![]() |
||
![]() |
Citaat:
help, straks heb ik iets!
||
![]() |
Citaat:
mijne nu 65. Tijdens het sporten rond de 160, maximale ooit gemeten was 207. 125 in rust is heel erg veel, dan krijg je kans op bloedingen. Je hartslag is te hoog, dus de druk in je slagaders ook, die worden groter, maar kunnen op een gegeven moment ook scheuren. Ik zou eens met je huisarts gaan praten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoezow heb je een belabberde conditie als je hartslag juist láág is (tijdens het sporten)...? ![]() Ik kan je verzekeren dat mijn conditie belabberd is, en tijdens licht sporten is ie al 160, iets zwaarder 180 dussehh volgens mij klopt het niet helemaal wat jij zegt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() ![]() ![]() [edit] Bij het skeeleren gaat ie trouwens vet omhoog hoor, dan zit ie rond de 140 of zo... Maar dat heb ik 2 jaar geleden voor het laatst opgemeten. [/edit]
Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 20:29. |
![]() |
|
als je je extra druk gaat maken bij het opmeten van je hartslag kan het voorkomen dat hij al heel erg omhoogschiet door de spanning van het opmeten
![]() ![]() btw. maximale hartslag heeft echt helemaal niets met conditie te maken ![]()
||
Citaat:
![]() lagere hartslag heeft niets met je conditie te maken maar gewoon met jou lichaam, en de hoeveelheid die je je inspant. dat is dus voor iedereen anders. conditie kan je meten aan de hand van het herstel van je hardslag, bijvoorbeeld na zware inspanning zakt ie snel dan heb je een goede conditie, zakt ie lanzaam heb je een slecht conditie. getalletjes naast elkaar leggen help dus wel.... hoop dat het een beetje duidelijk is.. ohh, mijn hartslagen nog even rust 62 nu 113 max 196 verval na max zo'n 45 slagen per min (lees is goede conditie ![]() -de postbode-
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb een vergroot hart door het sporten, mijn hartslag is dus vrij laag...oid. Zo iets hebben ze me iig ooit in het ziekenhuis verteld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
64
lage hartslag => groter hart => hart kan meer bloed rondpompen => nuttig tijdens het sporten (spieren hebben bloed nodig, anders verzuren ze) => hartslag blijft laag tijdens sporten Zegt weinig over condititie. Conditie is hoe lang je het uit kunt houden zonder buiten adem te komen en er geen verzuring optreed. Hierbij spelen dus ook je longen een belangrijke rol. lage ademhalingsfrequentie + lage hartslag = goede conditie (tenzij je extreem ziek bent ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Door meer sporten wordt je hart groter, met name de linkerboezem. Je hart is een spier die door trainen groter kan worden. Dus hoe beter je conditie hoe groter je hart of ongekeerd. Je hart pompt dan krachtiger rond en heeft dus minder slagen per minuut nodig. Dit heet een sportershart.
||
![]() |
Citaat:
Je longen spelen hierbij wel een grote rol, als je longen een goede zuurstofopname hebben en een goede zuurstoftransportatie hoeft het hart minder vaak te pompen om dezelfde hoeveelheid lucht te roeleren.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() normaal (zoals nu) zie ik 'm neit kloppen als ik naar mn borst kijk, maar zoals in mn voorbeelden wel, dat echt gewoon je borst op en neer gaat.. volgens mij is het neit normaal als je dat in rust hebt hoor |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen mijn hartslag is nu dus weer eens 124 per minuut. Ik vind dit niet normaal ik vertelde het aan een vriend die studeert voor arts (erg he wel 8 jaar ofzo al) En die had het over een of andere moeilijke naam, dit betekent dat je hart sneller klopt dan normaal door bijv. bloedarmoede, bepaald medicijn gebruik ( nu moet ik wel even zeggen dat ik adhd heb en dus ritalin gebruik) het kon nog ene paar oorzaken hebben, weet niet uit me hoofd. In ieder geval ik ben een beetje bang en de laaste 2 weken ook duizelig en vaag in me hoofd......straks ga ik nog dood ofzo ulh hou op ik word bang van mezelf
|
![]() |
Volgens mij praat je jezelf alleen maar angst aan. Waardoor je idd gestressd wordt wat weer niet goed is voor je hartslag.
Ga even naar de dokter en vraag wat het kan zijn. Als het niets is is dat mooi, is het wel wat dan kan hij er wat aan doen. Het zorgt er in ieder geval voor dat je rustiger wordt. Ik heb eens gehoord dat topatleten een hartslag van rond de 30 hebben. Ze hebben zo'n groot sporthart en grote longen dat ze gewoon niet meer nodig hebben. Wielrenners moeten soms wel om de paar uur wakker gemaakt worden, omdat anders hun hartslag te ver daalt en ze in coma kunnen raken! Hoezo sport is gezond.... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #23 Mobius | 500 | 10-08-2009 15:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Verbonden Liwin | 7 | 05-11-2007 18:35 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
duizelig, misselijk, koppijn, trille enz enz WinterQueen | 13 | 10-01-2002 15:17 |