Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 17:27
Joël
Joël is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 26-04-2003 @ 18:13:
Als god er niet was, dan zou hij ook niet ons de keuze kunnen geven dat jij bijvoorbeeld iemands arm breekt. Dus conclusie: God weg, verantwoordelijkheid weg, jij weg.
Wat wil je hier precies mee zeggen? (Kun je iets duidelijker zijn?)
Oud 28-04-2003, 13:12
Maantje
Maantje is offline
er zijn veel geloven en die zijn allemaal anders en de Goden van die reliegies zijn allemaal anders. het lijkt wel of er hier over een geloof wordt gepraat maar het gaat over God. om hier je mening te geven over God moet er toch 1 geloof gekozen worden om daarover te praten. want de argumenten gelden niet voor elke God of elk geloof.

dit natuurlijk maar een mening van mij.
Oud 28-04-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Maantje schreef op 28-04-2003 @ 14:12:
er zijn veel geloven en die zijn allemaal anders en de Goden van die reliegies zijn allemaal anders. het lijkt wel of er hier over een geloof wordt gepraat maar het gaat over God. om hier je mening te geven over God moet er toch 1 geloof gekozen worden om daarover te praten. want de argumenten gelden niet voor elke God of elk geloof.

dit natuurlijk maar een mening van mij.
Natuurlijk wel.
Oud 29-04-2003, 09:42
Get pierced
Get pierced is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 26-04-2003 @ 18:13:
Als god er niet was, dan zou hij ook niet ons de keuze kunnen geven dat jij bijvoorbeeld iemands arm breekt. Dus conclusie: God weg, verantwoordelijkheid weg, jij weg.
God heeft ons wel die verantwoordelijkheid gegeven. Het is onze eigen keuze om hem goed te gebruiken of niet. Ik brak zijn arm. Dat was MIJN keuze. Niet Gods keuze.
Oud 29-04-2003, 09:47
Verwijderd
Jezus is gewoon een verzinsel van mensen om het onbegrijpelijke begrijpelijk te laten lijken...
daar is zelfs onderzoek naar geweest, waarschijnlijk hebben mensen de bijbel gebaseerd op julius caesar * of hoe je het ook schrijft * er waren ontzettend veel overeenkomsten tussen julius caesar en jezus, ik vond het altijd al onzin, maar mensen moeten geloven waar ze zelf zin in hebben..
Oud 29-04-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 29-04-2003 @ 10:47:
Jezus is gewoon een verzinsel van mensen om het onbegrijpelijke begrijpelijk te laten lijken...
daar is zelfs onderzoek naar geweest, waarschijnlijk hebben mensen de bijbel gebaseerd op julius caesar * of hoe je het ook schrijft * er waren ontzettend veel overeenkomsten tussen julius caesar en jezus, ik vond het altijd al onzin, maar mensen moeten geloven waar ze zelf zin in hebben..
Nee, GOD is verzonnen om het onbegrijpelijke begrijpelijk te laten lijken. Jezus is de messias gedoopt waar het joodse volk op zat te wachten tijdens de Romeinse onderdrukking.
Oud 29-04-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef op 25-04-2003 @ 19:14:
Een ander dilemma: Veel christenen op de fora hier (F&L bijv.) zijn van mening dat het geloven in Christus het enige is wat nodig is om in de hemel te komen. Nu is het bekend, dat in Amerika bisschoppen ontucht hebben gepleegd met kleine kindertjes. Volgens de bijbel mag dit (hopelijk) niet, maar aan de andere kant geloven deze mensen natuurlijk wel in Jezus. Wat gebeurt er dan?
Gaan ze onherroepelijk naar de hel, of gewoon naar de hemel?
Moeten ze eerst boete doen, of worden ze ergens in een vagevuur oid neergezet?
Johannes 3 vers 16
Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft zodat een ieder die in Hem gelooft niet verlore gaat, maar eeuwig leve hebbe.
Vers17
Want God heeft Zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om te oordelen, maar om de wereld door hem te redden.
vers 18
Wie in Hem gelooft wordt niet veroordeelt, maar wie niet gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet gelooft in Gods enige Zoon
vers 19
Hier valt de beslissing: het licht is in de wereld gekomen, maar de mensen hadden de dusiternis meer lief dan het licht, want hun daden waren slecht.
vers 20
Iemand die het kwade doet haat het licht en gaat het licht uit de weg; hij is bang dat zijn daden ontdekt worden.
vers 21
Een oprecht mens zoekt het licht op; dan blijkt dat hij gehadneld heeft in verbondenheid met God.

Hoe mensen geoordeeld worden die dit soort verschrikkelijke dingen hebben gedaan weet ik niet, ik hoef gelukkig niet te oordelen over mensen! Wat wel duidelijk is, is dat Jezus gestorven is voor de zonden van de mensen die in Hem geloven, maar dan moeten ze het wel oprecht doen! En wat nou oprecht geloven is weet ik ook niet, daar kan geen mens over oordelen!
Oud 29-04-2003, 11:42
Verwijderd
Ik geloof wel dat Jezus als persoon heeft bestaan, alleen denk ik persoonlijk dat hij paranormaal was, genezende krachten had, een healer was ofzo. En of hij dacht dat hij de enige was en waande zich daarom de zoon van God , of hij was echt gek en riep dat hij de zoon van God was of de massa zag hem gewoon aan voor zoon van God omdat niemand anders zijn krachten had.
En nu hoef ik geen hatemails terug ofzo, dit is puur mijn mening en ja ik geloof in paranormale dingen, spiritualiteit, genezing, zenden van energie enzo, wie daar niet in gelooft, ook goed.
Oud 29-04-2003, 15:50
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
supermarrie schreef op 29-04-2003 @ 12:22:
Johannes 3 vers 16
Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft zodat een ieder die in Hem gelooft niet verlore gaat, maar eeuwig leve hebbe.
Vers17
Want God heeft Zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om te oordelen, maar om de wereld door hem te redden.
vers 18
Wie in Hem gelooft wordt niet veroordeelt, maar wie niet gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet gelooft in Gods enige Zoon
vers 19
Hier valt de beslissing: het licht is in de wereld gekomen, maar de mensen hadden de dusiternis meer lief dan het licht, want hun daden waren slecht.
vers 20
Iemand die het kwade doet haat het licht en gaat het licht uit de weg; hij is bang dat zijn daden ontdekt worden.
vers 21
Een oprecht mens zoekt het licht op; dan blijkt dat hij gehadneld heeft in verbondenheid met God.

Hoe mensen geoordeeld worden die dit soort verschrikkelijke dingen hebben gedaan weet ik niet, ik hoef gelukkig niet te oordelen over mensen! Wat wel duidelijk is, is dat Jezus gestorven is voor de zonden van de mensen die in Hem geloven, maar dan moeten ze het wel oprecht doen! En wat nou oprecht geloven is weet ik ook niet, daar kan geen mens over oordelen!
Helemaal met je eens...

Jezus is Koning der Koningen.
Oud 30-04-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
supermarrie schreef op 29-04-2003 @ 12:22:
Johannes 3 vers 16
Vers17
vers 18
vers 19
vers 20
vers 21

Dit is dus precies de zwart-wit mentaliteit waar ik het over had.
Oud 30-04-2003, 15:49
Isa
Isa is offline
Citaat:
eXo schreef op 30-04-2003 @ 13:31:
ik zie daar het zwarte en het witte eigenlijk niet in...
Oud 30-04-2003, 19:34
Upke
Upke is offline
Jezus Gristus zeg...
Oud 30-04-2003, 23:10
hellion
hellion is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 22-04-2003 @ 19:34:
Fijn maar jij hebt m nog niet ontdekt volgens mij U begaat een GROTE FOUT BROEDER!!!
dus niet geloven is een fout begaan?????
Oud 30-04-2003, 23:20
hellion
hellion is offline
Citaat:
Joël schreef op 22-04-2003 @ 22:56:
Als je de Christelijke versie (of: één van de vele Chr. versies wilt), kan ik je d'r wel eentje geven:

Dinoos zijn door God gemaakt in de scheppingsweek. In de Bijbel staat ook een beschrijving van een dinsosaurus. Lees eens Job 40:10 e.v. Het gaat daar (volgens de NBG) over "het nijlpaard". Het vreemde is dat in vers 12 staat "Hij spant zijn staart als een ceder". Een ceder is een gigantische boom met een lengte van ±30 meter. De rest van de beschrijving lijkt ook niet echt op een nijlpaard. Het lijkt meer op een groot moerasdier... Het woord dat men met 'nijlpaard' vertaald heeft, is 'behemoth', het meervoud van het woord 'dier'. In het Hebreeuws werden meervoudsvormen ook wel gebruikt om aan te geven dat iets heel groot is... Als je verder kijkt in Job zie je in 40:20 dat het gaat over een krokodil. Lees de beschrijving zou ik zeggen. Vooral 41:25: "Op al wat hoog is, zie hij neer", doet niet echt denken aan een krokodil. Het woord waar het hier over gaat is 'Leviathan', een woord dat in de Psalmen ook wel eens vertaald is met '(zee)draak'. Zie bijvoorbeeld Psalm 74: 12-14. Veel Christenen denken dat het hier gaat over dinosaurussen, in dit geval over een Brachiosaurus, op precies te zijn .

Da's ongeveer een Yough-Earth creationistische versie.
behemoth betekent eveneens "koning der draken"...en een draak heeft op zich wel iets weg van een dinosaurus of niet???
Oud 30-04-2003, 23:24
hellion
hellion is offline
Citaat:
Burning Demon schreef op 23-04-2003 @ 14:51:
OCculte mensen en muziek?? haha laat me niet lachen!!
ik luister dagelijks naar "occulte muziek" van god dethroned en behemoth tot cradle en dimmu, en heb ik nu een slecht leven??ja nu ga ik zeker naar de hel want ik heb een smaak die christenen niet kunnen accepteren.sterf met je geloof!!
gegroet
zelfde probleem hier....zullen we erg fout zijn????

ff oftopic: Ben je ook echt geinterreseerd in het occultisme/satanisme e.d.??? zo ja, mail me ff...amada_1986@hotmail.com
Oud 30-04-2003, 23:26
hellion
hellion is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 23-04-2003 @ 15:26:
De bijbel is niet eens compleet. Er is in de loop der tijden een aantal zaken uit de bijbel door de kerken geschrapt, omdat men daar niets van wilde weten, inzake reïncarnatie.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen: Er zijn stukken geschrapt omdat dat nog meer onduidelijkheid in het geloof aan zal geven, spit maar is beetje op het internet, er zijn stukken te vinden die dit aanduiden...Wel hard zoeken...ben ook al goed jaartje op zoek
Oud 30-04-2003, 23:31
hellion
hellion is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 24-04-2003 @ 10:53:
Weet je wat ik stom vind? Dat veel ongelovigen (niet allemaal) vloeken. Waarom zeg je zo vaak het woord gvd terwijl je niet eens gelooft, ik zeg toch ook niet heel vaak sinterklaas! ( nee, ik wil God niet vergelijken met sinterklaas maar ik geloof niet in sinterklaas net zoals de meeste ook niet in God geloven)
vloekt een gelovige nooit dan wilde je zeggen

wil best paar voorbeelden noemen hoor al wil je eigen geloof zo te schande maken
Oud 01-05-2003, 08:41
Joël
Joël is offline
Citaat:
eXo schreef op 30-04-2003 @ 13:31:
Tegen de verkeerde persoon, ja.
Oud 01-05-2003, 10:38
leonkorn
leonkorn is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Weet je wat ik stom vind? Dat veel ongelovigen (niet allemaal) vloeken. Waarom zeg je zo vaak het woord gvd terwijl je niet eens gelooft, ik zeg toch ook niet heel vaak sinterklaas! ( nee, ik wil God niet vergelijken met sinterklaas maar ik geloof niet in sinterklaas net zoals de meeste ook niet in God geloven)
--------------------------------------------------------------------------------

Precies, als je vloekt terwijl je absoluut denkt dat God niet bestaat, Tegen Wie heb je het dan ??? Als je twijfelt, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en in ieder geval uit respect voor mensen die wel geloven het laten. Zo vind ik k*nker etc ook vreselijk. Het is wel moeilijk soms om een goed alternatief te vinden als uitlaatklep, sporten ???
Oud 01-05-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 01-05-2003 @ 11:38:
quote:

Precies, als je vloekt terwijl je absoluut denkt dat God niet bestaat, Tegen Wie heb je het dan ??? Als je twijfelt, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en in ieder geval uit respect voor mensen die wel geloven het laten. Zo vind ik k*nker etc ook vreselijk. Het is wel moeilijk soms om een goed alternatief te vinden als uitlaatklep, sporten ???
wat is er mis met vloeken.. het zijn maar woorden, dan luister je er toch niet naar.. net zoals als ik zeg dat ik dit topic stom vind en ik het christendom onzin vind jullie zeggen : "dan lees je dit toch allemaal niet"
Oud 01-05-2003, 18:01
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 01-05-2003 @ 18:54:
wat is er mis met vloeken.. het zijn maar woorden, dan luister je er toch niet naar.. net zoals als ik zeg dat ik dit topic stom vind en ik het christendom onzin vind jullie zeggen : "dan lees je dit toch allemaal niet"
Precies het is wat je er mee bedoelt. Je moet natuurlijk respect hebben voor de gevoels van anderen. Het gebruik van ziektes als scheldwoord vind ik daarom te ver gaan. Maar het gebruik van geslachtsorganen en het verdommen van je zelf? Wat kan daar in gods naam slecht aan zijn? Nog vreemder is dat hypocriete gedrag.
Waarom mag je "gvd" wel zeggen en Godverdomme niet? Waarom word er over k*t niet moeilijk gedaan, maar iedereen staat op zijn achterpoten als je kut zegt? Je bedoelt exact het zelfde.
Oud 01-05-2003, 21:36
Get pierced
Get pierced is offline
quote:
suicidal eendje schreef op 01-05-2003 @ 18:54:

Citaat:
Tjaslon schreef op 01-05-2003 @ 19:01:
Precies het is wat je er mee bedoelt. Je moet natuurlijk respect hebben voor de gevoels van anderen. Het gebruik van ziektes als scheldwoord vind ik daarom te ver gaan. Maar het gebruik van geslachtsorganen en het verdommen van je zelf? Wat kan daar in gods naam slecht aan zijn? Nog vreemder is dat hypocriete gedrag.
Waarom mag je "gvd" wel zeggen en Godverdomme niet? Waarom word er over k*t niet moeilijk gedaan, maar iedereen staat op zijn achterpoten als je kut zegt? Je bedoelt exact het zelfde.
Ik zei dus gvd om aan te duiden wat ik daarmee bedoel. Ik zeg het gewoon niet ronduit. Sommige denken dat ik het dan over kut enz heb maar met vloeken bedoel ik dus echt gvd. Ik ergerme aan die mensen die dat steeds zeggen het is gewoon een massagewoonte om te vloeken. In de biojbel staat dat je Gods naam niet mag misbruiken. Staat in de 10 geboden. Ik erger me er aan. Jij ergerd je ook wel eens ergens anders aan.

even over dit:

net zoals als ik zeg dat ik dit topic stom vind en ik het christendom onzin vind jullie zeggen : "dan lees je dit toch allemaal niet"

Ik kan er moeilijk niet na luisteren. Ik wordt zeg maar als het ware ''gedwongen'' om er naar te luisteren. Dit is een discussie over het christendom neem ik aan. Jij ergerd je aan het christendom maar dan kan je toch wel in discuseren waarom je het slecht vind? Jij wordt immer niet gedwongen om aan deze discussie mee te doen.

Jij zegt dus dat je het christendom stom vind waarom zou ik zeggen van dan lees je dit allemaal niet? Dat is een mening van jou. We voeren hier een discussie. Dat is jou mening zoals ik ook een mening heb.

Jou mening heeft niks te maken met het lezen van deze topic.
Oud 01-05-2003, 21:41
hellion
hellion is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 01-05-2003 @ 22:36:
quote:
Ik zei dus gvd om aan te duiden wat ik daarmee bedoel. Ik zeg het gewoon niet ronduit. Sommige denken dat ik het dan over kut enz heb maar met vloeken bedoel ik dus echt gvd. Ik ergerme aan die mensen die dat steeds zeggen het is gewoon een massagewoonte om te vloeken. In de biojbel staat dat je Gods naam niet mag misbruiken. Staat in de 10 geboden. Ik erger me er aan. Jij ergerd je ook wel eens ergens anders aan.
Snap dat mensen zich hier aan kunnen ergeren...maar om dat zo extreem op te vatten...vloeken is niets meer dan agressie uiten. En nog zoiets...Godverdomme staat voor niks anders dan "God Verdoem Mij". Waarom zou iemand zich storen aan iemand die zichzelf verdoemt???
Oud 01-05-2003, 22:06
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 01-05-2003 @ 22:36:
Ik zei dus gvd om aan te duiden wat ik daarmee bedoel. Ik zeg het gewoon niet ronduit.
Ik doelde niet alleen op jou. Maar trouwens zou je Avm mogen zeggen (allah)? Of Hvm (hawkens) mogen zeggen? Ik zelf vind jouw mening, en die van je mede christenen, even belangrijker dan elk ander. De een vind dat een scheldwoord, de andere dat. Ik vind dat je daar respect voor moet hebben tot op zekere hoogte. Ik ben inprincipe tegen het schelden in het openbaar, simpel weg omdat het sommige mensen kwetst. Maar ik snap niet waarom het kwetst. In jouw bijbel staat dacht ik inderdaad dat je Gods naam niet gebruiken als scheldwoord, toegegeven. Er staat dacht ik nergens "Gij zult pissig worden als iemand anders dat wel doet."

Het christendom is niet persee "stom", een geloof kan niet snel dom of fout zijn. Alleen de volgers kunnen dat zijn.
Oud 02-05-2003, 12:51
Upke
Upke is offline
Het is toch ook zo dat iedereen een stukje van God is? Dus hitler ook. God is slecht en goed.
Oud 02-05-2003, 12:54
Tjaslon
Tjaslon is offline
Je punt?
Oud 02-05-2003, 12:56
Ireentje
Ireentje is offline
wazige zjwik
Oud 02-05-2003, 14:11
Tjaslon
Tjaslon is offline
Damn, wat is het hier: spreekt niemand hier nederlands?
Oud 02-05-2003, 18:19
Get pierced
Get pierced is offline
Kijk ik vind het gewoon storend dat iedereen loopt te vloeken. Ik begon erover omdat ik het gewoon stom vind en zinloos vind als mensen vloeken terwijl ze niet in God geloven. Ze konden er ook voor kiezen om iets anders te zeggen wat minder erg is. Gewoon meer rekening met elkaar houden.
Oud 02-05-2003, 19:29
Tjaslon
Tjaslon is offline
Wat vind je dan minder erg?
Een geslachtsorgaan?
Een godsdienstig persoon?
Een god?
Een vertaling van urine?
Een vertaling van uitwerpselen?
Een ziekte?
of is het allemaal even erg?
Aan de andere kant vind jij het erger als iemand GodVerdomme zegt, en daarmee niets flauws bedoelt. Maar het gewoon zegt om af te koelen. Af waneer iemand "sterf" zegt en het met heel zijn hard meent?
Oud 02-05-2003, 21:53
Get pierced
Get pierced is offline
Je hoeft toch niet persé iets te zeggen wat bestaat ik zelf vind het gewoon irritant, en het was een VRAAG! Ik stel hem wel nog een keer

Waarom vloeken mensen, terwijl ze niet eens geloven.
Oud 02-05-2003, 22:00
Tjaslon
Tjaslon is offline
"en het was een VRAAG!" En ik stel er meerdere terug

Mensen vloeken omdat mensen gewelddadig zijn. Het lucht op je kan je verbaal afreageren. Hoe groter de taboe op een woord hoe meer het oplucht
Oud 02-05-2003, 22:07
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 02-05-2003 @ 15:11:
Damn, wat is het hier: spreekt niemand hier nederlands?
dat heet maastrichts
Oud 02-05-2003, 22:09
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 02-05-2003 @ 23:07:
dat heet maastrichts
En de vertaling is??
Oud 04-05-2003, 11:42
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 02-05-2003 @ 23:09:
En de vertaling is??
Kortom, de conclusie is: joepie! Jesusfreak gelooft in God! Allemaal blij zijn!
Oud 04-05-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Get pierced schreef op 02-05-2003 @ 22:53:

Waarom vloeken mensen, terwijl ze niet eens geloven.
lucht lekker op, uiting van woede, het moet er allemaal ff uit
Oud 04-05-2003, 13:41
thunder110
thunder110 is offline
lente-suite voor lilith
3

lilith
die is lief die liebe suite van delibes

wie blieft
wie
die
sie is die
lilith
wis is lilith
lilith

HA
daar dragen de orgels haar achterna
ka ka
kyrië eleison kyrië eleison
JA
zon zon zon zij is de lila kieuw de leliezon

- Lucebert.
Oud 04-05-2003, 15:14
hellion
hellion is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 04-05-2003 @ 14:41:
lente-suite voor lilith
3

lilith

wie blieft
wie
die
sie is die
lilith
wis is lilith
lilith

HA
daar dragen de orgels haar achterna
ka ka
kyrië eleison kyrië eleison
JA
zon zon zon zij is de lila kieuw de leliezon

- Lucebert.
en u probeert hiermee te zeggen???
Oud 04-05-2003, 23:58
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-05-2003 @ 12:42:Kortom, de conclusie is: joepie! Jesusfreak gelooft in God! Allemaal blij zijn!
Oud 05-05-2003, 00:03
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 02-05-2003 @ 23:09:
En de vertaling is??
wazige zooi
Oud 05-05-2003, 00:05
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-05-2003 @ 12:42:
Kortom, de conclusie is: joepie! Jesusfreak gelooft in God! Allemaal blij zijn!
hiep hoi toeter...
Oud 05-05-2003, 00:19
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 05-05-2003 @ 01:03:
wazige zooi
Wazige kon ik er van maken, maar zooi?? Ik heb zelf niet het "ooooow nee natuurlijk" gevoel.
Oud 05-05-2003, 11:24
Verwijderd
jezusfreak zelf zegt nietzo veel meer
Oud 06-05-2003, 13:29
Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 05-05-2003 @ 12:24:
jezusfreak zelf zegt nietzo veel meer
jezusfreak durft zich er niet meer mee te bemoeien.
Oud 06-05-2003, 17:43
hellion
hellion is offline
Citaat:
feessie schreef op 06-05-2003 @ 14:29:
jezusfreak durft zich er niet meer mee te bemoeien.
zou ik ook niet meer doen
Oud 06-05-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
hellion schreef op 04-05-2003 @ 16:14:
en u probeert hiermee te zeggen???
Lilith was de eerste vrouw, een elf, die geschapen door God, maar lilith wilde niet onderop liggen, en aangezien eva nog in adam leefde (in die rib) was hij waarschijnlijk behoorlijk verwijfd en toen vernietigde God lilith en creeerde Eva voor adam.
Oud 06-05-2003, 18:00
hellion
hellion is offline
Citaat:
zopje schreef op 06-05-2003 @ 18:50:
Lilith was de eerste vrouw, een elf, die geschapen door God, maar lilith wilde niet onderop liggen, en aangezien eva nog in adam leefde (in die rib) was hij waarschijnlijk behoorlijk verwijfd en toen vernietigde God lilith en creeerde Eva voor adam.
lol
Oud 06-05-2003, 18:03
Verwijderd
Ja, lachen met God.

De duivel was eerst een engel, ook zo grappig. En iedereen die verstand heeft, kan berekenen dat het getal van het beest 666 is, staat in de bijbel. hip hè?
Oud 06-05-2003, 18:42
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
zopje schreef op 06-05-2003 @ 18:50:
Nou, volgens de midrasj (en de Talmoedse Genesis) was Lilith wel geschapen door God, eerst als een hermafrodiet en later door tweeën gehakt. Verschillende verhalen verspreiden zich, ook eentje waarin Adam degene was die Lilith afwees.

Echter, Soemerische teksten beweren dat Lilith de kleindochter van de God van de onderwereld is. De Nephilim of Annunaki.

Lilith; oorlogsgodin, hoer en een bedreiging voor barende moeders.
Oud 07-05-2003, 19:25
Verwijderd
Hm. Ik ken het verhaal zo door Mulish en filosofie, maar ik zal het nog eens nagaan.
Advertentie

Regels voor berichten