Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Mujahid schreef:

Vele islamgeleerden ,die wel 15 jaar studie hebben gedaan naar de Koran, en ik hebben ze echter niet kunnen vinden.....

Lees het stukje over de ongelovigen maar, die mogen gestrafd worden. Dat staat er letterlijk. Hoe staat er niet, steniging misschien?

Hetzelfde geldt trouwens voor de bijbel met dit soort zaken, net zo achterlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 21:45
L Boksha
L Boksha is offline
Ik, for one, ben een groot tegenstander van v. Boxtel op dit punt. Punt is, van Boxteltje wil speciaal onderwijs afschaffen omdat het integratie zal tegengaan. Volgens hem moeten kinderen in hun vrijetijd maar g.dienstonderwijs volgen. Daar spreekt hij zichzelf tegen. Ten eerste zal het de integratie niet bevorderen als de koters alsnog in de avond tot godsdienst gedwongen worden. Ten tweede is er het punt van vrijheid in onderwijs. Als ouders willen dat kinderen beschermd worden in hun geloof (of whaddefuck) dan moet dat kunnen. Wat betreft middelbare scholen, als koters daar op gaan dan weten ze zelf waar ze op willen, en dat is maar goed ook. Ik ben die-hard agnost, maar heb er vier jaar geleden bewust voor gekozen op een school te zitten die protestants is. Dat sprak me gewoon meer aan, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik bemerk gewoon dat de instelling van zo'n school anders is. Afschaffen van speciaal onderwijs is een soort castratie.
Oud 10-04-2002, 22:01
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Lees het stukje over de ongelovigen maar, die mogen gestrafd worden. Dat staat er letterlijk. Hoe staat er niet, steniging misschien?

Het valt me vaak op dat jouw idiote soort [ anti-islamieten] iets beweert, maar dat dan ook nooit ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 22:02
Verwijderd
Citaat:
L Boksha schreef:
Ik, for one, ben een groot tegenstander van v. Boxtel op dit punt. Punt is, van Boxteltje wil speciaal onderwijs afschaffen omdat het integratie zal tegengaan. Volgens hem moeten kinderen in hun vrijetijd maar g.dienstonderwijs volgen. Daar spreekt hij zichzelf tegen. Ten eerste zal het de integratie niet bevorderen als de koters alsnog in de avond tot godsdienst gedwongen worden. Ten tweede is er het punt van vrijheid in onderwijs. Als ouders willen dat kinderen beschermd worden in hun geloof (of whaddefuck) dan moet dat kunnen. Wat betreft middelbare scholen, als koters daar op gaan dan weten ze zelf waar ze op willen, en dat is maar goed ook. Ik ben die-hard agnost, maar heb er vier jaar geleden bewust voor gekozen op een school te zitten die protestants is. Dat sprak me gewoon meer aan, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik bemerk gewoon dat de instelling van zo'n school anders is. Afschaffen van speciaal onderwijs is een soort castratie.
Heb je barend en witteman gezien? Zonee, vraag de band. Van Boxtel heeft op dit punt echt gelijk, de twee christelijke lulletje konden daar niets tegen in brengen.
In het programma zat ook een schooldirectuer van een basisschool. De desbetreffende school weigert kinderen met een andere religieuze achtergrond, lekker is dat. Wie weet moet zo'n kind dan veel verder reizen

Het is verder toch ook niet eerlijk dat het geloof er bij kinderen op de basisschool wordt ingeramd?! Ze zullen nooit "echt" objectief kunnen oordelen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Mujahid schreef:

Het valt me vaak op dat jouw idiote soort [ anti-islamieten] iets beweert, maar dat dan ook nooit ondersteunt.
Krijgen we dat weer, ik ben niet anti-islamiet. Hoe durf je mij daar voor uit te maken, weet je iets van mijn achtergrond? Ken je mij persoonlijk? Nee. Dus oordeel niet te snel met je berkrompen kortzichtige geest. Dit is zo oneerlijk gewoon.
Ik zal het vrijdag met bladzijdes enz. ondersteuen. Dan heb ik weer maatschappijleer, in dat klaslokaal staat de Koran.

En ja ik oordeel nu ook te snel, maar ik kan hier gewoon heel erg kwaad om worden.

Laatst gewijzigd op 10-04-2002 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 03:07
JJzD
JJzD is offline
[quote]joostje schreef:
Ouders geloven dat ze zo in e hemel komen. Natuurlijk willen ze dat hun kind in de hemel komt. Maar zo dring je je eigen normen en waarden op aan anderen. Hetgeen fout is.

again, d'r word niets opgedrongen. ten tweede draait niet alles om in de hemel komen
en wil je zeggen dat je eigen normen van ouders fout is om over te brengen op je kinderen??
die scholen vertegenwoordigen het beeld dat de ouders hebben

Citaat:
Het is inderdaad moeilijk om de evolutieleer met de schepping te combineren.
evolutieleer: die kutkoters dingen leren wat weer op de uni onderuit worden geschopt?? neer ze dan liever dat we niet weten waar het vandaan komt en dat de leraren geloven dat God daar zijn hand in heeft gehad.

Citaat:
Scholen laten allochtonen leerlingen soms niet toe zonder echte redenen. Voorkomt integratie van christelijke kinderen.
omdat SOMMIGE scholen SOMMIGE mensen niet toelaten, het hele religieus onderwijs afschaffen??

[quote][b]

Citaat:
Kinderen die katholiek zijn opgevoed, blijven vaak voor de rest van hun leven katholiek. Enz.
correctie: die blijven hun leven lang bij de kerk ingeschreven, daar echt iets mee doen is zeldzaamheid (ik ben thuis met 3 zusjes, ik bne de enige die gelooft. we hebben dezelfde opvoeding, scholen en omgevingen. of ben ik de enige waar de indoctrinatie is aangeslagen?? dat meen je nie serieus

Citaat:
Maar waarom zouden deze waarden en normen moeten vastliggen?
omdat de ouders hun waarden en normen over willen geven (offtopic, we leven in een goddeloze maatschappij en de misdaadcijfers schieten torenhoog de lucht in, toeval??)

Citaat:
Waarom dient bijbelonderwijs op schoolk te worden gegeven?
ouders die hun geloof over willen brengen op hun kinderen. NIET indoctrineren

Citaat:
islamitsiche scholen geven naast het nederlands les in andere talen, niet in andere talen les.
dat verschilt dan miss van school tot school. ik weet wat scholen waar in het arabisch word lesgegeven, maar miss is dat minderheid
Oud 11-04-2002, 03:19
JJzD
JJzD is offline
Citaat:

Het is verder toch ook niet eerlijk dat het geloof er bij kinderen op de basisschool wordt ingeramd?! Ze zullen nooit "echt" objectief kunnen oordelen.

ooit al 's een weekje meegedaan op een GEMIIDELDE christelijke school??
en ik zie het probleem niet in dat die kinderen word geleerd dat ruzie maken niets oplost, en dat je wat dingen moet tolereren
Oud 11-04-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:

ooit al 's een weekje meegedaan op een GEMIIDELDE christelijke school??
en ik zie het probleem niet in dat die kinderen word geleerd dat ruzie maken niets oplost, en dat je wat dingen moet tolereren
Ik zit op het Hervormd Lyceum Zuid Is toch ook christelijk?!

Maargoed dat hoor je sowieso al te leren, tolerantie, en geen ruzie maken. De twee gasten bij barend en witteman (fractievoorzitter christenunie + directeur van een christelijke basischool) waren nou niet ech tolerant ten opzichte van andere geloven.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik zit op het Hervormd Lyceum Zuid Is toch ook christelijk?!
en ben je al gedwongen de bijbel uit je hoofd te leren?? of de cathechismus??
ken je uberhaupt de bijbelboeken??
ben je zo gebrainwashed dat jij streng in de evolutie gelloft of durfde jij de ban te breken en ben jij zo vrij dat je in de evolutie geloofd (zoals miljoenen anderen, die allemaal worden uitgelachen)

[quote[]Maargoed dat hoor je sowieso al te leren, tolerantie, en geen ruzie maken. [/quote]

toch slagen de openbare scholen erin minder nadruk te leggen op normen en waarden. vrijheid blijheid is grappug, totdat je mensen een halt moet toeroepen

Citaat:
De twee gasten bij barend en witteman (fractievoorzitter christenunie + directeur van een christelijke basischool) waren nou niet ech tolerant ten opzichte van andere geloven.
niet gezien
miss moet je ze ff mailen dat ze de berg rede moeten lezen
in het bijzonder het stuk waar staat dat je niet mag oordelen (ook op te zoeken op jjzd.nl )

altijd worden de slechte mensen als vertegenwoordiging gesteld van het geheel
en het slaat nog aan ook
Oud 11-04-2002, 17:51
de doornvogel
de doornvogel is offline
Wat zit nou iedereen te zeuren over 'objectieve kinderen'. Dat is een sprookje! Kinderen worden altijd beinvloed, altijd. En misschien door de school nog wel het minst. De school vult de ouders gewoon aan. En kom op nou, wat is beinvloeden nou eigenlijk? Jullie doen net alsof er een virus in de kinderlijfjes wordt gepompt dat hun nooit weer los zal laten. Gewoon ergelijk die aanstellerij, doe een beetje nuchter en laat mensen vrij in hun keuzes!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:18
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
omdat de ouders hun waarden en normen over willen geven
voor 0,5 echte christenen in nederland vind ik het overdreven dat de rest van de bevolking die normen zou moeten kennen.

Citaat:
(offtopic, we leven in een goddeloze maatschappij en de misdaadcijfers schieten torenhoog de lucht in, toeval??)
torenhoog ... LOL , wat overdrifj je zeg , elk tijdperk heeft plus en min punten en welvaart is ongekend hoog nu er een goddeloze maatschappij is , toeval ?

Citaat:
toch slagen de openbare scholen erin minder nadruk te leggen op normen en waarden.
populistisch gezeik

Citaat:
Jullie doen net alsof er een virus in de kinderlijfjes wordt gepompt dat hun nooit weer los zal laten.
bewijzen al die christenen al met hun redeneren.

Citaat:
Kinderen worden altijd beinvloed, altijd
JA maar laten we het dan wel op een redelijke manier doen ,
dus met objectieve informatie.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 19:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
JJzD schreef:
omdat de ouders hun waarden en normen over willen geven (offtopic, we leven in een goddeloze maatschappij en de misdaadcijfers schieten torenhoog de lucht in, toeval??)
En daarom heeft Nederland ook zo'n laag misdaadcijfer, omdat de misdaad torenhoog is natuurlijk...
Oud 11-04-2002, 21:16
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
En daarom heeft Nederland ook zo'n laag misdaadcijfer, omdat de misdaad torenhoog is natuurlijk...
ja

Het meest christelijk westers land , USA , heeft de hoogste criminaliteits cijfers van de westerse landen.
Toeval ?

(moest ik nog gewoon er ff bijzeggen )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JJzD schreef:

evolutieleer: die kutkoters dingen leren wat weer op de uni onderuit worden geschopt?? neer ze dan liever dat we niet weten waar het vandaan komt en dat de leraren geloven dat God daar zijn hand in heeft gehad.

Je kunt wel de meest waarschijnlijke wetenschappelijke theorie aanwijzen. Daarnaast kun je natuurlijk zeggen dat er haken en ogen aan zitten, wat de voors en tegens zijn. Kunnen kinderen het zelf uitmaken. Kinderen moeten kritisch leren denken.

omdat SOMMIGE scholen SOMMIGE mensen niet toelaten, het hele religieus onderwijs afschaffen??

nee. er zijn ook andere redenen aan te voeren.

correctie: die blijven hun leven lang bij de kerk ingeschreven, daar echt iets mee doen is zeldzaamheid (ik ben thuis met 3 zusjes, ik bne de enige die gelooft. we hebben dezelfde opvoeding, scholen en omgevingen. of ben ik de enige waar de indoctrinatie is aangeslagen?? dat meen je nie serieus

Ja. Ik zou graag deze cijfers met die van 1600 willen vergelijken, als die er zijn

ouders die hun geloof over willen brengen op hun kinderen. NIET indoctrineren

Kinderen zijn gewoon niet kritisch. Met geloof overbrengen nemen kinderen dit over zonder erbij na te denken.

dat verschilt dan miss van school tot school. ik weet wat scholen waar in het arabisch word lesgegeven, maar miss is dat minderheid
Welke school is dat?
Oud 12-04-2002, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Mujahid schreef:

Bij deze mijn ondersteuning.

Blz 2 van De Koran

[de ongelovigen]

6(5) Zij die ongelovig zijn
voor hen is het om het even
of gij hen gewaarschuwnd hebt
zij geloven niet.
Verzegeld God hun harten
en over hun gehoor en hun blikken
is het een sluitdoek.
Voor hen is een ontzaglijke bestraffing weggelegd.

Ik denk wel dat je hier uit op kunt maken wat ik bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:50
JJzD
JJzD is offline
Citaat:

Het meest christelijk westers land , USA , heeft de hoogste criminaliteits cijfers van de westerse landen.
USA christelijk??
gaan miss naar de kerk, maar zoiets zou ik over het algemeen nie christelijk noemen.

Citaat:
Je kunt wel de meest waarschijnlijke wetenschappelijke theorie aanwijzen. Daarnaast kun je natuurlijk zeggen dat er haken en ogen aan zitten, wat de voors en tegens zijn. Kunnen kinderen het zelf uitmaken. Kinderen moeten kritisch leren denken.
d'r is geen enkele steekhoudende theorie
daarnaast geloven de ouders erin en die willen het dus overbrengen

Citaat:
nee. er zijn ook andere redenen aan te voeren.
like??

Citaat:
Kinderen zijn gewoon niet kritisch. Met geloof overbrengen nemen kinderen dit over zonder erbij na te denken.
like I said before: erg hoor mensen bijbrengen dat ruzie niets oplost

Citaat:
Welke school is dat?
bijlmer ergens
Oud 13-04-2002, 09:36
Verwijderd
Citaat:
like I said before: erg hoor mensen bijbrengen dat ruzie niets oplost.
Ja dat zal ook erg overtuigend overkomen vanuit religieus onderwijs, bwahaha!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:19
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Ja dat zal ook erg overtuigend overkomen vanuit religieus onderwijs, bwahaha!
weer zo'n gozer die uit de fouten van een religie gelijk weet hoe de hele religie is
Oud 13-04-2002, 16:10
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Bij deze mijn ondersteuning.

Blz 2 van De Koran

[de ongelovigen]

6(5) Zij die ongelovig zijn
voor hen is het om het even
of gij hen gewaarschuwnd hebt
zij geloven niet.
Verzegeld God hun harten
en over hun gehoor en hun blikken
is het een sluitdoek.
Voor hen is een ontzaglijke bestraffing weggelegd.

Ik denk wel dat je hier uit op kunt maken wat ik bedoelde.
Koran 2:6,7

As for the disbelievers, it is the same whether you warn them, or not ( of the final punishment). They will not believe you.

Allah has set a seal on their hearts and on their hearing, and on their eyes there is a covering. For them there is a great penalty.

In de Islam moet je twee zaken goed van elkaar onderscheiden:

(1) Het Oordeel van Allah over de mensen.

(2) De manier waarop Allah de moslims voorschrijft met anderen om te gaan.

Het is Allah die de mensen vrijheid geeft te geloven wat zij willen geloven. De mensen zijn volledig vrij in Hem te geloven of Hem te verwerpen. Allah zal over hen oordelen. In afwachting van dat Oordeel door Allah, schrijft Hij de moslims voor geduldig te zijn en de godsdienstvrijheid die Hij aan de mensen gegeven heeft, te respecteren, en met respect en rechtvaardigheid om te gaan met de leden van de andere godsdiensten.

Jouw voobeeld:

As for the disbelievers, it is the same whether you warn them, or not ( of the final punishment). They will not believe you.

Allah has set a seal on their hearts and on their hearing, and on their eyes there is a covering. For them there is a great penalty.

Lees je hier dat moslims onverdraagzaam moeten zijn tegenover ongelovigen en dat moslims de ongelovigen moeten straffen?? Helemààl niet !!

Wat hier staat, is immers het omgekeerde. Hier staat dat de moslims het aan GOD moeten overlaten te oordelen over het "ongeloof" van anderen - omdat alleen God in de harten van mensen kan kijken. Dat is juist de onderbouw van de verdraagzaamheid van moslims. En het is volledig consistent met het feit dat Allah de moslims voorschrijft de anderen met respect, rechtvaardigheid enz. te behandelen.

Ik vestig er overigens nogmaals de aandacht op dat het GOD is die beloont of bestraft of men Zijn Boodschap volgt of niet.

Je verwart het Oordeel van Allah, met de gedragsregels voor moslims - dat zijn twee volkomen onderscheiden zaken. Het is juist een bewijs voor de verdraagdzaamheid van moslims, dat zij het oordeel over de ongelovigen aan Allah moeten overlaten, dat er in de godsdienst van Islam geen dwang is en dat er volledige godsdienstvrijheid heerst.

--> God oordeelt over gelovigen en ongelovigen
--> God schrijft moslims voor rechtvaardig, met respect enz om te gaan met iedereen en het oordeel over ongelovigen over te laten aan God.

Het vers dat je citeert is een waarschuwing van Allah aan de mensen. Wat dit betreft, is de rol van de Profeten (as) en van alle moslims beperkt tot het overbrengen van de Boodschap, van de Waarschuwing :

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (88:22-23)
- "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (18:29)
- "Zeg: "O ongelovigen. Ik dien niet wat jullie dienen en jullie dienen niet wat ik dien. En ik zal niet aanbidden wat jullie aanbidden en jullie zullen niet aanbidden Hem die ik aanbid. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)
- "Zeg: "O mensen, tot jullie is de waarheid van jullie Heer gekomen. Wie zich de goede richting laat wijzen, die volgt het goede pad slechts tot zijn eigen voordeel en wie dwaalt, dwaalt slechts tot zijn eigen nadeel. En ik ben geen voogd over jullie." (10:108)

Laatst gewijzigd op 13-04-2002 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Mujahid schreef:

kennis [/i]
Ik doelde meer op de vaagheid van en de koran (en de bijbel), bovendien vatten mensen het wel op als een goedkeuring om zelf straffen te bepalen. Kijk hier nog eens naar: http://nu.nl/document?n=54227 De Sharia is toch gebasseerd op de Koran en vrijwel zeker met wetten van mensen uit de huidige tijd?! Daarom schreef ik ook in mijn reply "wellicht steniging". Blijkbaar kijken mensen naar de kleine stukjes zoals ik dat ook deed, ik basseerde wat ik zei op dat ene stukje tekst.
En ik blijf bij mijn mening dat ik de koran en de bijbel "eng" vind, en noem me nou niet gelijk anti. Men moet gewoon eerlijk leven, met respect voor elkaar (en ik ben er zeker van dat ik respect heb voor anderen). Waarom heb je daar een boek voor nodig. Dus in zekere zin ben ik er wel tegen ja.

Btw je hebt wel mijn mening bijgeschaafd, naar aanleiding van jouw voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:51
Freshmaker
Freshmaker is offline
Ik vind het belachelijk dat islamitische scholen in Nederland sowieso bestaan. Op deze manier is intergratie zo'n beetje onmogelijk. Als mensen hun geloof willen blijven vasthouden kan dat best buiten school/werktijden. Meneer van Boxtel wil een graantje meepikken van het rechtse succes van Fortuyn en komt daarom met dit voorstel. Maarja als linkse D66'er moet hij alle mensen gelijkstellen en wil hij daarom christelijke scholen tevens afschaffen. Wat mij betreft mag ie. Ik zit zelf op een christelijke school, maar merk er helemaal niks van.
Oud 14-04-2002, 11:13
de doornvogel
de doornvogel is offline
[QUOTE]mitsj schreef:

voor 0,5 echte christenen in nederland vind ik het overdreven dat de rest van de bevolking die normen zou moeten kennen.

die hoeven ze ook helemaal niet te kennen, wie zegt dat?

bewijzen al die christenen al met hun redeneren.
redeneer dan eens christelijk op een manier die deze uitspraak onderbouwt.

JA maar laten we het dan wel op een redelijke manier doen ,
dus met objectieve informatie.

is de evolutieTHEORIE objectief? (afgezien daarvan krijgen christelijke basisschoollerlingen die THEORIE ook voor hun neus!), is de politieke mening van je ouders objectief? Is de televisie objectief? Is je omgeving objectief? Weet je wat objectief is...je hele leven in een hok doorbrengen zonder contact met anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 11:21
de doornvogel
de doornvogel is offline
Ik denk dat iedereen die hier bijzonder onderwijs wil afschaffen persoonlijk op geloof tegen is. Ik ben zelf ook niet heel gelovig eigenlijk maar ik vind dat je mensen die dat wel zijn de vrijheid moet bieden hun kinderen naar een christelijke school te sturen. En iedereen heeft het hier wel over objectief zijn, maar niemand is het zelf. Anders zouden jullie niet zo'n punt van christelijk onderwijs maken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:41
NN
NN is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
Ik denk dat iedereen die hier bijzonder onderwijs wil afschaffen persoonlijk op geloof tegen is. Ik ben zelf ook niet heel gelovig eigenlijk maar ik vind dat je mensen die dat wel zijn de vrijheid moet bieden hun kinderen naar een christelijke school te sturen. En iedereen heeft het hier wel over objectief zijn, maar niemand is het zelf. Anders zouden jullie niet zo'n punt van christelijk onderwijs maken
Je hebt gelijk. Ik ben tegen geloof omdat het m.i. de grootste oorzaak is voor alle oorlogen in de wereld.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
de doornvogel schreef:

is de evolutieTHEORIE objectief?
In ieder objectiever, er worden feiten aangevoerd en meneer Darwin geeft een verklaring waar ieder mens tegen kan zeggen "ja dit zou best wel eens kunnen". Dat die "gek daarboven" de mens heeft geschapen is niet na te gaan. Niemand heeft daar een antwoord op ik heb dus liever wat feiten dan een vaag (en ook wel leuk) verhaaltje.

Ik wil hiermee niet zeggen dat de evolutietheorie waar is. (Het woord zegt het al.)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:54
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
Ik vind dat mensen thuis (en overal natuurlijk) gewoon de vrijheid mogen hebben om te geloven.. m'n ouders zijn ook gelovig trouwens. Tegen geloof .. goh , nee ik heb meer wat tegen alles rondom het geloof (kerk) .. en ook christelijk onderwijs..

Ik ben niet gelovig, maar als men gelooft ... tsjah moet men dat zelf weten. Maar dus NIET ..of zo min mogelijk op dringen aan anderen..
Oud 14-04-2002, 16:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JJzD schreef:

USA christelijk??
gaan miss naar de kerk, maar zoiets zou ik over het algemeen nie christelijk noemen.

Mwah. Wat is er niet christelijk aan amerika?

d'r is geen enkele steekhoudende theorie
daarnaast geloven de ouders erin en die willen het dus overbrengen

ouders kunnen ook na schooltijd hun geloof overbrengen. Daarnaast zou het beter zijn als dit pas gebeurt op een leeftijd waarop een kritisch kan nadenken over het geloof, of uberhaubt over dingen die hun ouders hun zeggen

like??
geloof op een schoolse omgeving betekent dat het eerder feiten lijken. Geloof is een privezaak, en moet dus niet door het rijk gesponsord worden.

like I said before: erg hoor mensen bijbrengen dat ruzie niets oplost

Dat je moet bidden. Dat je naar de paus moet luisteren. Dat God zorgt dat alles goedkomt. Dat condooms slecht zijn (AIDS). Dat melk en vlees niet in dezelfde pan moet worden gebakken/-kookt. Enz.

bijlmer ergens
... volgende liever een bron erbij zodat het gcontroleerd kan worden.
Oud 14-04-2002, 20:03
JJzD
JJzD is offline
'
Citaat:
Joost schreef:
Mwah. Wat is er niet christelijk aan amerika?
het iedereen aan zijn lot overlaten, de verafgoding van geld, de absolute m8 van het leger, hoge misdaadcijfers

Citaat:
ouders kunnen ook na schooltijd hun geloof overbrengen.
dat willen ze schijnbaar ook onder school. de rest van de tijd zijn de kinderen weg

Citaat:
Geloof is een privezaak, en moet dus niet door het rijk gesponsord worden.
Het onderwijs word gesponsord en daar word dan op verzoek van de ouders ook aand8 besteed aan religie

Citaat:
Dat je moet bidden. Dat je naar de paus moet luisteren. Dat God zorgt dat alles goedkomt. Dat condooms slecht zijn (AIDS). Dat melk en vlees niet in dezelfde pan moet worden gebakken/-kookt. Enz.
klepel en klok enzo

Citaat:
... volgende liever een bron erbij zodat het gcontroleerd kan worden.
vanuit de amsterdamse poort naar reigersbos fietsen. derde weg rechts, voor het fietspad aan je linkerhand
(is 5 jr geleden dat ik daar was, dus ik weet echt geen namen meer)
Oud 14-04-2002, 20:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JJzD schreef:
'
het iedereen aan zijn lot overlaten, de verafgoding van geld, de absolute m8 van het leger, hoge misdaadcijfers

maar de mensen zijn christelijk...

dat willen ze schijnbaar ook onder school. de rest van de tijd zijn de kinderen weg

Dan hebben de ouders pech.

Het onderwijs word gesponsord en daar word dan op verzoek van de ouders ook aand8 besteed aan religie

Onderwijs is een absolute taak van de overheid. Sponsoring is totaal uit den boze.

klepel en klok enzo

Weet ik. Ik zeg toch ook niet dat christendom slecht is ofzo. Het is alleen veel meer dan zeggen dat je naastenliefde moet tonen en dergelijke. Op zich is daar niks mis mee, maar daar moet men individueel voor kiezen en die keuze is voor mensen onder een bepaalde leeftijd ove rhet algemeen niet gegarandeerd.

vanuit de amsterdamse poort naar reigersbos fietsen. derde weg rechts, voor het fietspad aan je linkerhand
(is 5 jr geleden dat ik daar was, dus ik weet echt geen namen meer)
Juustem. Stel, je hebt gelijk, dan zou die school individueel aangepakt moeten worden. Wat eventueel wel zou kunnen, is dat je in het turks/marokkaans/arabisch () les geeft, als het hand in hand gaat met lessen in de taal in kwestie. Natuurlijk moet daarnaast voldoende aandacht aan het nederlands worden gegeven. Net zoiets als internationale scholen, waar in het engels word lesgegeven.
Oud 14-04-2002, 22:36
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
maar de mensen zijn christelijk...
blijkbaar niet als ze misdaden plegen

Citaat:
Sponsoring is totaal uit den boze.
dus all1 openbare scholen sponsoren??
en in feite de keuze van de ouders opzadelen met enorme kosten??
het zijn gewoon scholen, waar je dezelfde lessen krijgt als op de openbare plus wat religieus

Citaat:
Op zich is daar niks mis mee, maar daar moet men individueel voor kiezen
vrije opvoeding enzo??

Citaat:
*zipt verhaaltje over islamitische school in bijlmer*
*eens*
Oud 14-04-2002, 22:39
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]JJzD schreef:

ah ok... dan is een christelijke samenleving inderdaad totaal zonder misdaden

dus all1 openbare scholen sponsoren??
en in feite de keuze van de ouders opzadelen met enorme kosten??
het zijn gewoon scholen, waar je dezelfde lessen krijgt als op de openbare plus wat religieus

Nee. Geen scholen sponsoren. Alleen financieren door de overheid.

bvrije opvoeding enzo??

ja
Oud 14-04-2002, 22:41
JJzD
JJzD is offline
het draait er gewoon om of we toestaan dat scholen die geld krijgen van het rijk (zoals iedere school) ruimte moet zijn voor enkele uurtje religieus onderwijs.
voor de rest leren ze hetzelfde kunnen hetzelfde hebben all1 wat meer kennis van een religieuze stroming
Oud 14-04-2002, 23:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JJzD schreef:
het draait er gewoon om of we toestaan dat scholen die geld krijgen van het rijk (zoals iedere school) ruimte moet zijn voor enkele uurtje religieus onderwijs.
voor de rest leren ze hetzelfde kunnen hetzelfde hebben all1 wat meer kennis van een religieuze stroming
Dat moet onafhankelijk van school
Oud 14-04-2002, 23:26
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Dat moet onafhankelijk van school
leg uit??
Oud 15-04-2002, 07:19
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
NN schreef:

Je hebt gelijk. Ik ben tegen geloof omdat het m.i. de grootste oorzaak is voor alle oorlogen in de wereld.
als blijkt dat het de christelijke scholen oorlogen veroorzaken mogen ze van mij ook worden afgeschaft. Maar dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 07:22
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

In ieder objectiever, er worden feiten aangevoerd en meneer Darwin geeft een verklaring waar ieder mens tegen kan zeggen "ja dit zou best wel eens kunnen". Dat die "gek daarboven" de mens heeft geschapen is niet na te gaan. Niemand heeft daar een antwoord op ik heb dus liever wat feiten dan een vaag (en ook wel leuk) verhaaltje.

Ik wil hiermee niet zeggen dat de evolutietheorie waar is. (Het woord zegt het al.)
die evolutietheorie wordt ook wel aangedragen. Ik geloofde er eerst heilig in hoor. Maar de school en mijn ouders vertelden me ook het bijbelse verhaal, en daar koos ik uiteindelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 07:24
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:

Ik ben niet gelovig, maar als men gelooft ... tsjah moet men dat zelf weten. Maar dus NIET ..of zo min mogelijk op dringen aan anderen..
doet een christelijke school dat dan? wij hadden juist ook les in andere godsdiensten en we leerden iedereen zo te accepteren. Als kinderen dat niet doen komt dat niet door een school. Maarja, als je naar een bijzondere school gaat (wat dan ook) mag je wel verwachten dat de leraren in God/Allah of whatever geloven.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 07:34
Verwijderd
Citaat:
de doornvogel schreef:

die evolutietheorie wordt ook wel aangedragen. Ik geloofde er eerst heilig in hoor. Maar de school en mijn ouders vertelden me ook het bijbelse verhaal, en daar koos ik uiteindelijk voor.
Dat mag. Waarom koos je daar echter voor als je eerst heilig in de evolutietheorie geloofde. Dat is toch een behoorlijke stap in een andere richting.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:26
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
weer zo'n gozer die uit de fouten van een religie gelijk weet hoe de hele religie is
Joh ik heb de bijbel 3 keer van voor naar achter gelezen en voer dágelijks discussies met religieuze mensen. (die overigens altijd eindigen in óf 'het IS gewoon zo' of 'eh ja dat zou ik even in m'n bijbel moeten opzoeken'.
Magoed, het feit dat een religie fouten maakt zegt al genoeg.
Ik weet heel goed hoe religie in elkaar zit en nog beter hoe mensen in elkaar zitten...en daarom: religieus onderwijs had nooit mogen bestaan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:25
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Dat mag. Waarom koos je daar echter voor als je eerst heilig in de evolutietheorie geloofde. Dat is toch een behoorlijke stap in een andere richting.
Omdat het in het geschiedenisboekje op de basisschool stond! Alles wat daar in stond was voor mij waar. Ik dacht niet na en besefte toen nog niet dat het scheppingsverhaal heel iets anders is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:45
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Joh ik heb de bijbel 3 keer van voor naar achter gelezen
en NOG weet je niet waar de bijbel tot oproept??
of wil je de goede boodschap niet zien??
"IK ga nu voor eens en altijd bewijzen dat religie fout is"

en jij weet blijkbaar ook meteen hoe er religieus onderwijs word gegeven??
(ow en de mensen die je klemlult, moet je 's 1thessalonicenzen 4 vers 13 laten lezen (iets in die buurt))
zo moeilijk is het niet om een geloof klem te lullen, omdat het om gevoel draait, meer niet. dat is makkelijk af te breken, maar is dat niet waar zoveel mensen op uit zijn??
Oud 15-04-2002, 18:13
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Dus als iemand een misdaad heeft gepleegd is tie gelijk geen christen meer ? Dan zouden er nog maar weinig christenen zijn.

Citaat:
en NOG weet je niet waar de bijbel tot oproept??
tot domhied .... jij bent het levende bewijs

Citaat:
of wil je de goede boodschap niet zien??
goede boodschappen heb je in elke religie en in elke samenleving , daarom hoeft het niet helemaal goed te zijn.
En daarom moet het ook worden afgeschaft want het is niet goed.

Citaat:
zo moeilijk is het niet om een geloof klem te lullen, omdat het om gevoel draait, meer niet.dat is makkelijk af te breken, maar is dat niet waar zoveel mensen op uit zijn??
Gevoel is er nog zonder religie dus dit is een dom argument om religie goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
tot domhied .... jij bent het levende bewijs
goed hoor gozer je hebt helemaal gelijk

mazzel

edit: je kan het niet eens spellen btw, dus zeg jij nou ff niets ok??
Oud 15-04-2002, 18:46
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
goed hoor gozer je hebt helemaal gelijk

mazzel
haha ... jammer dat je weg gaat

Citaat:
edit: je kan het niet eens spellen btw, dus zeg jij nou ff niets ok??
ik heb een spierziekte(zielig he ) dus soms typ ik wat slecht ja

en je hebt niet op mn andere punten gereageerd
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:49
PFP
PFP is offline
Citaat:
mitsj schreef:

haha ... jammer dat je weg gaat

ik heb een spierziekte(zielig he ) dus soms typ ik wat slecht ja

Vind jij dat om te spotten?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:53
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
mitsj schreef:
zodra ik dom ben heb jij gewoon pech.
geen zin in
Oud 15-04-2002, 21:20
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Vind jij dat om te spotten?
ik mag toch wel een rede geven , en ik zuig het echt niet uit mn duim.

Citaat:
zodra ik dom ben heb jij gewoon pech.
geen zin in
Ja maar je wist al maanden lang dat ik je een christen vind.
Beetje flauw om er nu mee te stoppen dan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:26
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Ja maar je wist al maanden lang dat ik je een christen vind.
Beetje flauw om er nu mee te stoppen dan.
ik vind het best dat je mij christen vind
all1 ik ga niet in discussie met mensen die mij dom vinden
heb zinnigere dingen te doen
Oud 16-04-2002, 10:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JJzD schreef:

leg uit??
omdat het niet tot de taken van het onderwijs behoord(leren kritisch te zijn, leren leren, enz enz.)
Oud 16-04-2002, 16:23
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Joostje schreef:

omdat het niet tot de taken van het onderwijs behoord(leren kritisch te zijn, leren leren, enz enz.)
onderdeel van onderwijs is ook een moraal overbrengen
Reageren

Regels voor berichten