Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vraag haar waarom ze zo doet, zeg haar dat je merkt dat ze zich anders gedraagd
|
Ik denk dat je vriendin niet goed weet wat ze er mee aanmoet en dus niet weet wat ze moet zeggen of doen. Het kan ook zo zijn dat ze liever niets zegt dat dat ze iets verkeerds zegt. Niet wetend dat dit jou nogal pijn doet.
Als ik jou was zou ik haar erover aanspreken, dan weten jullie tenminste allebei waar jullie aan toe zijn. Liefs, Laura
|
Dit is inderdaad een moeilijke situatie. Ik denk dat het voor je vriendin nu ook heel moeilijk is. Ze heeft nu zelf ook veel problemen en zit daar erg met haar gedachten bij en daarom weet ze denk ik niet goed hoe ze op je moet reageren.
Ik denk dat het echt wel heel fijn vind als je bij haar bent en ik denk dat jullie elkaar zeker ook wel kunnen steunen. Er samen over praten lijkt me toch echt het beste hoewel dat misschien heel moeilijk is. Ik zal dat zeker wel doen. Heel veel sterkte ermee, en heb een beetje geduld met haar. |
![]() |
|
![]() |
Herkenbare situatie....
De band tussen m'n beste vriendin en mij is door mijn eetstoornis ook heel erg verslechterd. Ik heb het haar wel vertelt, maar iemand die zelf geen eetstoornis heeft begrijpt het vaak ook niet. Soms moes ze ergens om lachen wat voor mij heel diep lach of begon ze er juist over op een moment dat ik echt even niet wilde praten. Nu zien we elkaar niet meer zo vaak eigenlijk en bespreken we zeker niet alles. Bij jou is het natuurlijk wel iets anders, maar er is waarschijnlijk iets wat je vriendin niet leuk vind aan wat jij doet, het beste is om dat gewoon uit te praten. Vraag haar of er iets is, of je iets fouts hebt gedaan en of jullie daar alsjeblieft over kunnen praten en uit kunnen komen! Succes
|
heej
![]() Ik kan me goed indenken hoe jij je hieronder voelt. Heb nooit echt heel erg in dezelfde situatie gezeten, maar de onzekerheid ken ik zeker wel. Het is moeilijk... Heel moeilijk en het is belangrijk hier duidelijkheid in te krijgen. Kan je het haar niet gewoon vragen. Gewoon vragen of ze alsjeblieft een eerlijk antwoord wil geven, want dan pas kan je er wat mee. En de hele tijd in onzekerheid zitten is ook niets. knuff, wen
|
ik kan me wel een beetje in de situatie inleven denk ik, heb zelf ook perioden gehad waarin ik het zeer serieus overwoog om er een einde aan te maken.
jouw vriendin weet dit van jouw en kan zich waarscheinlijk bij de redenen ook wel iets voorstellen. ik denk dat je het niet beledigend moet opvatten, wat l nu doet uiteindelijk zul je er echt zelf achter moeten komen dat het leven de moeite waard is om te doorstaan ( want, laten we nu eerlijk zijn dat is het wel, bij het leven) jouw vriendin is er denk ik door jouw "geschiedenis" ook achter gekomen, zowiezo zal ze erg zijn geschrokken, maar ze weet ook dat het jouw probleem is als ik jopuw was zou ik me er eerst maar eens op concentreren dat je er een beeetje overheen komt en niet meer van dat soort zwarte gedachten meer hebt ( mopeilijk ik weet t ) ga iets leuks doen, de natuur in, een mooi boek lezen, leer de schoonheden van het mens zijn kennen! als t iets beter met je zal gaan zal l dit ook wel aan je merken en bereid zijn om er als vriendin voor je te zijn. suc6 met leven! |
![]() |
|
als je zelf al depressief bent en iemand anders 'zadelt' de dan op met zijn/haar problemen kun je dat niet hebben
![]() ben het zelf ook geweest en als iemand anders dan ook maar zielig zat te doen voelde ik me meteen ook nog rotter ![]() maar zou gewoon met haar erover praten wat der dwarszit en misschien even geen contact zodat ze haar eigen problemen even op rijtje kan zetten
|
Doen/hebben jullie het ook wel is over andere (leuke) dingen en doen/deden jullie wel leuke dingen samen dan. Of was het meer dat 80% van de tijd het draaide rond (jouw) problemen.
Misschien heeft ze er gewoon echt even genoeg van dat je nog steeds met je problemen zit en voelt 't voor haar als verspilde moeite als je na al die tijd dat ze je probeert te helpen, zelfmoord wilde plegen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen?! nullah | 6 | 05-12-2011 17:07 | |
Psychologie |
Alleen Jij ware man | 57 | 01-11-2004 08:01 | |
Psychologie |
veels te ban mn beste vriendin kwijt te raken.. evalevi | 4 | 20-07-2003 21:26 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben dom... Andretjuh | 20 | 18-09-2002 21:44 | |
Psychologie |
Bang om haar kwijt te raken... Andretjuh | 1 | 18-09-2002 14:41 | |
Verhalen & Gedichten |
dat maakt dat ik haar niet mag *I_need_you* | 1 | 09-12-2001 01:20 |