Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- boysloverrr schreef op 01-05-2003 @ 20:24: heeeeej. nou ik geloof wel in God. uit de bijbel ik ben niet zon refo ofzo hoor. maar als je dr meer over wilt weten moet je maar ff prive mailtje sture key?????? kuzjes mij -------------------------------------------------------------------------------- ik vind je nick ietwat tegenstrijdig met je religie, jij schijnheil! boysloverrr............ ow zo haha ja maar je mag als je gelooft net zo goed dat zijnhjoor kuzies
|
Verwijderd
|
nee,ik geloof niet in een god, hoewel mijn ouders wel christelijk opgevoed zijn, ben ik dat niet..ik zit wel op een christelijke school,m aar dat komt gewoon omdat ik die school onwijs tof vind
maargoed, aangezien ik geen god hebt beinvloed dat ook niet mijn doen en laten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet echt in een religie zoals het christendom of de islam. Geloof ook niet echt in een god... Ik geef meer m'n eigen betekenis aan het 'hogere', ik denk dat dat 'hogere' in jezelf zit, in je hoofd. Je hebt het soms nodig om beter te kunnen functioneren, een soort van tweede persoon in jezelf. Die persoon springt in wanneer het allemaal niet zo goed gaat, zal je nooit afkeuren omdat jíj die persoon bent..
Natuurlijk leef ik met die persoon samen, dus heb ik er in mijn levenswijze ook 'last' van, maar eerder positief dan negatief. Mijn god is de liefde in mijn hoofd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet in een God, maar ik geloof ook niet níet in een God. Ik geloof pas in God als dat bewezen is, en ik ga pas geloven dat er géén God is als dát bewezen is (al is dat wetenschappelijk gezien niet te bewijzen... je kunt nooit bewijzen dat iets niet bestaat... er hoeft maar één God ontdekt te worden, en de theorie is al omver). Tot die tijd heb ik gewoon lekker helemaal geen idee.
|
![]() |
|
Toch vind ik dat het christelijke geloof (ben niet zo bekend met andere godsdiensten) een positief effect heeft op jonge kinderen.
Ik ben zelf protestants opgevoed, maar geloof nu nergens in. Toch neem ik later mijn kinderen mee naar de kerk, al is het alleen maar zodat ze op eigen houtje hun mening erover kunnen vormen. Bovendien zit het christenlijke geloof vol met goede waarden en normen. (uitzonderingen daargelaten) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een tijd terug noemde ik mijzelf met volle overtuiging een agnostica (agnosticus? Wat dondert het ook). Bij nader inzien heb ik het onderwerp met die titel wel erg snel van de baan geveegd en klopt er ook geen Kant van.
Atheďst of gelovige, ik weet het niet. Is daar misschien nog een benamingvoor? ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben een atheistische agnost. Ik weet het niet, maar totdat ik zekerheid heb, wijs ik het bestaan van een god af.
||
Citaat:
|
met christelijke normen en waarden opgevoed, maar door mijn geweldige voorbeelden
![]() ![]() ik leef een zo eerlijk mogelijk leven volgens God, maar Hem hou ik niet in het achterhoofd, daar ben ik veels te druk bezig voor ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben het wel eens met aart wat betreft kinderen en geloof
zelf weet ik even niet meer of ik in God geloof (vh christendom) alles is een beetje fuzzy op dit moment. maar ik geloof wel dat er een god bestaat. wat ik de laatste tijd een beetje verstikkend vind zijn de teksten van sommige liederen, en het 'jezus is voor ons doodgegaan' verhaal. ik kan dat niet plaatsen. normen en waarden uit de bijbel zijn goed, ja (de meeste)
|
Ik geloof dat waar ik ben de wereld bestaat en waar ik niet ben de wereld niet bestaat tot ik daar kom, een cirkel met een straal tot waar ik zie/over nadenk/wat ik gebruik.; het forum bestaat alleen als IK het gebruik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
ik geloof niet in god, dus is er ook niets of niemand die me in m'n doen en laten beperkt in religieus opzicht.
Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 16:22. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |