood ofzo ulh hou op ik word bang van mezelf
Oud 13-04-2002, 09:10
lakyie
lakyie is offline
Volgens mij praat je jezelf alleen maar angst aan. Waardoor je idd gestressd wordt wat weer niet goed is voor je hartslag.
Ga even naar de dokter en vraag wat het kan zijn.
Als het niets is is dat mooi, is het wel wat dan kan hij er wat aan doen.
Het zorgt er in ieder geval voor dat je rustiger wordt.

Ik heb eens gehoord dat topatleten een hartslag van rond de 30 hebben. Ze hebben zo'n groot sporthart en grote longen dat ze gewoon niet meer nodig hebben. Wielrenners moeten soms wel om de paar uur wakker gemaakt worden, omdat anders hun hartslag te ver daalt en ze in coma kunnen raken!
Hoezo sport is gezond....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 09:47
~**FrAncEs**~~
~**FrAncEs**~~ is offline
je ken het oowk nooit goed bij jezelf opmeten..altijd door iemand anders laten doen..mijne was rond de 70/80 d8 ik
Oud 13-04-2002, 18:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
lakyie schreef:
Ik heb eens gehoord dat topatleten een hartslag van rond de 30 hebben. Ze hebben zo'n groot sporthart en grote longen dat ze gewoon niet meer nodig hebben. Wielrenners moeten soms wel om de paar uur wakker gemaakt worden, omdat anders hun hartslag te ver daalt en ze in coma kunnen raken!
Hoezo sport is gezond....
Ja klopt, maar van dat wakker maken is volgens mij niet helemaal waar. Niet ieder uur, maar 1 keer per nacht, of ze hebben een wekker doe op hartslag wordt aangesloten.
Oud 13-04-2002, 20:50
Verwijderd
74 of 110 op dat apparaatje stond
74/110
of andersom.
die van mijn kind is in iig 160, en dat is heel netjes
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:24
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
82
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:20
mausi
mausi is offline
Ligt eraan of ik koffie heb gedronken of niet...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten