Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb dit niet zelf meegemaakt. Ik heb wel andere dingen meegemaakt. Ik kan je wel vertellen dat het RIAGG geen verschrikking is
![]() ![]() Ik wens je veel sterkte de komende tijd, en je zus trouwens ook.
|
heey humming bird,
ik heb dan wel 1 vraagje ja, dat intake gesprek vragen ze daar van alles wat je problemen zijn enzo?? en vertellen ze ook wat zo'n "sessie" dan inhoud of niet??? en als je dus zo'n gesprek hebt met een psycholoog moet je dan ook soms vriendinnen of familie meenemen of niet ![]() ![]() heel veel knufs Andrea |
![]() |
||
Citaat:
probeer het anders eens op contact gezocht, als je hier geen reacties krijgt? sterkte iig nog! -xxx-
|
Verwijderd
|
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=43
Bovenstaand is de link. Als je hem daar ook post, dan sluit ik deze; crossposts zijn niet toegestaan nl. Als het je alleen gaat om mensen te vinden die het zelfde hebben om mee te praten ed...dan denk ik wel dat ie daar iig hoort. Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 17:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Boven aan de pagina staat veelgestelde vragen, wanneer je daar dan op Hoe plaats ik een plaatje onder mijn naam? klikt, krijg je het volgende antwoord:
Citaat:
|
![]() |
|
hi,
Om even je vraag te beantwoorden over die intake. Ze vragen je vaak wat algemene dingen, bijvoorbeeld hoe je je voelt, wat je van bepaalde dingen vindt (ouders, vriendjes, situaties enzo) Ze probreren met deze vragen een beeld over je te krijgen en te kijken tegen wat voor problemen je aanloopt. Bij een intake ben je meestal alleen of met je ouders als je dat graag wilt. Je mag zelf alles vragen wat je wil weten van zon behandeling. Groeten van Pauline. Voor meer info reageer gerust.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
gewoon vragen bij het RIAGG vind ik inderdaad een goede optie. Je hoeft niet bang te zijn dat ze je raar aankijken of dat ze je uitlachen, dat gebeurd daar absoluut niet. Je moet gewoon vragen wat je te vragen hebt, neem misschien een blaadje mee waar je je vragen op hebt geschreven. Dan is je kans het kleinste dat je dingen vergeet. Ik hoop dat je aan onze informatie genoeg hebt, en anders....schroom je niet en stel je vragen!!! Succes!
Heel veel groetjes van Pauline
|
heey,
nou ik denk wel dat ik heel erg veel aan jullie informatie heb!! Ik praat op school ook heel veel met 3 leraren over dat i kdaarheen moet en dat vinden ze echt heel knap van mij dat vind trouwens iedereen!! ik heb vandaag nog een heel gesprek met mijn mentor gehad dat hij er alles aan zal doen om mij toch over te krijgen hij heeft liever dat ik volgend jaar overdoe dan dit jaar omdat ik het volgend jaar allerlei dingen krijg voor het examen!! ik vind het fijn dat iedereen respect voor me heeft!!! grz knufs andrea |
![]() |
|
*r e s p e c t*
Ik heb echt bewondering voor het feit dat je zo sterk in je schoenen staat. Ik wil alleen wel even ingaan op het feit dat je zegt te denken dat je zus er minder moeite mee heeft dan jij. Dat kan best zo zijn, maar ik denk dat ze de gebeurtenis(sen?) heel erg diep wegstopt. Zelfs zo diep dat het voor de buitenwereld lijkt alsof ze er gewoon mee om kan gaan. Maar dat is niet zo, daarom merk je ook dat als je erover begint ze het onderwerp verandert. Als ze er geen of weinig moeite mee had zou ze zeerwaarschijnlijk ook heel openlijk vertellen over wat er gebeurd is. Wees dus niet te snel met het trekken van conclusies.. keej? FF over de intake bij t RIAGG.. of er andere mensen bij zijn dat verschilt nogal, maar als je daar moeite mee hebt kan je dat gerust aangeven daar, dan kunnen ze daar rekening mee houden. T is namelijk de bedoeling dat je je daar op je gemak voelt, niet dat je er met tegenzin naar toe gaat en daar zit. Ik hoop dat je wat zult gaan hebben aan de gesprekken... sterkte Liefs, Laura
|
heey mensen,
ik heb weer eens een probleem en ik heb nu weer het gevoel dat als mijn ouders niet thuis zouden zijn i kweer stomme dingen ga doen!! het probleem is namelijk: ik ben al 3 keer met mijn ex gegaan en nu ben ik weer verliefd op hem maar i kwil niks meer met hem want dan word het een hele rge stoplicht relatie enh dat is heel erg fout het is altijd zo tussen ons 2 dat we verliefd worden als we niks hebben en als we dan verkering hebben is de verliefdheid weer een beetje weg en dat is zo kut!!! tips please ![]() ![]() XxX Andrea |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind het echt heel knap dat je naar het RIAGG bent gegaan! Daar is iedereen die je wilt helpen. Niemand die denkt 'wat een gek' of 'wat een onzin waar ze mee zit'. Dat is de beste plek om ergens overeen te komen. Het lijkt misschien meteen zo erg als je naar het RIAGG gaat, maar je zult je verbazen hoeveel mensen er naar een psygiater gaan! Misschien zie je er zelfs mensen die je kent! (had mijn zus, kwam een oude leraar tegen maar dat was niet in het RIAGG) Dat zal je ook wel steun geven, dat je er niet alleen voor staat. Maar dat had je hier vast ook al wel ontdekt, iedereen die zo met je meeleeft! Maar overigens denk ik echt niet dat je zus het minder moeilijk heeft. Aangezien jij zegt dat ze, als jij erover begint, op een ander onderwerp door gaat. In ieder geval wil ik je heel veel succes wensen en sterkte!
|
nu iedereen het zeg van mijn zus denk ik ook dat zij het er ook moeilijk mee heeft maar i kkon het me gewoon niet voorstellen dat zij het er niet moeilijk mee had maar i ksnap niet dat mensen het zo erg wegstoppen ik weet het allemaal niet meer alle oude mensen zeggen altijd dat de puberteit de mooistetijd van je leven is maar dat is bij mij niet het geval toen ik klein was was het ook niet fijn want toen had i keen allergie en mocht ik dus bijna niks hebben geen suier, kleurstoffen, eiwitten, alleen sojamelk en ga zo maar door ik had op de basisschool daarom ook altijd een eigen snoeptrommel voor als iedereen een snoepje mocht pakken echt heel erg vernederend en ik ben nu nog steeds allergies voor de zon krijg ik mijn hele lichaam vol met bultjes... ik hoop dat het over een paar beter heb maar denk het niet.... ik ben er gister achtergekomen dat mijn oma staar heeft dat is niet zo ernstig maar toch het idee dat ze weer geopereerd moet worden is heel erg vervelend!!!
XxX Andrea |
![]() |
|
heey,
ik heb net ouderavond gehad en mijn mentor zei: "je moet nu de latste paar weken heelhard gaan weken want alle leraren zeggend dat je over moet gaan omdat je volgend jaar na september vanalles voor het examen krijgt dus heb i kliever dat je dat 2 keer doet dan dit jaar...." ![]() bij elke ouderavond ga ik mee en zit ik ook bijna te huilen en dat wil i kgewoon niet meer maar i kkan er niks aan doen ik heb soms ook het gevoel dat ik niet meer naar school wil omdat het allemaal zo slecht gaat en nu heb i kook ruzie met een paar meiden uit mijn klas maar i kprobeer er niks van aan te trekken en het lukt aardig maar ik ga gewoon niet meer graag naar school wat kan i keraan doen?? ![]() ![]() ![]() ![]() knufs andrea |
![]() |
|
ik denk dat school toch echt op de tweede plaats komt. Zorg eerst dat het met jezewlf wat beter gaat. kweet niet of je er al ee bezig bent (vast gezien je topicnaam) maar school is zowieso niet leuk als het niet goed met je gaat en aangezien je dit jaar waarschijnlijk toch al niet over gaat kun je kiezen tussen twee dingen :
-nog even heel hard werken en proberen school te halen -opgeven zowieso moet je nooit opgeven. Maar goed je geeft zelf al aan dat het niet goed gaat en dat je hulp nodig hebt. zorg dan dat je deze hulp krijg. doe wat aan je rpobleem want problemen gaan niet zomaar weg en er altijd mee blijven zitten is ook geen goede oplossing. Bij mij is het gelukt om school en prive totaal apart te gaan zien. Het gaat nu dus eigenlijk perfect op school terwijl het in me hoofd echt niet goed gaat (krijg binnenkort hulp ![]() dikke knuffel sic.
|
Ik heb vandaag het intake gesprek gehad bij het riagg
het was echt SUper fijn Niek Schoonbrood (beetje rare naam i kweet het) die praatte echt super fijn en ook heel veel aan mijn ouders vragen ik krijg ik denk na de zomervakantie de echte wekelijkse gesprekken ik heb daar 1,5 uur gezeten en ook al die tijd zitten huilen echt irritant mijn moeder had ook de tranen in de ogen ik laat het hierbij!! XxX Andrea |
![]() |
||
Citaat:
![]() je mag blij zijn met zo'n mentor. (wij hadden zo'n zak die het beter vond dat je een jaar over deed als je 1 ov had....) suc-6 nog met alles he?!!
||
Citaat:
Hey meis, Wat fijn voor je dat het intake-gesprek zo goed is gegaan! En dat je een hele fijne begeleider hebt gekregen is ook mooi. Ik denk dat dat toch ook wel heel belangrijk is, dat je je bij zo iemand op je gemak voelt. Dan wordt het voor jezelf misschien ook iets minder moeilijk. Ik hoop dat je veel aan de wekelijkse gesprekken zult hebben, maar eigenlijk heb ik daar wel vertrouwen in, vooral omdat ik het vertrouwen in jou heb. Je wil zelf duidelijk iets met je problemen gaan doen en je zet je er helemaal voor in. Knap van je ![]()
|
heey, lang niet meer geschreven.....
ik heb nog iets niet geschreven over wat ik gehoord heb bij het in-take gesprek!! namelijk: mijn moeder had bijna een miskraam gehad dus ik had bijna niet geleefd en nu weet ik ook hoe belangrijk het leven eigenlijk is!!! en daarom ik nu ook het gevoel heb van waarom zelfmoord??? maar als ik me weer heeeeeeeeeeeeeel erg slecht voel dan denk ik er toch weer aan en heb ik net ook van de vriend van mijn zus gehoord dat mijn zus met iemand anders heeft gezoend toen het een tijdje niet zo goed tussen hun ging en dat zit me nu ook weer beetje dwars en nu weet i khet ALWEER niet !!! ik wil zo graag weer een vriend..... maar de jongen die ik nu leuk vind moet mij niet..... weer een probleempje erbij (ik weet het genoeg jongens marja )nu moet i kze nog tegenkomen!!! ik heb wel geluk met die vriend van mijn zus ik kan echt super goed met hem opschieten en praten en als hij naar huis gaat of ik ga naar bedgeven we elkaar altijd een knuffel dat is echt super fijn maarja.... misschien weer wat tips?? ![]() ![]() XxX KNUFS Andrea |
![]() |
|
Ow meissie toch... *knuf*
Ik weet niet zo goed welke tips ik moet geven... Maak je in ieder geval niet zulke zorgen om je zus, die kan heel goed voor zichzelf zorgen en kan zelf uitzoeken met wie ze wil zoenen. Daar hoef jij echt niet om wakker te liggen. En verder... Ach misschien gaat die jongen je nog wel leuk vinden en zo niet... Dan word je zelf weer op iemand anders verliefd die jou wellicht wel leuk vindt! Take it easy, je hebt tijd zal (al vind je dit waarschijnlijk moeilijk te geloven)... -x- Nona PS: zelfmoord is nooit de oplossing, onthou dat altijd!
|
nu is het zeker......... de ouders van mijn ex gaan scheiden....... en mijn ex heeft me worige week maandag gezoen en de vrijdag erna gezegd dat hij niks meer voor me voelt en hij weet dat ik nog heel veel voor hem voel
![]() ![]() ![]() ![]() mijn moeder heeft het me niet gezegd (dat de ouders van mijn ex gaan scheiden) vind ik ook niet echt leuk maar ik denk dat mam het niet wou zeggen zodat ik de proefwerkweek niet zal verknalle maar toch...... XxX Andrea |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() k hoop dat die gesprekken bij het riagg gaan helpen.. hmmm, riagg gaat wel snel ![]() kuzzies mir |
![]() |
||
Citaat:
kuzzies |
![]() |
||
Citaat:
maar jah, niks aan te doen, ben k bang... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het riagg en de ervaringen mandi | 13 | 22-12-2006 18:05 | |
Psychologie |
Raak ik haar kwijt? Benumbed? | 10 | 04-03-2004 09:59 | |
Algemene schoolzaken |
Handicaps zijn vereist om op het Speciaal Onderwijs te zitten... Debje | 12 | 20-01-2004 15:34 | |
Psychologie |
GVD weer me afsrpaak bij riagg vergeten :@ HelpMePlease | 12 | 01-09-2003 16:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Anorexia ---> Riagg SuPaHWoMaN | 2 | 05-08-2003 11:45 | |
Psychologie |
Psych + RIAGG !Fa!Ke | 22 | 14-03-2003 21:22 |